Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ojej! A dlaczego "Historia dzieciństwa" tak nisko? Wiele sobie po tej książce obiecuję.
Aach, już rozumiem. Dziękuję! Btw, chwilowo czytam to: Upadek gigantów (wkleiło się, hurra!), niemniej jak na razie zostało mi 700 stron... do końca miesiąca raczej nie dam rady :)
Oskar: Kot, który przeczuwa śmierć (6) Przypadki 40-latki: Moje życie [tuż] po drugiej stronie młodości (4) Góry na opak czyli Rozmowy o czekaniu (4,5) Marzycielka z Ostendy (3) Dziewięciu książąt Amberu (5) - powtórka, zmiana oceny Karabiny Avalonu (5) powtórka, ocena bez zmian Znak Jednorożca (5) Ręka Oberona (5) Dworce Chaosu (4,5) Suma naszych dni (3,5) Urodzeni biegacze: Tajemnicze plemię Tarahumara, bieganie naturalne i...
Ja w lipcu przeczytałam: Bądź zdrowa, Lizbono (5) Duma, uprzedzenie i gra pozorów (4,5) Błękitny zamek (5,5) Kapelusze doñi Nicanory (4,5) Potem... (3,5) Przyjaciel doskonały (3) Wychowanie przez czytanie (5) Sprężyna (5 - powtórka z Musierowicz, nadal świetnie się czyta)
Omatko, to już koniec miesiąca? Nie do wiary!! "Samotność" Storr (4) "Wojna i wojna" Krasznahorkai (4) "Encyklopedia głupoty" Boxsel (4) "Wyznania gorszycielki" Krzywicka (4) "Kuracjusz" Hesse (4) "Końcówki. Henryk Bereza mówi" Wiedemann & Czerniawski (4) "O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu" Murakami (4.5) "Demian" Hesse (5) "Bzyk" Roach (5) "Płonąc w wodzie, tonąc w ogniu" Bukowski (3.5) "Cukrowy Kreml" Sorokin (3) "Słomiane psy"...
zamiast tytułu wklej link do strony książki na biblionetce :)
Wybaczcie głupotę pytania - jak to się robi, żeby tytuł książki był jednocześnie odsyłaczem?
A u mnie: Ślepowidzenie (Watts Peter) 4,0 Starcie królów (Martin George R. R.) 5,5 Borgiowie (Gervaso Roberto) 4,0 Nawałnica mieczy: Krew i złoto (Martin George R. R.) 6,0 Nawałnica mieczy: Stal i śnieg (Martin George R. R.) 6,0 Myślę, że Cię kocham (Pearson Allison) 4,0 Ballada o Narayamie: Opowieści niesamowite z prozy japońskiej (antologia) 4,0 Miasto i miasto (Miéville China) 5,5 Fantasy: ewolucja gatunku (Trębicki Grzegorz) 4,0 ...
Ja przeczytałam: Inne pieśni (5,5) Lawinia (5) Własny pokój (5) Życie i czasy Michaela K. (4) Amerykańscy bogowie (4,5) Kroniki portowe (3,5) A Dance with Dragons (George R.R. Martin) (4) Związek żydowskich policjantów (5) Podziemny krąg (5) Norwegian Wood (3,5) I kończę teraz Rzeka bogów :)
Cudownie Dorotko! Ojej jak się cieszę!!!!
Dołączam się do życzeń, choć z poślizgiem - wczoraj nie bardzo miałam czas pobuszować po forum. A przy okazji z informacją, że w planach rodzinnych nastąpiły pewne zmiany, więc istnieje realna szansa, że zdążymy z Miciusiem na spotkanie. Niestety jeśli dotrzemy, to zbyt wielu książek chyba nie przywieziemy :(.
Mi się strasznie podoba ta książka, po prostu świetna!! Muszę przeczytac też inne książki Zafóna.
Przeczytane w lipcu: Rękopis znaleziony w Saragossie (4) Opowieść o Darwinie (4) Marina (3) Wszystkie opowieści kosmikomiczne (6) Orlando (5) Gra na wielu bębenkach (5) Kot, który nie polubił czerwieni (4) Mit Syzyfa i inne eseje (4) Nazywam się Czerwień (4) Diego i Frida (4) Lis już wtedy był myśliwym (5) Kielich (4) Rozważna i romantyczna (4) Doktor Żywago (6) Mgły Avalonu (4) Ruchome obrazki (6)
To może ja jeszcze dodam książki Szwai, bardzo pozytywne.
Jest jeszcze Teleny, ale tam są też bardzo silne i obrazowo opisane wątki homoseksualne, a wiem, że niektórym osobom takie rzeczy mogą przeszkadzać. Może być Uczta Babette i inne opowieści o przeznaczeniu, o tym jak bardzo wierzący, bojący się podszeptów diabelskich członkowie społeczności religijnej, którzy przez lata odmawiali sobie wszystkiego, czerpią przyjemność z posiłku i otwierają się na nowe doznania.
Niedawno pochłonąłem "Niebezpieczne związki", "Portret Doriana Graya" i "Ucztę Trymalchiona". Te dwie pierwsze mnie zachwyciły. Przepraszam za odgrzewanie starego tematu, ale może ktoś jest w stanie zasugerować jeszcze inne książki, których bohaterowie odkrywają hedonizm?
Bardzo udany. Przede wszystkim samodzielne odkrycie Maji Lidii Kossakowskiej i jej cyklu "Zastępy Anielskie" - "Żarna niebios" mi zostały do przeczytania; nie ma w bibliotece. :-( I powtórki, które uwielbiam. :-)
Lipiec: • Dziewczyna z sąsiedztwa (5) • Małgosia contra Małgosia (5) • Bajki czeskie (5) • Samotny dom (4) • Zatoka Orchidei (5) • Merde! Rok w Paryżu (4) audiobook • Mąż i żona (4) • Chleb nasz powszedni: O pieczywie w obrzędach, magii, literackich obrazach i opiniach dietetyków (5) • Rycerz nieistniejący (3,5) audiobook • Cień dłuższego ramienia może jutro skończę.
Mój lipiec: Jak niechcący spowodowałem upadek światowego koncernu 4 Raport specjalny: 20 niesamowitych historii 5 Babunia 4,5 Wciąż o tobie śnię 5 Długi weekend 5,5 Syrenka 5 Miłosne przysięgi 4,5 Dzban miodu 3,5 Sztuka życia 4 Blondynka na Tasmanii 4,5 Blondynka w Kambodży 4,5 Arena 4
1. Nie zawsze musi być kawior: Zuchwałe przygody i wyszukane przepisy kulinarne tajnego agenta mimo woli Thomasa Lievena 2. Tysiąc wspaniałych słońc "Kawior" już w schowku, a "Słońca" przywleczone z biblioteki - czekają na półce na swoją kolej. :-)
Wygląda, że miałaś całkiem udany lipiec..?
Mój lipiec: Zbieracz Burz: Tom 2 (rewelacja, daję 6 z przyjemnością) Przez kuchnię i od frontu (cukiereczek 6) Język Trolli (powtóreczka z Musierowicz i zmiana na 5) Żaba (jak wyżej) Czarna polewka (jak wyżej) Sprężyna (jak wyżej) Liczby Charona (4) Tajemnica Abigail (urocze 5) Dwanaście prac Herkulesa (och, Hercules! 5) Artemis Fowl (wakacyjna powtórka) Arktyczna przygoda (jak wyżej) Niemiecki bękart(tym razem tylko 4) Kod wieczno...
Cena - masz na myśli t ę "Cenę"? Nie zaliczyłabym jej do "książek dobrego humoru".
Księga cmentarna wyszła Ci tak nisko? Ja oceniłam na 5, ale też była to pierwsza książka Gaimana, którą czytałam, więc może dlatego. Ale i tak nisko...... Dlaczego? 16. Byczki w pomidorach (4) zdecydowana poprawa względem nowszych książek 15. Bułgarski bloczek (3) nie jest to może szczyt Jej formy, ale jeszcze nie irytuje 14. Kobieca agencja detektywistyczna nr 1 (4) obleci. Można nawet samemu wyciągać wnioski. 13. Nowy Noe (5,5) więcej! 1...
U mnie "Tysiąc..." na miejscu piątym. Za to na pierwszych dwóch "Opowiadania zebrane" Cortazara z tym, że na miejscu pierwszym tom drugi, a na drugim tom pierwszy ;)
W lipcu przeczytałam jak na razie: Księga cmentarna (3,5) Wszystko za życie (5) Daleko od Niflheimu (4,5) Wieża Jaskółki (5) Koń i jego chłopiec (3) Siostrzeniec czarodzieja (4) Ostatnia bitwa (4) Mistrz i Małgorzata (4,5) Może jeszcze będę mogła dodać do tej listy Zmierzch , ale czytam równolegle Gra w klasy , która bardziej mi się podoba. Dodam jeszcze, że "Zmierzchu" nie mogę wykończyć już przez 1,5 miesiąca, więc może się okazać, ż...
A ja powolutku, jak zwykle: Moscoviada: Powieść grozy 3,5 Wichrowe Wzgórza 4,0 (Czas na klasykę)
Zapraszam:)
W konkursie o drzewach miałam też fragment z Wesel: "Oczyma duszy ujrzałam chatkę w lesie, mój mąż będzie dojeżdżać tam w dni powszednie, na sobotę i niedzielę przyjadę ja, jeśli mój skarb nie pisze teraz, to jak będzie miał domek, wtedy nie będzie pisać w dwójnasób, dokończy ostatnie teksty i potem już będzie z pisaniem amen, bo mój mąż nie będzie miał ani jednego powodu, żeby pisać, bo prócz mnie i kocura będzie miał domek, i ja z góry wiedzia...
Tu się podpinam jeszcze na wszelki wypadek. :)) Dziękuję, dziękuję, Homer dotarł cały i zdrowy (nie błąkał się niczym Odyseusz), wysłałam drugie PW, mam nadzieję, że tego Internet nie wyżre. :)))))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)