Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) SAVE 46 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 34 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 36 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego wojaka Szwejka" - Jaroslav Hašek) 28 8. Sierotka Mar...
Przeczytane w sierpniu: 1. Pożegnanie z Afryką ocena: 4,0 2. Kafka nad morzem ocena: 4,5 3. Lektor ocena: 3,5 4. Pianista ocena: 5,5 5. Dziennik irlandzki ocena: 3,5 6. Nie kończąca się historia ocena: 4,5
Według mnie, to książka chyba najbardziej męcząca dla "logicznych" :)
Opowiadania Marquez'a... czytając je, wyobrażałam sobie uśmiechy chłopców pływających w świetle, wprost czułam bezsilność Marii wobec personelu zakładu dla obłakąnych czy ból i samotność mężczyzny, któremu nie pozostał po ukochanej już nawet ślad jej krwi na śniegu. Taki świeży, europejski Marquez- sporo śniegu, wiatru, deszczu i jakże by inaczej MIŁOŚĆ w wielu odcieniach. Zapadło mi w pamięci opowiadanie "Samolot śpiącej królewny". Wciąż nie...
Tam od razu ze świecą;P! Rozejrzyj się:)!
Jestem jak najbardziej za, 6 ostatnich lat to rzeczywiście troszeczkę za mało. Byłabym jednak trochę ostrożniejsza z umieszczeniem informacji o miejscu w rankingu na stronie książki, żeby nie była za bardzo "naćpana" informacjami i nie straciła przez to na estetyce i czytelności.
Ja też. :)
Wypełniłam ;)
Może na allegro poszukaj.
A ja wręcz przeciwnie, nie polecam. Cóż ja na to poradzę, że książki Nory Roberts śmiertelnie mnie nudzą... Nie wzbudzają ani moich emocji, ani żadnych refleksji. Jak dla mnie, czytanie książek Nory Roberts to kompletna strata czasu.
Bo tylko w tym przypadku dopatrzyłam się nielogiczności. Jeśli jest ich więcej, to ja nie chcę już tego wiedzieć! Wystarczy, że to jedno mnie męczy. Lubię, jak jest logicznie. :)
Ależ "Mistrz i Małgorzata" to jeden wielki stek nielogiczności! Polecam recenzję Antercordy. Czemuż więc w tym przypadku próbować znaleźć sens?
Ja też :)))
Czyżby nie znalazł się nikt, kto by pamiętał "Mistrza i Małgorzatę"? Pomóżcie, pomóżcie... :)
Ryszard Ćwirlej: "Upiory spacerują nad Wartą", "Ręczna robota", "Trzynasty dzień tygodnia" Joanna Jodełka "Polichromia", "Grzechotka " Konrad T. Lewandowski: "Magnetyzer" ,"Bogini z labradoru" , "Elektryczne perły", "Perkalowy dybuk" Bożkowski Jeremi (właśc. Ciecierska-Więcko Bożena)"Msza za mordercę", "Piękna kobieta w obłoku spalin", "Zbrodnia na eksport"
Przeczytane w sierpniu: Vertical (4) Limes inferior (4,5) Wzgórze Błękitnego Snu (4) Moby Dick czyli Biały Wieloryb (4) Ludzie millenium (4,5) Biała bluzka: Najpiękniejsze opowiadania (6+) 1Q84: Tom 1 (6) Kot, który lubił Brahmsa (4) Jedz, módl się, kochaj (2) W świetle gazowych lamp (4) Piramidy (4,5) Dzienniki z podróży (4)
Fiu, fiu:) Dla mnie to tak prosto brzmi, że nawet nie próbuję;)pół dnia mi zajęło oglądanie zdjęć i kopiowanie, ale mam te co chciałam. Miło, że pomyślałeś o ułatwieniu życia innym, gdyż z ogólnych dyskusji na spotkaniu większego nieszczęścia komputerowego ode mnie chyba ze świecą należy szukać. Pozdrawiam!
Rankingi cieszą się zawsze dużym powodzeniem, czego dowodem choćby nasza książka 10-lecia. Dlatego proponuję rozszerzenie biblionetkowych rankingów rocznych (ostatnich 6 lat - włączając w to rok bieżący - to mało, tym bardziej, że oceny literackie potrzebują czasu, żeby się uśrednić i utwierdzić). Chętnie kliknąłbym link z napisem "zobacz pozostałe daty" a tam rankingi od powiedzmy 1950, a może nawet 1900 roku. Czy nie jest ciekawe, która ksi...
Trzy wiedźmy
Mój sierpień 2011: *Etiopia: Ale czat! - 5 *Siódme niebo - 3,5 *Ponad prawem - 3 *Pokój pełen liści - 4,5 *Gwiazdy suchego stepu - 5 *Szminka w wielkim mieście - 2 *Nie szukaj mnie - 4,5 *Zapiski stanu poważnego: Powieść dla kobiet oraz płci pozostałych - 3,5 *O krok - 5 *Moje rzymskie wakacje - 3,5 *Historia kołem się toczy - 5 (Książka idealnie pasuje do akcji przykurzątka). *Cross - 3,5 *Lalka - 5 (Akcja Klasyka i pierwsze wpły...
Przeczytane w sierpniu: 1.Melchior Wańkowicz - Zupa na gwoździu (4) 2.Riley Judith Merkle-Księga Małgorzaty (4) 3.Hjorth Michael, Rosenfeldt Hans-Ciemne sekrety (4) 4.Indriðason Arnaldur-Grobowa cisza(4) 5.Patterson James-Listy pisane miłością (4) 6.Smith Wilbur-Szlak orła (4,5) 7.Riley Judith Merkle -W poszukiwaniu szmaragdowego lwa(4)
Jejku, jejku, i co robić w takim razie - czytać oryginał czy czekać na polski przekład? Chyba poczekam, bo po angielsku czytam ze trzy razy wolniej, a sterta pożyczkowa mi ostatnio bardzo urosła i nie wyrabiam się z oddawaniem...
Moje wakacje cz.2: 1. Fałszywy krok A.Kava (4.5) 2. Wybawiciel J.Nesbø (5.5) 3. Piosenki [MAW] E.Stachura...(4) 4. Sztejer R.Foryś (4.5) 5. Niech żyje Polska: Hura!: 1 Antalogia - w trakcie... Wakacje, wakacje i po wakacjach...a ja nawet poczytać porządnie nie zdąrzyłem..
Chm... o tym nie pomyślałem. Spróbuję.
Wg jakich kryteriów wybieracie kandydatów na których chcecie głosować? Tu był podobny temat: Wybory 2006
Moje sierpniowe: 1. Koronacja (5) Bardzo dobry Fandorin, choć początek wcale tego nie zapowiada. Po "Radcy stanu" byłam mocno zniechęcona, a tu taka miła niespodzianka :) 2. Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (4) Jak na pozycję popularnonaukową czyta się zaskakująco dobrze, ale autor ma tendencję do zupełnie zbędnego gawędziarstwa, co mnie w pewnym momencie zaczęło nużyć. 3. Dwanaście prac Herkulesa (3) Bardzo nierówne. Spod...
Skończyłam "Siostry", jest 5,5
Sprawdź "Żywoty nasławniejszych malarzy" Giorgio Vasariego.
Rakietowe szlaki: Tom 1 [4,5] Rakietowe szlaki: Tom 2 [4,5] Wielki projekt [3,5] jakieś takie płytkie Kiedy Atena odwraca wzrok [3,5] zawiodłem się. Tragiczne dialogi rażąco kontrastują z bardzo dobrymi opisami życia w starożytnej Grecji. Nie dość tego, intryga nie wciąga i nie emocjonuje. Restauracja na końcu wszechświata [3,5] nie potrafię się przekonać do książek Douglasa, mimo całej do niego sympatii
Sierpień'11: 1. Malowany welon (4)przyjemnie się czytało, ale teraz to już niewiele pamiętam... 2. Trzydziesty piąty i później (5)ciąg dalszy "Dzieci Arbatu"- dla mnie rewelacja! 3. Strach (6)-też ciąg dalszy "Dzieci Arbatu"-wspaniałe postacie, jeszcze większa rewelacja ! 4. Milczenie owiec (6) trzyma w napięciu! 5. Halina (4,5)nazwałabym to powieścią przygodowo-sensacyjno-historyczną z nutką (ale na prawdę malutką) wątku mi...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)