Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak chcesz :)
Kot, który wiedział i inne opowiadania
Od dawna na niej jesteś, kochana.
Dziewczyny kochane! Przecież tam może być mniej dwójek i diabli wszystko wezmą. W sumie to przecież w trójkach i czwórkach też nam będzie dobrze. Byle nie stodółki.
"Nocowała ongi chmurka złota" - mam na tę pozycję wielką, wielką chrapkę. ;]
Dziękuję :) To prawda... przeczytanie niektórych pozycji nie zajmowało więcej niż pół godziny :)
No co Ty! Czyli co? Jak tylko zostanie "ogłoszona" nasza nowa przystań, rzucamy się na jakąś bardziej "wielo" osobówkę? :-)
1. Kamienie na szaniec 5.0 2. Ania na uniwersytecie 4.5 3. Ania z Szumiących Topoli 4.0 4. Wymarzony dom Ani 4.5 5. Książę Mgły 4.5 6. Ania ze Złotego Brzegu 4.5 7. Dolina Tęczy 4.5 8. Książę Kaspian 4.0 9. Podróż "Wędrowca do Świtu" 4.5 10. Pałac Północy 5.0 11. Srebrne krzesło 4.5 12. Egipcjanin Sinuhe 5.5 13. Światła września 4.5 14. Igrzyska śmierci 5.5 15. Koń i jego chłopiec 4.5
Widzę, że i Tobie zdecydowanie najbardziej się podobała II część trylogii. :-) A ja tu, na forum, obserwowałam wypowiedzi i wiele osób skrytykowało ją jako właśnie najbardziej nierzeczywistą, odstającą fantastycznym wręcz zakończeniem od całości trylogii i w ogóle - najgorszą. Cieszę się, że nie jestem jedyną, która myśli dokładnie odwrotnie! :-D
Wygląda imponująco ta lista. Owszem, niektóre pozycje nie są obszerne, ale mimo wszystko jest to spory zastrzyk literacki. Gratuluję :)
Hhihihi, to chętnie będę w tym towarzystwie, jeśli Ci to nie przeszkadza :-)
Możesz!!! :-) Myślałam, że jak napiszę męskoosobowo, to płeć pozostanie niedookreślona, ale widocznie się pomyliłam. A odnośnie pokoi: najbardziej i tak lubię te kilkuosobowe, nocą najlepiej się plotkuje, leżąc już grzecznie (lub grzecznie mniej) w swoich kojach. :-)
Mój styczeń był dobry, jeśli chodzi o ilość: 1. Przez dziurkę od klucza - 4 2. Studium w szkarłacie - 5 3. Atramentowe serce - 5,5 4. Tajemnica znachorki - 4 5. Drzwi do ptaszarni - 3,5 6. Kamieniarz - 4,5 7. Sekretny język kwiatów - 5 8. Biała lwica - 4,5 9. Pałac Północy - 5 10. Penmarric - 4 11. Hobbit czyli Tam i z powrotem - 5,5 W trakcie Żony i córki
W styczniu tkwiłem głównie w starożytności: Listy heter (4,5) Cierpienia miłosne (4,0) Kiedy Atena odwraca wzrok (4,5) Jak na debiut bardzo dobrze. Dużo o życiu codziennym Ateńczyków z czasów Peryklesa. Największą zaletą książki jest to, że dotarłem do fantastycznego blogu autora o sztuce starożytnej (http://sztukaantyku.blog.polityka.pl/ ) Starożytna Sparta (4,5) Cieszę się, że przeczytałem. Okazuje się, że wiedza o Sparcie jaką wyniosłem...
Towarzyszem? :-) To ja nie mogę być :(
Jolu, czyli na razie w planach: zmiana ośrodka, tak? Czyli jeszcze raz się będziemy deklarować, kto z kim w pokojach, tak? Bo ja przegapiłam wcześniej całkowicie, to bym się rozejrzała za towarzyszem. ;-)
Trudne warunki ale w bardzo wczesnym wieku to "Pokój" Emmy Donoghue. Ewentualnie Kaspar Hauser.
U mnie styczeń może niezbyt imponujący, ale po trzech miesiącach bez książki i tak jestem z siebie dumna ;) : Klara i półmrok 3,5 Perswazje 4,5 Krzyżowcy - właśnie kończę i chyba będzie 5!
Myślę, że prawidłowych odpowiedzi jest wiele. ;-)
Wynurzam się z głębi sesji, dziękując za zdradziecki konkurs. Jedna rzecz udała mi się zupełnym przypadkiem: 21.01 godz. 21.01. :-)
Dzięki! :) Szkoda, że Biblioteka Raczyńskich posiada tylko jeden egzemplarz i to dostępny na miejscu, ale to w sumie nowa książka, więc może jakaś filia ją zakupi. :)
Hm. Że niby filmy? ;)
1. Płonący most - 6 2. Sosnowe dziedzictwo - 4 3. Ogród kości - 5 4. Ty umrzesz pierwszy - 4,5 5. Powiedz, że mnie kochasz - 4,5 6. Dolina umarłych - 5,5 7. Arabska córka - 4 8. Arabska żona - 4,5 9. Ulica Szalonej Rzeki - 4,5 10. Hryciowie - 4,5 11. Sąsiad - 5 12. Morderca bez twarzy - 4 13. Czarny Maciek i wenecki starodruk - 4 14. Witaj, mroku - 4 15. 13. Poprzeczna - 5 16. Zapora - 4,5 17. Niewzruszenie - 4 18. Fletcher Moon ...
Mój styczeń: Awantury na tle powszechnego ciążenia 4,5 Dom nad Oniego 4,5 Nawałnica mieczy: Stal i śnieg 4,5 Inne Stany: Czym różnią się od nas Amerykanie [Akcja Własna Biblioteczka] 4,5 Światu nie mamy czego zazdrościć: Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej [Akcja Własna Biblioteczka] 4
Cieszę się, że powiększyłam Ci listę poszukiwanek :) Co do tej książki, wybaczysz mam nadzieję, że posiłkować się będę tym, co napisałam u siebie? Tekst jest tutaj: http://ksiazkowo.wordpress.com/2012/01/21/przelamac-noc-liz-murray/
Drewniana twierdza (3,5) Pan wilków (4) Triumf lisa Reinicke (4) Sfera Armilarna (4) Pocałunek Fauna (4,5) A lasy wiecznie śpiewają (5,5) Dziedzictwo na Björndal (5) Uwikłanie (4) Noc w bibliotece (4) Sprawa niebezpiecznej wdówki (3) Prawda kłamstw: Eseje o literaturze (4,5) (akcja Nobliści)
Styczeń 2012 Omyłka - Prus Bolesław [4,5] O uśpionej pannie i zaklętych skarbach na dnie potoku - Prus Bolesław [4] Miasto ślepców - Jose Saramago [4] Czekając na Godota - Beckett Samuel [4] Opowieści galicyjskie - Andrzej Stasiuk [3.5] Kolacja - Borowski Tadeusz [3] Sztuka obłapiania: Poemat w IV pieśniach wierszem z r. 1817 - Aleksander Fredro [4] Ogniwa - Eliza Orzeszkowa [4] Chawa Rubin czyli Zamordowanie pracowitej Żydówki - Święt...
Wątek "Matury" jest bardzo długi - po komentarzach pojawiają się ponownie różne motywy i tytuły do nich. Dlatego przejrzyj dokładnie cały - wydaje mi się, że coś z kryminałami mi mignęło. Poza tym są jeszcze "Zestawienia tematyczne" - tam też chyba coś jest.
E, to proste. :-)
aktualizacja "Alienista" Carr Caleb "Astrologia: Zodiak: Encyklopedia astrologicznych typów osobowości" Rekus Henryk "Nauka jogi w weekend" "Numerologia: Miłość - Sukces - Zdrowie - Pieniądze" Fermier Jean-Daniel "Różowe tabletki na uspokojenie" Janda Krystyna "Zorro:Narodziny legendy" Allende Isabel "Wielki sennik" Baumgarten Andreas "Czarna księga perswazji: Używaj NLP by zdobyć wszystko, czego pragniesz" Basu Rintu "Brzydula: Pa...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)