Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Przystanek śmierć (5) Kobiety (3) Poszukiwacze marzeń (4) Grobowa cisza (5) Pożegnanie z Berlinem(2) Śmierć Achillesa (4) Badenheim 1939 (3) 4 czerwca (5,5) Krótkie panowanie Pepina IV (4) Droga (4,5) Klub spiskowców (4) Faraon (5,5) Tropiciel (4)
Tak jest :D Już Cię dodaję do osób zainteresowanych :) Tylko podaj miasto, tak po prostu dla tradycji :D
...i dlatego zrodziła się koncepcja wymian między użytkownikami Biblionetki. Z "Księdzem Rafałem" sprawa wygląda nieco inaczej, a to dlatego, że nie opiera się na wymianie, a na podawaniu :).A z autorem było spotkanie niedawno w Biblionetce, i stąd przypuszczenie, że książka będzie cieszyła się sporym zainteresowaniem :). Jeżeli chciałabym rozszerzyć pomysł "Książki Biblionetkowej", to właśnie o tytuły autorów, z którymi będą odbywały się spotka...
Fantastyczny pomysł! Mogę być następna? :)
Wszystko ładnie, ale czemu tylko jedna pozycja? Może dorzucajmy jeszcze inne. Każda książka miałaby swój wątek, żeby się nie pogubić. Na pewno każdy ma w domu coś niepotrzebnego, czym mógłby się podzielić z innymi. ;)
Jeżeli cytat, to wędrowny :D Zaczęłam oglądać, ale na trzeźwo nie poszło, a szkoda było wina marnować na tak kiepski film ;)
Ja też jestem zachwycona "Cudzoziemką ":). Róża jest niesamowita, w ogóle nie wiadomo jak ją traktować, wymyka się wszelkim schematom. A "Ksiądz Rafał" tak nisko, bo rzeczywiście, język niezły, wartko akcja płynie, społeczność Gródka ciekawa, ale mam wrażenie, że gdzieś już to wszystko było. Miałam wrażenie, że z pewnymi zachowaniami już miałam do czynienia, że podobne problemy spotykałam w literaturze nie najwyższych lotów.. Mimo, że traktowała...
A właśnie, czemu Ksiądz Rafał tak słabo? O i jak Ci się podoba "Cudzoziemka"? Mnie zachwyciła.
Zbrodnia na książce to cytat! Widzę, że już obejrzałaś tę masakryczną wersję. "Rozważną i romantyczną" też uważam za najsłabszą powieść Austen.
Ja właśnie czekam, aż Pratchett mi "podejdzie". "Mort" to był chyba mój pierwszy Pratchett i jakoś niespecjalnie mi przypadł do gustu. "Kosiarza" czytałam chyba "dwa Pratchetty później" i oceniłam na 5. Jako osoba wciąż "nieterrnięta" polecam "Kosiarza" z czystym sumieniem.
Dziękuję. :) Nie wiem czy taki typ literatury mi odpowiada, ale wrzuciłam do schowka. Jak gdzieś dopadnę, to przeczytam - w ramach zapoznania się z eksperymentem, bo na to mi ta książka wygląda.
Ja mam słabość do Kundery, więc ta ocena... Sama rozumiesz. ;) Tak, to naprawdę jest esej. Temat: literatura. Kundera nawiązuje między innymi do twórczości Cervantesa, Gombrowicza, Kafki, Dostojewskiego, Flauberta i wielu innych. Porusza temat literatury światowej i narodowej oraz przedstawia swoją wizję powieści. Tutaj masz fragment książki: http://www.poczytaj.pl/29544?sesja=8193404751 Polecam też eseje zawarte w zbiorze "Spotk...
Nie zrażaj się tak łatwo :) . Szczególnie do twórczości pani Zofii. Mnie samemu Granica strasznie przypadła do gustu. Jest ona w dużej mierze naszpikowana efektami fascynacji Nałkowskiej psychoanalizą. Podczas swojej własnej matury przygotowywałem prezentacje o jej twórczości. Mogę Ci polecić Medaliony (o ile nikt tego do tej pory nie zrobił) - zbiór opowiadań inspirowanych pracą pisarki w powojennej komisji ds. badania zbrodni hitlerowskich na t...
Ah, jakie piękne i liczne te wasze maje! Aż wstyd mi za siebie. Zauważam dziwną zależność: im cieplej, tym mniej czytam. Hm... albo wolniej? :) Bikini (4) Dworzec Perdido (6!) jestem zachwycona Klara i półmrok (5)
Ale chyba i do Krakowa blisko ?:D Już jesteś wpisana na listę ;)
To ja bym też chciała przeczytać:) Gołcza to co prawda wiocha pod Miechowem a nie miasto, ale co tam:)
Zwłaszcza, że póki co miasto to samo ;)
Zrobione. :) Ludziska, fffpisujcie miasta, przecież nie mogę być ostatnia! :)
Maj: • Szelmostwa Skapena (4) • Powracająca fala (4) • Niespokojne czasy • Lektor (4) audiobook • Szkice węglem (4) • Kurs wieczorowy (5) • Baśnie i legendy (4) • Czuk i Hek (2) • Rogaś z Doliny Roztoki (5) • Dziecko dla profesjonalistów (5)
Wyślij mi aby prywatną wiadomością swoje współrzędne ;)
Bardzo proszę :D
A u mnie maj odkrywczy był. Pierwszy raz w życiu przeczytałam cokolwiek Jane Austen :D I tak się wciągnęłam, że rzucałam się na wszystko, na czym widniało jej nazwisko. I tak oto: Rozważna i romantyczna według mnie najsłabsza powieść Jane Austen, jakoś mi strasznie obie panny Dashwood szeleściły ;) Opactwo Northanger naprawdę śmieszna, też prześmiewcza opowiastka, ujawniająca niezwykły talent ironiczny autorki Mansfield Park odległa n...
Twoja mini-recenzja "Rozgwiazdy" brzmi zachęcająco. :-) Rozejrzę się za książką.
"Cena miłości" jest cudna, masz rację! Moja do mnie nie wróciła z pożyczek i nie wiem, gdzie jest. :( Jeśli ktoś ją ma, uprasza się o zwrot. :-)
Fantastycznie! Bardzo chętnie przejmę, przeczytam i podam dalej. :-)
"Koniec jest moim początkiem" Terzani (5) "Są. Rozmowy o dobrych uczuciach" Torańska (5) "Jesteśmy. Rozstania '68" Torańska (5) "Rozmowy na szczycie. Ekstremaliści w górach" Nayhauss (4.5) "Blondynka w Tybecie" Pawlikowska (5) "Dziennik pisany później" Stasiuk (4.5) "Biblioteka utraconych książek" Pechmann (4) "Dziennik 1954-1957" Lipski (3) "Opowiadania" Borges (3) "Wasilij Grossman: Pamięć i listy" Huber (4) "Śmierć spóźnia się o minu...
Dzięki za polecankę! Poszukam. Bardzo lubię, jak autor traktuje poważnie i czytelnika, i siebie. To po prostu widać: każdy cytat porzadnie udokumentowany, każdy wątek zakończony. Czytanie czegoś takiego to miodzio! :) Spokojnej pracy życzę! :)
Tylu piątek już dawno nie postawiłam! I już dawno mi się nie zdarzyło dorzucić ani jednej recenzji (coś za coś – chciało się przeczytać w całości „Pieśń lodu i ognia” – brakło czasu na co innego. Ale chociaż czytatki są – z Martina i Illga…) Mistyfikacja (3,5) Co z tym życiem? (3) Kościuszko: Książę chłopów (5) Nasza wewnętrzna menażeria: Podróż w głąb 3,5 miliarda lat naszych dziejów (4) Gra o tron (5,5) Starcie królów (5) Nawałnica mi...
To tylko urodzinowo-sesyjne roztargnienie... Wszystkiego najprzyjemniej-się-czytającego!
Spiesząc się (do pracy czas wychodzić) palnąłem literówkę. Powinno być - Mazzucco udało się dotrzeć"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)