Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
:-)))
Jak u mnie książkowy wrzesień całkiem niezły. :) Przeczytane we wrześniu: Tajna wojna Hitlera - 4 Kardynał Adam Stefan Sapieha - 4,5 Urodzaj ludzi - 3 Ani słowa prawdy: Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża - 5 Entliczek pentliczek - 5 Dziewczęta z Nowolipek - 4 A z zaczętych: Florencja, córka Diabła Dziewczyna, która kochała Toma Gordona Stąd do wieczności Obrońcy Węgierskiej Górki Tam, gdzie spotykają się wszystkie światy: Po...
- Imię twoje... (Nurowska Maria) niezainteresowana - Piąta strona świata (Kutz Kazimierz) 4,5 - Kuba: Daleka piękna wyspa (Buda-Rodriguez Agnieszka) 4,0 - Tomek w tarapatach (Szklarski Alfred) 3,0 - Dom Augusty (Axelsson Majgull) niezainteresowana - Upadek gigantów (Follett Ken) niezainteresowana - Drużyna Pierścienia (Tolkien J. R. R.) 4,5 W trakcie Tomek w grobowcach faraonów
Na podstawie notatek z polskiego (uczyłam się z podręczników „Przeszłość to dziś”) - Horacy – „Do Leukonoe” – epikureizm, „Do Deliusza” – jw., stoicyzm, motywy eschatologiczne, - Kochanowski – „Fraszki”, „Pieśni”, „Treny” (Np. „O żywocie ludzkim”, „Człowiek Boże igrzysko” – świat – teatr, „Nie wierz Fortunie…”, „Nie porzucaj nadzieje…” - stoicyzm, „Treny” – stoicyzm) - Sęp-Szarzyński – np. „Sonet III” – słabość człowieka - Przerwa–Tetmaje...
125 baśni do opowiadania dzieciom 3,0 125 nudnych baśni, niestety. Franek i duch drzewa 5,0 Ułeczka 4,5 Hotel Paradise 4,0 Kryminał - niekryminał. Czyta się w miarę przyjemnie, ale nie wiadomo co to jest tak naprawdę. Kot Prot znów gotów do psot 5,5 Genialne, tak jak i pierwsza część, Kot Prot. Oryginał aż tak genialny nie jest, ale tłumaczenie Barańczaka... Delicje. Między nami niebotyczne góry... 4,5 Zabić ptaka 5,0 Na razie k...
I w tym komunikacie "uwaga" powinien być pseudonim.
Miałam dokładnie takie same odczucia co do Martina. Przeczytałam dwie części w krótkim okresie i z rozpędu wypożyczyłam trzecią, ale jej nie przeczytałam. To było w styczniu i jeszcze się nie wzięłam za trzecią część.
A oto aktualne typy serwisu Ladbrokes: Adonis 5.00 Tomas Transtromer 5.50 Peter Nadas 11.00 Thomas Pynchon 13.00 Assia Djebar 13.00 Ko Un 15.00 Les Murray 17.00 Haruki Murakami 17.00 Mircea Cartarescu 21.00 K. Satchidanandan 26.00 Philip Roth 26.00 Cormac McCarthy 26.00 John Banville 26.00 Colm Toibin 26.00 Joyce Carol Oates 26.00 Don DeLillo 26.00 Antonio Lobo Antunes 26.00 ...
Tak.
WRZESIEŃ Powrót na pustynię - 4 Hej, mój drogi dzienniczku - 4,5 Płacz anioła - 5 Rydwan Bogów - 3,5 Lampart poluje w ciemności - 5 Szerszeń - 3 Cyberiada [1998] (powtórka) - 5 (Kobyszczę warte jest szóstki) Saga Sigrun - 3 Kommodus i Marcja - 4 Wyspy szaleństwa - 2,5 Heliogabal, wnuk Mezy - 5 Rogi Minotaura - 3 Mały Brat - 5 Harry Potter - filozoficzny czarodziej - 2 Emma - 3,5
Właśie przeczytałem "Kod Leonarda da Vinci" i muszę zgodzić się z opinią więkrzości, że "Anioły i demony" była lepszą książką. Kod czytało się szybko i z pewnym zainteresownianiem, ale jak już wspominałem we wcześniejszym poście wolę Berry'ego. Mimo wszystko wystawił bym ocenę "4".
Niezależnie od tego czy to bokmål czy nynorsk wymowa "ø" jest bardzo podobna do wymowy niemieckiego "o" z kropeczkami :) Ja wymawiam Nesbø - Nesbou. Z tym że to "ou" na końcu to nie twarde polskie "ou" tylko głoska bardziej miękka w wymowie, coś pomiędzy "u" i "o" właśnie.
Kod Leonarda da Vinci (Brown Dan) 4,0 Obława (Kotowski Krzysztof) 3,0 Shogun: Powieść o Japonii (Clavell James) 5,5 Ojciec chrzestny (Puzo Mario) 5,5
...nie ma z kim tańczyć...: Erotyk dla panienek z dobrych domów (4,5) Ziemia kłamstw (4) Powrót do Stumilowego Lasu: Dalsze przygody Kubusia Puchatka, Krzysia i reszty przyjaciół (4) Zabójcza pamięć (5,5) Podróż Bena (4) Opowieści Druida (4) Milczący zamek (4) Cudze życie (3) Gra o tron (4,5) Starcie królów (4) Jestem zmęczona Martinem. Za dużo detalicznych opisów bitew. Za dużo akcji. Za dużo wątków. Przelewa mi się to wsz...
Ojoj, to nawet nie wiedziałabym, gdzie szukać;)
Zabójcza podróż Kathy Reichs
Terapia Pauliny P. (Sadaj Ryszard) 3,0 Dolmen: Kamienie śmierci (Jamet Nicole, Le Pezennec Marie-Anne) 6,0 Trafiona przez piorun stałam u bram Nieba i piekła (Polo Gloria) 4,5 Wyznania gejszy (Golden Arthur) 4,0
Wszystkiego biblionetkowo najlepszego dla tajemniczej Pani z tomiszczem na kolanach! Niech Ci kolejny rok obrodzi w dobre lektury! A moje wypociny w tym miesiącu to: 조선시대 유교문화 - 최봉영 naukowe boje Szwecja (4,5) sporo ciekawych informacji, ale mogło być bardziej zróżnicowane. Czekolada (5) uroczysko Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury (5) właściwie, to się zastanawiam, czy jeszcze nie dać 0,5 Homeriká czyli Żywoty Homera i poe...
Myślę, że i jedno i drugie. Pioseneczka ta jest zbyt infantylna jak dla mnie, w głównej mierze chyba przez te rymowanki i ładniutkie zwrotki. Z drugiej strony, dużo się cały czas gada o Tolkienie, gadało i będzie dalej gadać. Skoro jest taki popularny i wszyscy go uwielbiają, to staje się przez to pospolity i nijaki. Ja cenię twórczość nie tak bardzo znaną dla ogółu, lecz która mogłaby być szczególna tylko dla mnie. Tak, można powiedzieć, że jest...
A u mnie wybitnie Sapkowskowo. Postanowiłam przypomnieć sobie pewne wątki sagi: - Krew elfów - Czas pogardy - Chrzest ognia - Wieża Jaskółki - Pani Jeziora :)))) Teraz zaczęłam Starcie królów, więc następne miesiące miną mi pewnie pod znakiem Martina :]
Dziękuję, Krasnalku za konkurs. Zgadłam wszystko co czytałam. :)
To może 08.10? Za tydzień?
teraz rozumiem, podoba mi się twoje ambitne podejście :) "człowiek z natury dobry popchnięty w stronę zła przez różne czynniki" Przyszła mi tu jeszcze na myśl Rwanda'94 głęboko i mądrze opisana przez Hatzfelda: Nagość życia: Opowieści z bagien Rwandy Strategia antylop (czytałem tylko Strategię antylop ale pierwsza jest podobno równie dobra)
No widzisz, myślałam o saperze, ale pewnie i Sznajper mi gdzieś po myślach łaził - i się zlepiło;)
definicje trafne. :) wszystkie te pozycje pasują do tematu. zresztą, to temat - rzeka. można wiele z niego wycisnąć. ale jest też dość popularny, a nie chcę powiedzieć tego samego co jeszcze kilka(naście) osób w szkole, tyle że innymi słowami, bo komisja umrze z nudów i wymyśli kosmiczne pytania. stąd mój pomysł na literaturę współczesną (Schmitt, Hosseini, Banach) i ujęcie tematu w stylu "człowiek z natury dobry popchnięty w stronę zła prz...
o podręcznikach psychologii jak najbardziej myślałam. zdecydowanie w tym temacie przyda się naukowy punkt widzenia. a za podpowiedź o Zimbardo dzięki, nie słyszałam, ale obczaję. może na coś się przyda. :)
Krasnalku, wielkie dzięki za tak ciekawy konkurs, fragmenty były świetne, a Strzała Kusziela opuściła właśnie ciepłe progi biblioteki by mnie raczyć swoim słowem... i chyba na niej się nie skończy. To był naprawdę owocny konkurs!
"mercy" - "deszczowa noc". Głębokie tłumaczenie:)
Wrzesień: • "Dziennik kawowy. Notatki z podróży po Kolumbii" Ewy Kulak (4,5) • Paskudna dziewczyna (4) • Dziękuję, Jeeves! (5)audiobook • Renesansowa przygoda (4) • Wysoka Eksmisjo! (4,5) audiobook • Duchy i demony w wierzeniach ludowych z okolic Stalowej Woli - Rozwadowa i Tarnobrzega (4) • Hania Bania (4) (audiobook) - ta książka wzmaga apetyt. Ostrzeżenie: Nie słuchać/czytać "na głodnego"!! • Podstęp (2) nigdy wcześniej nie natknęła...
To ja mam odwrotnie - wprawdzie wypożyczam, nie kupuję, ale wszędzie dostaję "the pact", a nie mogę znaleźć "perfect match":(
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)