Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
U mnie "Michnikowszczyzna..." czeka na półce. I inne książki tego autora również.
Dodam jeszcze, że nota wydawcy zdradza wszystko to, co czytelnik ma powoli odkrywać. A więc kim jest ojciec Anny? Dlaczego nie mają z nim kontaktu? Zaskoczeniem też był dla mnie sposób aranżacji wesela. Przeogromnie się cieszę, że wcześniej tej idiotycznego opisu książki nie przeczytałam. A już do szewskiej pasji doprowadziło mnie to, że wydawca pomylił się co do zawodu zięcia Anny. Jest on nie ochroniarzem, ale... komornikiem! Co zresztą też pow...
Mefisto
Książka jest niewielka objętościowo. Napisana tak, że nie sposób opuścić ani jednego słowa. W trakcie jej czytania człowiek zadaje sobie kilka pytań. Jak kochać dziecko, które jest totalnie "inne" niż my sami? Nie piszę "czy", ale "jak" - to ważne rozróżnienie. Na ile mamy prawo ingerować, ostrzegać, dawać rady jeśli jesteśmy przekonani, że dziecko robi życiowy błąd? Jak "odcinać pępowinę", żeby było dobrze i nam i naszemu dziecku? Wszystko to do...
Nie cenię twórczości Poego, bo jej nie znam; nie znam jej, bo mnie nie zainteresowała na tyle, by ją lepiej poznać. Koło się zamyka.
Oooo kurczę! Ciekawe, czy zostanie to też wydane po polsku! Jeśli tak, to złamię swą wielomiesięczną abstynencję od kupowania książek i kupię zaraz. Brakuje mi na półce tylko tego błękitnego misia, no ale 250 zł za książkę nie dam :p
Spektrum: Każdy myśliwy pragnie wiedzieć (ponownie) - 5.0 Lord z planety Ziemia (ponownie) - 4.5 Smoczy Tron - 3.5 Zauroczenie - 5.0 Polowanie na czarownice - 5.0 Otchłań - 5.0 Tęsknota - 5.0
średniowieczny rycerz-detektyw? Doooooooooooo schowka.
Witam, poszukuję książki Wawrzyńca Miesiączka "Pogodki spod Lipowskiej". Książka jest bardzo trudno dostępna, nie mogę znaleźc jej dosłownie nigdzie, ani w miejscowych bibliotekach, ani w sklepach internetowych, ani na aukcjach allegro - gdzie była swego czasu dostępna ale po bardzo zawyżonej cenie. Czy ktoś z forum posiada ww książkę i mógłby udostępnic mi ją w formie skanów, lub odsprzedac? Bardzo proszę o wiadomości, pozdrawiam
„Wróżby z koronek” to książka pisana dość specyficznym stylem. Mieszają się w niej wspomnienia ze snem i rzeczywistością. Czasami czytelnik może mieć problem z odróżnieniem co jest czym. Pomieszanie narracji pierwszoosobowej i trzecioosobowej wbrew pozorom dodaje książce atrakcyjności. Na każdej karcie powieści czuć specyficzny klimat miasteczka Salem. Autorka umie plastycznie opisać każdy szczegół domu babki Evy, jej herbaciarni czy klimat panuj...
również beletrystycznie, w dodatku kryminalnie - Marcowe fiołki, Philippa Kerra.
Ja korzystałam z radia Na Kanapie, więc z musu słuchałam tylko koło 20 minut dziennie. I zdecydowanie mi to starczało. A Moersa mam jeszcze na półce Kota. Mała przerwa w postaci innej książeczki i wracam do Camonii :D A z tego, co widziałam na Goodreads, następna będzie przeróbka Jasia i Małgosi. Już się nie mogę doczekać.
Widzisz, jak Ci pozwoliłam poprawiać błędy, to kolejne części się przestraszyły twojego korektora i zaczęły być poprawne. :)
1. Kupiliśmy zoo: Niesamowita, lecz prawdziwa historia podupadającego zoo i dwustu zwierząt, które na zawsze odmieniły pewną rodzinę (3,5 - byłaby dużo ciekawsza, gdyby nie przegadanie, spora ilość niezbyt potrzebnych informacj i niestety, brak talentu autora do prowadzenia pochłaniającej czytelnika narracji. Szkoda, bo tematyka niezmiernie ciekawa!) 2. Mróz (5 - solidnie napisana książka hm... sensacyjny kryminał? Kryminalna sensacja? Bo to i...
A możesz napisać słów kilka o "Weselu Anny"? Bo za notę wydawca powinien dostać po dolnej części pleców, jest do kitu.
Oj tak, "Dzisiaj..." kopie po nerach! Musiałam ją sobie dawkować, nie byłam w stanie czytać jednym ciągiem więcej niż 10-15 stron. A Moersa uwielbiam pasjami! Może i jest pełno okrucieństw, ale jak napisanych! A wyobraźnia autora mnie urzeka :D
dzięki :), Pawlikowskiej czytałam dwie powieści "W dżungli życia" i "W dżungli miłości". Są niesamowicie bogate w życiowe mądrości - polecam. A co do reszty - napewno sięgnę, gdy tylko będą dostępne w "moich" bibliotekach :)
Kamienie na szaniec jedna z ważniejszych książek,w moim życiu, to od niej zaczęła się moja wspaniała przygoda z harcerstwem. Przygoda która trwa nadal. Sama książka przemawia do wyobraźni czytelnika, czytając ją ma się wrażenie że przeżywa się całą historię z jej bohaterami. Na mnie książka wywarła olbrzymie wrażenie, może dlatego iż czytając wiedziałam że zarówno wydarzenia jak i postacie, są prawdziwe. Książka wywołuje we mnie zawsze masę e...
Sierpień mi się udał, nie ma co! Ilościowo (dwa tygodnie urlopu!) i jakościowo (co najmniej połowa ocen to 5-5,5). Oto bilans: Przejście (4) [jest opinia] Dziennik na nowy wiek (5,5) [jest opinia] Aimée & Jaguar: Historia pewnej miłości, Berlin 1943 (5) [szerzej w czytatce zbiorczej [artykuł niedostępny]] Miasto radości (4) [jest recenzja] Korczak: Próba biografii (5,5) [jest recenzja] Anna tłumaczy świat (4) [kilka wierszy świetnych, ki...
W lipcu nie miałam okazji wyznać, co czytałam, więc teraz moje lektury lipcowe i sierpniowe: Niewidzialny - 3,5 - z zestawienia Marylka wynika, że warto dać jeszcze tej autorce szansę:) Milcząca dziewczyna - 5 -niespodziewanie dla siebie samej zagustowałam w tej historii:) Zasłona kłamstw - 4 - trochę trwało zanim polubiłam średniowiecznego zdegradowanego rycerza, który stał się detektywem Kiedy Bóg był królikiem - 5 - w tej książce jest to...
Dla dorosłych: Cieślakowie - 4.0 Hryciowie - 4.5 Dom Augusty - 5.0 Drwal - 4.5 - Witkowski jako autor otrzymuje 4.5. Jako lektor audiobooka z trudem wyciąga na 2.0. Kłębowisko żmij - 5.0 Grobowa cisza - 5.0 Gra Geralda - 4.0 - Rozczarowanie. Zaczęło się bardzo dobrze, ale po raz kolejny potwierdziła się moja teza, że King to Wielki Partacz Zakończeń. Dla dzieci: Krasnoludki - 4.0 Karolka Karotka i zaginiony kucyk - 4.0 Jest OK! - 5.0...
O, "Milionerów" i "Kochanków róży wiatrów" to ja czytałam nałogowo (pewnie ze cztery razy) w wieku plus minus licealnym. Potem nie wracałam - może bojąc się, że po latach mi się wydadzą słabsze, naiwniejsze? Ale widzę, że i dziś mogą się podobać - więc chyba powtórki sobie nie odmówię!
Droczę się :P a kuszenie działa?
- Inicjały B. B.: Pamiętniki (Bardot Brigitte) 4,0 - Babski motyw (Chmielewska Joanna) 4,0 - Podróżnik stulecia (Neuman Andrés) 2,5 - Kot: Historia i legendy (Bobis Laurence) 3,0 W trakcie: - Czarnoksiężnicy (zbiorowa)
Dla mnie 'Świat Zofii" działał lepiej niż usypiająca herbatka z waleriany. Wystarczyło 5 stron i słodko spałam :-) Niezawodny lek na bezsenność :-)
O książce słyszałam często w liceum, wiedziałam czego się spodziewać i gdy tylko zobaczyłam ją w bibliotece, od razu wypożyczyłam. Nie nastawiałam się na to, że lektura powali mnie na kolana i też tak nie było. Wystawiłam co prawda piątkę, czego nie żałuję, ale nie było wielkich zachwytów. Książka jest według mnie bardzo dobra, fabuła interesująca, tylko... filozofia najzwyczajniej w świecie mnie nudzi. Ciekawa jestem jak bym odebrała książkę, gd...
Tam wprawdzie nie było podziału na wiek (chyba że Paren może coś zdradzić np. odnośnie średniej wieku osób głosujących), ale może coś wyłapiesz z tego podsumowania? BiblioNETkowa Książka X-lecia - ogólne podsumowanie
Przeczytanki: Myślałem, że jeszcze z odsłuchaniem kaset z nagraną książką Matka Joanna od Aniołów (polecaną mi "ileś" razy; jakbym nie wiedział, że powinienem znać ją już od kilku lat) się zmieszczę, ale cóż - jak do tej pory to kawał świetnej prozy:) W dodatku czyta nikt inny, jak Wiktor Zborowski http://www.wiktorzborowski.pl/, którego nikomu przedstawiać nie trzeba:) Uwielbiam go jako aktora teatralnego (także teatru tv), filmowego, serialo...
Nie ma sprawy:), ważne że książka przydała się:)! Swoją drogą... Gdzie twoje w przybliżeniu 200 tytułów:P? Ale rozumiem:)
Od razu zbadałem tę sprawę, bo zafrasowałaś mnie (Jak to możliwe?! Misiak nie ocenił książki?!), okazało się, że ocenił na 4, ale pewnie zapomniał o tym;] Tu... nasunęło mi się skojarzenie z kimś, ale... nie będę podszeptywał:P
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)