Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zawsze wypatruję takich zestawień i dzięki "Książce Roku 2012" mam już całą listę pozycji, które muszę przeczytać. Ten rok był dość urozmaicony, zdarzały się i książki bardzo wartościowe, i nudne. Muszę przyznać, że w tym mijającym roku odnalazł się mój czytelniczy bakcyl, który się gdzieś był zapodział na długi czas. Doceniłam wartość reportażu, sięgnęłam po książki, które miałam od dawna w planach, zapoznałam się z twórczością nowych dla mnie p...
Bardzo proszę o pomoc dostałam w prezencie gwiastkowym "Północ i Południe" - Elizabeh Gaskell cztyałam ją z zapartym tchem aż tu nagle o zgrozo brakuje 17 stron !!!!!!! Czy jakaś dobra dusza mogła by mi podesłać brakujące strony w wersji elektronicznej??? Ja mam wydanie ze świata książki w tłumaczeniu K. Kwiatkowskiej ( wydanie jednotomowe) i brakuje od 480 do 497 strony czyli część rozdziału "Odlot na południe" i część "Spokój, ale nie pokój" B...
Ocenione na 6: 1.Insekt 2.Dziennik Ocenione na 5,5: 1.Pokażę wam strach 2.Izrael - Palestyna: Pokój czy święta wojna 3.Żabusia 4.Wyrok Książka Roku: Insekt
Witam Od niedawna jestem zarówno w Bydgoszczy jak i "Biblionetkowiczem" zatem dopiero poznaję panujące tu obyczaje :) Informacje o spotkaniu widziałem jednakże jestem osobą pracującą więcpasują mi terminy wyłącznie weekendowe (ewentualnie wieczorne godziny). Pozdrawiam serdecznie Tomasz
Dostałam: Arab strzela, Żyd się cieszy Lokatorka Wildfell Hall Tove Jansson: Mama Muminków
Nie wiem, jak mogłam pominąć najlepszą książkę mojego czytelniczego maja: Motyl (6)
Dziękuję! Miau, przeczytałam! Podobało mi się - idę oceniać! :)
Wszystkiego najlepsiejszego urodzinkowo, miau! :)
Kiepski rok, ale perełek kilka jest! "Każdy szczyt ma swój czubaszek" Czubaszek (6) "Psie życie" Wilkoń (6) "Tatami kontra krzesła" Tomański (5.5) "Martha Argerich. Dziecko i czary" Bellamy (5.5) "Pamiątkowe rupiecie" Szczęsna & Bikont (6) "Mój pies jest najlepszym psem na świecie" Becker (5) "Living with Hypermobility Syndrome" Knight (5) "Jak myśli lekarz" Groopman (5) "Zespół Aspergera" Preissmann (5) "Rozmowy o tajemnicach psychot...
No tak, była taka inicjatywa, tylko nie ze strony BiblioNetki. Zresztą niewiele osób zabrało głos w tej sprawie na forum, a nikt z redakcji BiblioNetki. Gdyby redakcja wystosowała osobną petycję do rządu w sprawie opodatkowania książek i zebrała tysiące podpisów od użytkowników BiblioNetki, mogło to mieć swoja wagę. Trzeba jednak z przyznać, że obecne władze z takich petycji nic sobie nie robią.
Tyle szóstek nastawiałam w tym roku, że nie ma sensu wypisywać wszystkich tytułów. Kto, ciekawy, niech zajrzy do czytatek. Tutaj ograniczę się do mojej ulubionej tematyki historycznej. Oto moje naj... naj... POWIEŚCI HISTORYCZNE: Pierwszy w Rzymie Wieniec z trawy Wybrańcy Fortuny Katarzyna Wielka: Gra o władzę NIEBELETRYSTYKA: Morze wiary: Islam i chrześcijaństwo w świecie śródziemnomorskim doby średniowiecza Herezja doskonała Zapomn...
Ja też będę. A co z Misiabelą i Izuś? I z wszystkimi nowymi osobami?
Dzięki! :)
Dziękuję Mikołajowi z Wrocławia za paczkę książek: Rekreacje Mikołajka Julek i Julka: Tom 1 Julek i Julka: Tom 2 Drzewo krasnalowe Tajemnicze przygody Kubusia Dziękuje również za świetnie ułożone życzenia. A wszystkim BiblioNETkowiczom życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Ilekroć sięgam po Borgesa, zawsze ogarnia mnie lęk przed moją słabą znajomością literatury. Z drugiej zaś strony w zadziwienie wprawiają mnie zainteresowania Autora tak - w moim przekonaniu - marginalnymi zakątkami literatury światowe, które - w przekonaniu autora "Alefu" - są niezwykle ważne dla zrozumienia obcowania z nieskończonością ludzkiej myśli. "Nowa antologia osobista" to przypomnienie ważnych dokonań literackich mistrza dla wielu wspó...
Moi mili! Uwaga - ważny komunikat. Ponieważ późną nocą przyszło do mojej skrzynki dużo korespondencji konkursowej, a niektóra z pytaniami, więc przedłużam termin trwania konkursu do dzisiaj do dwunastej w nocy, 29 grudnia, czyli sobota. Można jeszcze przysyłać odpowiedzi. Tym samym wyniki będą jutro. :)
Pamiętam. Ach, jakie tam mamy wszyscy ładne zdjęcie na schodach. :D
Doszła, doszła, ale ja właśnie wczoraj w tych okolicach padłam dziwnie. Idę nadać komunikat. :)
Nie byłaś w spamie, pewnie z okazji tortu. :D Wszystkiego najksiążkowszego!
byłA akcja
No, akurat w sprawie VAT byłą akcja tu: Petycja w sprawie utrzymania zerowej stawki VAT na książki . Obawiam się natomiast, że problem z dyskusją może być regulaminowy. Tylko co zrobić, gdy dostępność książek jest sprawą polityczną?
Może to nie będzie najniższa ocena, jaką postawiłam w tym roku, ponieważ niektóre książki spodziewałam się, że będą trudne to strawienia jak np. "Boska komedia" Dantego, której postawiłam 1 za te nieludzkie męki przy lekturze. Ale to nie jest rozczarowanie. Rozczarowaniem roku jest książka, która miała dostać miano książki roku albo choć pojawić się na liście 10 najlepszych książek 2012. Jest nią Trafny wybór Dawno tak nudnej książki nie cz...
Mała poprawka - Małgosia jeszcze nie czyta ;)
Posłałam Czajko wiadomość trochę po 21 , nie mam nic od Ciebie. Czyżby nie doszła ?
Ja - oczywiście. :-)
Czajeczko posłałam - patrz w spamie :)
Najlepsze książki przeczytane w tym roku: Anna Karenina Zabić drozda Życie Pi Nędznicy Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
Oj numery 1 i 3... Pamiętam jak namiętnie siedziałam pod kołdrą czytając je. Obie świetne, chociaż zupełnie różne.
- Odkrycie roku to noblista Hamsun Knut i jego Głód oraz Błogosławieństwo ziemi. - Z polskich pisarek na uwagę zasługuje Saramonowicz Małgorzata i jej książki: Sanatorium, Lustra i najbardziej wstrząsająca Siostra. (Czekam na więcej). - Książka, która mnie doprowadziła do wylania potoków łez to: Jedwab - Głęboko zapadła mi w serce idea zawarta w: Posłaniec. - Zmieniła moje widzenie świata ugruntowane jeszcze w dzieciństwie, głównie za sprawą ...
Moje zachwyty w 2012 roku: 1. Igrzyska śmierci - 6 (tylko ta jedna jedyna część mnie zachwyciła, kolejne już niestety na kolana nie rzuciły...ani nawet minimalnie) (styczeń) 2. Zielone miasto w słońcu - 6 (luty) 3. Magiczna chwila - 6 (marzec) 4. Zabić drozda - 5,5 (marzec) 5. Czarownice z Salem Falls - 5,5 (marzec) 6. Herbaciarnia Madeline - 5,5 (kwiecień) 7. Ostatnia piosenka - 6 (maj) 8. Spadkobiercy - 5,0 (czerwiec) 9. Będziesz tam...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)