Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czy mogę sobie pozwolić na "A nie mówiłam", względem nr 5? Dla mnie temat w ogóle mylący. Powinno być coś w stylu "Antropologia jedzenia", a raczej zamiast jedzenia to może w ogóle zastąpić słowem posiłek. W każdym razie ja się dałam złapać na tytuł. Mam nadzieję, że Kufer się spodoba
Ależ ujmuj się aśćka, nie mam nic na przeciw. Ujmowaniu. :-)
Jakże to? Toż to moja pierwsza nieprzeczytana do końca lektura szkolna!
Tak tak tak! Bardzo strasznie okropnie się cieszę i przyjadę. :-)
Nie fuj. Bardzo piękna książeczka.. :-)
Może trochę oszołomka, ale przyznaj, że przenośne mentalne drzewo rozkładane w dowolnym momencie jest fajne. Teraz na odreagowanie powinnaś przeczytać "Dziewczynkę w baśniowym lesie" - autor rozprawia się właśnie z psychologią, chociaż może trochę zbyt delikatnie. :))
Omatko, aż muszę się ująć. Uwielbiałam Sierotkę. Miała najlepszy krupnik w bajkowej literaturze. I najśmieszniejsze jaje. No i łyżki, faski z kapustą i grochem. Lisa Sadełko. Jak można krasnoludków nie lubić, w dodatku z gęsim piórem i uczonych, no ja nie wiem. :)
Hm... Czyli jednak dość niepełna jest ta lista, bo na pewno więcej tych książek było. I są błędy. Bo np. Helena Boguszewska - 'Anielcia i życie' została wydawana przez Czytelnika, ale nie w serii z kotem. Okładka wygląda tak: http://agrochowski.pl/product_info.php/boguszewska-helena-anielcia-zycie-p-5706 Nie mogę nigdzie znaleźć innego wydania. A jak już rozmawiamy o starych seriach wydawniczych, to znacie jakąś star...
1. Szczęście małych rybek: Listy z Antypodów: O literaturze i nie tylko ocena 4,5 "Kiedy jednostka traci kontakt ze światem mitycznym i przez to jej egzystencja zostaje zredukowana do samej tylko dziedziny faktów, jej zdrowie mentalne jest bardzo zagrożone" powiedział Jang w Małych rybkach i wiadomo, co trzeba wtedy koniecznie zrobić - przeczytać książkę. Albo najlepiej kilka. 2. Zaczarowane baletki ocena 4,5 Misiak miał rację - tytuł jest n...
Bardzo Ci dziękuję, ale film posiadam i zamierzam obejrzeć w niedalekiej przyszłości :)
:) W sumie masz rację, trochę się zagalopowałam i niezupełnie o najmłodszych czytelników mi chodziło :) Zauważyłam również, że to co dla dorosłych jest traumą, dla młodzieży i dzieci- niekoniecznie. :)
W tym miesiącu leciutko i przyjemnie: Mistrz zagadek z Hed (4,5) - Najbardziej sztampowa fabuła fantasy - bohater dotychczas żyjący na uboczu dowiaduje się że ma Wielką Misję i Przeznaczenie. Niby banał, ale naprawdę sprawnie napisane, podoba mi się świat, tajemnice zagadek, postacie też są sympatyczne, a do tego książce udało się mnie zaskoczyć. Dziedziczka Morza i Ognia (4,5) - Dziewczyna bohatera Mistrza zagadek rusza na ratunek. Tomik t...
Mój marzec: Krętka Blada - po weryfikacji, kiepściutkie i 2, i ni ma zmiłuj Romans na receptę - powtórka i 4 Dom na klifie - powtórka i 5 Cichy zabójca - e tam, 2,5 Sąsiad - 4 Niegrzeczni bogowie - trochę Pratchett - bardzo frywolny 4,5 Dwie głowy i jedna noga - powtórka, kiepskie Czekoladki dla sąsiadki - powtórka (kolejna) doskonałe :-) Wallenrod - jak ja lubię taką historię 5,5! Rembrandt, wojna i dziewczyna z kabaretu - 4 Gwałt -...
Zakładaj wątek "wędrująca książka" i niech sobie Cuda świata wędrują, ale kiedyś niechaj do mnie wrócą. :-)
Sherlockowi z rękawa ;-))) Skromność jest cnotą królów Maluczkim przystoi Nie nosi cudzych piórek Tylko w swoje stroi. Widzi dalej niż nosa Nie patrzy spode brwi Uśmiecha się do świata Z ludzi nigdy nie drwi.
Niechże Cię uściskam! To był WSPANIAŁY miesiąc! "Obcy" Camusa, którego tak lubię, choć uważam za rzecz znacznie gorszą od "Dżumy" czy "Upadku", "Obcy..." Heinleina - rzecz absolutnie genialna, piszę zresztą licencjat z niego, "Julianka", której dawno temu też wystawiłam szóstkę, bo to takie śliczne i wzruszające było, "Forrest", z którego w tym miesiącu też miałam powtórkę, choć oceniam ciut niżej, Joyce, mój "Wilk stepowy", jedna z najukochań...
Od Siroty Maryśki mnie odrzucało w dzieciństwie, dzieciom nie czytałam. Mąż (Jacuś) lubi. I zgadzam się: fuj. :-(
Możejko wygląda super ciekawie. Dziękuję za trop.
Jeden dzień Wyjątkowo udana powieść w konwencji "komedia romantyczna" (nie cierpię tego gatunku filmów). Lekka, zabawna, ze świetnymi dialogami. Ocena 5. Złote nietoperze Miła niespodzianka, zwłaszcza że to powieść-debiut. Oryginalna, dopracowana, trzymająca w napięciu. Ocena 5. Pod osłoną nieba Kiedy po wszystkich tych czytadłach, kryminałach, powieściach dla pań, bestsellerach zabieram się za czytanie czegoś, co można nazwać literaturą przez ...
Koniecznie obejrzyj Zemstę z Papkinem - Pokorą; Pokora młody to i Papkin wesolutki i tak myślę, że to z tego (m. in.) wynika: im starszy, bardziej doświadczony aktor, tym jego Papkin bardziej melancholijny, smuteczkowy, gorzkawy. Wiesz, tak mi wychodzi: co wiersz w Zemście - to bon mot i powiedzonko goszczące niejako na stałe w domowym słowniku (przynajmniej w naszym) "Idź serdeńko, bo cię trzepnę." "Znaj proporcją mocium panie." I mnóstwo,...
Bardzo dziękuję, Pani Małgorzato! Choć trzeba przyznać, że na głowę pobił mnie książę biskup i w swojej pierwszej wersji, i w tej drugiej (czyli w autoparodii, umieszczonej w "Monachomachii").
A owszem, celowo. Coś Klarunie w adaptacjach nieco mdławe; tak jakby ginęły na tle tych wielkich. Chociaż Beatka Tyszkiewicz świeżutka, młodziutka - primavera taka była; Joasia Jędryka też całkiem-całkiem. :-)
Mój marzec: Kenshin: Tom 1 5 Niewidoczni Akademicy 4 i chyba 3/4 opasłej "Księgi wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" za mną. W tym miesiącu "Dzienniki Sherlocka Holmesa", "Powrót Sherlocka Holmesa" i "Pies Baskerville'ów".
Byłam w Glasgow parę razy, choć najczęściej przy okazji lotu do lub z Polski (połączenia były lepsze, niż z Edynburga). Ładne miasteczko. Polecam zwiedzenie Perth, to jakaś godzina-półtorej drogi, a jest bardzo klimatycznie. I wieżę nad Tay niedaleko Tofthill, niesamowite widoki. :-)
- Proces (Kafka Franz) niezainteresowana - Hrabia Monte Christo (Dumas Aleksander) 5,0 - Autobiografia: Dzieciństwo (Chmielewska Joanna) 4,5 - Utracona (Fossum Karin) 5,5 - Jest super! (Sikorska-Celejewska Agnieszka) 4,5 - Bez przebaczenia (Lingas-Łoniewska Agnieszka) 1,0 - Księga dowcipów: Seksownik (antologia; < antologia >) 4,0 - Opowieści wybrane (Conrad Joseph) 3,5 - Jądro ciemności (Conrad Joseph) 3,5 - Ślónsko ...
Małżeństwo niedoskonałe
Ja w Glasgow mieszkam, parę dni temu przeprowadzałam się do spokojniejszej dzielnicy (co prawda mniejsze mieszkanko, ale czynsz o połowę prawie mniejszy) :-)
To ta seria, prawda? :-) Seria z Kotem [Czytelnik]
Sherlocku, książę biskup by się nie powstydził Twych przerzutni!!!
Z tym "zaszyciem" jest zawsze duży problem, bo nie wiedzieć czemu, cała rodzina uważa, że powinnam być dla wszystkich na posyłki. Mam więc obowiązki żony, matki, właścicielki trzech psów, gospodyni domu z ogrodem... Na szczęście mam też swój gabinet, jednak drzwi do tego gabinetu nigdy nie są zamknięte. Piszę dopiero po południu, od 16-18, kiedy psy już czują się syte spacerów, listonosz nie dzwoni, dzieci gdzieś wyszły i zapanował spokój. Wcześ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)