Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
I ja się zgadzam co do Saramonowicz.
Mariolawiki1 a chcesz może na własność film Mgły Avalonu? Jeśli tak napisz proszę do mnie na priva. W poniedziałek bym Ci wysłała,ok?
A moje przeczytane wyglądają tak: Ale kosmos!: Jak jeść, kochać się i korzystać z WC w stanie nieważkości chyba najciekawsza, obok Sztywniaka książka tej autorki(5,5) Reguła przetrwania: Jak zwierzęta przezwyciężają niebezpieczeństwa ze strony środowiska Och, zwierzęta! Uwielbiamy takie książki zawsze, a tu mnóstwo ciekawych informacji o zwierzętach różniastych. I nikt nie powie, że człowiek zrobił to pierwszy, albo lepiej(5) Z tysiącem serd...
I jeszcze zapomniałam o wzruszającej: Sztuka ścigania się w deszczu
W marcu przeczytane: Szukając gdzie indziej (5) Tylko sam siebie możesz ofiarować... (5) Lewą ręką przez prawe ramię (4) 100 kroków do szczęścia: Jak własnymi siłami zmienić życie (5) Cujo (5) Zakazany owoc (4,5) Nie, nie chcę się zapisać do klubu książki (3) Rebeka (4) I w ramach wiosennych porządków: Oczyszczanie organizmu (4) Kuracje oczyszczające (5) Rewolucja zielonych koktajli (4,5) Sokoterapia, medytacja, dieta (5) Życiodajne...
Podobno z pisarzami jest tak, że po czasie swoje dzieła napisaliby inaczej:) A czy w "Cukierni..." był jakiś motyw, który ostatecznie się nie pojawił albo czy początkowo losy jakiejś postaci zaplanowała Pani inaczej? Uchyli nam Pani rąbka tajemnicy?
W tym miesiącu sporo dobrego, ale i parę nietrafionych książek było: W kanałach Lwowa 5,5 Semko: Czasy bezkrólewia po Ludwiku: Jagiełło i Jadwiga 5,0 - to przy okazji jest "przykurzątko" - 22 oceny, średnia 4,32 Dyliżans warszawski 5,0 Wywiad z historią 5,0 Sługa Boży 5,0 Tatami kontra krzesła: O Japończykach i Japonii 5,0 Samsara: Na drogach, których nie ma 5,0 Azazel 5,0 Łowca złodziei 4,5 Zaklęte uczucia 4,5 Zemsta 4,5 Aleja samobó...
Niedługo możemy spodziewać się kolejnej Pani książki - tym razem będą to rozmowy z czytelniczkami. Skąd pomysł na taką pozycję?
To i ja: 1. Klucz Sary 4,5 Jakoś nastawiłam się na coś innego i trochę mnie ta książka zawiodła. Jak dla mnie zbyt hollywoodzka, chodź napisana przez Rosjankę o Francji. 2. To oślepiające, nieobecne światło 5,5 3. Pokój 6,0 Tutaj innej oceny być nie mogło. Ta książka mnie zaczarowała. Autorka ma niezwykły dar ukazywania świata oczami dziecka i to bardzo specyficznego. Taka słodko-gorzka opowieść, z jednej strony smutna proza życia, a ...
Nie wiem, czy Connolly nadaje się głównie dla młodych czytelników (rozumiem, że idzie o dydaktyzm "Księgi...", ale fabuła jest jednak dość makabryczna).
Zdziwię może naszych czytelników, ale nie znam pracy na planie. Kiedy po setnym "Marcinie" mojego autorstwa był na planie bankiet, a producent zapewnił mi dowóz, mój mąż zobaczywszy mnie zapytał: - A co ty tu robisz? Pracę na planie mogę oczywiście obserwować, byłam dwa czy trzy razy w Jeruzalu, serialowych Wilkowyjach, ale zawsze wpadałam tam na chwilę, bo plan filmowy, jak to mówi mój mąż, składa się głównie z czekania na ujęcie. Tymczasem...
U mnie w marcu: -> Wykop (3) -> Romans z kokainą (5) -> Życie i niezwykłe sprawy żołnierza Iwana Czonkina (5) -> Zaproszenie na egzekucję (2) -> Drewniany różaniec (5)
Wiedźmin 5 Zapach śmierci 3
Zgadzam się co do książek Małgorzaty Saramonowicz - cuda!
Że naukowych nie dotyczy, to wiem; ale żaden z tego pożytek dla mnie, bo mieszkam na wsi, ponad 100 km od najbliższego ośrodka akademickiego. <ma zachęcać dużą ilością nowości i elastycznie dostosowywać księgozbiór do aktualnej mody czytelniczej> - zgadzam się, nowości powinny być. Ale mam wątpliwości, czy na przykład gdy w aktualnej modzie czytelniczej są głównie powieścidła o panienkach zakochanych w wampirach i o wszechświatowych spisk...
Co do literatury nie-biograficznej, to może książki ks P. Pawlukiewicza ("Bóg dobry aż tak?") albo o. A. Pelanowskiego ("Umieranie ożywiające"). :)
Mijający miesiąc miałam dość obfity :) Przygoda fryzjera damskiego ocena 5,0 Moje pierwsze spotkanie z pisarzem, na pewno nie ostatnie. Podoba mi się zarówno jego styl i lekkość pisania jak też niesamowity humor i dystans do otaczającego go świata. Obcy ocena 5,0 Wbrew początkowym obawom, spowodowanym tym co czytałam na temat utworu, spotkało mnie miłe zaskoczenie. Myślę, że "wyczułam" głównego bohatera, ba- nawet zrozumiałam go ;)Powieść bar...
Sądzę, że duże znaczenie ma sposób pisania autora. Jakkolwiek sama historia jest wciągająca, przedstawiony świat niesamowity, to jednak narracja jest prowadzona w nieco zbyt prosty, trochę infantylny sposób.
A czy miała Pani okazję podpatrywać pracę na planie? Może przy okazji jakiś produkcji Pani męża? Pytam, bo ta warstwa wydaje mi się szczególnie ciekawa w "Serenadzie". Dla mnie to powieść przede wszystkim o dojrzewaniu - bo Kasia przecież w końcu w jakiś sposób dojrzała i usamodzielniła się.
Serdecznie dziękuję za takie słowa w takich ustach! Miło to słyszeć osobie, której historia spodobała się dopiero niedawno. Staram się przygotowywać solidnie do pracy, może pomaga mi w tym wykształecenie, ale chyba jeszcze bardziej mój charakter. Czasem to zgubne, ponieważ redaktorki wiedzą, że jestem "szczególara" i czasem czegoś nie sprawdzą... Jeszcze raz dziękuję! "Podróż do miasta świateł" przygotowuję z dokumentalistką Martą Orzeszyną ró...
Szczególna jest dla mnie powieść dla młodzieży "220 linii". Wydaje mi się, że majlepiej ujęłam temat, problemy są najgłębsze, a bohaterowi są mi szczególnie bliscy. W każdym razie byli, kiedy ją pisałam. Nie wiem na ile zaważył na tym fakt, że mój młodszy syn posłużył mi jako model do stworzenia postaci Mikołaja, ale identyfikowałam się z tą postacią bardzo. A kiedy postawiłam ostatnią kropkę, bardzo mi było żal, że nigdy już nie spotkam się z tą...
1Q84: Tom 3 (3) Sen o Troi: Opowieść o życiu Schliemanna (4,5) Wczesną jesienią w Złotych Piaskach (4) Nie wszystko na sprzedaż (5) Sycylijczyk (5) Skrawek błękitu (3,5) Pod jednym dachem, pod jednym niebem (5,5) Mistrzyni gry (5) Wszystko dla kota (4) Sztywniak: Osobliwe życie nieboszczyków (4,5) Uwikłanie (5) Każdy szczyt ma swój Czubaszek (5)
Tak, to było świadome nawiązanie. Wszak niemal każda kobieta marzy o losie Kopciuszka ;-)
Co prawda tylko dwie, ale za to jakie! Byłam bardzo zadowolona, bo czytało się świetnie: Piaskowa Góra Marta
A czy może być muza, która powstała w wyobraźni powieściopisarza? Madame
Austria: Haas Wolf Australia: Roberts Gregory David
Zapraszam serdecznie :-)
Jak się cieszę, że nie jestem jedyną, którę krytycznie ocenia tę książkę. W niej nie dzieje się nic! Całkowicie. Chyba że niektorzy za mistrzostwo pióra uznają to, że pięćset razy dowiadujemy się o tym, że Tengo był nauczycielem i przez ojca miał okropne dzieciństwo, Aomame także odrzuciła rodzina a Ushikawa jest brzydki. Pierwsze dwa tony pochłonęłam, trzeci jest całkowitym nieporozumieniem. Szkoda, bo miałam względem niego spore oczekiwania. Ni...
Ja też, ja też się zapisuję! Uwielbiam "Zemstę", a moją ulubioną sceną jest dyktowanie listu przez Cześnika. "Bardzo proszę, mocium panie, Mocium panie, me wezwanie, Mocium panie, wziąć w sposobie, Mocium"... :))) Zgadzam się z Twoją oceną filmowych odtwórców postaci, Polański w roli Papkina jest bezkonkurencyjny. Z tym, że ja bym Gajosa zamieniła miejscami z Figurą, no, ale ja Gajosa akurat uwielbiam permanentnie, w każdej r...
I mamy nowy Klub :) Bardzo się cieszę! Tak, zgadza się, że Papkin w wykonaniu Polańskiego jest "melancholijny i gorzkawy". To pewnie dlatego tak mnie zawsze wzrusza ta scena z testementem. A przecież ona ma być zabawna. Cóż poradzić - ja się wtedy nie tylko nie śmieję, ale wręcz płakać chcę nad biednym Papkinem. Aha, i jeszcze jestem zła na Cześnika, który we właściwy sobie, dość bezpośredni sposób odmawia prośbie "umierającego". Wszystko prze...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)