Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Z książki "Gwiazdy w anegdocie" - proszę nie pomyśleć że tym urywkiem chcę reklamować daną stację telewizyjną:) Majka na "goło"? "Niezrównana wykonawczyni piosenek dla dzieci, Majka Jeżowska, nagrywała teledysk w słonecznej Tunezji. W przerwie zdjęć wybrala się ze swym synem i przyjacielem na targowisko. W pewnym momencie usłyszała, jak jeden z Arabów zawołał głośno: - Polsat Pleyboy! za nim to samo hasło zaczęli skandować inni sprzedawcy. ...
Bariera żałosna, pełna sprzeczności i niekonsekwentna - rozpaczliwa wręcz, a ja kocham Chmielewską, wczesną. Przeca Semen kształcony za cara (biologia w Sankt Petersburgu). :-D
U mnie tylko trzy, ale i tak jestem z siebie dumna. Miałam też dużo szczęścia, bo wszystkie były wartościowe i trafiają na stałe do mojej biblioteczki :) Coco Chanel: Legenda i życie fantastyczna. już pomijam piękne wydanie, które zaspokaja wrażenia estetyczne w 100%, ale sama treść dorównuje jakością. dawno nie czytałam dobrej biografii, a bardzo je lubię. życie i legendy o Coco są wyważone opowieściami o jej pracy, dzięki czemu nie ma wrażen...
:-) E, tam, e, tam. Jest nas tu więcej! :-D
Proszę, Marylu! Oczywiście, że czytałam. Wizja młodego Vetinariego to zbyt wiele, żeby móc sobie odmówić. Nawet teraz w tym rzucie czytałam jeszcze raz razem z Carpe Jugulum i Niewidocznymi Akademikami. A teraz mój wzrok cały czas potyka się o Prawdę, aż rączki mnie świerzbią. Ale nie chciałam się głośno przyznawać, żeby nie wyjść na kompletnego wariata.
Jeśli chodzi o Vetinariego, to czytałaś "Straż nocną"? Po tej książce pokochałam go nieodwołalnie! Vimesa też, ale Vimesa lubiłam już wcześniej. :) A Wędrowycza nie cierpię, brr!
Mój luty: Opętanie (5) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (6) Tancerze (3) Płatki z nieba (3,5) audiobook Uciekłam na wyspę (4,5) Opowieść wdowy (5) Jeden dzień (4) audiobook
Tak kiepsko Przeklęta bariera? Świat może sobie być brudny i wypełniony nieukami, ale nie chcę o nich czytać. To wszystko przez tych kumpli Jakuba. Bo on sam obleci. Nie mierziły mnie tylko te opowiadania, w których nie występowali. Czytałam Dożywocie (dzięki, Enga), urocze! I faktycznie dobre na kryzysy. Ale już chyba wychodzę z niego powoli. Zwłaszcza, że mam wizję Pratchetta nowego w kwietniu.
Tak kiepsko Jakub Wędrowycz? Za co? Postać przecudna (oprócz stosunku do piesków - za bardzo je lubi). A Dożywocie czytałaś? Dobre na rozmaite kryzysy. :-D
W tym miesiącu dopadł mnie kryzys czytelniczy i spędziłam go głównie na lekturach o babci Weatherwax, Samie Vimesie i Vetinarim 8. Mikstura czyli koMIKS i literaTURA ciekawy pomysł, ale wiadomo, mnóstwo współautorów więc nierówny. Ale jest parę perełek(3,5) 7. Kroniki Jakuba Wędrowycza rozumiem konieczność wstawienia takich dialogów przy tego typu postaciach, ale ogólnie zniechęcające. Gdyby nie niektóre opowiadania, byłoby 1 (2,5) 6. Rękop...
U mnie tylko dwie pozycje, ale jedna mnie strasznie w tym miesiącu zamęczyła w sensie objętościowym ;) Cesarz Nihon-Ja (5) - lekko, miło i przyjemnie, czyli poziom nie maleje. Szkoda, że to już chyba ostatni tom :( Wołanie w górach (4) - uff... Dobra książka, ale przez 3 tygodnie nie mogłam jej skończyć. Po dwóch rozdziałach te wszystkie wyprawy zaczęły mi się plątać i zlewać. Chyba wolałabym, żeby była trochę krótsza. Poza tym przydałby si...
Przeczytane w lutym: Przeklęta bariera - powtórka; Ślepy Io ratuj! Gdybym w uzasadnieniu oceny napisała: :"fikszyn bez sajensa" byłby to komplement dla "dzieła"; bełkot, sprzeczności, brak konsekwencji - słowem kicha i gniot, i w pełni zasłużone 1 Jestem nudziarą - kolejna powtórka i oprócz uwagi, że na drugiej randce się do łoża nie chadza - 4,5 Powtórka z morderstwa - powtórki c.d. i konstatuję z przyjemnością, że miło się czyta - 4,5 P...
W dżungli miłości Piękna recenzja kocia, z którą w całości się utożsamiam, mówi resztę o tej książce: W dżungli innych ludzi Ocena 4,5. Musimy porozmawiać o Kevinie Jak kochać, kiedy się nie kocha? Jak dawać, kiedy się nic do dania nie ma? Ocena 5,5. Ludzie wiatru Normandia, XII wiek. Przeciętnej klasy powieść historyczna napisana w konwencji "Imienia róży". Ocena 3,5. Moja Antonia Staroć z 1918 roku. Ocena 4,5. Wyjątek Współczesna literatu...
Tak; u Syrenki będę trzecia w kolejce. :-)
Tak, produkcje Holly Webb o zwierzątkach Pimpuś lubi. A tego faktycznie jeszcze nie zna. Do zaschowkowania zatem, ale to niech sobie Pimpuś sam schowkuje. Konto ma, schowkuje już i ocenia. Nawet pani wychowawczyni, też miłośniczka literatury i czytania, publicznie dziecię w klasie pochwaliła za ocenianie książek w bnetce. :)
O, dla Pimpusia polecam Ci "Zagubioną w śniegu" - prześliczna bajeczka o małej koteczce. :)
Dla mnie to była pierwsza jej książka, jaką czytałam, może źle trafiłam? W każdym razie dziełko to aspiruje prawdopodobnie do miana powieści psychologicznej, ale jest to wersja psychologii nie dość, że przewidywalna i ubożuchna, to jeszcze podana w sposób dla mnie niestrawny - na wszelki wypadek to i owo jest powtarzane, gdyby czytelnk nie zwrócił uwagi, albo czegoś nie zrozumiał. Męczyłam się okropnie, brrr!
Ja też niedawno podziękowałam Joy Fielding. Pierwsza jej książka, którą czytałam, "Szepty i kłamstwa" nawet mi się spodobała. Ale następne dwie, "Pierwszy raz" i "Granice uczuć", już nie. Sztampowe i przewidywalne. Sięgnę po kolejne może jak się będę bardzo nudzić, czyli pewnie nigdy. :)
Dożywocie - 4.5 Magnus i wiewiórka - 4.0 Marzenie Celta - 5.0 Moje życie z Dżejmsem - 2.0 Sława i chwała - 4.0 Strach w Salonie Gier Automatycznych - 3.5 Śmiech śmiechem - 4.0 Transgresje Moniki Wetter - 4.0 Bajki pana Bałagana - Byłoby chyba 5, gdybym przesłuchała z dzieckiem w samochodzie całą książkę. Ale ponieważ dziecko czasem wozi tata to nie mogę ocenić. Myślę, że posłucham sama jeszcze raz, bo bardzo to obiecująca książeczka. Ju...
Pani Bovary (5,5) Piramida (5,5) Marlene (4,5) Stangret jaśnie pani (4,5) Kapuściński non-fiction (2) Niewidoczni Akademicy (4,5) Martwa natura (2) - tej pani już zdecydowanie dziękuję Zagubiona w śniegu (5) Zakazane wrota (5,5) Lekcje chińskiego: Dzieci rewolucji kulturalnej i dzisiejsze Chiny (6) Podróże z moją kotką i inne opowieści o kotach, psach, papugach, oposach i króliku (5)
A nie jest?!! :)
Zapraszam :-)
właśnie dosłałam- dziękuję! jak tylko przeczytam dam znać i podam dalej:)
Moim zdaniem pomysł z Tewje jest bardzo dobry, bo nie tylko komisja się ucieszy, że wreszcie ktoś przestał mówić o "Dziadach", ale też jest to okazja do pokazania, że takie rozmowy nie zawsze są w stu procentach poważne.
Można by te postacie ocenić tak jak na tej stronie (inteligencja, moc, wygląd itd.): http://www.movievillains.com/archives/2003/12/gollum.html
A kto mnie dopisze? tzn. może jakaś aktualna lista kto u kogo jest w kolejce:)? - i u kogo ja będę bo jestem chętna;D
Aaaa, rozumiem! No tak, wszystko jasne, dzięki!
Książki o Tomku są świetne, w gimnazjum czytałam je po parę razy, a potem marzyłam o wyprawach badawczych :). Przez jakiś czas byłam też przekonana, że najlepszym sposobem na ugryzienie jadowitego weża jest wycięcie nożem rany ;P
Zazwyczaj czytam książkę raz, chyba że jakaś mi się szczególnie spodoba. - W pustyni i w puszczy - koło 5 razy -Potop - 3, i wybrane fragmenty - Harry Potter - po kilka razy - Seria Alfreda Szklarskiego o Tomku Wilmowskim - 12 sposobów na supermózg ( po angielsku tytuł brzmi lepiej :Brain rules.12 Principles for Surviving and Thriving at Work, Home, and School) -Pomniejsze bóstwa
Dzięki zajęciom z tańca udaje mi się odkrywać fantastycznychc artystów, np. Sade. Ostatnio odkryłam świetny utwór znanej mi już artystki, Jem, pt. "Falling for you". Bardzo magiczna piosenka, poruszająca, pełna barw i mocy.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)