Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Zbadałam sprawę Strabona - "Opisu Krety" nie ma w Biblionetce, ponieważ ten tekst nie ukazał się jako osobna książka. Został opublikowany w czasopiśmie "Meander" w 1996 roku.
Bo mimo, że język piękny, to całość nużąca.
A czemu tak niska ocena dla Schulza?
Mój czerwiec niestety skąpo. No cóż, taka jest cena chęci zdobywania wiedzy, a w tym konkretnym miesiącu weryfikowania jej w czasie sesji ;) Dziewczyny z Hex Hall - 4 - taka lekka książeczka, jakiej akurat potrzebowałam. Im trudniejszych rzeczy się uczę, tym mniej ambitnych książek potrzebuję na odreagowanie:) Tożsamość anioła - 2 - myślałam, że też lekka jak Hex Hall, ale nie strawiłam... Wyznania egzorcysty - 5 W trakcie: Gra o t...
W czerwcu: Niespokojny człowiek - 5 Opary szaleństwa - 3 Grzesznik - 4 Zbyt wiele szczęścia - 5,5 -świetne, faulknerowskie w najlepszym tego słowa znaczeniu i w ogóle intrygujace Janka z Latarniowego Wzgórza - 4,5 Kto się boi dzikiej bestii - 3,5 Za podszeptem diabła - 5 Prawo mężczyzn - 5 Lilith - 4
Mój czerwiec 2011: *To coś 5 *Jestem tu od wieków 4,5 *Blondynka, jaguar i tajemnica Majów 3 (spore rozczarowanie) *Panna z mokrą głową 4 *Strategia antylop 5 warto! *Jeden fałszywy ruch 4,5 *Sklepy cynamonowe 4 *Sanatorium pod Klepsydrą 3 *Siła perswazji 4,5 *Wybór nowel 4 (Akcja Klasyka) *Gniew aniołów 5 *Sarenka 4,5 *Kobieta na krańcu świata: Tom 2 6 warto!! *Córki Nipponu nie płaczą 3,5 *Mary Poppins 4 *Eryk 4,5 *Kometa nad D...
"Nowoczesna komedia" Galsworthy (4) "Socjopata w Londynie" Koziarski (3) "Opowieści z meekhanskiego pogranicza. Północ - południe" Wegner (4) "Ach" Sosnowski (4) "Proszę o prawo do śmierci" Humbert (5) "Podziemni" Kerouac (4) "Żyjący z wilkami" Ellis, Junor (5,5)
http://merlin.pl/Bojowa-piesn-tygrysicy_Amy-Chua/browse/product/1,872812.html :)
O, jak szybko. Dziękuję ślicznie:)
"Bojowa pieśń tygrysicy" Amy Chua
Niedawno (ze dwa, trzy miesiące temu może) w metrze widziałam reklamę książki, coś o dzieciach w Chinach, Japonii albo Korei, nie jestem w stanie powiedzieć, bo niestety nie pamiętam. Wiem że na okładce była dziewczynka ze skrzypcami, wyprężona i ze smyczkiem uniesionym do góry. Wydaje mi się (choć nie jestem pewna), że książka mówiła o wychowaniu dzieci w tym kraju, o wymaganiach stawianych wobec nich... Czy może ktoś kojarzy i poda mi tytuł ...
Już wszystko prawie wiem, bo trafiłem na Twój blog.:-)
I jak Ci się podobają "Dziewczęta z Nowolipek"? Ja szczerze mówiąc niezbyt zachwyciłem się książką, za to film (ten współczesny) zachwyca mnie za każdym razem, kiedy go sobie odświeżam. Chyba to powiedział kiedyś Maxim, że choć przedwojenna ekranizacja była dobra, to Barbara Sass pokazała jak należy zekranizować "Dziewczęta z Nowolipek" i ich kontynuację.
Oj, tak dawno już nie słuchałem Czyżykiewicza. Sznajperze to "Parlando" to nowe jego teksty, czy coś w rodzaju "najlepsze z najlepszych" ?
Jak narazie przeczytałam nieco ponad 100 stron, większość przede mną.;) Jestem ciekawa co się będzie działo dalej.;)
Chyba Cię wyczułam, bo doskoczyłam do komputera na 5 minut :-) Jak Ci się nie uda, to Ci pożyczę wersję papierową, mam własną. A warto zdecydowanie.
A u mnie było tak: Con amore (Berwińska Krystyna) 4,5 - spodziewałam się więcej, a wyszło na to, że ładna historyjka i tyle. Ale jeszcze obejrzę film. :) Poza tym uwielbiam książki o muzykach. Jak mi się trochę schowek opróżni, muszę was o takie podpytać. Chłopiec z latawcem (Hosseini Khaled) 6 - nigdy w życiu nie czytałam podobnej książki. Na pewno do niej wrócę i jest to zdecydowany numer jeden tego miesiąca. Zośka i Parasol (Kamiński Alek...
Moscoviada - a ja mimo wszystko spróbuję. Może sobie nawet jutro do pracy wezmę.
Mam nadzieję, że spodoba Ci się Klara i półmrok. Ja byłam zachwycona.
Przeczytane: Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz - 5 W Bieszczadach - 4 Nie ma powodu, by płakać - 4,5 Ex libris: Wyznania czytelnika - 5,5 W trakcie: Wojna i pamięć (już 3 tom, pewnie w lipcu skończę:)) Córka Czarownic Ani słowa prawdy: Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża Klara i półmrok Dziewczęta z Nowolipek Kamienie na szaniec
Nie ma sprawy. Czajka i Zochuna będą we Wrocławiu to może którąś z nich nauczę jakiegoś połamańca językowego. Ciekawe, co zainteresowane na to.
:-) Będzie dobrze, pod warunkiem, że mi kiedyś coś przeczytasz po robaczkowemu. Może być bajeczka. :-)
No proszę, mam "Służące" w formie audio, ale nie chce mi się dobrze wgrać na mptrójkę:( Będę próbować, bo widzę, że warto:)
Oto mój czerwiec: Z szynką raz! 5 - 3/4 książki przeczytałam w pociągu z Poznania do Wrocławia. Ameryka, lata dwudzieste i trzydzieste, autor opisuje swoje dzieciństwo i młodość, a więc relacje z rodziną, szkoły, do których chodził, kolegów i koleżanki. Mogłoby się więc wydawać, że będzie to ciepła urocza książka o chłopczyku w krótkich majteczkach. Nic z tego: nastawcie się na sporą dawkę brzydoty, wulgarnego zachowania i perwersji. Jak mnie, t...
ŻARTUJESZ? Toż to... ! Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu Moje pluszaki, a akurat TE na samym przedzie(:)!), powędrowały do domu dziecka:) (Wg mnie na "Przykurzątko" nie nadaje się właśnie ze względu na swoją "świeżynkowatość";]) - chociaż kto wie, kto wie...
....znów to przygniatające poczucie odpowiedzialności....
To ja sobie to Boże Narodzenie dam do schowka.
Opowieść o Darwinie [4] Parlando [6] W północ się odzieję [4] Däniken, tajemnica Syriusza, parapsychologia i inne trele-morele: Część I [4] Duchowość ateistyczna: Wprowadzenie do duchowości bez Boga [4]
Jeśli chodzi o polskie fantasy, to sięgnij po takie pisane przez kobiety. Znacznie lepsze, zapewniam! :)
Dla mnie działało też Boże Narodzenie w Lost River. Może już mniej tego uroku co Pomidory, ale nadal warto. Poza tym jak myślę o Pomidorach to widzę postaci z filmu. I jedną z moich ukochanych scen w historii kina.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)