Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
chlip, chlip! A nikt nawet nie wychwycił, że benten (ja) też wykonała część swojego planu z akcji klasyka w Bracia Karamazow. buuuuuuu!
To jest takie czytadło, ale bardzo sympatyczne. I napisane dobrą polszczyzną, co akurat jest dla mnie ważne. :)
Mój czerwiec: • Opętanie (3) • Noc i ciemność (3) • Pajęczyna (4) • Rok interny – w czytaniu
Jeśli chodzi o "Plewy na wietrze" to mnie Sapkowskim trącił przede wszystkim Twardokęsek, ale potem autorka chyba przestawiła sobie priorytety i wrażenie zniknęło.
Maj z sf ciągle odbija mi się lekką czkawką, toteż w czerwcu czytałam głównie fantasy. - Wieża Zielonego Anioła: Toczące się koło & Wieża Zielonego Anioła: Płonąca wieża - 4.0 & 4.0 - parafrazując Sapkowskiego, skończyłam, a umęczyłam się setnie. Sam w sobie ten cykl może nie jest zły (i tak też starałam się go ocenić), natomiast kompletnie nie spełnił oczekiwań, które w nim pokładałam. Boleśnie zweryfikował też bardzo dobre wspomnienia o pie...
Dziewczyny też to wychwyciły: https://picasaweb.google.com/alezaraz/BiblionetkaOdz05#5619715590221063362 Zawsze jak na spotkaniu biblionetkowym słyszę hasło - Trzymasz ją do góry nogami - to wiem, ze ktoś się dorwał do książek Benten. :)
W ogóle w zasadzie. Napisał tę książkę bardzo pozytywny Polak, który spędził w Japonii 10 lat w latach '80 i na początku '90. Nazywa to "przewodnikiem gaijina" po Japonii. W zasadzie ma formę zbeletryzowanego pamiętnika. Gorąco polecam, nawet jak ktoś się nie interesuje Japonią, to warto się pośmiać.
"Bezsenność w Tokyo"? To ma coś wspólnego z filmem "Między słowami"?
Ale na trzydziestej pierwszej stronie była lekka niekonsekwencja...
Hyhy, na czym jak na czym ale na piórach to czajki się znają. ;) Oczywiście jest to prowokacja z premedytacją, ale tak niedawno sobie myślałam, chyba nawet listownie się pokłóciłam też, że w stu procentach jestem w stanie poznać płeć autora. Oczywiście mając zasłonięte nazwisko. Potem oceniłam mniej optymistycznie swoje zdolności dedukcyjne do 80%. Po Chmielewskiej od razu widać, że kobieta. Po Grocholi też, po Austen tak samo. Natomiast z Eliot...
9. 이야기 한국역사 (조선왕조의 창업과발전) (4,5) spoko Też czytałam. Lekka lekturka :D
Czerwiec: - Młody samuraj. Droga wojownika. 6 - Młody samuraj. Droga miecza. 6 - Felix, Net i Nika oraz Pułapka Nieśmiertelności - 4,5 Biorę się za Bezsenność w Tokio i Trylogię Czarnego Maga :)
Między nami niebotyczne góry... - 4,0 Trzej muszkieterowie - 4,0 Hanulka Jozy - 5,0 Targowisko próżności - 5,0 Wreszcie "zaskoczyłam" :-)
Dokładnie ta. W środku też niezła. Tylko trochę za mało akademickie podejście jak na moje aktualne potrzeby, no ale cóż zrobić. Tak czy inaczej miło było poczytać.
Lipiec też pamięci tegoż będzie - przyniosłam z biblioteki drugi tom dramatów. Świetne dramaty pisał Jul. Potem będą poematy:) Może dlatego Antenor mnie nie zraził, że pierwowzór wciąż przede mną? Te 3 opowieści to Heriodiada, Legenda o św. Julianie Szpitalniku i opowiadanie o gołębiu :), nie pamiętam tytułu, coś z miłością? Oj, akcja nie jest mocną stroną Flauberta. Ale chyba nie dla akcji się go czyta. Ale dla języka. Ogromnie się cieszę, że ...
Rany, Czajko, a co to jest "męskie" pióro? Po Miasteczko Middlemarch muszę w końcu sięgnąć!
"9. 이야기 한국역사 (조선왕조의 창업과발전) (4,5) spoko " :D To ta ze spotkania? Okładkę miała w porządku, a nawet bardzo fajną, powiedziałabym. :)
Omatko, miesiąc pamięci Słowackiego. A wiesz, że ja przeczytałam pół strony Odprawy i jakoś nie mogłam tego Antenora w staropolszczyźnie? Jeszcze może podejmę kolejne próby. A co to te Trzy opowieści? Heriodada to jedna z nich? W notce nic nie piszą o zawartości. Hihi, właśnie przed chwilą przeczytałam, jak Flaubert martwi się o czytelnika, że może ten by chciał więcej akcji i mniej rozwlekle. :)
Dużo czasu mi nie zajmie: 1. Dzieciństwo, lata chłopięce, młodość czwórka, czyli szału nie ma. Ale w głowie zostają, więc jednak może? Na pewno pełne uroku. Sporo przepięknych obrazków. 2. Strabon, Opis Krety (nawet go nie ma w Biblionetce?) - opis to kilkanaście stron, najciekawsze jest w nim wnioskowanie na podstawie tego, czego Homer NIE powiedział o Krecie. Bo skoro nie powiedział, znaczy nie ma. :) 3. Miasteczko Middlemarch - szóstka ...
W ramach całorocznej akcji Klasyka: 1. Trzy opowieści, ocena: 4,5. Czytałam jako "Trzy baśnie" w nowym tłumaczeniu, wydane przez SIC! Ogólna ocena 4,5, ale już takiej Heriodiadzie dałam 5. Flaubert w całej rozciągłości, taki bardzo flaubertowski:) Niesamowity styl, fraza zwana przez Prousta frazą flaubertowską. Nieważna akcja i wydarzenia, ważne - to co napisane i jak napisane. Inne, ciekawe, warte przeczytania. Duży plus za dodatki tłumaczy, du...
Spotkałem szczęśliwych Indian 4,5 Bracia Whiteoakowie 3,5 Jeśli zostanę 4,0 Jalna 5,0
Największy sukces - egzaminy zdane w czerwcu :D Na wschód od Edenu (nie zainteresowana) - porażka - po półtorej tomu nie zdzierżyłam :( Postacie mnie tak wkurzały, że rzuciłam książką w kąt. Niestety, jedna z najlepiej ocenianych tu książek mi kompletnie nie podpasowała. Włóczęgi Północy (5) - lubię Curwooda, naprawdę przyjemna książka przygodowa dla miłośników zwierząt (choć może nieco brutalna) Listy na wyczerpanym papierze (5) - piękn...
Bardzo mi się podobały! Takie ciepłe, dobre i mądre. Tego właśnie szukałam w Dogonić tęczę i nie znalazłam.
Och, Seneko! Prawda, że Gale jest cudowny? Też go czytałem w tym miesiącu:) Uwielbiam takie książki, po prostu uwielbiam!
Korzystam, zanim każą mi się oderwać od komputera :-) Muskając aksamit (3,5) Drewniany różaniec (4) Bez pożegnania (5) Koci świat (5) Lód i woda, woda i lód (5) Most nad rwącą rzeką (4,5) Czarne słońce (3) Jarmark rymów: Tylko dla dorosłych (5) Służące (5,5)
Szkoda bo po dwóch przeczytanych i pozytywnie ocenionych miałabym ochotę na więcej. Widzę, że tobie Smażone zielone pomidory też się podobały.
K.Askildsen "Tomasza F. oststnie zapiski dla ludności" (4,5) M.Gutowska-Adamczyk "Cukiernia pod Amorem. Cieślakowie" (4,5) J.Powell "Julie i Julia" (4) R.Goolrick "Koniec świata w obrazkach" (5) W.Saroyan "Cóż za pomysł, tato!" (5) M.Mills "Amagansett" (5,5) A.Christie "Śmierć na Nilu" (4) P.Gale "Dom w Kornwalii" (5) S.Jackson "Loteria" (4,5) Z.Bank "Pływak" (5) L.Bertonasco "La nonna la cucina la vita : Wspaniałe przepisy mojej babci"...
Nudna i bez atmosfery.
Coś nie tak z "Dogonić tęczę"? Zawsze słyszałam raczej pozytywy.
Ach, ten urok biblionetki. Widzę ocenę + czytam recenzję = dodaję do schowka. Bardzo dziękuję, bo sama bym w życiu pewnie nie zwróciła uwagi na tę książkę.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)