Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Marek Piegus? Boże narodzenie w Bullerbyn, Kapelusz za sto tysięcy? :-)))
Ja proponuję, żeby każdy spróbował przeczytać kilka książek z jakiejś serii i omówił je jako całość. Czyli żeby napisać coś o autorze, o bohaterze (bohaterach), którzy w całej serii występują, które jej części są najlepsze itd. Bo jak zaczniemy pisać o pojedynczych książkach, to szybko może się zrobić groch z kapustą. Co wy na to? Ja właśnie czytam czteroczęściowy cykl autorstwa Susan Hill o detektywie Simonie Seirrallerze i miałabym sporo do...
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 2 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 36 save 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 6 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 30 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 8 7. Leszczynek ("Wodnikowe Wzgórze" - Richard Adams) 38 8. Dirk Gently (cykl...
A może niech każdy z uczestników akcji czyta autorów tego gatunku, których lubi i książki, które "wpadną w rękę". Później na forum przybliży nam sylwetkę pisarza. Poleci książkę. W ten sposób poznamy szerzej ten gatunek. Co Wy o tym myślicie?
Cieszę się, że nie tylko ja to wychwyciłam i dziękuję za porządną i merytoryczną odpowiedź. Poczytałam sobie trochę o Bułhakowie i procesie powstawania MiM, i również skłaniam się ku pierwszemu wariantowi. Co do drugiego, myślę sobie, że musiałyby to być co najmniej trzy rzeczywistości (pomijając oczywiście mój ulubiony wątek Piłata - i w tym miejscu przypomina mi się rozmowa pod jedną z recenzji MiM na temat płaszcza z podbiciem w kolorze kr...
Colas Breugnon - Romain Rolland
Jeśli ktoś mnie nie uprzedził, interesowałby mnie bardzo "Cyrk rodzinny". Pozdrawiam serdecznie.
Super! :)
Wspomniałem o tym militaryzmie, ale ZSRR to chyba lepsza interpretacja - zwłaszcza, że w zakończeniu opowiadania smok rozpada się na małe smoczki.
Zdecydowanie film. Wydaje mi się jednak, że jest taka prawidłowość : lepsze jest to co sie czyta/ogląda/słucha pierwsze.
A chodzi tylko o książki z kategorii Oddam/Wymienię? W takim razie interesowałyby mnie: Śnieg, Wysokie okno i Żegnaj, laleczko, jeśli jeszcze nie są zaklepane. Koszty przesyłki oczywiście pokrywam. :)
Pozwolę się nie zgodzić. :) Po co dublować informacje? Ja nie prowadzę czytatnika i nie zamierzam - wszystkie informacje mam w swoich ocenach. Gdyby można było dodawać datę przy ocenie to by było super.
Pan Cogito stawia się na wezwanie: Pan Cogito Być może także Ptasiek pomoże: Ptasiek
Witam, czy możecie polecić mi dobre książki terapeutyczne, dla kogoś kto jest w słabym stanie psychicznym, ale mające jednocześnie walory literackie? Czyli jednym słowem, lektura na depresję dla inteligenta :)
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 2 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 34 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 6 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 30 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 8 7. Leszczynek ("Wodnikowe Wzgórze" - Richard Adams) 38 SAVE 8. Dirk Gently (cykl...
Słuchajcie, słuchajcie!! Oddam książki w dobre ręce!! Oddam = nie wymieniam, nie sprzedaję! Zależy mi tylko na odgruzowaniu biblioteczki przed zbliżającym się armagedonem w postaci kapitalnego remontu ;) Książki w schowku :)
Pytałe/aś o szczegółowo opisane światy. Ze swoją historią, geografią, lingwistyką, techniką. Nie o jakiekolwiek światy, w których autor zapragnął umieścić swoją twórczość. O ile np. taki Henry Kuttner jest interesujący, jest w jego twórczości dużo ciakwych wątków i z pewnością akcja opowiadań i powieści jest umieszczona w świecie nie zupełnie podobnym do naszego, to poboczne uwagi o tym, że X wsiada do taksówki powietrznej i udaje się do baru nie...
A ja popieram pomysł. Ostatnio dodałem kilka ocen książkom, które czytałem dawno temu, a dopiero teraz sobie o nich przypomniałem, a i tak wylądowały na szczycie moich ocen:P Nie dałoby się wprowadzić opcji segregowania ocen?;)
A czy każdy z nas będzie czytać co mu/jej się pod rękę nawinie, czy może na początku ustalimy sobie tytuły, lub choćby autorów? :)
Akurat "Empire V" nieszczególnie mi się podobał. Podobno inne książki są ciekawsze: Mały palec Buddy , Święta księga wilkołaka . Czytałam fragmenty tej ostatniej i jest napisana ze sporą dawką humoru. O "Empire V" nie mogę tego napisać, temat wampirów mnie zmęczył (choć i tak był przedstawiony dosyć oryginalnie), a klimat matrixu w ogóle nie przekonał.
No to ja jeszcze dorzucę tegoż autora niedokończony jeszcze cykl "Siedem Zwierząt Rajlegu" Siedem Zwierząt Rajlegu z którego zwłaszcza tom I "Tern" mi się spodobał. Taka przygodowa fantasy. Ostatnio ukazał się też "Brylantowy miecz, drewniany miecz" - I tom cyklu "Kroniki przełomu" Kroniki przełomu zapowiadający się bardzo ciekawie.
Wiktor Pielewin - bardzo interesujący współczesny rosyjski pisarz. Fantastyczne postacie i wydarzenia osadza w realiach współczesnej Rosji. Miesza realistyczny opis moskiewskiego społeczeństwa i paranormalne zjawiska, w które nierzadko zupełnie przypadkowo zostają wplątani zwyczajni ludzie. Tytuły godne polecenia to: "Empire V", "Generation P" oraz "Życie owadów".
Ja prawdopodobnie też. :-)
Mnie osobiści książka się nie podobała. Problem, który poruszył autor w tym utworzy wydał mi się bardzo ciekawy. Niestety chyba spodziewałem się zbyt wiele po książce, która zdobyła "Nobla". Czasem tak bywa. Jak się spodziewamy czegoś niesamowitego to ciężko jest nam później dogodzić. Tak chyba było ze mną w tym przypadku. Wtedy, kiedy książka zaczęła być interesująca, nagle się skończyła. Myślę, że można było więcej "wycisnąć" z pomysłu na tę ks...
Napiszę na prv :)
Wiele tytułów książek zostało przeniesionych na "duży ekran". Jedne z większym powodzeniem, a inne z mniejszym. Według mnie w tym przypadku film był lepszy od książki. Pierwszy raz tak mi się zdarzyło. A jakie jest wasze zdanie? W przypadku tego tytułu, co Wam się bardziej podobało? Film czy książka?
Ciężko mi stwierdzić, kto z bohaterów podobał mi się najbardziej. Myślę, że Zagłoba. Trochę taki cwaniak, trochę cykor, ale gdy przyjaciele byli w potrzebie nie zważał na nic. Wołodyjowski też bardzo fajna postać. Dużo lepiej przedstawiony niż w filmie. W książce był bardzo chętny do bitki i miał "charakterek".
Zdarza się, że niestety nie w każdej bibliotece jest książka, którą chcielibyśmy przeczytać. Liczę, że Ci, którzy mają możliwość dostania Shoguna, poczuli się zachęceni by zapoznać się z tą wspaniałą powieścią.
Widzę że niestety niewiele macie książek do zaproponowania. Czyżby tak niewielu autorów pokusilo się o opisanie dokładnie świata w którym umieścili akcję swoich książek. Aż trudno uwierzyć.
Niestety nie pamiętami mojej pierwszej przeczytanej książki. Nigdy nie lubiałem czytać. Nawet lektór w więkrzości przypadków nie czytałem. Napisze może jaki tytuł miała książka, po której polubiłem czytanie i tak naprawdę, od której zaczęła się moja przygoda z książką. "Kapłan" Krzysztofa Kotowskiego.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)