Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Już 22 stycznia .A adres naszej strony uległ zmianie i teraz jest tutaj jakby ktoś miał ochotę zagłosowac: http://www.facebook.com/polubieni2012.Kamil.Beata :)
Moda była na małżeństwa z chłopkami. Wielu paniczyków-artystów tak zrobiło. Pewnie drugie dno tez było - dobrobyt. A miłość? Śliczne, młode, zdrowe chłopki, naiwne i nieruszane, że się tak wyrażę, a nie zmanierowane damulki, zbuntowane, zgorzkniałe i ambitne. To też prawda. Tylko nie pamiętam, czy to Rydel zapoczątkował tę chłopomanię, czy nie. Zwrot, który mi się też podoba: < a ja mysle, ze panowie duzo by juz mogli mieć, ino oni ...
Poszedł na wesele. Swoje własne. Żeni się z dziewczyną ze wsi. Przepaść; on jest i miastowy, i inteligent, i ze szlachty, na dokładkę artysta ze sfery tzw. kultury wysokiej - gdy ona to zupełnie inna sfera kultury, mianowicie ludowej (czy on się z nią żeni, bo ją kocha? a może bo ona mu się podoba? Jedno i drugie? coś trzeciego, czwartego itd.?). Wesele jest zatem wiejskie, krakowskie. Na wsi chodzą w strojach ludowych krakowskich, więc on konsek...
Czytałam ją. Bardzo mi się podobała, bardzo. Moja mama ją ma i da mi, gdy się nią nacieszy.
Poszedłem do empiku po Rozmowę w "Katedrze" i przy okazji przeczytałem "Fonsito i księżyc". Pierwsze pytanie - dla kogo ta książka ??? Drugie - skąd taka cena (duży "-" dla wydawnictwa) I tak się właśnie nad tym zastanawiam :) Wracam do "Jak ryba w wodzie i czekam na Rozmowę ...
Powieść roku Krwawy południk - na granicy przyswajalności, ale w zalewie tłumaczeń reklamowanych "trzeba przeczytać, kolejny wielki pisarz", tę książkę naprawdę trzeba przeczytać. Jak McCarthy mnie nie przekonywał, tak "Krwawym południkiem" rozbija bank. Preapokaliptyczna wędrówka, której taki Faulkner nie wyśniłby. Bałby się. Dalej idą dwaj Latynosi, którzy igrają z nie tylko literacką spuścizną (nie tylko) swego kontynentu: Tajemnica ma...
Przez pół roku nie mogłam się zdecydować żeby ją kupić. W końcu Gwiazdor wkroczył :)))
A kiedy te półfinały?
Zazdroszczę. :-)))
Krótka historia prawie wszystkiego (Bill Bryson)
Dorzucam kolejne godne uwagi: Świadectwo skazanych na śmierć: Sześćdziesiąt lat później Podróż Niny Cyrk Blagiera Wielkie prace małej pszczoły Pan Brumm utknął na dobre
Torturą nie - ale na pewno ogromnym szokiem estetycznym. Długo nie mogłam dojść do siebie, pewnie jakiś tydzień, ale nie dlatego, że to było takie straszne, lecz, że irracjonalne. Na poły baśniowo-mistyczne nawet. Coś jak realizm magiczny, ale od ciemnej strony, w demonicznej wersji. Zupełnie nieprawdopodobne, choć przecież mogło się wydarzyć i wydarzyło, bo podobno na podstawie prawdziwej historii. Nie ogarniam tej książki. O ile postawę kobie...
Popieram rozszerzenie rankingu! :)
Ja także jestem za rozszerzeniem rankingu. Nawet do TOP 500 ;p
Nie postawiłam żadnej "szóstki" w tym roku... Największe wrażenie zrobiły na mnie: „... mój diabeł stróż. Listy Andrzeja Czajkowskiego i Haliny Sander” Janowska (5,5) "Jak zmieniałam zdanie. Eseje okolicznościowe" Smith (5,5) "Żyjący z wilkami" Ellis, Junor (5,5) "Lekcje ciemności" Czaja (5) "Hańba" Coetzee (5) "Filozof i wilk" Rowlands (5) "Listy 1952-1963" Giedroyc, Miłosz (5) "Bogowie, groby i uczeni" Ceram (5)
Nie jest to zły pomysł, bo nazwa działu "Wymiana książek" nie do końca pasuje do wędrujących książek. Skoro książek-wędrowniczek już trochę mamy, i prawdopodobnie będziemy mieć jeszcze więcej, to osobny dział byłby uzasadniony. Spróbuję poprosić osoby władne dodać nowy dział na forum, bo ja sama nie mogę tego zrobić. Tylko ma ktoś dobry pomysł na nazwę?
Popieram wszystkie apele o rozbudowę rankingów, sam już pisałem kiedyś w podobnej sprawie na forum. Spostrzegasz ciekawe zjawisko, czyżbyśmy stawali się się jako społeczność mniej krytyczni, czy to pisarze piszą coraz lepiej? :)
Kresy bliskie i dalekie, Nad Zbruczem, Stryjem, Wisłą, Gdzie ten dom, gdzie ten świat, Wspomnienia z Podola 1898-1919,
Przejrzałam mój rok 2011 i widzę, że jak zwykle jest w nim sporo powieści kryminalanych i babskich czytadeł. Jednak w każdym miesiącu staram się czytać przynajmniej jedną poważniejszą pozycję; opracowanie historyczne, coś z dziedziny psychologii, dobrą biografię czy inną książkę popularnonaukową. I z nich wybrałam moją tegoroczną top-listę: Brzemię białego człowieka: Jak zbudowano Imperium Brytyjskie Na plebanii w Haworth Nie tylko piramidy:...
Książką naprawdę mną wstrząsnęła. Odradzam czytanie osobom o słabych nerwach i bardzo empatycznym. Niestety jak już zacznę czytać książkę zawsze muszę przeczytać ją do końca, jednak czytanie "Dziewczyny z sąsiedztwa" było dla mnie torturą.
Witam ponieważ jestem w trakcie czytania tomu 3 nie jestem w stanie wypowiedzieć się na temat całości. Jestem zafascynowana Murakamim, również 1Q84 bardzo mnie urzeka. Dziwią mnie opinie podsumowujące zakończenie jako nic nie wnoszące, niczego nie podsumowujące. Szczerze powiedziawszy nie czekam na zakończenie, zachwycam się książką samą w sobie, czytam ją z wielką przyjemnością, gdyż nie tylko potrafi mnie rozbawić ( tak, tak ), ale przede ws...
Może to Ci będzie odpowiadać: Dom na kresach: Powrót
Super, że jeszcze dochodzą podane przez Ciebie pozycje. Do schowka:) Dzięki! Człowiek niestety nie zna wszystkiego a literatura się pleni tak straszliwie, że nie sposób być na bieżąco i z nowościami, i z utworami tematycznymi, i oczywiście z klasyką od starożytności po współczesność. Miałam wspominać o "Nie opuszczaj mnie", ale mnie coś zamroczyło. I jeszcze "Planeta zła" myślę, że pasuje do tematu, nawet bardzo. Muszę odświeżyć romans z tą po...
Na pewno jest jeszcze więcej "książek-wędrowniczek", bo sama miałam w ręku Zaplecze z doklejona kartką, na której były powpisywane nicki (i w niektórych przypadkach linki do blogów) także biblionetkowiczek. Również ta pozycja była już u paru osób związanych z Biblionetką: Tak trudno być mną!. Może warto by założyć nowy dział na forum związany z takimi wędrującymi książkami, gdzie byłyby osobno wszystkie tytuły i kolejności czytania? Akcja na pewn...
Sprawdzałam to na stronie internetowej autorki i według niej 9 częścią jest "Midnight Crystal". W mojej opinii to te cykle są strasznie pomieszane. Książka niby z cyklu z Arcane Society, a jest też w Trylogii The Looking Glass i w cyklu Historicals... Mam na myśli książkę np."Sekrety luster". Próbuję to uporządkować od jakiegoś czasu, ale ciężko. Mam książki poukładane cyklami, a te cykle mam w chaosie...
A mnie się osobiście podobała. Przeczytałam ją jako pierwszą książkę tej autorki i skłoniła mnie do sięgnięcia po inne książki tej Pani. Co prawda nie umywa się do książek Amandy Quick, ale polecam ją wszystkim zainteresowanym tego typu literaturą.
Zgłosili się kolejni chętni - nasza "Babunia" jest rozchwytywana :). Aktualna lista chętnych: 3. Buchling - aktualnie czyta 4. little_angel_ 5. Panterka 6. kasiula 7. miłośniczka 8. krasnal 9. anek7 10. Jabłonka 11. Claudette z demi-sec (login - in_dependent) 12. espinka 13. iste 14. livka 15. Aguska.22
Niestety nie mamy na stronie tytułowej takich wpisów. Niestety ja nie potrafię tego zrobić :(. Pomoże ktoś?
E, tam, zaraz wstydzić. Errare humanum est, a ja się teraz czuję potrójnie wygrana! Buhaha! :-D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)