Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przede wszystkim za ten kolesiowaty język. A poza tym, nic na to nie poradzę, ja mam uczulenie na pijaków, a on był ciągle pod wpływem! :-p Vimesa kocham dłużej, lecz prościej, za to Vetinariego jakoś tak... bardziej perwersyjnie! ;)
Poniższy tekst poległ w potyczce z cenzurą działu recenzji. Sprawdźmy, czy tu się utrzyma, czy też będzie raził w regulaminowe oczy... Wstęp do "Niemieckiej jesieni" to absolutny falstart. Autorka wstępu - Elfriede Jelinek użyła jako wątpliwej zachęty do dalszej lektury, totalnego bełkotu, który dotknął zarówno formę jak i treść. Język jest niepotrzebnie zawiły i niezrozumiały. Treść natomiast to wydumana filozofia frazesu. Prawdy typu, że j...
U mnie luty upłynął pod znakiem literatury polskiej :). W związku z tym było raczej lepiej niż gorzej: Brzezina - powtórka - 5,5 Dojczland - 3,0. Moje pierwsze spotkanie ze Stasiukiem. Raczej nieudane, ale dam mu jeszcze szansę :) Dom nad rozlewiskiem - 2,5. Miało być miło, łatwo i rozrywkowo, a wyszło jak zawsze w takich przypadkach.. Kamień na kamieniu - 5,5. Bezsprzecznie książka lutego!! Krzyżowcy -5,0. Madame - 3,0. Pozostałam odporna ...
A nie raziło Cię, że ona się tak nierówno dostosowywała do współczesności? Pewne rzeczy ją szokowały, inne zupełnie nie. Kamerdyner (szofer - opiekun) też jakiś taki nie do końca uzasadniony; skąd mu się te konszachty czasoprzestrzenne wzięły. Ogólny brak logiki i konsekwencji. Lubię XIX wiek i bardzo ładnie go Chmielewska wyeksponowała tutaj: Najstarsza prawnuczka - pamiętniki panny Dominiki i pra - pra - prababki są urocze. Bariera mi zu...
To i owo o zwierzętach
1) Ciemna strona historii chrześcijaństwa 2) Ania z Avonlea 3) Ostatnia okazja, by ujrzeć 4) Kato-tata: Nie-pamiętnik 5) Chłopi a Biskupi 6) Dziennik Zlaty 7) Świat nawiedzany przez demony: Nauka jako światło w mroku 8) CAMPania: Zjawisko campu we współczesnej kulturze 9) Cztery kobiety Boga: Ladacznica, czarownica, święta, głupia gęś 10) Dziecko dla początkujących 11) Ojciec chrzestny Obecnie czytam: Zabić drozda przeplatając wywiad...
Które tłumaczenie polecacie: J. Jędrzejewicza czy J. Gładyś?
:) Ostatnio próbowałam oglądać "Skrzypka" z dziećmi, ale niestety dotarłyśmy tylko do piosenki o Jente. Co mnie zresztą dosyć usatysfakcjonowało, bo to od zawsze moja ulubiona piosenka z tego filmu, nawiasem mówiąc dość cierpka - przecież te żarty o mężu, który bije, ale tylko wtedy, kiedy jest trzeźwy, czyli nie ma się czym martwić, są zabawne tylko po wierzchu. Ale to już inny temat. :)
Luty: • Wielki Testament (3) • Młot na czarownice (3) • Sługa Boży (audiobook) (2) • Śluby panieńskie czyli Magnetyzm serca (5) • Dobrze nam ze sobą: Przyjemna i pożyteczna książeczka o seksie (4) • Powolność (5) • Nad Niemnem (5) • Pokój (audiobook) (5) • Erotyzm w literaturze dawnych wieków (3) • Wielki człowiek do małych interesów (5) • Tragedia w trzech aktach (4)
"Wyjątek" wędruje do schowka. :)
Mój luty 2012: *1Q84: Tom 3 - 5,0 *Chilijski nokturn - 3,5 *Blondynka w Tanzanii - 4,0 *Opactwo świętego grzechu - 4,5 *Kronika umarłych - 4 *Julie i Julia: Rok niebezpiecznego gotowania - 4 *Czekając na barbarzyńców - 4 *Droga - 5,5 *W dalekim kraju - 5,0 *Służące - 5,5 *Biała wilczyca - 4,5 *Raj - 3,5 *Błogosławieni, którzy robią ser - 4,5 *Szlak kości 3,5 Obecnie: *W skórze reportera *Wszystkie marzenia świata
Nie czytałam "Kwiatu pustyni" ale to chyba nie pasuje. Kobiety upadłe to „nie tylko postaci prostytutek […], ale też liczne bohaterki których zachowanie jest oceniane jako nieodpowiadające roli kobiety i potępiane” (wolnelektury.pl).
A mnie się akurat "Przeklęta bariera" się podobała... jak nie lubię Chmielewskiej, tak ta książka przypadła mi do gustu...
Księżniczka 3, kolejnej części czytać już nie będę Gdzieś dalej, gdzie indziej świetna, wspaniale napisana Długi marsz dobra, ale powiem szczerze, że jestem rozczarowana, bo więcej się spodziewałam po tej książce... Marzenie Celta dobra Tatarak lepsza :D Serce narodu koło przystanku bardzo dobra Gustaw i ja rewelacyjna, cieplutka i piękna, a te zdjęcia - powinna być druga szóstka :D Za oknem cukierni trzy z plusem Filozof i wilk: Czego mo...
Uwielbiam Skrzypka!!! A rozważania Tewje(-go??? Czy to imię się odmienia po polsku?) są cudne!!! Czasami sama sobie mruczę pod nosem: "Wiem Boże, że wszystko, co się dzieje, ma jakiś głębszy ukryty przed nami sens, ale czy naprawdę tak by Ci przeszkadzało, żeby akurat dziś w Limericku świeciło słońce ;)"
Przeczytane: Pożegnanie z Afryką - 5 Wielka gra - 4,5 Zielone drzwi - 5 Rejon Umocniony "Hel" Ośrodek Oporu Jastarnia: Fortyfikacje II Rzeczypospolitej - 3 (z półki) W trakcie: Potępienie Paganiniego Marynarze generała Kleeberga (z półki) Guantanamo: Cała prawda o amerykańskiej bazie na Kubie Nieco lepiej niż luty zeszłego roku. ;)
Elektroniczna wersja publikacji jest dostępna pod adresem: http://www.archive.org/details/ObrazkiZPodryDoTatrwIPienin
Za co, Marylku? Jakub lubi tylko pieski, kotków nie tyka. :-))) Vimesa i Vetinariego kocham bardzo; może ciut bardziej Vimesa. :-)
Luty minął pod znakiem Reymont Władysław (Reymont Władysław Stanisław; właśc. Rejment Stanisław Władysław): "Suka", "Pewnego dnia" i "Tomek Baran". Mało, ale wpasowuje się i w akcję noblistów, i Czas na klasykę. Teraz czytam nowego Kaczorowskiego, ale przypiszę go do marca :)
1. Spuścizna, ocena: 4,5. Akcja Nobliści. Mini-saga rodziny żydowskiej ziem polskich końca XIX wieku. Chyba trochę za dużo bohaterów jak na mój gust – ale dzięki temu jest pełen przegląd typów. Singer pisze dobrze, nawet bardzo dobrze, ale czegoś mi brakowało, trochę nużyło. Nobel jednak w pełni zasłużony. 2. O bibliotece, ocena: 5. Jeden malutki esej, odczyt właściwie. Na krótki wieczór. Dowcipny, nie-sztampowy. Miła malutka rzecz. I jaka mił...
- Lelia czyli Życie George Sand (Maurois André) tylko 4. Zawiodłam się. Niecałe czterdzieści lat temu podobała mi się bardzo. Zbyt rozwlekła i za bardzo nasycona nudnymi szczegółami. - O Magdalenie Samozwaniec: Wspomnienia (praca zbiorowa)5,5. Wspaniały klimat, wspaniała Madzia - Zapach szminki (Kucówna Zofia) 5,0. Pani Zofia - prawdziwa dama. Książka napisana z taktem. Ciepła i mądra. - Ostatni akord (Segal Erich)3,5. Tanie romansidło. Spod...
Mój luty: Grek Zorba (4,5) Podnieść Titanica (4) Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (6)
Niemal mnie zanudzili....
Czarna lista - 4 Mongolia: Wyprawy w tajgę i step - 4,5 Moje życie: Adam Małysz w rozmowie z Maciejem Kurzajewskim i Sebastianem Szczęsnym - 4,5 Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów - 6 Kobieta na krańcu świata: Tom 2 - 5 Harry Potter i więzień Azkabanu - 6 Grobowiec - 6 Rodzinne podobieństwo - 3,5 To tylko plotki - 2,5 Żaba - 5,5 Sztylet wenecki - 4,5 Blondynka w dżungli - 5 Serenada czyli...
Ale jak to? Co Ci zrobili Trzej Panowie?
Si. Snuff (Niuch)wyszedł już w październiku chyba i jest o tym, jak Sam Vimes jedzie na wakacje i oczywiście natychmiast potyka się o trupa. Sama byłam trochę zdziwiona, bo myślałam, że najpierw wyjdzie Raj Podatkowy - o Moiście, którego też bardzo polubiłam, jako o... jak się nazywa ten koleś, co zbiera podatki? W każdym razie o tym.
Nowy Terry w kwietniu? I właśnie (m.in.) za takie wiadomości kocham Biblionetkę :D
Kamieniarz 4,5 Kaznodzieja 4,5 Dobrze się czyta, ale bez zachwytu. Matka Ryżu 5,5 Wspaniała książka, ale czegoś mi jednak zabrakło, stąd 5,5. Noble House 6,0 Ostatnia z sagi azjatyckiej, niestety:(
LUTY: 1. Krew na Placu Lalek - 5,0 2. Biała gardenia - 3,0 3. Kamień Przeznaczenia - 5,0 4. Matka Wszystkich Lalek - 2,0 5. Zielone miasto w słońcu - 6,0 6. W imię miłości (The Pact) - 5,0 7. 3096 dni - 4,5 8. Trzech panów w łódce, nie licząc psa - 2,0 9. Purpurowe rzeki - 5,0
Luty pod względem ilości wypadł mi marniutko, przeczytałam tylko dwie książki: Zabić drozda (oceniłam na 6) - zauroczyła mnie ta powieść totalnie, jest wspaniała! Zastanawiam się teraz, jak to się stało, że jej do tej pory nie znałam i ile jeszcze takich cudeniek czeka, żebym je odkryła:) Pieśń Łowcy (oceniłam na 4) - niby kompletnie nie moje klimaty, ale że jestem wielbicielką książek, których bohaterami są zwierzęta, i na dodatek porównuje s...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)