Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie wiem, czy to dobry dział na temat tego postu. Ten, kto czytał powieści i opowiadania o Śródziemiu, pewnie się zastanawiał nad pochodzeniem Toma Bombadila, jedynej postaci, na którą nie działała destruktywna siła Jedynego Pierścienia. Tolkien napisał, że każdy świat ma swoje tajemnice, zatem i Śródziemie musi mieć swoje. Ale i tak zastanawiająca jest tajemnica Bombadila. Czy był samym Iluvatarem, stwórcą wszystkiego? Czy może był wyjątkową ist...
Widziałam wcześniej tę aukcję, bo tak się złożyło, że akurat jest na niej wystawiona książka, na której mi zależy i której poszukuję od jakiegoś czasu, rzadka. Ale tu, w tym tłumie i na takich warunkach? Nie zamierzam w to wchodzić, bo jakie jest prawdopodobieństwo, że akurat tę właśnie trafię? Aż takich chodów nie mam na górze ;) W tej chwili kupuję już prawie wyłącznie to, na czym mi zależy - bardzo i od dłuższego czasu (test wytrzymałości tak...
Dlaczego mężczyźni zdradzają? Dlaczego nie potrafią okazywać uczuć? Co jest dla nich najważniejsze? Czego się boją? "Poznaj Męskie Sekrety" to książka, w której kobiety znajdą odpowiedzi na powyższe pytania i wiele, wiele innych… Dzięki lekturze przewodnika już nigdy nie dadzą się zaskoczyć mężczyznom. Nauczą się rozumieć męski punkt widzenia i przewidzieć zachowania obecnych czy potencjalnych partnerów. Będą mogły odbudować swój związek bądź u...
Jestem, ale listę przeczytanych książek zrobiłam już wcześniej i teraz tylko wkleiłam :) Ależ wiosennie w tej naszej Polsce!
O! Jesteś już. :-)))
Dziwny przypadek psa nocną porą Swiatowy bestseller i słusznie. Ocena 6. Nie i Amen "Nie należy doszukiwać się woli Bożej dodatkowo jeszcze w bezsensie; wystarczy dostrzegać ją w sensie" [s.47]. To zdanie można uznać za motto książki. Świetnie mi się ją czytało. Ocena 6. Terror Rewelacyjne połączenie powieści podróżniczej, przygodowej, thrillera i horroru. Ocena 6. Berek Moja pierwsza książka "gejowska". Bardzo mi się podobała, choć gdyby auto...
Bardzo mi się podobała, tutaj(tzn. pod recenzją) pisałam o swoich wrażeniach: Z czego składa się człowiek? Polecam, jeśli jeszcze nie znasz :-)
Listopad Samotność liczb pierwszych - 4,5 Rok potopu - 3,5 Morderstwo w Orient Expresie - 4,5
Nie wiem czy mogę się przyznać bez posądzenia o plebejski gust - ale ja ogólnie lubię Grocholę... Chociaż faktycznie "Trzepot skrzydeł" to całkiem inna liga niż "Ja wam pokażę". Co do "Zaćmienia" - po pierwsze wymordowało mnie jak rzadko, czytałeś więc wiesz, że nie jest to jakieś opasłe tomiszcze a ja z nim od sierpnia walczyłam - gdyby nie to, że zobowiązałam się przeczytać i napisać opinię to już dawno bym rzuciła w kąt. Nie przemówiła do ...
Tagi będą naprawdę pomocne, o ile będzie już więcej haseł oraz więcej otagowanych książek, tak, aby sięganie po nie, czy nadawanie ich stanowiło kolejny nawyk ;) Tagowanie na pewno rozwiązałoby w dość prosty i wygodny sposób kwestię książek, którym dotąd nie towarzyszy żaden opis, nota, czy inny tekst, zwłaszcza w przypadkach starszych wydawnictw, które nie mają okładkowych reklamówek i zajawek. "Zestaw tagów", to dobry pomysł, ale chyba t...
Przeczytane w listopadzie: 1.Grabski Maciej (pseud.) -Ksiądz Rafał(5) 2.Clavell James -Shogun: Powieść o Japonii(5) 3.Gutowska-Adamczyk Małgorzata-Cukiernia Pod Amorem: Tom 2: Cieślakowie(5) 4.Kaysen Susanna-Przerwana lekcja muzyki (4) 5.Läckberg Camilla-Syrenka (4,5) 6.Buck Pearl Sydenstricker -Trzy córki pani Liang (3,5) 7.Mankell Henning -Piąta kobieta (4,5) 8.Kowalewska Hanna-Tego lata, w Zawrociu (5) 9.Kowalewska Hanna -Góra śpiąc...
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 24 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 40 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 34 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust) 2...
Widzę, że podobał Ci się "Trzepot skrzydeł" - mnie również. A czemu "Zaćmienie" nie przypadło Ci do gustu?
Ojej, widzę, że w końcu przeczytałaś tę Fleszarową! Napiszesz więcej o swoich wrażeniach?:)
Hryciowie - 5,5 Podróże małe i duże - 5,5 Kobieta na krańcu świata - 5,5 Bóg, kasa i rock'n'roll - 5,5 Biblioteka umarłych - 5,0 Trzepot skrzydeł - 5,0 Eragon - 5,0 Obiecaj mi - 4,5 Kiki van Beethoven - 4,5 Truskawki z szamponem - 4,0 Słomiana wdowa - 3,0 Bez przebaczenia - 3,0 Miłość na deser - 3,0 Zaćmienie - 3,0
I do "w trakcie": Pacyfik: Piekło było za oceanem :)
Przeczytane: Zabić tego Polaka - 4 Statek ladacznic - 5 Florencja, córka Diabła - 3,5 Westerplatte-Oksywie-Hel 1939 - 3,5 W trakcie: Pożegnanie z Afryką Stąd do wieczności
Uwielbiam takie niespodziewane przypadki. Mała rzecz a cieszy :)
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 24 OUT 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 38 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 34 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust...
LISTOPAD Hamida z zaułka Midakk - 4 (Moi nobliści) Wicehrabia de Bragelonne - 4 Asklepios - 4,5 Kurier (54%) - 4 Zemsta bogini Isztar - 3,5 Monsun (80%) - 5 Ruiny Gorlanu - 4,5 Biegnąca z wilkami: Archetyp Dzikiej Kobiety w mitach i legendach - 5 Błękitny horyzont - 5 Awantura w Niekłaju - 4 Gracz - 5 Łagodna: Opowiadanie fantastyczne - 4,5 Pałac kobiet - 4,5 (Moi nobliści) Rzeźnia numer pięć - 5 Pamiętniki - 3 Pod czarcim kopytem...
A ten Atlas zbuntowany już parę lat czeka na półce. Kupiłam - właśnie z powodu zachwytów paru osób i faktu wyprzedaży jakiejś. I że nic nie wiem - czeka wciąż. Może jakoś zanęcisz??? W sam raz na rozpoczęcie 2012 roku.
:) Znam to uczucie, a przynajmniej podobne ;) Dziwne zbiegi myśli i okoliczności (Dziwne zbiegi myśli i okoliczności wątek)
Bardzo dziękuję Mikołajowi ze Świdnicy za książkę "Wampiry wolą szatynki" :D
"Ja, Phoolan Devi, królowa bandytów"
Niedawno czytałam "Komediantkę" i strasznie mnie znużyła. Wszystko, co dotyczyło głównej bohaterki nudziło. Czym Ciebie ta książka tak zachwyciła?
Nie, "Wsciekłość i wrzask" jeszcze nie. A "Światłość w sierpniu" chcesz?
Niby mniej niż planowałam, ale za to ciekawie. Miesiąc zaliczam do udanych. :) Listopad: • Kobieta w czasach katedr (4) • Ditta (4) • Sztywniak: Osobliwe życie nieboszczyków (5) • Księga rzeczy utraconych (5)
W listopadzie: -> Strasznie głośno, niesamowicie blisko (5) -> Bobas lubi wybór: Twoje dziecko pokocha dobre jedzenie (4) -> Sprzedawca broni (5) -> Udręka i ekstaza (5)
W ramach akcji Klasyka: Grzech pana Antoniego; ocena: 3,5. Najsłabsza książka w ramacj akcji Klasyka. Rozczarowała mnie Pani Sand. I czym się tak zachwycał Flaubert? Powieść to taki harlequin, postaci biało-czarne, szczęśliwy koniec pewny od początku, pełen białych lic, niewinności, skrzywdzonej dumy i tym podobnych. Początki fortuny Rougonów; ocena: 4. Taki Balzac, tylko słabszy. Jego Ekscelencja Pan Minister Rougon; ocena: 4. Zdecydowanie n...
"Tako rzecze Lem" (4) "Wycinka" Bernhard (5) "Kolekcjoner" Onetti (4) "Rozmowy z katem" Moczarski (powtórka, nadal 5) "Szczęście nazywa się Lucky" Robson (3.5) "To oślepiające, nieobecne światło" Ben Jelloun (4.5) "Światło i lęk" Kowalewski (4) "Rysunki" Lupa (6) "Xięga poezji idyllicznej" Komornicka (5) Hehe teraz ja się mogę poczepiać - skąd macie czas, żeby tyle czytać? :PP
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)