Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
W odniesieniu do ostatniego akapitu, poza tym, książki 'czysto rozrywkowe' często wyrażają trendy kulturowe, które same w sobie są ciekawe. Nie mówiąc już o aspektach filozoficznych, czego najlepszym przykładem jest dla mnie proza Dicka, z pozoru czysta fantastyka, pod którą kryje się cała góra lodowa przemyśleń autora. Zresztą, to są książki niebezpieczne, wywrotowe, bo bez uczonych dywagacji, prostymi środkami literackimi, pokazujące, że można ...
Całe piękno świata w jakim przyszło nam żyć polega na tym, że obie mamy prawo do własnego zdania:)
Część z Was już to wie, dla części będzie to wiadomość nowa. W połowie lipca zaproponowano nam prywatne spotkanie autorskie :) Pan Maciej Grabski (autor świetnych książek: Dobra nowina oraz Niespokojne czasy) zaproponował, że przyjedzie do nas własnym sumptem i spędzi z nami jeden dzień. Co Wy na to? Autora możecie lepiej poznać dzięki temu, że uczestniczył w tygodniowym spotkaniu biblionetkowym (online). Było arcyciekawie, o czym możecie się ...
To się chyba nazywa pauperyzacja inteligencji. I nie wydaje mi się, żeby było wynikiem zniechęcenia, raczej lenistwa umysłowego. To, że podajesz akurat nauczycielki jako przykład, jest smutne i bolesne. Młody umysł jest bardzo chłonny, krytyczny. :(
Joyu dzięki za wspaniałą zabawę w przypominanki. Serdecznie wszystkim gratuluję - zwłaszcza rekordzistom!!! :) Do zobaczyska! (tu intensywnie macham kończyną górną)
"kto powiedział, że czytelnik musi wyczytać to, co mu autor nakazał." No, właśnie, nie musi. Na tym polega siła literatury, że każdy czytelnik jest w stanie wyczytać coś swojego. Przed chwilą o tym napisałam wyżej. :) Zaraz dojdziemy do definicji relaksu. Oraz definicji książek ambitnych. :-D Mogę się wypowiedzieć tylko o własnych odczuciach. Dla mnie czytanie jako forma spędzania wolnego czasu jest czymś oczywistym. Wybór lektury natomiast za...
A dla mnie najciekawsze jest to, że ktoś w ogóle potrafi się relaksować przy ambitnych książkach. =} "Lali" nie czytałem, więc nie wiem na ile jest taka właśnie, natomiast rozumiem, że czytelniczka traktuje ją jako powrót do ukochanego miejsca - i owszem, "Obłęd" Krzysztonia nie był dla mnie lekturą relaksującą, ale drobne fragmenty związane z Mokotowem budziły we mnie zdecydowanie ciepłe emocje. Zresztą kto powiedział, że czytelnik musi wyczy...
To działa w obydwie strony. Z jednej strony mamy spłycanie książek, odczytywanie najprostsze, jednotorowe, tak jak mówisz dokonywane przez "recenzentów" lub różnej maści trendsetterów, którzy mają za zadanie podkreślać łatwośc odbioru i przystępność opowieści, celem zmaksymalizowania sprzedaży; z drugiej mamy dorabianie głębi do dziełek płyciutkich, do nic nie znaczących i nic nie wnoszących pisanin, albo do zwykłej grafomanii. I to też potrafią ...
Nie tylko Foucaltem. Pani Środa wymienia niezłą listę tytułów, bardzo interesującą. :) A o której to pisarce mówisz, w kontekście skrócenia lokaty? Bo tego widocznie nie doczytałam?
W czyim tłumaczeniu?
Nie bardzo się podoba. Głównie nie podoba mi się słownictwo policji, ich sztuczne, nierzeczywiste dialogi, że nie wspomnę o postępowaniu śledczym, które jest bardziej niż żenujące!!! Patolog sądowy, który mdleje, detektyw, który płacze i pozwala zadecydować emocjom - no nie, panowie, proszę zmienić pracę! Chociaż mimo wszystko fabuła jest dobrze skonstruwana - wgląd "pod dywan" codzienności miasteczka jest bardzo interesujący. No i mimo wszystko...
Cudownie! :) Zabrzmiało tak weesternowo - W samo południe... :))) Dzięki wielkie. :-)
Biały Bim Czarne Ucho - G. Trojepolski Zew krwi, Biały kieł - J. London
Zachęcona stylem i wnikliwością "W ogrodzie pamięci" pani Olczak - Ronikier sięgnęłam po kolejną Jej lekturę pt. "Korczak - próba biografii" (Korczak interesuje mnie od dawna). Polecam tę książkę każdemu zainteresowanemu sylwetką Starego Doktora. Zabrakło mi w niej jedynie czegoś w rodzaju lustra - relacji czy wspomnień dzieci z Domu Sierot, prowadzonego przez Korczaka i Panią Stefanię Wilczyńską. Ciekawi mnie czy istnieją wydane zapiski, wspom...
Na szczęście nie był jedynym. Był jednym z kilku.
Przecież teraz nie pozwalasz im wypełniać ich życiowej misji. ;)
No jak to gdzie się chowałam? Na biblionetkowych półkach! Jestem tu ponad trzy lata i sama nie rozumiem, dlaczego mając Internet już 10 lat temu do biblionetki nie trafiłam od razu. A czytam od... no mniejsza z tym ;) Hm....czy mam rozumieć, że jesteś mamutem jako wegetarianin? Bo ewolucyjnie to troszkę inaczej przebiegało. Wszystko, jeśli chodzi o ewolucję, pamiętam :)
Dobrze myślisz! (Gdzieś Ty się do tej pory chowała?) W czasach, gdy jadałem zwierzątka, nie byłem jeszcze mamutem. :-)
„Fajny film wczoraj widziałem” – „A momenty były?” :))) Ta audycja, o której wspomniałaś, prowadzona była przez Andrzeja Zaorskiego i Mariana Kociniaka. Klasyk dobrego kabaretu. Niestety, ta forma rozrywki też obniża loty. I tu wyboru praktycznie nie mamy... Na szczęście w literaturze jest inaczej. Są książki typowo rozrywkowe i książki wymagające. I każdy czytelnik znajdzie coś dla siebie. Nie ma co marudzić, że matka, siostra, ciotka i resz...
hmmm wampiry na poziomie... :) WPUŚĆ MNIE - John Ajvide Lindqvist. Może i nie jest to romans... uczucia grają tu jednak wielką rolę. Książka momentami niezwykle brutalna, potrafi poruszyć i te łzawe struny. Spróbuj.
Z kolei Pani Magdalena Środa bardzo się zachwyca Michelem Foucaltem.Najbardziej mnie zszokowała jedna z Pań Pisarek która musiała skrócić swoją lokatę bankową,żeby zakupić książki Doris Lessing.
"Złodziejka książek" Zusak. Holocaust z punktu widzenia Śmierci. Wzruszająca. "Żyć dalej" Ruth Klueger. Jest to autobiografia, niezwykła autobiografia. Autorka w wieku 16 lat miała już za sobą dwa obozy koncentracyjne i obóz śmierci. Poza tym interesująco opisuje kulturę żydowską z feministycznego punktu widzenia.
Książka jest ciekawa, uzupełniła w znacznym stopniu moje informacje na temat zachowań erotycznych oraz stosunków społecznych bezpośrednio powiązanych z szeroko pojętą erotyką. W pewnym stopniu książka jest rozszerzeniem pracy Iwony Kordzińskiej-Nawrockiej "Ulotny świat ukiyo, obraz kultury mieszczańskiej w twórczości Ihary Saikaku", wydanej przez Wydawnictwo Uniwersytety Warszawskiego w 2010r. Te dwie pozycje w sposób kompleksowy prezentują stosu...
Pragnę zauważyć, że niektórzy za pomocą książek "zabijają czas". To są zapewne ci sami ludzie, którym często czasu brakuje, więc może by tak bezmyślnie nie mordowali go byle czym. To, że ludzie czytają książki bez większej wartości nie zdumiewa mnie tak bardzo jak swego rodzaju degeneracja umysłowa człowieka wykształconego. Np. znajoma nauczycielka polonistka czyta tylko harlequiny, ponieważ ona podczas studiów przeczytała takie mnóstwo mądr...
Czyich?
1. Profesor Tymoteusz Misiak ("Sposób na Alcybiadesa" - Edmund Niziurski) 42 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 54 3. Alicja K. ("Alicji K. życiowy poradnik, bezradnik" - Caroline Knapp) 8 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 save 5. Ewa Jedwabińska ("Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz) 22 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 44 7. Stanisław Wokulski ("Lalka" ...
Gratulacje!
"Mimo wszystko trudno będzie przez dwa miesiące obyć się bez konkursów... :( Renatko, może poratujesz nas jakimiś wakacyjnymi quizikami? " Bardzo chętnie! :-) Ja i, mam nadzieję, także inni konkursowicze. :-) Na pierwszą wakacyjną zabawę - w formie quizu - zapraszam już jutro, w środę, w samo południe .:-)
To teraz ciesz się wakacjami! :-) Gratuluję!
Gratulacje!!!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)