Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja też czekam z niecierpliwością na tą historię...
Aktualizacja kolejki: 1. ktrya - czyta 2. Zoana 3. melania35 4. Claudette z demi-sec 5. kasiach 6. gorzka goszka 7. misiabela 8. Akrim 9. galenlomiel 10. Pani_Wu 11. rastanja 12. iste 13. Miłośniczka
Jasne:)
"Z pokorą i uniżeniem" czytałam dobre 3 lata temu, a może i więcej, więc pamiętam tylko ogólne wrażenie i żadnych szczegółów. Ale raczej nie miałam wrażenia, że to są jakieś banały, które autorka chce sprzedać łapiąc naiwnych na egzotykę. Wtedy na pewno nie wystawiłabym oceny wyższej niż 3. "Rury" za to uważam za kompletny bełkot, pozbawiony głębszych treści, napisany nie wiem po co. Przepraszam wszystkich, którzy cenią tę książkę, ale ja właśn...
Witam Serdecznie dziękuję za odpowiedź (w sensie, że w ogóle takowa jest), a tym bardzie za TAKĄ: 1/ treściwą! 2/ obszerną (bardzo:)) 3/ wyczerpującą:) Jednocześnie muszę napisać (Muszę jak muszę, ale po prostu chcę), że głupio mi, że nie odpisałem i że czynię to dopiero teraz, ale miałem szzzzzalony tydzień, ledwo żyłem, powiedzmy że dopiero teraz odżywam (ale czy na pewno?) i mam chwilę wolną, więc odpisuję (póki nie padnę na łóżko, ta...
No to i ja się zapisuję - bo benten (spóźniłam się...).
Taki przewrotny gust mam widocznie. Nie powiem, żebym "rury" pamiętała wyjątkowo dobrze, ale do dziś pamiętam wrażenie - naprawdę mi się spodobały. Takie spojrzenie na świat z perspektywy dziecka uznawanego za bóstwo, któremu należy się wszystko i które jest tego świadome. Przez pryzmat tego spojrzenia dość interesująco widać, jak bezsensowanie głupio skonstruowany jest świat dorosłych, obliczony na służenie niezrozumiałym ideom, ujmujący przyjem...
Co wy na to, żebyśmy się spotkali w któryś kwietniowy weekend? Niestety jakimś dziwnym zrządzeniem losu przegapiłam poprzednie, lutowe spotkanie w Bielsku, a bardzo mam ochotę się z Wami spotkać, bo ostatnio (czyt.: na ostatnim spotkaniu, na którym byłam, czyli w styczniu) świetnie się bawiłam. Więc jak? Jesteście chętni? Pasuje Wam weekend po świętach??
Lżejsze serce! Nomen omen... ;) "Sztywniaka" przywiozę, co? Nech poleży też u Ciebie.
Autor Cię przeraża? Zgaduję, że nie podobały Ci się jego powieści? ;-) Eseje są wspaniałe, nie zawiedziesz się. Już dopisuję Cię do kolejki. Będziesz po Joli.
Ja też jeśli można. Brzmi niestrasznie, jak na takiego przerażającego [mnie] autora.
1. "A Devil's Chaplain" - Richard Dawkins 2. Ślepy zegarmistrz 3. Mózg mężczyzny: Przełom w rozumieniu sposobu myślenia mężczyzn i chłopców 4. Teleogłupianie: O zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci) 5. Na początku był seks: Prehistoryczne źródła nowoczesnej seksualności 6. Śmierć w Amsterdamie: Zabójstwo Theo van Gogha i granice tolerancji 7. Bóg i kobieta: Historia przemocy, seksualizmu i religii 8. Ołowiane żołni...
"Z pokorą i uniżeniem" na 1, a "rury" Ci się podobały? To, że jestem zdziwiona to mało powiedziane. ;) Po "Metafizyce rur" miałam już nie sięgać po inne książki tej pani, ale Meszuge krytykując "rury" bardzo polecał "Z pokorą i uniżeniem". Widziałam tę książkę w taniej księgarni i za jakąś symboliczną kwotę ją nabyłam. Nie żałuję, podobała mi się. Natomiast też nie wiem co mam myśleć o autorce. Boję się, że znowu trafię na coś w rodzaju "rur" i...
Cuda Świata wędrują, kto chętny? :-*
Chciałbym jeszcze wiedzieć, kto wpadł na pomysł "Obserwatora Gutowskiego"? To świetny pomysł na promocję!
Marzec, miesiąc mocno zapracowany i zabiegany. Uch, spadają mi statystyki czytelnicze, oj spadają... 1. Nieśmiertelność zabije nas wszystkich (6 - przeczytałam większości w lutym, ale trudno ;) Powiem tyle: totalne zaskoczenie, jaka to nietypowa książka! Co za wizja przyszłości, co za pomysły, co za świat! Wciągnęła mnie ta książka po sam czubek głowy, okropny świat przerażał, ale też fascynował, piszę na gorąco, pełna wrażeń, dziwna, niesamow...
Mam jeszcze jedno drobne pytanie odnośnie "Mariola, moje krople...". Świnkę chyba nie bez kozery nazwała Pani Małgosią. Jak mniemam, to miał być wyraz dystansu do samej siebie?:)
Aktualna kolejka: 1. jakozak 2. benten 3. Monika.W 4. Pani_Wu 5. anek7 6. Akrim 7. MarcinKa 8. Jabłonka 9. McAgnes 10. enga 11. Arribeth 12. Mara Galli 13. jurczak 14. Panterka 15. Buchling 16. dot59 17. Marylek 18. espinka 19. sydney 20. Wiridiana 21. ACM(ona) 22. Kakyuu 23. Anna125 (vel Chomik z parasolką) 24. Vemona
Cześć! Mowa o fenomenalnych esejach rosyjskiego archeologa 7 + 37 cudów świata. Przykurzątko warte uwagi i poświęconego nań czasu, aktualnie będące u mnie, należące do Anny 46 ( Anna 46 ). Po wędrówce musi wrócić do właściciela. Ze swojej strony mogę Was gorąco zachęcić i zapewnić, że warto. Pokochałam tę lekturę! Kto chętny? :-) (Pod spodem, w pierwszym poście, będę edytować kolejkę.)
Dopiero teraz trafiłam do tego wątku! Ojej, "Dożywocie" mam w schowku od dawna, czy mogłabym zostać dopisana do listy? Poproszę! :-)
Jeśli jesteś zainteresowana, zerknij na forum do działu "wędrujące książki", lecę zakładać wątek z cudami świata, warto odkurzyć to przykurzątko. Właśnie dostałam pozwolenie od Anny 46 na puszczenie go w świat. :-)
Jesteś kochana! :-) Się robi!
Na razie innych chętnych brak. A co do trzymania... będę miała lżejsze serce, bo Dawkinsy leżą, a młody jakoby ciągle nie ma czasu, żeby pokończyć... :-)
A jak to się stało, że zaczęła Pani pisać? Pamięta Pani swoje pierwsze próby pisarskie? Szkoła podstawowa, średnia i słowa, które padły z ust kolegów/koleżanek, a może nauczycieli, że Pani wypracowania są dobre i wróżą przyszłość pisarską. A może odziedziczyła Pani talent po swoich przodkach?
Cudzoziemka 3,5 Dożywocie 5 Mój Egipt 5 Tango 4,5 Zdążyć przed Panem Bogiem 4,5 Joe Speedboat 4 Dżuma 4 Weronika postanawia umrzeć 3,5
1). Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej 2). Lalka Williama 3). Zabić drozda 4). Poezje 5). Wreszcie dowiesz się, dzieciaku, co się kryje w twym baniaku 6). Wywiad z sobą samą; Apokalipsa 7). Twoje prawa – ważna sprawa 8). Dom Augusty 9). 90 najważniejszych książek dla ludzi, którzy nie mają czasu czytać 10). Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet 11). Dziewczyna, która igrała z ogniem 12). Zamek z piasku, który runął 13). Z...
Martin Eden - 5,0 Świątobliwy złodziej - 5,0 Historia twojego życia - 4,5 Kolekcjoner kości - 5,0 Podbój miasta Plassans - 5,5 Grzech księdza Mouret - 4,0 Jego Ekscelencja Pan Minister Rougon - 5,0 W matni - 5,0 Spiżowa brama - 4,5 Panowie i damy - 5,0 Obywatel, który się zawiesił - 5,0 Poczytaj mi, mamo. Księga pierwsza (antologia) - 5,0 Poczytaj mi, mamo. Księga druga (antologia) - 4,5
Serce, serce! Ale na dłuższy termin? Bo jak na krótki, to niech ktoś inny najpierw weźmie, wiesz, że ja przetrzymuję książki... :(
Kiedyś jeden z kolegów mojego syna wchodząc do nas, skomentował to w następujący sposób: Trzy psy to jakby małe schronisko. Mamba jest sznaucerką olbrzymką, ma dwanaście lat i jest schorowaną staruszką. Abym nie cierpiała, kiedy odejdzie, mąż przyniósł mi Neskę, również sznaucerkę olbrzymkę. Było to niemal pięć lat temu. A półtora roku temu mąż wpadł na genialny pomysł i przyniósł jeszcze goldenkę! Nazwałam ją Milka. Teraz mamy podwójne space...
"Anielcia i życie" była jednak wydana w tej kociej serii. :) http://allegro.pl/anielcia-i-zycie-helena-boguszewska-i2188540562.html
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)