Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Też :D No bo jak można nie przeczytać minimum minimum, czyli 15, a minimum normy czyli 20 książek miesięcznie?!
Wstyd i hańba raczej.
Nooooo... Nędza z biedą ;)
Jakoś mało w tym miesiącu...
Mój maj: 1. Między nami nowojorczykami (4 - przyjemne czytadło, tym przyjemniejsze, że z sympatycznymi psami w rolach ważnych bohaterów oraz z Jamiem, polubiłam tego restauratora :) Wyśmienita lektura po tych kilku cięższych książkach, które czytałam pod rząd) 2. Płatki na wietrze (4 - mam mocno mieszane uczucia. Część tej książki jest napisana nieporadnie i tak jakoś niewiarygodnie, a za to końcówka jest mocna i - mimo wszystko - poruszająca...
Podobno w Anglii w XIX w. skandal gonił skandal w wyższych sferach, więc nic dziwnego, że przejawia się to także w literaturze :)
Mój czytelniczy maj był bardzo dobry jakościowo: 1 Niebo Montany - 4+ 2 Hotel de Dream: Powieść nowojorska - 5 3 Bóg zapłać - 5 - po prostu wstrząsające 4 Tarika - 5 5 Dwa księżyce - 5 - kawał dobrej prozy. Szkoda, że autorka nieco zapomniana 6 Czarny Młyn - 4 7 Nasturcje i ćwoki czyli Kryminał romantyczny - 5 - naprawdę dawno się tak nie uśmiałem nad książką 8 Hakan Lindquist "Mój brat i jego brat" - 6 - rewelacyjna książka 9 Przekąsk...
Swoją drogą, nigdy nie mogłem wyjść z podziwu, że taka proza, która dziś naprawdę może oburzać i zdumiewać czystą pornografią, powstała w dziewiętnastym wieku!
Bardzo mi się nie podobały 2 i 3 część. Pierwsza pokazywała coś nowego, a walka z władzą i to w takim wykonaniu nie przypadła mi do gustu. Nie mówiąc już o miłosnych rozterkach Katniss, które mnie irytowały bardzo - i wiadomo czemu unikam jak ognia :) I bardzo mi się też nie podobały opisy w wykonaniu pani Collins, dość pobieżnie, mało malowniczo, a potencjał był duży.
Małe zbrodnie małżeńskie - Schmitt Éric-Emmanuel - 5,0 - Przeczytana w czasie jednej kawy, sprawiła mi sporo przyjemności. Dziecko Noego - Schmitt Éric-Emmanuel - 3,5 - najsłabsza książka Schmitta z dotychczas przeczytanych. Ojciec Chrzestny - Puzo Mario - 6,0 - przeczytana po raz czwarty, w tym trzeci w oryginale. Równie dobra jak za pierwszym razem. Wielki Projekt - Hawking Stephen, Mlodinow Leonard - 5,0 - Zaspokojenie potrzeby rozwij...
Jolu kochana, dlaczego tak słabo ta Tarika i kocie opowieści (Druid, Braun) - czyż koci bohaterowie nie byli uroczy?:)
Bardzo. Bawi mnie niesamowicie. Mam audiobooka, a słucham tylko w drodze do i z uczelni, więc niewiele czasu na to mogę poświęcić, czego bardzo żałuje. Bo książka jest rewelacyjna. Poza sama historią rewelacyjny jest Artur Barciś, który tak modeluje głos, że ludzie w tramwaju dziwnie się na mnie patrzą gdy śmieje się sama do siebie :)
Morderstwo stołowe
Przeminęło z wiatrem 6 - wspaniała! Jak to dobrze, że niewiele pamiętałam z filmu, kiedy zaczynałam czytać. :) Lew, czarownica i stara szafa 3 - może bardziej by mi się podobała jako dziecku? Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął 5 - MÓJ PIERWSZY AUDIOBOOK - Artur Barciś był rewelacyjny, a książka bardzo zabawna, choć niektóre fragmenty lekko się dłużyły Mars: Tom 2 3 Włosy mamy 5 - przede wszystkim ilustracje! Wielkie marzenia 6 - ...
Trochę bardziej niż bardziej :) Pisząc podobieństwo miałam na myśli bardziej styl literacki obu powieści :)
Dość przyjemnie. Zwłaszcza jak chcę poczytać coś lżejszego. Chociaż nieco więcej będę mogła powiedzieć jak skończę. ;)
- Uliczny adwokat; Ocean miłości; Lot orłów; Siostra Agnieszka (antologia; Grisham John, Sparks Nicholas, Higgins Jack) 4,0. Byłaby piątka, ale Sparks wszystko zepsuł. - Epidemia (Leichter Larry R.) 3,0. Zawiodłam się. Pamiętam wspaniałe thrillery medyczne. To takie nie było. - Opowieści (Puszkin Aleksander) 5,0 - Nie przeminęło z wiatrem (Edwards Anne) 4,0 - Kot, który pchnął śledztwo na właściwe tory (Braun Lilian Jackson) 2,5 - ...
Jak Ci się "Stulatek..." podoba?
I jak Ci się czyta Kalicińską?:)
Maj, jak na moje możliwości, wypadł bardzo skromnie: Stanica: Opowieści rzymskie - 4 Mroczna Wieża - 5 Królowa Blanka - 5 Kleopatra VII córka Nilu - 4,5 Zagubiona przyszłość - 4,5 Pompeja - 4 Proxima - 4,5 Kosmiczni bracia - 4,5 Dallas '63 (99%) - 5 Utracona cześć Katarzyny Blum albo Jak powstaje przemoc i do czego może doprowadzić - 4,5 Ostatni pan i władca - 4,5 Szczegóły na blogu. Zapraszam! :)
Czarne oczy nie chcą spać - 5 Miejsce - 5 Książę Krokodyl - 5,5 Retrospektywa - 4 Trasa - 4 Nasta - 3,5 Korytarz - 4,5
A to ciekawe, że Collins coraz mniej ci się podobała z tomu na tom. Ja miałam dokładnie odwrotnie, pierwsza część rozczarowała mnie tak bardzo, że w ogóle nie miałam ochoty kontynuować cyklu. Zmusiłam się jednak ;) i okazało się, że jednak istnieje w tym świecie coś takiego jak niejednoznaczności i dylematy moralne...
Jak to na prk. ;) Tu jest link, o ile zadziała: https://groups.google.com/d/topic/pl.rec.ksiazki/xJXPTZ5nN28/discussion (moje [przeczytane] Guy Gavriel Kay "A Song for Arbonne") I tyle mojej wiedzy o Kayu, o mapie nic nie wiem!
Hahahahaha, ja też :D:D:D I pewnie wiele innych osób też ;)
Ha, tak czułam, że Ci się tym narażę :-)) I mojej łódzkiej grupie też. Nudna jak flaki z olejem :-P
Znalazłam jeszcze coś takiego Miłość na gruzach Kosowa
Arabska żona
Tylko razem z córką Książka nie o Polce, ale Amerykance, może się przyda.
Czy możecie polecić jakąś książkę o tej tematyce? Może być to autobiografia, pamiętnik, najlepiej jakby dotyczyło historii małżeństwa Polki z muzułmaninem.
Ojej Misiabelo! A dlaczego te sympatyczne stare panny oceniłaś tak nisko?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)