Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytane we wrześniu: Pogodne dni (5) Matka odchodzi (6) Budowa Jalny (3,5) Oddział chorych na raka (5,5) Siedemnaście miłych pań (3) Ucieczka Spod Obłoków (5) Moc Światła: Osiem opowieści chanukowych (4)
dzięki wielkie
Nie jestem pewna, o jakiej niespójności "w tył" mówisz. Mistrz i Małgorzata zostali "otruci" w mistrza suterenie, natomiast umierają gdzie indziej - Małgorzata w willi, mistrz w szpitalu. Jak się tam znaleźli, skoro przecież byli w suterenie? Czy o to chodzi? Faktycznie, jest tu niespójność, choć wcześniej nie zwróciłam na nią uwagi. Masz rację, może to być niedopracowanie, ale może być i celowy zabieg - Asasello mógł cofnąć się w czasie jednocze...
Verdiano, widzęe, że Cukiernia coś nie bardzo ci podeszła. Ja też się nie zachwyciłam, bo trochę to wszystko powierzchowne, banalne. Spodziewałam się czegoś "wyższych lotów". Przy drugim tomie, który według wszystkich jest nawet lepszy niż pierwszy, zaczęłam się nudzić. Coraz bardziej maiłam wrażenie, że czytam jakieś streszczenie tego, co się wydarza w życiu bohaterów.
Z przygód krasnala Hałabały miałam (przed wielu laty) w podstawówce jako lekturę uzupełniającą i do dzisiaj pamiętam, jak wyglądała okładka, tak więc jako lektura to nie jest nowość. Nawet wikipedia podaje przy autorce: 1938: Z przygód krasnala Hałabały (lektura szkolna we wczesnych klasach podstawówki za PRL-u)
o, dzięki za przypomnienie o filozofii :)
nie wiem czy podpasuje mi to do koncepcji, ale tematyka mnie zaciekawiła, więc chyba przeczytam w wolnej chwili :)
a znacie może jakąś krytykę literacką dotyczącą twórczości Schmitta/Hosseiniego/Banach? rozmawiałam z moją polonistką i ona uważa, że mogę odnieść się do literatury naukowej, psychologicznej lub społecznej, ale powinnam użyć przede wszystkim krytyki literackiej. w przypadku Dostojewskiego nie ma problemu, ale do literatury współczesnej chyba ciężko będzie coś znaleźć.
"Mnie zabić" Chmielewska (4) "Cukiernia pod Amorem. Cieślakowie" Gutowska-Adamczyk (3) "Biblia dziennikarstwa" (4.5) "Miłosz. Biografia" Franaszek (4) "Cały wiek w Warszawie" Tarasiewicz (4) "Afrykańska odyseja" Brinkbäumer (4.5) "Przeklęta bariera" Chmielewska (3.5) "Dożywocie" Kisiel (4) "Balladyny i romanse" Karpowicz (4) "Biała Maria" Krall (3) "Buty szczęścia" Woydyłło (4.5) "Całkiem Bliski Wschód" Goliński (4) "Rysunki" Lupa (6)...
Mój wrzesień z książką: Interpretatorzy - 2 Kuranty ciszy i inne wiersze - 2 Coraz bardziej nie lubię afrykańskich klimatów. Proza, jak i próby zrozumienia przekazu poezji tego laureata Nagrody Nobla było dla mnie czytelniczą męką. Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna - 5 Triumf chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna - 5 Dot niechcący zaszczepiła we mnie ba...
Do głowy przychodzą mi: Platon - "Obrona Sokratesa" (filozofia Sokratesa oraz platońska) Giovanni Pico Della Mirandola - "Mowa o Godności Człowieka" (humanizm) Denis Diderot - "Kubuś Fatalista i Jego Pan" (filozofia oświecenia, fatalizm) Jean Jacques Rousseau - "Nowa Heloiza" (filozofia sentymentalizmu, preromantyzm)
Mój wrzesień klimatycznie okazał się być bardzo rosyjski - tak mnie jakoś naszło: 1. Rosyjska zima (4) 2. Szalejący płomień (3) 3. Karmazynowy Pałac (3) 4. Saszeńka (6) 5. Milion małych kawałków (5) 6. Każdy dom potrzebuje balkonu (4,5)
Dla mnie OK.
"Świat Zofii" Gaardera, koniecznie! Ładnie się czyta, ciekawe i wielce pouczające.
Witam, Dziś otrzymałem od mojej polonistki ocenę podanych przeze mnie lektur na temat matury ustnej ("Treści Antykomunistyczne w Literaturze i Sztuce Polskiej Okresu PRL-u. Omów na przykładzie odpowiednio dobranych dzieł". Moja lista okazałą się trafiona w sedno. Moja nauczycielka zaakceptowała mój wybór w 100 %. Problem jest następujący. Jako, że mam temat z drugiej kategorii (czyli związki literatury z innymi dziedzinami sztuki) powinienem...
Mój wrzesień wyglądał tak: Dożywocie - cudo na 6,0 Ksiądz Paradoks: Biografia Jana Twardowskiego - j.w. Podróżnik WC - 5,0 trochę słabsze niż "Gringo" i "Rio Anaconda" Długi weekend - 4,5 Uroczysko - 4,5 Pudełko ze szpilkami - 4,5 Lato Joanny - 4,5 Dni ciemności - 4,5 Opowieści orsiniańskie - 4,0 Żony - 4,0 Żony - 3,5 Kudłata - 3,5 Coś tam jeszcze mam pozaczynane ale dzisiaj nie skończę, więc będą na październik.
Dziękuje :) A jeszcze jakieś propozycje obszerniejszych dzieł, jakieś powieści ?
Bardzo dziękuję za konkurs:)
Na pewno przeczytam, jak zaraz dopadnę. Tylko czy to nie będzie taka bardzo smutna książka?
Co by nie powiedzieć o nieszczęsnym Janku Muzykancie, jest to lektura szkolna od lat. Krasnal Hałabała został zaś lekturą szkolną klasy II niedawno. Podręcznik, "Raz, dwa, trzy teraz my" to względna nowość na rynku. Przeznaczony jest dla dzieci, które zaczynały chodzić do szkoły jako sześciolatki. I jest to według mnie niezły podręcznik, nie zamierzam go krytykować. Natomiast zdziwiła mnie trochę lista lektur. (Lista lektur związana jest z podrę...
A czy czytałeś coś więcej Gojawiczyńskiej? Bo mam wrażenie, że jej książki mają bardzo mało ocen. Zresztą u Zapolskiej też jest kilka "przykurzątek".
"Paula", moim zdaniem, znacznie lepsza. Polecam!
"Kto wpadł na pomysł, żeby taka archaiczna przeciętność została szkolną lekturą?" Buhaha! Jak mój młody miał jako lekturę Janko Muzykant i ja to przeczytałam ponownie po latach, to odradziłam mu czytanie. To ma być lektura dla dziewięciolatka?! Koszmar! I też się zastanawiałam, czemu to ma służyć, czego uczyć, jaką postawę wobec życia wyrabiać. Szkoła wciąż jest do tyłu wobec przemian społecznych.
Wrzesień tak marny, że aż wstyd się przyznawać. ;( Cukiernia Pod Amorem: Tom 2: Cieślakowie (Gutowska-Adamczyk Małgorzata) 3,5 Kierunek Bagdad: Jak zostałem włóczęgą, terrorystą i szpiegiem na Bliskim Wschodzie 4,0 zmień Perswazje (Austen Jane) 3,0 Todo tiene un precio (Neus Arqués) 5,0 Mnóstwo książek zaczętych, wciąż w czytaniu. Tym się pocieszam, że może chociaż nie przeczytałam zbyt dużo to jednak czytałam trochę. ;)
Uch, ucieszyłaś mnie, naprawdę! Widzisz, wszyscy się tak zachwycają, a ja się czuję zmęczona. I czuję, że koniecznie muszę jakąś odskocznię sobie zrobić. Mam pożyczone kolejne części, ale muszą poczekać, odczuwam przesyt. :-/
Prawda! :)
Próbowałam chyba ze trzech książek Axelsson. Nie mogę. Nie trawię tego jej poplątania. W tej książce tak naprawdę musiałam co moment zaglądać na drzewko genealogiczne, bo mi się myliło, kto jest kto i po co. Lubię książki bardziej klarowne i sensowne.
Wypalone cienie Odkrycie miesiąca! Jest recenzja: Wielokulturowa saga rodzinna. Ocena 6. Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury Rozszerzyła moje horyzonty myślowe. Uwielbiam tego typu książki. Ocena 6. Eunuchy do raju: Kościół katolicki a seksualizm Żyję w kraju, gdzie moralność ma tyle samo wspólnego z seksualnością, co i z każdą inną, dowolnie wybraną dziedziną życia. Pod recenzją tej książki wybuchła gorąca dyskusja: Każdy ...
Oczywiście nie wiem czy coś takiego zainteresowałoby panie od polskiego :). (Wikipedię raczej odradzam. Jeśli chodzi o podręcznik Aronsona to miałam w ręce nową wersję, bez podtytułu). Przeglądając stare zeszyty do polskiego znalazłam coś takiego (nie wiem czy to masz): teorie zbrodni - Hegel, socjalizm utopijny, Kant, Liebniz, religia (prawosławna), Nietzsche.
Wrzesień: Do zobaczenia w piekle: Kresowa apokalipsa: Ukraina, Polska, Białoruś, Łotwa (4,5) Jędrek i inni(5,0) Kroniki Jakuba Wędrowycza (3,0) Dobra nowina (4,0) Kuba Guzik i maszynista Łukasz (5,0) Mój przyjaciel Tulli (4,5) Plewy na wietrze (5,0) Saara, dziewczyna z Vastamäki (4,0) Trzech panów w łódce, nie licząc psa (5,5) Vademecum ojca (4,5) Zwierzyniec państwa Sztenglów (4,5) Żmijowa harfa (5,0) Żona mormona: Druga z dziesię...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)