Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Miesiąc, w którym zacząłem walkę by znów czytać jak najwięcej, się zakończył. Początki słabe ale: Wytrącony z równowagi - 4,5 - prezent gwiazdkowy. Nigdy nie lubiłem motoryzacji, aż stwierdziłem, że zacznę oglądać Top Gear. Uwielbiam Clarksona, w książce pisze nie tylko o autach ale o wielu wielu różnych rzeczach czy sytuacjach. W typowym dla siebie stylu. Świetnie się przy nim bawiłem. Serce oskarżycielem oraz Beczka Amontillado; Serce-osk...
I chyba kolo sie zamyka. Kiedys pozyczalismy fizyczna ksiazke. Teraz trzeba by chyba pozyczyc fizyczny czytnik i zaden moloch internetowy nie moglby tego przeskoczyc. Biorac pod uwage ze czytniki tanieja i np. w Stanach wiele osob ma po kilka sztuk opcja staje sie coraz bardziej prawdopodobna. Bedziemy sobie pozyczac biblioteki a nie pojedyncze ksiazki - chociaz tyle dobrego ;)
Jak rozumiem ebooki zabezpieczone sa jakas technologia znaku wodnego. Nie wiem dokladnie na czym to polega, z opisu zrozumialam, ze proba zamieszczenia w Internecie zostalaby wykryta. Nie wiem, czy byloby wiele trwalych kopii. Mogloby byc wiele tymczasowych kopii (w Virtualo dzialala w swoim czasie wypozyczalnia ebookow, kiedy mozna ksiazke - za naprawde symboliczna oplata - sciagnac np. na tydzien albo miesiac. Po okreslonym czasie kopia znikala...
1. Irena (5 - dobre czytadło, dobre! Lepsze od wielu, które w ostatnich miesiącach czytałam. Poruszyło wiele strun w mej duszy, wzbudziło natłok myśli, bo sporo podobnych sytuacji znam z autopsji. A wszystkich tępiących w czambuł Kalicińską proszę o pójście i poczytanie sobie czegoś z dala od komputera, nie potrzebuję uwag, jakie to śmieci czytam :P) 2. Bogowie muszą być szaleni (5,5 - cóż za urocze i fajnie napisane urban fantasy dziejące się g...
W przypadku ebooka pożyczanie może wiązać się ze zrobieniem wielu kopii. Nie rozumiem natomiast braku możliwości kupienia ebooka dla kogoś. Wygląda na to, że skupili się na walce z piractwem i zapomnieli o normalnych działaniach rynkowych, np. prezent. Ciekawe czy można komuś pożyczyć czytnik z ebookiem :) Czyli jak moja siostra sięgnie po mój czytnik i przeczyta sobie ebooka to kto popełnił wykroczenie? :)
O, jak się cieszę! :) nie mogę się dogadać z jedną użytkowniczką odnośnie wymiany na "Życie Pi", więc się może dopiszę, a najwyżej później... wypiszę :) można?
Przypominam o akcji "Tagi" - Czytelnicy, tagujcie:) Ja dziś otagowałam 4 czerwca
Aktualna lista: 1 Anek7 - przeczytała 2 Olimpia - przeczytała 3 Alicja225 - przeczytała 4 Misiabela posłała dalej 5 Katiinka - przeczytała 6 Mamuska - przeczytała 7 Melania35 - przeczytała 8 Anna Mirella - przeczytała 9 Jesienna - przeczytała 10 Pani_Wu - przeczytała 11 Kliva - przeczytała 12 Małgosia:-) - przeczytała 13 ACM(ona) - przeczytała 14 nika 7423 - przeczytała 15 Agulka315 - przeczytała 16 Espinka - przeczytała ...
Już się robi! Kto następny przygarnie Modliszkę?
Ja tez się chętnie przyłączę.
Po raz wtóry odkrywam że książkę, którą darowałbym sobie po paru stronach osobistego czytania, dzięki odpowiedniemu lektorowi słucha się z zapartym tchem. Duże brawa dla Artura Barcisia.
U mnie Diamentowa karoca: Między wierszami, niestety nie ma jej w mojej bibliotece, więc pewnie trochę powisi.
Ja poproszę :)
Właśnie skończyłam szóstą klepkę jak to wciąga niesamowicie jutro lecę po Kłamczuchę .
Opowieści z Niebezpiecznego Królestwa - zupełnie nie przypadły mi do gustu, wystawiłam 3, ale pewnie spodobały by się dzieciakom Strach mędrca: Część 1 Strach mędrca: Część 2 - 5,5 i 5, Rothfuss trzyma poziom, szkoda, że trzeba czekać na kolejne części Cień wiatru - 5, gdyby książka trzymała poziom, byłoby 6, niestety końcówka mnie rozczarowała
Także jutro, na kanale TCM o godz. 18.25 "Zbrodnia i kara" wersja z 2002 r. z Vanessą Redgrave.
Okolicznościowy konkurs dobiegł już końca. Gratuluję autorom pomysłowych utworów :) Brawa dla zwyciężczyni - dot59 !
Oj, pozwolę sobie nie zgodzić się, co do Klimka. Owszem, "Gdy kot przebiegnie ci drogę" to istotnie jest antologia, ale "Nie chodzi o to..." to przecież osobny tomik! I te prześmiewczo-satyryczne wiersze nie były nigdzie indziej publikowane.
1. Zbrojni (5,5) - chyba powoli zakochuję się w Prattchecie... :) 2. Równoumagicznienie (3) - tu było gorzej, ale nie zrażam się 3. Opium w rosole (5,5) - powtórka (zmiana z 5,0 na 5,5) - wspaniała książka, uroniłam parę łez; chyba też powtórzę całą Jeżycjadę :) 4. 7 razy dziś (3,5) - temat ciekawy, byłoby dużo lepiej, gdyby nie wulgaryzmy, tego nie trawię 5. Rekrut (4,5) (była w polecankach :80%) - niezła młodzieżówka, nawet mnie wciągnęła
Oczywiście! Aktualna lista (po pewnych ustaleniach zmieniających kolejność) wygląda tak: 1 Natii 2 Miaugorzata 3 Alva 4 Mamuska Kto dalej?
Aktualna lista: 1 Natii - przeczytała 2 Miaugorzata - przeczytała 3 Alva - przeczytała 4 Mamuska - przeczytała 5 Buchling - przeczytała 6 Miłośniczka 7 Marylek - czyta 8 Verdiana 9 Vemona Kto następny?
U mnie tak: Nie chodzi o to by człowiek miał kota Gdy KOT przebiegnie ci drogę [nie oceniłam, bo przecież nie będę oceniać po raz kolejny tych samych wierszy, a 90% utworów znałam z wcześniej czytanych zbiorków] Krąg Turowicza: Tygodnik, czasy, ludzie: 1945-1999 (5,5) [doskonała biografia zbiorowa „Tygodnika Powszechnego” i jego ludzi, wpisana w ostatnie kilkadziesiąt lat historii Polski ] Pierwsza miłość (4) [jest recenzja] Królowa Połu...
Przepraszam - tak, ze naduzywasz licencji czyli lamiesz warunki sprzedazy na ktore sie zgodzilas czyli jest to nielegalne (z punktu widzenia Virtualo). Zapewne jakis prawnik musialby sie wypowiedziec, czy legalne sa takie warunki sprzedazy ktore uniemozliwiaja wypozyczenie ksiazki - w jakiejkolwiek formie by sie ja nabylo. Przeciez pozyczanie znajomym to dozwolony uzytek czystej wody, zawsze tak bylo. Moim zdaniem to naduzycie i dlugo zgrzytalam ...
Mój styczeń 1. Oplątani Mazurami 4,0 2. Cywilizacja traw 4,5 3. Strzeż się psa: Psi kryminał 4,0 4. Baba na safari 4,0 5. Wyspa dla dwojga i inne historie o miłości i zbrodni 4,0 6. YXLandia 4,5 7. Zaułek szczęścia 4,5 Poza tym męczę "Służące" Kathryn Stockett.
Styczeń: 1. Wakacje Mikołajka (4) [WŁASNA PÓŁKA] 2. Katarzyna Aragońska (5) 3. Cham (5) [WŁASNA PÓŁKA] 4. Katarzyna Wielka: Gra o władzę (4,5) 5. Miarka za miarkę (5) 6. McDusia (5) [WŁASNA PÓŁKA] 7. Morderstwo w Mezopotamii (4,5) 8. Złodziejka książek (4) audiobook 9. Małomówny i rodzina (4,5) 10. Tego lata, w Zawrociu (3) 11. Król Lear (4,5) 12. Niedziela na wsi (4)
Ojoj, ściskam i przytulam.
- Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (Grzędowicz Jarosław) 5,5 - Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (Grzędowicz Jarosław) 5,0 - Opowieści z kołyski (Green Risa) 4,0 - Królowa Samby (Bakuła Hanna) 4,0 - Pomniejsze bóstwa (Pratchett Terry) 4,5 - Jednorożec (Murdoch Iris) 5,5 - Zwyczajny facet (Kalicińska Małgorzata) 3,0 - Stan czwarty (Archer Jeffrey (ur. 1940) 5,0 - Liliowa taksówka (Déon Michel) 5,0 - Mężczyzna, który pomylił swoją ...
Tak, że legalne czy tak, że łamię prawo ?;)
Jesli kupilas w Virtualo to tak. Pytalam. O ile dobrze rozumiem Amazon wprowadzil opcje pozyczania ebookow Kindle (do pieciu osob, przy tym od poczatku czytniki zarejestrowane na to samo konto moga sie wymieniac w sposob nieograniczony). To chyba wlasnie na tym polega myk, ze nie kupujesz ksiazki jako takiej tylko licencje na nia o ile pamietam.
Oczywiście, że można! 1 Anek7 2 Olimpia 3 Misiabela 4 Katiinka
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)