Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dlaczego chyba nienawidzisz książkę Saramago? Podzielam Twój zachwyt Gwiezdnym pyłem oraz lubienie Chmielewskiej :)
Dziękuję wszystkim! Tak, tak, cztery latka to poważny wiek :)
Jakościowo całkiem nieźle. Żadnych bardzo niskich ocen. 14. Namalowane okno (3,5) wolę jego długie powieści 13. Ostatni ślad (4,5) dawno nie czytałam współczesnych kryminałów 12. Wszelki wypadek (4) coś w tym jest 11. Duma i uprzedzenie (6) fenomenalne, nie myślałam, że tak mi się spodoba. 10. Pierwsza młodość (4,5) oprócz dłużyzny odn. budowlanych spraw, fantastyczna 9. Gwiezdny pył (5,5) wspaniale mi się czytało 8. Śniadanie u Tiffany...
Oj mało malutko: Katarakta - 3 - jak to młodzi, początkujący poeci i prozaicy, nakropieni alkoholizmem mają ciężko. Niby wielce kontrowersyjna w czasach wydania, dla mnie trącąca zupełną normalnością, niczego nadzwyczajnego w niej nie dostrzegam. Giaur - 4 - AKCJA KLASYKA - tragiczna historia miłości, wielce poetycka, dla mnie na plus! O dziwo :) Ojciec Goriot - 5 - AKCJA KLASYKA - a o miłości rodzicielskiej, a o pieniądzu, a o nieczułoś...
R.Montero "Instrukcja, jak ocalić świat" (3) A.Edwardson "Taniec z aniołem" (4,5) E.-E.Schmitt "Odette i inne historie miłosne" (5) D.Castagno "Za dużo słońca Toskanii" (4,5) A.Christie "Pięć małych świnek" (5) H.Kowalewska "Inna wersja życia" (4) O.Pamuk "Śnieg" (5) J.Lahiri "Nieoswojona ziemia" (5) D.Kennedy "Fotografik" (4) T.Hoag "Cienka mroczna linia" (4,5) M.Sjowall,P.Wahloo "Wóz strażacki, który zniknął" (4) C.Lackberg "Niemieck...
Piszę recenzje - zapraszam serdecznie ;) Obecnie można dowiedzieć się czegoś więcej o moim zdaniem najlepszej książce tego roku czyli "Las Zębów i Rąk" http://kessieandbooks.blogspot.com/ Zapraszam serdecznie ;)
Proponuję dodać możliwość wyboru dowolnego zakresu dat wydania książki w zakładce ranking i statystyki. Obecne rozwiązanie gdzie można wybrać 2010 albo 2009 albo... 2006 jest skromne i mało funkcjonalne. Poza tym warto by było albo zrezygnować z kategorii współczesna literatura zagraniczna/polska albo co lepsze elementy tego zbioru umieścić również w innych zbiorach. Bo obecnie np. książkę Imię Róży znaleźć można w rankingu WLZ, ale w krymin...
Przeczytane w kwietniu: - Mitologia dla dorosłych - Tabletki z krzyżykiem: Pierwsza pomoc w lękach związanych z Bogiem, końcem świata, czyśćcem i duchami - Powiedz, gdzie cię boli - Twarzą w twarz: Moja droga do pierwszego pełnego przeszczepu twarzy - Cięcie: Opowieść o chirurgii - Lewiatan Oj, dużo było w tym miesiącu o chirurgii.
gorzej, że kiedyś można mnie było po niebieskim ptaku wyszukać i nie wiem skąd ta spacja raptem, zawsze byłam tylko tak. Ale pal licho. Dlatego wysłalam zapytanie do Admina czy coś jest nie tak bo nie pamiętam abym miała spację, ot tak. I czy coś nie nawaliło,zmieniło się.
zapytań, tfu
Wybacz ale na parę zapytam- cisza z Twojej/Waszej strony! Poza tym specjalnie tak napisałam, żebyś jak tu fruwasz zwrócił uwagę. Najpierw się przestraszyłam, że mnie usunęliście. Nic miłego zwłaszcza, że na FB mnie szurnęli bez ostrzeżenia, ot tak. Niby mają prawo ale to niezbyt miłe.
Ja - lajkonik nieczytający - zaczęłam niedawno sporo ksiąg pochłaniać. A przekonana byłam, że nigdy nie polubię tej formy aktywności. A tu proszę! :P I tak oto, wszem wobec i każdemu z osobna zostawiam informację, co też udało mi się przeczytać w kwietniu (kolejność losowa): 1. "Niebezpieczne związki" Choderlosa de Laclosa. Mimo, że powieść naprawdę mi się podobała i byłam bardzo zaangażowana w akcję, nie mogę nie potępić postaw głównych boh...
Kwiecień spędziłam w kryminale :D Wygrana (4,5) Czarna lista (4) Młody prawnik (3) Czarne wzgórza (3) Morderstwo w alei Róż (4) Szósty cel (2,5) Siódme niebo (3) Lewiatan (4,5) Nieobecni są winni (5,5) Chemia śmierci (5,5) Nieznajomy w lustrze (5) Piekielna dzielnica (2) Podwójna gra (4) Przesłuchanie (5) Świadek śmierci (4) Ręczna robota (4) W trakcie: Przystanek śmierć
A tak się prezentuje moje zestawienie: 1 Koniec rzeki - 4 - dziękuję Olimpio 2 Siedem lat później - 5 - dziękuję Engo 3 Dom - 5 4 Dewey: Wielki kot w małym mieście - 5 - dziękuję, Lutku 5 Śmierć w darkroomie - 4+ - powtórka do magisterki, ocena bez zmian 6 Chicago - 4 7 We Włoszech wszyscy są mężczyznami: Powieść graficzna o internowaniu homoseksualistów w czasach faszyzmu - 4 - dziękuję eN zeT 8 Ostatnia miłość - 4+ - akcja klasyka ...
EDIT: Zdążyłem jeszcze skończyć Hyperion [5]
Łups! 5 Ex libris: Wyznania czytelnika 5 Tkacz iluzji 4 Paradyzja 5 Liryki najpiękniejsze 5 Diabeł na wieży 4
:)
Bardzo udany czytelniczo miesiąc - dużo piątek i nawet powyżej: Ta trzcina żyje (4) Claude i Camille: Monet, jego muza i miłość (5) Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej (3) [jest recenzja] Dziewczyna, która igrała z ogniem (4) Zamek z piasku, który runął (5) Ludzie (5) Już nic nie muszę (5) Zew ciszy (4,5) Biblioteka cieni (3) Ostatnia noc w Chateau Marmont (3,5) Wyfrunęli: Nowa emigracja o sobie (5) Ewangelia we...
Dłuuuuugich lat obfitujących w najlepsze lektury!
Przeczytane w kwietniu: Ewangelia według Piłata (4) Gottland (5) Elżbieta II: Ostatnia królowa (4) Buszujący w zbożu (4) Pięć małych świnek (5) Zaginione królestwa (5) Człowiek z Wysokiego Zamku (4) Starcie królów (4) Piórka prawie wszystkie (5,5) Listy (4,5) Połówka żółtego słońca (4) Dziewczyna o szklanych stopach (4) Sprawiedliwość owiec: Filozoficzna powieść kryminalna (4) Fundacja i Ziemia (5)
A u mnie : Dotknięcie pustki - 5,0 "Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka - 4,5 12 x śmierć: Opowieść z Krainy Uśmiechu - 4,0 Cieślakowie - 5,5 Paczka radomskich - 5,5 Prewersalsko miała być "Ziemia Obiecana", ale moje wydanie okazało się wybrakowane o - bagatela - 30 kartek, więc dałam sobie spokój. W zamian: Mansfield Park - i jestem poważnie zachwycona Jane Austen!
Wszystkiego najksiążkowszego! :)
To będzie off-top ale trudno:) Wszystkiego najlepszego z okazji BiblioNETkowych urodzin:)
Oko na niebie - 5,0 Zaginiony symbol - 3,5 Arystokraci - 4,0 Generał w labiryncie - 3,5 Wywiad z wampirem - 4,0 Nie dla mięczaków: Historia krótkiej wolności Piotra V. - 2,0 Emil ze Smalandii - 5,0 Nowe psoty Emila ze Smalandii - 5,0 Kończę czytać Piramidy i Nakręcana dziewczyna; Pompa numer sześć.
Jeżeli są jeszcze wolne miejsca to ja też się zapisuję.
Tak, jest wznowienie, choć sprzed kilku lat, jednak wciąż dostępne. Ta książka pozostaje zadziwiająco i przerażająco aktualna, pomimo upływu lat.
To zapewne najlepsze rozwiązanie :) Drugim wyjściem jest pożyczka od kogoś znajomego w realu lub wirtualnie ;)
Znasz życie? :)
Właśnie Niebieski, wpisz się. :-)
Trudno mi zmierzyć swoją wiedzę. Wydaje mi się, że nie wiem nic. Ale pewnie coś tam wiem jednak, ale zżyłam się z tą wiedzą. Pewnie po prostu poczekam aż moja biblioteka kupi tę książkę.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)