Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Gdyby się w niej zakochał. Małgorzaty nie kochał: "W pół roku zaś później Stach powiedział mi, że... żeni się z panią Małgorzatą Mincel. Popatrzyłem na niego... Machnął ręką. - Wiem - powiedział - że jestem świnia. Ale... jeszcze najmniejsza z tych, jakie tu u was cieszą się publicznym szacunkiem." Trudno w takich warunkach pławić się w dobrym samopoczuciu. Niechciana miłość przygniata, nie uskrzydla, niestety. A był niemiły dla klientów ...
Witaj u nas! Ja co prawda nie z Poznania i nawet nie z Wielkopolski, ale pierwsza zauważyłam Twój problem, to i pierwsza odpowiadam, a co :-). Otóż wymianę bezpocztową uskuteczniamy namiętnie na spotkaniach regionalnych; wejdź sobie na Forum (w prawym górnym rogu), w jego prawej zakładce jest spis zawartości forum i na pozycji 3 od dołu są tam wymienione Spotkania Biblionetkowiczów. W Poznaniu też się odbywają, więc pozostaje Ci sprawdzić, czy ...
A może ktoś chciałby kupić ode mnie punkty na podaja? Naprawdę tanio bym się ich pozbyła :)
Zaintrygowała mnie Grzeczna chyba się skuszę, zeby przeczytać.
Oryginalna opinia, większość ludzi jest zachwcona tą książką. Ja również byłam. Moim zdaniem tę książkę czytało się super, była jedną z najbardziej wciągających. I być może właśnie to sprawiło, że nie miałam czasu się nawet zastanowić nad tym czy autor dał jakieś wskazówki co do dalszego przebiegu akcji. Tę część przeczytałam w jeden dzień, cały cykl w ciągu tygodnia.
I jeszcze może z nieco innej beczki CARL MARIA VON WEBER: Invito alla Danza op.65 http://www.youtube.com/watch?v=cqmY0xRSewg La Campanella wersja na fortepian. Gra Yundi Li http://www.youtube.com/watch?v=hEnfZjqMSy0 I oryginał powyższego utworu. Gra Leonid Kogan http://www.youtube.com/watch?v=lWaOnqmtr9U&feature=related A na koniec coś bardzo znanego. Vittorio Monti - Czardasz. Gra József Lendvay wraz z przyja...
Aaaa, takie buty. Kurczę, nie przypominam sobie tego w mojej szkole, albo mnie ominęło, albo o dziwo nie przeczytałam więcej niż 1 czy 2 lektur :D
Witam wszystkich, Na początku chciałbym zaznaczyć, ze Biblionetka to bardzo przyjemne i przydatne miejsce. Można w niej znaleźć recenzje i opisy mnóstwa książek, co jest bardzo pomocne dla osoby, która "raz po raz" chciałaby coś ciekawego poczytać. To właśnie biblionetkowy ranking skłonił mnie do przeczytania "Millennium" i "Gry o Tron", z czego bardzo się cieszę. Chciałbym jednak móc skorzystać z bardzo przydatnej opcji, jaką jest możliwo...
Rzecki był w niej beznadziejnie zakochany. A co zrobił w ramach przygotowań do ślubu? Z tej całej rozmowy, to zaczynam dzisiaj Lalkę po raz kolejny.
W grudniu: Kat - (4) akcja Nobliści Diagnozowanie chorób z twarzy - (5,5) - pozycja zdecydowanie nie dla hipochondryków, wszystko będzie idealnie pasować :-) Żegnaj, Cytrusku - (4,5) Życie przed sobą (4) Świece na wietrze (4) Przepiórki w płatkach róży (4) Gra Geralda (4,5) Grzeczna (5) bajka chyba dla trochę starszych dziewczynek ;-) W trakcie świetna Pogoda dla bogaczy
Książki na szóstkę: ● „Lawinia” Ursuli Le Guin ● „Nic nie zdarza się przypadkiem” Tiziano Terzaniego ● „Źródło” Ayn Rand ● „Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny” Thomasa Manna Książki prawie na szóstkę, czyli 5,5 – trzy tomy z cyklu o Felixie, Necie i Nice, czyli „Orbitalny Spisek”, „Orbitalny Spisek 2: Mała Armia” i „Trzecia Kuzynka”. Bardzo dobry cykl dla młodzieży, a i dorosłym sprawia przyjemność czytanie o pomysłowych nastolatkach. ...
Oczywiście ;) Starałam się jednak nie zawężać jedynie do tego, co obowiązkowe.
To są opowiadania, a w dodatku obowiązkowo musiałam je przeczytać.
Obfitym grudniem zakończyłem rok równą setką przeczytanych książek. Targowisko próżności (4) Jądro ciemności (4,5) Hrabina Cosel: Powieść historyczna (4,5) Dotknięcie pustki (4) Kamień na kamieniu (5,5) Biała gorączka (5) Biznes po prostu (4) Wierna rzeka (4,5) Marta (4) Rewizor (4,5) Europa: Rozprawa historyka z historią (4) Doktor Jekyll i pan Hyde (3,5) Maria i Magdalena (5) Lektor (4,5) Krótka historia czasu (4) Między ustam...
Patrząc na resztę książek bardziej strzelałabym w 3. klasę liceum ^^ Mam rację?
Co do "Zupy z granatów" i "chociaż to jak "Czekolada" tylko na wpół orientalnie" - to dla mnie było tam tak dużo wzorowania się na "Czekoladzie", że wręcz prawie podchodziło pod plagiat. Autorka dołożyła od siebie tylko trochę orientalnej atmosfery, zmieniła miejsce i układ rodzinny, a resztę wg mnie bezczelnie wzorowała na mojej ukochanej książce. Dostała za to ode mnie niziutką ocenę zresztą.
Przeczytane w grudniu: Autobiografia (5) Śnieg (5) Wojna futbolowa (5) Pan Jowialski (4,5) 13 małych błękitnych kopert (4) Spotkanie: Antologia noweli argentyńskiej (4) Bliżej (4,5) Pałac o Stu Bramach (6) Historie nieznane historii (5) 9 Wigilii (4) Dożywocie (4) Czytadła: Gawędy o lekturach (5) Pocałunek Fauna (2) Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej (6)
W tym miesiącu tylko dwie: Zdążyć przed pierwszą gwiazdką Budził zaufanie i ukazywał Boga: O życiu i posłudze ks. Jana Marszałka Za to zaczętych kilka naraz. Jak zwykle. ;)
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet - tylko 3, książka zbyt przewidywalna.
Albo na listę lektur obowiązkowych w 3 klasie liceum;)
Przyznam, że zafascynowało mnie przeczytanie 5 książek Borowskiego w jeden miesiąc w sytuacji, gdy średnia ocena gdzieś koło 2. Wygląda to prawie na masochizm :D
GRUDZIEŃ Co do grosza - 4 Triumf słońca (85%) - 5 Lwie Serce - 4 Assegai - 3,5 Pirat królowej - 4 Schodów się nie pali (99%) - 5 W sercu Borneo - 4,5 Przeżyć z wilkami - 3,5 Biedni ludzie - 5 Ucieczka (97%) - 5 Świadek - 4,5 Kuzynki - 5 Powiedział mi wróżbita: Lądowe podróże po Dalekim Wschodzie (55%) - 4 Córeńka - 3,5 Dziewczyny z Portofino - 4 Przebudzenie kamiennego boga - 3 Na tropach jednorożca - 3 Księżniczka - 5 Dziedzic...
Hm, dobrze się czyta, chociaż język i spojrzenie mocno współczesne - ale takie wrażenia pewnie stąd, że przedtem czytałam osadzoną w tym samym okresie "Udrękę i ekstazę". Co mnie uderzyło, to inna niż obiegowa opinia autora na temat Borgiów, a zwłaszcza Lukrecji - miałam zakodowany jej obraz jako zepsutej morderczyni, a u Puzo to w sumie miła dziewczyna ;-) W ogóle cała rodzina jest przedstawiona z sympatią, chociaż - nie da się ukryć - straszni ...
Też czytałam sagę zmierzch w orginale i uważam, że zdecydowanie styl Meyer pozostawia wiele do życzenia. Była to najłatwiejsza książka jaką czytałam w języku angielskim, już Harry Potter został napisany przy użyciu bardziej skomplikowanych sformułowań. Oczywiście "Zmierzch" czyta się bardzo szybko i bardzo sympatycznie, co nie zmienia tego, że styl autorki nie budzi moich zachwytów.
Przeczytane: 1. Gloria victis (6) 2. Dziennik (4) 3. Pożegnanie z Marią [1947] (1) 4. U nas w Auschwitzu... (2) 5. Proszę państwa do gazu (3,5) 6. Bitwa pod Grunwaldem (2) 7. Chłopiec z Biblią (2,5) 8. Ferdydurke (5) 9. Rozdziobią nas kruki, wrony (3,5) 10. Z legend dawnego Egiptu (4,5) 11. Jądro ciemności (2,5) 12. Zdążyć przed Panem Bogiem (4,5) 13. Potop (5) 14. Chłopi (2,5) 15. Ludzie bezdomni (3) 16. Wesele (2) 17. Chłopiec ...
Pozaczynałam z 5 książek, ale skończyłam tylko jedną :/ Dożywocie (5) - leciutka i zabawna książka w bardzo modnym ostatnio w świecie fantasy stylu - "napiszę serię opowiadań o moich bohaterach, ale połączę je niektórymi wątkami, tak żeby wyszło, że to powieść". Fajne postaci, humor na dobrym poziomie, może nawet dałabym 5,5, gdyby nie jedna wkurzająca mnie rzecz - jedno, dość mocne przekleństwo, które wyskoczyło na mnie ni z tego ni z owego. ...
Jeżeli odnośnie mojej wypowiedzi skupiłaś się wyłącznie na postscriptum i użycie przeze mnie nieco niefortunnego słowa "kulawy", zamiast bardziej pasującego "grafomanka" (zauważyłem w innym temacie, że słowo "grafoman" może być dla Ciebie i innych nieco drażniące), to zastanawiam się, czy nie zrozumiałaś meritum, czy też może celowo lub nieświadomie zignorowałaś istotę mojej wypowiedzi. Każda z tych ewentualności nie jest dobrym znakiem, dlatego ...
Mnie też. Upycham do schowka. :)
Sposób na Alcybiadesa (Niziurski Edmund) 5,0 Książki zakazane (Paszylk Bartłomiej) 5,0 Ucho od śledzia w śmietanie (Bradley Alan) 3,5 Nie budźcie zmęczonego weterynarza (Herriot James) 4,0 1Q84: Tom 1 (Murakami Haruki) 4,0 Księga Sądu Ostatecznego (Willis Connie) 5,5 Moja mama czarownica: Opowieść o Dorocie Terakowskiej (Nowak Katarzyna T.)4,0 Komu bije dzwon (Hemingway Ernest) 5,0 Zaćmienie (Willis Connie) 4,0 Kieszonkowy atlas...
Do listy dopisuję jeszcze jedną pozycję: Rozbite okno w kategorii thriller/sensacja/kryminał. Na mnie ta książka zrobiła spore wrażenie. Bo jak tak się człowiek dobrze zastanowi nad tym, ile informacji na jego temat mogą znaleźć inni i jak łatwo te informacje wykorzystać... Delikatnie mówiąc książka wzbudza niepokój.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)