Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mój luty: 1. Dzika energia - 5,0 2. Pejzaż sentymentalny - 5,0 3. Zatrzymaj echo - 4,5 4. Waran - 4,5 5. Klub mało używanych dziewic - 5,0 6. Stateczna i postrzelona - 5,0 7. Musimy porozmawiać o Kevinie - 5,5
Jestem już prawie w połowie. Właśnie sobie piję dobrą herbatkę, siedzę w fotelu i czytam. Szkoda tylko, że nie z książką na kolanach, tylko z laptopem, ale darowanemu koniowi nie zagląda się w... ekran ;) Książka jest cudowna (teraz już nie dziwię się tym 95% w polecankach, oj nie!) i bosko się czyta. Szkoda tylko, że aż tylu osób z tej książki już nie ma... Zwłaszcza smutno mi się zrobiło, gdy czytałam wywiad z Kapuścińskim, w którym mówił o s...
Przypomniałam sobie, jak kliknęłam "wyślij" :) Żeby ludzie tylko takie zboczenia mieli :)
Hahaha, rozmawiałyśmy już o tym:) Tak, spałam i to dużo, bo niemal przez cały miesiąc wolnego jakie miałam chorowałam. Po prostu sprawa szybkości. Nie umiem żyć bez zaczytywania się wieloma różnymi pozycjami. Takie zboczenie:)
1. "Przeznaczona śmierci" J. Frost 2. Faust (4) 3. Poezje (4.5) 4. Nad Niemnem (5) 5. Beniowski: Poema (2) 6. Katedra Marii Panny w Paryżu (5.5) 7. Chłopcy ze Starówki (4.5) 8. Dama kameliowa [powieść] (6) 9. Bankructwo małego Dżeka (2.5) 10. Dobra nowina (6) 11. Przygoda z owcą (3.5) 12. Echa leśne (2.5) 13. Samotne dusze (3.5) 14. D'Artagnan (4.5) 15. Biały Jaguar (1.5)
Ocean morze (4) Muzyka duszy (5) Ciekawe czasy (5) Tsugumi (5) Dziennik Serafiny: Z autografu (4) Garden party (5) Nie boję się bezsennych nocy... (powtórka) (5,5) Nie boję się bezsennych nocy... z księgi drugiej (5,5)
'Listy" Lema i Mrożka do schowka :D dzięki :D
Ciekaw jestem tych "Włoskich szpilek". Zachwyciła mnie "Skaza". Tulli to dobra pisarka.
Tak :D
Dziękuję. :) To znaczy jeszcze nie wiem na pewno, czy przyjdę. Ale przyszłabym. :)
Kurczę idealnie mi rodzice wpasowali Aleksandrę do maja ;] taki ze mnie cudny byczek, a piszą, że nie powinnam być :P
Zgadzam się z przedmówczynią. Sama czujesz co powinnaś zrobić :) A Ewa... Ona chyba ma chrapkę na Wiktora, a takie rzeczy rozum odejmują. Jednak nazywać "nienormalnym" osobę chorą jest bardzo, bardzo nienormalne ;] pozdrawiam Cię ciepło.
Włoskie szpilki - wyśmienite - 6 Pod sztandarem miłości: Rok 1794 - mam słabość do tego cyku historycznego - 4,5 O paniach z krainy szczęścia - pięknie mi to współgrało z poprzednia pozycją; urocza, choć nieco męcząca, stylizacja językowa - 4,5 Zupa Franza Kafki: Historia literatury światowej w 14 przepisach kulinarnych - za sam pomysł należy się - 5 Symbole szczęścia na starych pocztówkach - dopiero co wprowadziłam tę książkę do Biblionetki...
Mama :)
Ja Vetinariego kocham, od kiedy magowie zmienili go w jakieś żyjątko zmiennocieplne. Zdaje się, że Vimes się jeszcze wtedy nie urodził.
Luty u mnie: 1) Nieznane życie Jezusa - 5,0 2) Ta druga - 4,0 3) Depresja: Dlaczego powstaje i jak ją przezwyciężać - 5,0 moja prywatna walka z demonami 4) Kiedy życie boli: Dyrektywy w leczeniu depresji - 5,5 j.w. 5) Depresja nie jest przeznaczeniem - 5,0 j.w. 6) Bo jesteś człowiekiem: Żyć z depresją, ale nie w depresji - 3,0 j.w. 7) Geny a charakter: Jak sobie radzić z genetycznym dziedzictwem - 4,0 coś popularnonaukowego 8) Duch...
43 sztuki! Ja rozumiem, że niektóre są krótkie i łyknęłaś kilka w jeden dzień, ale inne nie są jednodniowe. Spałaś czasami? :)Jestem pełna podziwu :)
I jak Ci się podobają "Książki i ludzie"?
pierogi (mniam)
Bez dogmatu(3) - Czasem sobie myślę, że mam dość dekadentyzmu u jego początków (mimo że taki klimat na ogół bardzo mi odpowiada). Nie rozumiałam głównego bohatera ani jego narzeczonej, cała sytuacja wydawała mi się w ogóle paranoiczna, śmieszna bardziej niż tragiczna i kiczowata, i chętnie skróciłabym te męki (Leonowi) jakimś miłym pistolecikiem. Jak najszybciej. Sama książka, zwłaszcza w warstwie filozoficzno-stylistycznej jest jednak do przebrn...
jagoda
Widzę, że Gaskell oceniasz wysoko. Świetnie, dużo sobie po tej książce obiecuję:)
"Krzyżowcy" mnie całkowicie pochłonęli i wciągnęli! Dobrze poprowadzona fabuła, ciekawe postaci - zwłaszcza interesująca była dla mnie kwestia udziału i roli kobiet w krucjacie. No i świetny, plastyczny język :). A szczerze mówiąc, jakoś uciekło mi to, że "Krzyżowcy" są pierwszym tomem większej całości...Dzięki za podpowiedź ;). A Tobie jak się podobało ?:)
1. Żar (4,5) 2. Uśpione morderstwo (4,0) 3. Grillbar Galaktyka (5,0) 4. Front wschodni 1941-1945 (4,5)
Bardzo owocny luty: 1. Żony i córki 6.0 2. Marina 4.0 3. Obserwacje 4.0 4. Księżniczka z lodu 4.5 5. Sekretny wątek 3.5 6. Dziewczyna z muszlą 5.0 7. Bogowie zła 3.5 8. Przelot bocianów 5.0 9. Bezduszna 5.0 10. Żona godna zaufania 4.0 11. Śmiertelny przypływ 3.0 12. Światła września 5.0 13. Bibliotekarki 2.0
A mnie jeszcze dodatkowo irytowali. Na zmianę z nudzeniem.
Ten Czaja to są eseje?
Nie, jest to raczej niebezpieczne dla zdrowia. Wysysania takiej rany też nie polecam ;)
Nic nie napisałaś o Krzyżowcach. A ja akurat ostatni tom trylogii przeczytałam. Niby Twoja ocena wysoka, ale na tle innych ocen lutowych, to już nie tak dobrze:).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)