Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Dziękuję! (a piwo murowane!!!)
Dziękuję!
lipiec Lipiec miał upłynąć bez książkowych zakupów. Przez około 2 tygodnie trzymałem się dzielnie. Pierwsza wpadka miała miejsce w markecie. Pojechałem od tak,może jakiś ciuch się trafi. Patrzę i co widzę? 71.Do Santiago. O pielgrzymach, Maurach, pluskwach i czerwonym winie - Emilia i Szymon Sokolikowie Książkę o Santiago za 10zł. Dalej poszedłem z nową zdobyczą. Jak już ja miałem pod pachą przypomniałem sobie o postanowieniu, ale takieg...
lipiec 22.Narcyz i Złotousty - Hermann Hesse 23.Taka piękna żałoba - Bohumil Hrabal 24.Pisane przy oknie - Julia Hartwig 25.Przerwany egzamin - Tadeusz Różewicz 26.Pokonać siebie - Marcin Gienieczko 27.Odpowiedni trup - Jorge Semprum
Hmmmmm :D
Dziękuję :)
Zwerbowałam jeszcze pewną miłą biblioNETkowiczkę, z którą pracuję i wszystko na to wskazuje, że też przyjdzie. Albo ją doprowadzę. ;)
Gdybyś miała poszukiwane książki w schowku to też bym tam poszperała. ;P
Właśnie tak. Ale to wcale nie dlatego, że jestem zbyt leniwa, żeby sobie coś wybrać. Jakbyś miała biblioteczkę w schowku, to bym sama przejrzała, słowo ;) Ale jak nie masz, to wolę się zdać na Ciebie w stu procentach i mieć niespodziankę :)
Gaumardżos!: Opowieści z Gruzji - 5 Stambuł: Wspomnienia i miasto - 4 Północ i Południe - 5,5 Dallas '63 - 6 Mężczyzna, który chciał zrozumieć kobiety - 5 Notatki z wystawy - 3,5 Tajemnica jeziora - 4 Tańcz, tańcz, tańcz - 4,5 Podanie o miłość - 3 Amore i amaretti: Opowieści o miłości i jedzeniu w Toskanii - 4 Bogusia - 5 Poczekajka - 5,5 Antychrześcijanin - 3 Sen nocy letniej - 3,5 (jako gimnazjalistka oceniłam ją lepiej o pół) Ham...
Są dwie książki Erica-Emmanuela Schmitta, które śmiało mogę polecić: "Małe zbrodnie małżeńskie" i "Tektonika uczuć". I jeszcze "Ślub" Nicholasa Sparksa :)
Usunęłam niepotrzebnego posta. :)
Jeśli "Dom Augusty" byś mogła to ja bardzo, bardzo chętnie. A dla Ciebie co? Znowu przejrzeć półki i wybrać coś co mi się wydaje ciekawe?
Ludzie mają po prostu tak, że lubią się innych ludzi czepiać. Wiesz, belki w swoim oku nie widzi, ale jak dziesięciu źdźbeł nie wytknie palcem każdego dnia innym ludziom, to jest chory. Ja zawsze mówię, że jestem nadzwyczaj tolerancyjna, niestety moją tolerancję trafia szlag w starciu z postawą odwrotną. Po prostu jedyne, czego ścierpieć nie mogę (i to się nie zmieni), jest ingerencja w życie innych ludzi czy też zbytnie zainteresowanie nimi. ;]
Podobny motyw można znaleźć w "Błękitnym zamku" L. M. Montgomery.
No cóż, chyba jednak niekoniecznie. Sam choćby Leonardo da Vinci był wegetarianinem, a nie można przecież sądzić, że czegokolwiek mu brakowało - w sensie zdolności umysłu. :) Sławni weganie, wegetarianie: http://www.wolfpunk.most.org.pl/vegeslaw.htm
Bardzo adekwatny i naprawdę dobry cytat. :)
Oj, nie strasz. Ja nabiał kocham i właściwie jest mojej diety podstawą! Bez mleka, jogurtów, maślanek i niewyobrażalnej ilości serów w ogóle sobie życia nie wyobrażam.
Dobrych książek, dobrych wrażeń podczas czytania, czasem gniota na podniesienie adrenaliny, jednym słowem- najlepszego! Porywam wisienkę;)
Dorotko, obyś zawsze mogła czytać tyle ile zapragniesz i zawsze dzieliła się z nami swoimi przemyśleniami. Mam nadzieję, że uczcimy te urodziny szklaneczką piwa przy okazji:) Teraz zadowolę się wisienką. Wszystkiego najlepszego!
Przepraszam , coś mi nie wyszło , miałam na myśli SZAFRANOWĄ BRAMĘ .
No właśnie. To tym smutniejsze. Z jednej strony, jak patrzę w słoneczne popołudnia na ławeczkę przy piaskownicy nieopodal mojego domu, która okupowana jest dzień w dzień przez te same sąsiadki z dwóch-trzech klatek, to mam wrażenie, że nie zmieniło się nic. Te same ploty, oceniane przechodniów, sąsiadów i znajomych na podstawie powierzchowności li tylko, dominujące tematy obiadowo-kolacyjne. Z drugiej - znam wiele osób ze Śląska, z korzeniami po ...
Jasne, wybierz coś. Poprzednio dało to bardzo dobry efekt :) A Tobie coś przynieść? Np. Dom Augusty? Albo Hyperiona? Albo jedno i drugie?
Dziękuję wszystkim. :)
Mi się wydaje, że choć realia się zmieniły, ludzie nie. Takich kobiet jak wypisz wymaluj pani Świętkowa we własnej rodzinie mam parę - z taką specyficzną filozofią życiową. Problem leży w tym, że ludzie z powieści Cholonka właściwie nie umieli określić swojej tożsamości. Ja to widzę tak, jakby te okrutne czasy (II wojna światowa) nie przystawały do tego prostego świata, Czarnego Stanika z Częstochowy, kremu nivea używanego przy porodach i rozlicz...
Uważam, że to bardzo smutna książka. Krzywe zwierciadło krzywym zwierciadłem, ale w gruncie rzeczy ten obraz jest tragicznie prawdziwy: zamknięcie środowiska, momentami wręcz ksenofobia; przesadne dbanie o opinię sąsiadów; ciasnota emocjonalna i umysłowa; niechęć do zmian; oportunizm - strasznie to wszystko smutne. Pozostaje pytanie: co się zmieniło? Czy to jest świadectwo tamtej epoki, czy coś przetrwało? Cóż, na to pytanie każdy czytelnik-mi...
Więcej niż zwykle, ale nadal niewiele. Niestety, kiedy już mam wystarczająco dużo czasu na czytanie mam już taki wstręt do słowa pisanego, że muszę odpocząć od książek. Rezultat: Czarodzicielstwo - 5,0 Listy starego diabła do młodego - 5,0 Brudna robota - 3,0 Zajezierscy - 5,0 - zadziwiająco szybko się czyta. Bardzo miła książka:) Równoumagicznienie - 4,0 Straż! Straż! - 4,5 Piramidy - 3,5 - jednak wolę Rincewinda i ŚMIERĆ W trakcie: M...
Przeczytałem książki i ludzie i Moja historia czytania Alberto Manguela. Bardzo dobre książki
Strona gimnazjum: http://www.sep.edu.pl/ Wydarzenie: http://www.facebook.com/events/291265417647244/
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)