Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Cóż za zbieżność gustów czytelniczych - u mnie też żywot Cezara (choć tylko jeden) i też Tomkowski (ale aż 3).
I skończyłam właśnie teraz Klan Wilczycy i sobie myślę, że po następny tom nie sięgnę... 3,5
Policzyłam i chyba więcej niż dziesięć przeczytałam... wyszło mi czternaście, ale ocenione mam trzy a w domu osiem na półce... bardzo dużo czytałam jak latorośl moja była mała i grzecznie noce przesypiała, tylko już nie pamiętam... to dawno było... :( może i warto wrócić :)
Uściski i najlepsze życzenia! :)
Miałam nie zaglądać, ale zajrzałam i co gorsza wypatrzyłam, i to dwie. Ale poproszę o jedną: Taniec z aniołem :)
Całkiem dobry wrzesień: 1. Don Juan we mgle: Eseje o wierności, ocena: 5,5 Wystarczyło tych kilka tekstów o moich najukochańszych pisarzach, aby zachwycić się. Lubimy z Tomkowskim to samo, te same rzeczy są dla nas najważniejsze. Moja sympatia dla Tomkowskiego jest coraz większa. 2. Literatura powszechna, ocena: 5 3. Literatura polska, ocena : 5 Dwa niby-to-podręczniki. Ale to raczej piękne przewodniki po literaturze kochanej przez Tomkowski...
I Tobie też, sto lat! Same jubileusze dzisiaj ;-)
Sto lat!!
Postaram się być ;-)
Już się nie mogę doczekać! Ostatnio w moim schowku umieściłam część zawartości mojej biblioteczki. Gdyby ktoś coś sobie wypatrzył w mojej biblioteczce, to chętnie zrobię sobie trochę miejsca na półce. :)
Dallas '63 ( 5,5) Tarantula (5,0) Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek (4,5) Wesele Anny ( 4,0) Mila księżycowego światła (3,0)
Hakawati, mistrz opowieści dobrze się czytało i mogę zrozumieć wszelkie słowa zachwytu, ale książka nie w moim stylu. Zmęczyła mnie i w okolicach 400 strony zaczęła nudzić (4) Żywoty cezarów o to by mi chodziło, w trakcie czytania Vasariego. I lektura dla takiego lenia jak ja - wszystko podpisane, opisane i przypisane. Wiecie, że spelunca, to "grota" po łacinie? Bo ja nie wiedziałam, chociaż jak się człowiek zastanowi, to ma to sens. (5,5) Reg...
Życie: Podręcznik sztuki przetrwania Julia Czarownica Miasto ślepców Polowanie na Perpetuę Kiki van Beethoven Pokuta S jak serial: Na plan nie wpuszczać Katedra Marii Panny w Paryżu Świat według psa: Opowieść jamnika Bolka Póki pies nas nie rozłączy Misja na czterech łapach: Powieść dla ludzi Woda dla słoni Kocham Paula McCartneya Numery: Czas uciekać Śmierć za cukiernią Kod Lucyfera Tropiciele Strażniczka Bramy
Życzę wielu literackich odkryć! Buziaki!
Wielu dobrych książek życzę i czasu do ich czytania :))) Buziaki!
Mój wrzesień: 1 Północ i Południe - 4 2 Pora namiętności - 3+ 3 Drzwi do piekła - 3+ jest czytatka 4 Lęk przed bliskością: Jak pokonać dystans w związku - 5 5 Dom na krawędzi - 3 jest recenzja. I twarde postanowienie: nigdy więcej Nurowskiej 6 Solo - 5+ 7 Niebieska zasłona - 4 - dziękuję, Marginesku 8 Włosy mamy - 5 - dziękuję, Marginesku
Zgadzam się z przedmówcą. Moim zdaniem ostatni tom (co było widać już w części trzeciej) jest pisany na "usilną prośbę" wydawcy. Całość była wysoce niedopracowana, a niektóre momenty (jak np. przelot samolotem przez piekło i wylądowanie właśnie tam gdzie dzieje się akcja) wydają się być wysoce "naciągane". Także pomysł zakończenia serii, moim zdaniem nie należy do najbardziej lotnych. Bo przecież po jednym przedstawieniu dla kilku tysięcy o...
Właśnie w tym momencie - "na okoliczność" (Któż nie wie, skąd to powiedzenie:)!) - pałaszuję dwa torciki:) Czekoladowe:)
Mój wrzesień: 1. Głos naszego cienia 2. Bajki dla niektórych dorosłych 3. 1Q84: Tom 2 4. Ludzie na walizkach 5. Gdybyś mnie teraz zobaczył 6. Kod Leonarda da Vinci 7. Argentyna 8. Requiem dla młodego żołnierza: Monte Cassino 9. Duma i uprzedzenie 10. Mariola, moje krople... 11. Wampir z M-3 12. 1Q84: Tom 3 13. Moje drzewko pomarańczowe 14. Zajezierscy 15. Przeminęło z wiatrem 16. Gringo wśród dzikich plemion 17. Boliwia 18. Hi...
Mój wrzesień: 1. Król szczurów - 5,5 2. Tai-Pan: Powieść o Hongkongu - 4,5 3. Modlitwy waginy - 4,5 4. Ułomna ręka sprawiedliwości - 4,5 5. "CSI The burning season" - Jeff Mariotte - 4,5 6. Nauczycielka muzyki - 3,5
A czytałaś już wszystkie jego książki? Ja pewnie gdzieś z hm... 8? Może 10, sama nie wiem.
przeczytałem już zbrodnie miłości. teraz przeczytam Filozofię i 120 dni, wybiorę którąś z tych najpewniej. ale mam jeszcze jedno pytanie - co z literaturą przedmiotu? na czy bazować? mogą być jakieś biografie i eseje o Sade i jego dziełach? i drugie pytanie - w swej pracy będę jeszcze mówił o Madonnie, Gadze i Marii Peszek. Jaką literaturę przedmiotu do nich 'zastosować'?
Przyznam Ci się, że od bardzo dawna nie miałam w łapkach jego książki,... no może przy odkurzaniu regału, ale nawet przez myśl by mi nie przeszło by się ich pozbyć... pamiętam jak odlatywałam do innych światów np przy 'Kościach księżyca'... może też sobie coś przypomnę... jak tylko choć do połowy przeczytam stosik przy łóżku :P
Heh! Tak się składa, że jestem finalistą Olimpiady Języka Angielskiego i że też od razu nie wpadłem - może Dickens? Słabo znam fabuły jego książek, ale nieraz portretował East End...
Przeczytanki: * jeszcze 25. września zacząłem słuchać kaset z nagraną książką Czarownicy, czyta Ewa Krasnodębska http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/116196, ale... zarzuciłem to wszystko na samą myśl, że czeka mnie... ZLOTOWISKO:)! *Podróż na wyspę Borneo (Zanim wypożyczę ją Alicji, przeczytam sam, a co mi tam:P!) - ocena 5,6; przeczytana 23. września 2012, g. 12:10 *Musisz to komuś powiedzieć (3,5; przeczytane 17. września, g. 10:38...
Marjory i co się nie przyznałaś na zlocie?:) Wszystkiego najlepszego od Misiakolutków!
A ja Ci życzę, żeby następny zlot był czterodniowy, myślę, że wiesz dlaczego:) Tradycyjnie porywam wisienkę.
Jak miło Marginesie, dziękuję!!
Dziękuję serdecznie!
Dziękuję, Dot. :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)