Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Już prawie nie kupuję, wtedy jedynie jeszcze, kiedy książka i ja, wzajemnie, chcemy się zaborczo mieć na własność, kiedy poczujemy do siebie miętę, od pierwszego wejrzenia - jak śliwka w kompot, to tak. Poza tym, to ani nie kupuję, ani nie czytam już tak dużo i często jak dawniej. Właśnie, bo kupuję aby czytać - nie czytam? to nie kupuję. Czasem jeszcze, dodatkowo coś, zupełnie jak fatałaszki, na jakichś przecenach, wyprzedażach, z tanich koszykó...
Mój listopad 2011: *Mag - 4,5 *Bliski Wschód - 3,5 Książka o wszystkim i niczym. Trochę historii, ciekawostek, własnych spostrzeżeń, polityki, geografii, zdjęć - wszystko ściśnięte w niewielkiej książeczce. Głodu wiedzy nie zaspokaja. *W chmurach - 2 Nie dałam rady. Książka nudna jak flaki z olejem i nie bardzo przypominała mi całkiem ciekawy film. Przyznaję, że najpierw czytałam każde zdanie, później co drugie, co trzecie, co... *Nawiedzon...
Co do poszerzania wiedzy to wystawrczy wybrać odpowiedni kontekst i odpowiednie publikacje. Wiadomo, że humanisty nie zainteresuje książka pełna wzorów, ale podobnie ścisłowiec raczej nie będzie zainteresowany interpretacją wiersza zauważającą odniesienia, których jego zdaniem tam nie ma. Ale jest wiele publikacji tzw. popularnonaukowych, czasem pisanych naprawdę dobrze, z poczuciem humoru i zauważających, że przeciętny czytelnik trafiąc na zdani...
Ja także ostatnio przeczytałam "Miasto ślepców". I mimo, że mnie książka nie urzekła, to film chętnie zobaczę, bo opinie są bardzo podzielone. :)
Akurat o dubbing bym się nie martwiła tak, ponieważ coraz częściej w kinach można wybrać albo dubbing albo film z napisami. Twórcy filmów chyba w końcu zdają sobie sprawę, że nie każdemu dubbing odpowiada. Tak jest także z filmami w 3D. Zazwyczaj można wybrać seans w 2D albo w 3D :)
Mnie też bardzo się podobała. Do tego stopnia, że mam swoją jedną konkretną wizję bohaterów i całej stacji na której działa się cała akcja pierwszej książki. Obawiam się, że moja wizja nie będzie współmierna z wizją reżysera i mogę się srodze zawieść tym filmem. Na ogół nie jestem sceptycznie nastawiona do ekranizacji (zwłaszcza po świetnej ostatnio ekranizacji "Gry o tron" Martina), ale jakoś nie mogę wyobrazić sobie zwłaszcza filmowej wersji mą...
"Żniwo gniewu"(Di Angeli-Ilovan Lucie) Właśnie skończyłam czytać i trudno było mi się rozstać z bohaterkami powieści. Autorka jest z pochodzenia Polką, pisze po polsku i o Polsce. Dałam 6 i zachęcam do przeczytania!
Powieści z akcją rozgrywającą się w Indiach i/lub opowiadające o adaptacji kulturowej w innych krajach osób pochodzących z Indii: Napisane na moim czole Brzemię rzeczy utraconych Bóg rzeczy małych Mistrzyni przypraw Matka Ryżu Kto wygra miliard? Imiennik Dokumentalna opowieść autora hinduskiego, który po latach emigracji powraca do Indii Maximum City: Bombaj Indie widziane oczami obcokrajowców: Wędrówki z moim Guru Moje Indie
Cukiernia Pod Amorem: Tom 1: Zajezierscy
Ja czekam na "McDusię" Małgorzaty Musierowicz... Chyba nigdy nie wyrosnę z "Jeżycjady" ;)
Przeczytane w listopadzie: Gospoda pod Królową Gęsią Nóżką (4) Wybór dramatów i opowiadań (5,5) Atlas zbuntowany (6+) Płatek śniegu (4) Rafa Armagedonu (4) Na powierzchni poematu i w środku (5)
Agnieszko, ja mam wszystkie 3 części. Jeśli chcesz chętnie Ci pożyczę.
To fakt, ale ja się nie zmieniłam. Przynajmniej fizycznie;).
Pewnie, że chcę Marylku :) Wiesz, żeby obejrzeć film należy uprzednio przeczytać książkę. Tak sobie kiedyś wymyśliłam i tej wersji się trzymam.
Grassa z chęcią poproszę, a Newerly to audio, więc z przykrością podziękuję - ja jestem na słowa zupełnie głucha, jak ich nie widzę, nawet Zapasiewicz nie pomoże :-(.
- Rusłan i Ludmiła (Puszkin Aleksander)5,0 - Żuk w mrowisku (Strugacki Arkadij, Strugacki Borys) 5,0 - To nie jest książka (Autor Nieznany) niezainteresowana - Antropolog na Marsie (Sacks Oliver) 5,5 - Stopy Pana Boga: Metafizyczny przewodnik po Tatrach (Rudowski Krzysztof)5,0 - Kamienny anioł (Scholes Katherine) 3,5 - Waran (Diaczenko Marina, Diaczenko Siergiej) 1,5 - Magom wszystko wolno (Diaczenko Marina, Diaczenko Sierg...
"Tatianę i Aleksandra" oczywiście, a "Jeźdźca" według moich notatek ma Jola.
Tajemnice Paryża (5) książka faktycznie miejscami poraża patosem i naiwnością, jak ostrzegali, ale z drugiej strony to prawie saga Paryża. A ja uwielbiam sagi Czytelniczka znakomita (5) aż się żal robi królowej, która tak późno odkryła czytanie. Motywuje mnie, żeby pomyśleć o jakichś porządkach w lekturach 44 Scotland Street (4,5) gdybym wiedziała dokładnie, co to za historie, pewnie bym nie sięgnęła. Ale ciekawe i ostatecznie podobają mi się p...
Z tym językiem oryginału to Andrus sobie jaja robił, czy któryś z Biblionetkowiczow? :)
Ależ oczywiście, możesz trzymać!
Jak ten czas szybko leci... Wyspy bezludne (5) - przyjemne ni to opowiadania, ni to eseje. Każdy szczyt ma swój Czubaszek (5) - lekka i wyjątkowo zabawna książeczka. Przy takiej parze, nie mogło być inaczej.
Jest taka książka Sapkowskiego Rękopis znaleziony w Smoczej Jaskini: Kompendium wiedzy o literaturze fantasy. Tam znajdziesz sporo ciekawych informacji. A tak na szybko: Sapkowski czerpie dużo z mitologii słowiańskiej, Tolkien natomiast z mitologii germańskiej i celtyckiej. Pratchett chyba najwięcej czerpie z kultury współczesnej. Prace Tolkiena to high fantasy, najbardziej przypominają mity o antycznych herosach, gdzie dobro i szlachetność tryum...
Mój bardzo skromny listopad: 44 Scotland Street (3,5) Dwanaście opowiadań tułaczych (5) Żyletka: Reportaże i wywiady "Dużego Formatu" (5) Rzecz o mych smutnych dziwkach (4)
W razie czego służę pożyczką. :-)
Nie czytałam tego dodatku Diuny, ale z ciekawszych cykli to Jeźdźcy smoków z Pern Nie pamiętam, gdzie w tym cyklu, ale miałam taki fajny moment, kiedy całe to bardziej fantastyczne szaleństwo nagle powpadało w odpowiednie miejsca i zrobiła się z tego całkiem przemyślana sf. Tylko trzeba się zaopatrywać w co najmniej 3-5 tomów na raz, bo błyskawicznie się to czyta. I rzeczywiście dobre tłumaczenie ma w tych kluczowych tomach "wpadania na miejsca...
Mój listopad: Pod jednym dachem, pod jednym niebem (5) Pamiętniki Adama i Ewy (4) Opactwo świętego grzechu (4,5) Maud z Wyspy Księcia Edwarda: Biografia L. M. Montgomery (3,5) Mój dzielny tata (3,5) Królestwo mojej mamy (3,5) Świat według psa: Opowieść jamnika Bolka (5) Bojowa pieśń tygrysicy (4) Uchwycona w światło (5) Sonata Kreutzerowska (4) Biografie spod ciemnej gwiazdy (4) Najbliżsi krewni: Jak szympansy uświadomiły mi, kim jest...
Siłaczka - Stefan Żeromski [5] Buddenbrookowie: dzieje upadku rodziny - Tomasz Mann [6] Zmierzch - Stefan Żeromski [4] Rubio - William Wharton [3.5] Łóżko - Janusz L Wiśniewski [1.5] Dom nad rozlewiskiem - Małgorzata Kalicińska [2] Pianistka - Elfriede Jelinek [4.5] Chory kotek i inne wiersze - Jachowicz Stanisław [5] Czas Cappuccino - Sue Townsend [3] Komediantka - Reymont Władysław [6] Mansfield Park - Jane Austen [3.5] Zauroczenie -...
Witam, wybrałam temat prezentacji maturalnej: Człowiek w sytuacji próby, przedstaw na dowolnych przykładach literackich. Co polecilibyście spoza kanonu lektur?
Przyjaciel kiedyś przedstawił ciekawy wywód na temat podziału autorów fantastyki ze względu na podejście do potrzeb fizjologicznych głównych bohaterów ich książek. Było bardzo wesoło, ale nie wiem, czy ta klasyfikacja przejdzie na maturze, bez większej ilości owijania w wyrazy bliskoznaczne i eufemizmy.
:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)