Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jeżeli chodzi o metal, odkryłam jakiś czas temu to cudo za sprawą Within Temptation a potem odkryłam Avantasię i totalnie w to wpadłam. Wszelkie metale z przedrostkami power czy symphonic są moim zdaniem magiczne :)))
Zdecydowanie do najgorszych filmów, jakie widziałam, zaliczam 'To nie jest kraj dla starych ludzi' oraz 'Motyl i skafander', oba do mnie absolutnie nie przemówiły. Na pierwszym wytrwałam wyłącznie dlatego, że miałam nadzieję, że może coś zrozumiem pod koniec. Kreacja Bardema też była dla mnie nietrójwymiarowa i nieprzekonująca, fajną miał tylko perukę (chyba przez to kojarzył mi się z indpektorem Javertem z 'Nędzników' i chyba przez to byłam w st...
To prawda, Wc bywa kontrowersyjny, bywa też irytujący, chociaż z większością jego życiowej filozofii się zgadzam, mam tu na myśli np. jego niechęć do państwa czy systemu własności ziemi ;-)
Nie no, oczywiście, aż dziw, że zapomniałam o mym ulubionym 'wątku' w jej książkach :D Zdarzały się też i inne kraje... :P
Nie no, bądźmy sprawiedliwi, Chmielewska wytłukła też sporą część Danii. ;)
Jonasza Koftę odkryłam, jak większość cudów, przypadkiem, na półce z poezją we własnym pokoju. Muszę przyznać, że bardzo rzadko zdarza mi się coś takiego, żeby w tomiku wierszy podobały mi się niemal wszystkie, a tu tak właśnie było; mój egzemplarz jest więc pełen ołówkowych podkreśleń i zakładek :) Moje zdecydowanie ulubione, to "Autobusy zapłakane deszczem", ""Ździebełko-Ciepełko","Epitafium dla frajera", "Trzeba marzyć", "Słońce", "Song o cisz...
Też uważam, że ilość zbrodni należy traktować z przymrużeniem oka, bo w przeciwnym razie doszlibyśmy do wniosku, że na całym świecie są miasta czy okolice wymarłe, nie tylko Midsomer (choć faktycznie, oglądając ten serial, nie mogłam nadziwić się, że na tak małym obszarze ciągle ktoś ginie a ludzi nadal pełno :P), Fjallbacka (Camilla Lackberg), Goteborg (Helene Tursten), Sandomierz czy nawet Warszawa (Joanna Chmielewska) :) Zgadzam się, że taki u...
Właśnie miałam zamiar zaproponować to samo. :)
Nie przeczytałam Millennium, bo nie podchodziło mi, odkładałam po kilkudziesięciu stronach, zmęczona i niewciągnięta w akcję. Obejrzałam szwedzkie filmy i byłam zachwycona, zresztą nadal jestem :) dalabym najwyższe noty, przede wszystkim za wierność oraz klimat. Obejrzałam 'Dziewczynę...' i powiem tak: moim zdaniem, Amerykanie postanowili zrobić swoją wersję i zrobili, przy czym nie jest to żadne aj waj, Szwedów nie przebili absolutnie a wręcz mo...
Niestety Cejrowski czasem też irytuje - bardzo zawiódł mnie ostatni odcinek "Boso" poświęcony Buddyzmowi. WC był złośliwy, nieobiektywny i mam wrażenie, że tylko straciłam czas oglądając ten program.
Czytałam książki obojga autorów, znam ponadto ich programy radiowe oraz telewizyjne i muszę przyznać, że ciężko zadecydować. Myślę, że oboje cechują się wciągającym i poruszającym Czytelnika podejściem do tematu, oboje mają niewątpliwie talent 'bajarza' :) Wydaje mi się, że Pawlikowska bardziej rozmarza, zaś Cejrowski bawi, rozśmiesza.
W okolicach Stadionu! Chętnie zamieniłabym się z Tobą na czas Euro. ;)) A co do tematu wątku - VAT na książki, opłaty za korzystanie z bibliotek... Znakomite sposoby na zachęcenie ludzi do czytania. :/
Misery (też kobieta, zupełnie inny gatunek niż ww.).
Spokojnie, nie pchajcie się tak, na każdego przyjdzie kolej :-) Czyli temat do góry, bo przemknął niezauważony :-)
A to wszystko musi być na bardzo poważnie? Bo może wykorzystać świetne fragmenty musicalu Skrzypek na dachu. Uwielbiam ten fragment tuż przed słynną pioesenką Gdybym był bogaty gdy Tewje mówi do Boga (parafrazuję z pamięci): Być biednym to żaden wstyd, no, zaszczyt to też nie jest, więc co by Ci szkodziło, gdybym miał choć malutką fortunkę... Jedyny wybrany przez Ciebie film to Lawa - więc w sumie to samo, co Dziady... Nie wiem, jakie zasady...
Tagowanie niestety wciąż jest dostępne tylko dla opiekunów i osób z rozszerzonymi uprawnieniami w katalogu. Zaopiekowałaś się ostatnio? To dlatego możliwość tagowania pojawiła Ci się znienacka. :) Tagować może każdy opiekun korzystając z istniejących tagów. Nowe tagi mogą tworzyć tylko uprawnieni. Jeśli potrzebujesz jakiegoś nowego tagu, zgłoś to jako błąd.
Aktualna lista chętnych: - Sensii - aktualnie czyta - kasiach - Joanna Gołaszewska - Miaugorzata - Claudette z demi-sec - gorzka goszka - ktrya - magdarynka29 - Wiridiana - Czytelnik_Kasia
Ach, już się zorientowałam - mogę dodawać tagi w listy rozwijanej, nie mogę natomiast tworzyć nowych tagów. Bardzo dobre rozwiązanie. Wczoraj nie widziałam tej możliwości ;)
Dopiero teraz zauważyłam, że mam aktywne pole dodawania tagów Czy to oznacza, ze "zwykły" użytkownik może również dodawać tagi? A może mój dostęp do tagowania to chwilowy błąd? Pewnie wszyscy wiedzą tylko nie ja ;)
Widzę, że wybrałeś same dzieła z kanonu lektur szkolnych, więc myślę, że dobrym pomysłem byłoby wykorzystanie książki spoza niego. Według mnie świetną pozycją jest "Oskar i Pani Róża" Schmitta :)
W każdej chwili można się przyłączyć, zapraszamy! :-)
Minutko, bardzo Ci dziękuję za zorganizowanie konkursu. Dziękuję Ci również za bardzo miłą korespondencję, w której to umieszczałaś znakomite podpowiedzi, bez których nie zdołałbym niektórych pozycji odgadnąć. Gratuluję wszystkim.
Wróciłam dziś do domu i znalazłam awizo w skrzynce. Jutro już będzie w moich łapkach.
prawdziwy sherlock:) ale widzę, że trop z innymi językami był słuszny.
Czyli Ty Aniu jesteś w kolejce do egzemplarza Syrenki? :-)
Dopisane.
Czy ja wiem? Ja to puszczam całkiem w obieg, więc nie musi do mnie wracać. To już będzie egzemplarz biblionetkowy. :-)
Można się jeszcze przyłączyć?
Doradca czytelniczy :D Znam paru takich, siedzą w branży od lat i potrafią oddzielić ziarno od plew. Nazywają się bibliotekarze i można ich spotkać w każdej bibliotece :D. A zaprzyjaźnienie się z nimi procentuje naprawdę dobrymi poradami czytelniczymi,i to za darmo :D. No tak, ale na wizytę w bibliotece i wyszukanie czegoś interesującego na półkach, o rozmowie z bibliotekarzem nie wspominając trzeba mieć trochę czasu i dobrej woli ;). Ale to p...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)