Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Luty: Pekińska koma (3,5) "W czterdziestym nas Matko na Sibir zesłali...": Polska a Rosja 1939-1942 (4) Wroniec (3,5) Korowód cieni (5,5)
O, miło mi, że się podobało. :) Następny będzie Kamień Księżycowy? ;)
Dobry miesiąc. Nawet szóstka się pojawiła, o co ostatnio coraz trudniej. :) Zniknięcie młodego lorda (powtórka) - 5 Studium w szkarłacie (powtórka) - 5 Z woli boskiej i katowskiej: Nader pouczające i wielce zadziwiające dzieje Pibraków z Bellerocaille: Osiem pokoleń katów - 4,5 Pod osłoną nocy - 4 Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? - 5 Mechaniczna pomarańcza (wersja R) - 5 Przygoda fryzjera damskiego - 4,5 Niedziel...
Kurdystan zostaje na marzec, bo Etiopia leży bliżej łóżka.;P Będę forsować nową teorię budowy wszechświata tj. łóżkocentryczną ;P Skoro pan Kaku (Hiperprzestrzeń: Wszechświaty równoległe, pętle czasowe i dziesiąty wymiar) twierdzi, że istnieją dziesiąte wymiary, i to w dodatku zwinięte.... xD
Tutaj mamy do czynienia z sytuacją specyficzną - Lennie zginąłby zapewne zabity przez Curleya, a George nie zabił go "tak po prostu": "(...)— Myślałem, że jesteś na mnie wściekły, George. — Nie, Lennie. Nie jestem wściekły. Nigdy nie byłem na ciebie wściekły i chcę, żebyś o tym wiedział. Głosy rozbrzmiewały coraz bliżej. George podniósł pistolet i nasłuchiwał przez chwilę. — Zróbmy to już teraz — powiedział błagalnie Lennie. — Kupmy nasze gos...
Pierwszej połowy nie warto. Drugą dopiero zaczynam i wydaje się dużo lepsza, ale nawet gdyby była bardzo dobra, to kupować nie warto, lepiej z biblioteki.
W lutym miałam większe szczęście do książek niż w styczniu. A oto moje lektury: • Szkieletowa załoga (4) • Ziemia kłamstw (5) • Testament (4) • Prawnik (4,5) • Mieszczanin szlachcicem: Komedia w pięciu aktach z baletem (5) • Chory z urojenia (4) • Pięć małych świnek (5)
Bardzo dziękuję za konkurs, o którym pisałem prywatnie, a teraz powtórzę na forum, że wstępnie wyglądał jak bajka eskimoska czy lapońska ,,O dziewczynce, która pokonała mamuta''. No bo prócz całkiem oczywistej klasyki znalazły się pozycje bardzo wyrafinowane. Widzę, że konkurs przyciągnął nowych uczestników płci obojga. Zawsze miło widzieć kolejne potencjalne ofiary uzależnień. :-)
I pomyśleć, że o 1. moja pierwsza myśl była dobra, tylko, że ją potem odrzuciłam... Dziękuję za konkursik :)
A ten Dziennik Malinowskiego warto? Oglądałam go ostatnio w księgarni, mieści mi się w akcji pre-wersalskiej. Po mocno beletrsytycznym lutym mam dość beletrystyki. Choć czytam teraz Listy Flauberta i ogromnie chcę sobie przypomnieć Panią Bovary... więc nie jestem konsekwentna:)
Książki głównie pre-wersalskie: 1. Cierpienia wynalazcy, ocena: 5. 2. Biała Róża, ocena: 5. 3. Eugenia Grandet, ocena: 5,5. 4. Czerwona Oberża i inne opowiadania, ocena: 5,5. 5. Historia wielkości i upadku Cezara Birotteau, ocena: 5. 6. Wendeta: Podwójna rodzina; Zgoda w małżeństwie; Pani Firmiani; Studium kobiety; Fałszywa kochanka; Córka Ewy; Zlecenie; Granatka, ocena: 4. 7. Hadżi-Murat - zbiór opowiadań pod tym zbiorczym tytułem, ...
Pamiętniki Jana Władysława Poczobuta-Odlanickiego, towarzysza chorągwi husarskiej, stolnika oszmiańskiego obejmujący lata 1655-1684. Pamiętnik odnosi się głównie do spraw litewskich - służby wojskowej, kampanii wojennych - życia politycznego, a także do życia prywatnego, spraw domowych. Obszerne indeksy, tablice genealogiczne, słowniczek wyrazów staropolskich. Opracowany przez Andrzeja Rachubę.
Dziękuję Organizatorce za prześliczny, zwierzęcy konkurs, a uczestnikom gratuluję i dziękuję za wspólną zabawę, tudzież mataczenia. Konkurs ten podoba mi się szczególnie, nie tylko ze względu na tematykę, ale również ze względu na to, że po raz pierwszy udało mi się zebrać komplet punktów. Z czego się bardzo cieszę. :)))
Ojej... a ja najpierw czekałam i czekałam na odpowiedź, potem nie miałam czasu odpisac, a potem zapomniałam :( i mi się konkurs skończył, a taki był fajny, i tyle rozpoznawałam od razu i tyle mi dzwoniło w którymś kościele :( ojej... tak mi smutno
No i widzisz? Szantaż się opłaca. ;P A "Kurdystan"? Bo go widzę na kupce do oddania?
Zaszantażowana zeznaję,że przeczytałam co następuje: Historia wieczności (Borges Jorge Luis) 4,5 Listonosz Nerudy czyli Żarliwa cierpliwość (Skármeta Esteban Antonio) 4,5 Myśli (Seneka (Seneca Młodszy Lucius Annaeus)) 5,5 Oryginał Laury (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) 4,5 Pamięć Szekspira (Borges Jorge Luis) 4,5 Podbój Ameryki: Problem innego (Todorov Tzvetan) 5,0 Poezje wybrane (Neruda Pablo (właśc. Reyes Besoalto N...
To samo pomyślałam po lekturze Cejrowskiego, ale i tak dobrze się bawiłam przy czytaniu. Tylko ten rozdział o świadkach Jehowy bym wycięła.
Mój luty 2011: *Katedra w Barcelonie - 5 *Wspaniały pan Lis - 4 *Krzyżowiec - 4 *Czarownice z Eastwick - 3,5 *Inés, pani mej duszy - 5 *Most do Terabithii - 5,5 *Ulisses z Bagdadu - 4 *Daleko od Mombasy - 3,5 *Taksim - 3,5 *1Q84: Tom 1 - 5,5 *Wicehrabia de Bragelonne - 4 (Akcja Klasyka) *Biel nocy - 3,5 *Podróżnik WC - 5,5 *Malarz cieni - 3
Srebrne świnki Powieść kryminalno-przygodowa w stylu retro. Bohater, były legionista Dydiusz Falko to prototyp detektywa sprzed 2000 lat. Tło stanowi starożytny Rzym za rządów cesarza Wespazjana. Niestety, fakty historyczne w „Srebrnych świnkach” potraktowne sa dość pobieżnie. Taka wersja ”light” nie za bardzo mi odpowiada, więc niestety, przygody i romanse sympatycznego Falko nie wzbudziły mojego zainteresowania. Ocena 2. Porucznik diabła Węg...
Po moim jednoosobowym bojkocie konkursu doktorskiego (bo lekarzy nie lubię:)), wygrzewanie się na słoneczku z jaszczurkami i pluskanie w kałużach żabami było dla mnie prawdziwą przyjemnością. Dziękuję autorce i podpowiadającym :)
Ivi, nie wiem czy się ucieszysz czy zmartwisz, ale Zimowy przełom to w sumie trzy ksiązki - pierwszą część zatytułowaną "Z głębin" Alva przetłumaczyła, druga część - "Trucizna przeszłości" ma dwa tomy. Potem jest "Serce Bestii", czyli docelowo cztery dalsze książki: "Prawda stali kłamstwa luster", "Kula losów", "Niebieskie spojrzenie śmierci - Zachód" i "Niebieskie spojrzenie śmierci - Świt". Tłumaczenie tytułów to moja radosna twórczość, proszę ...
Smakowity miesiac, czego wszystkim życzę :-) 20: 20 lat nowej Polski w reportażach według Mariusza Szczygła (6) - creme de la creme polskiego reportażu. Lektura obowiązkowa dla wszystkich miłośników "Dużego Formatu" Spuścizna (5)- kontynuacja znakomitego "Dworu" i ponownie klasyka powieści obyczajowej Harry Potter and the Chamber of Secrets (J.K. Rowling)(5) Kobieta w bieli (5)- dla miłośników XIX-wiecznej powieści z dreszczykiem l...
Mój luty był naprawdę udany: Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki (5) Orfeusz w piekle XX wieku (6+; "Orfeusz w piekle XX wieku" - cytaty) Wspaniały zbiór esejów, pełnych ciekawych i intrygujących przemyśleń, obejmujących okres od początku XX wieku do lat 60. Jestem zaskoczony, że książka jest tak mało znana. Polecam. Trzy wiedźmy (5) Elizabeth Costello(4) Pan Piłsudski i inne opowiadania (5,5) Śmierć w Wenecji (4) Wizyta starszej ...
Może wiewiórki (Veverica), albo mafia? A może krety, snajperzy (Sznajper) albo po prostu Anie (Anna_46)?
Dziękuję za wspaniały konkurs:) Trudno było pomimo, że zakres lektur ze względu na wiek autorki był nieco zawężony:) Dziękuję również wszystkim podpowiadającym:)
Mała księżniczka (Hodgson-Burnett Frances) 3,5 - zawiodłam się. To książka bez duszy. Baśnie barda Beedle'a (Murray Joanne) 3,0 - zawiodłam się. Przy HP to bladziutkie. Światłość w sierpniu (Faulkner William) 5,5 - zastanawiałam się nawet nad szóstką. Błękitna pustka (Deaver Jeffery) 4,0 Wyżej niż kondory (Ostrowski Wiktor) 4,0 - każdą teraz będę porównywać z Dotknięciem pustki, która jest świetna. Opowieści z zaczarowanego lasu (H...
Niestety w tym miesiącu nie uda mi się już doczytać Nędzników Podróżnik WC (4,5) - trochę za mało podróży, a za dużo światopoglądu Cejrowskiego. Ale kilka świetnych opowiastek było RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą (4,5) - ciekawostki o muzyce, całkiem sympatyczne, leciutkie czytadło W kraju niewiernych (4) - dwa świetne opowiadania, dwa porządne, reszta taka sobie. Dukaj chyba nie zostanie moim ulubieńcem. W lutym tylko 3 ...
I z wichru odezwał się Pan: Darwin, czuj się odwołany [4] Opowieści ewangelistów [6] Palimpsest [3] Masakra profana [5] Miasto i miasto [5,5] Złoty puchar [3] Szranki i konkury [4]
Zakręty losu - 3,00 Gra w kości - 5,00 Saga Sigrun - 5,00 Ja jestem Halderd - 5,00 Ogród marzeń - 2,00 Dom na klifie - 4,00 Zupa z ryby fugu - 4,00 Kochany wrogu - 5,00 Nikt nie jest aniołem - 3,00 Czytam "Zimowego monarchę"
Czajka była, Mamucik był, Sherlock również... hm ciekawość mnie pożera.:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)