Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tak częste picie kawy jest też kwestią zawodu. Jako, że główni bohaterowie powieści są strasznie "zalatani", to i kawy muszą dużo pić by jakoś to wszystko ogarniać i zarazem nie zasnąć za biurkiem.
Film po pierwsze powinien posiadać mocny, twardy klimat i dobrze oddaną postać Endera (zdeterminowanego, charyzmatycznego samotnika-geniusza). Poza tym dzieci w książce żyły w takich warunkach jak dorośli i niemal tak samo się zachowywali. Ciekawi mnie więc czy podwyższą sztucznie wiek bohaterów? (tak jak to było np. w filmowej adaptacji "Gry o tron")
Przebudzenie Jenny Fox to wspaniała książka. Nie wiem tylko czemu zaliczono ją do literatury dziecięco-młodzieżowej. Gdybym to sprawdziła wcześniej, to pewnie nigdy bym po nią nie sięgnęła, a uważam, że naprawdę było warto. Moim zdaniem jest to powieść egzystencjalna. Porusza tematy bardzo istotne we współczesnym świecie: czym jest człowieczeństwo, czym jest dusza, jak daleko może ingerować współczesna medycyna w ratowaniu życia ludzkiego. ...
Z ekranizacjami to zawsze jest niepokój, czy się aby reżyser nie rozminął z naszymi wyobrażeniami... w końcu rzadko zdarza się, by film był lepszy niż książka. Cóż, pożyjemy, zobaczymy, obyśmy się przyjemnie rozczarowały :)
Cały listopad poświęcony na akcję jesienno- zimowe wieczory z kryminałem. Spirala Pandory (McClure Ken (właśc. Begg Ken)) 5,0 To jest coś co tygryski lubią najbardziej :P Bardzo lubię w książkach elementy genetyki. Poza tym ciekawa intryga, pomysł i wykonanie. Bagno (Kellerman Jonathan) 2,0 intryga ciekawa, tylko strasznie męczący język Lodowaty grób (Harris Charlaine) 4,0 Czytało się lepsze.
Przyznam się że mnie również bardzo zastanawia postać Toma Bombadila. Gdy czytałem Władcę pierścieni czekałem, aż autor coś więcej powie o tym bohaterze. Gdy już mi się wydawało, że dowiem się o jego historii coś więcej nagle Pan Tolkien zmieniał "tor" i tylko podsycał moją ciekawość, która po przeczytaniu ostatnich stronic książki nie została zaspokojona. Może odpowiedź znajdę w innych działach autora, ale po Twoim poście zakładam że niekonieczn...
Mój listopad: Nowe przygody Pana Samochodzika (powtórki ciąg dalszy) Człowiek bez psa (całkiem-całkiem 4,5) Mag niezależny Flossia Naren: Część 1 (nareszcie coś babskiego a dobrego; czary, smoki, zbrodnie, zdrady i mag-justycjariusz, czyli śledczy do specjalnych poruczeń płci żeńskiej 5) Mag niezależny Flossia Naren: Część 2 (brawo! Czekam na ciąg dalszy; może będzie, bo niektóre wątki niedokończone, jakby furtka do kontynuacji - mocne 5)...
Dzięki, z pewnością sprawdzę Pern, i Grzędowicza. Resztę już mam na liście :)
Służę swoją biblioteczką Nutinko :D a po Hrabalu miałam gęsią skórkę :D
Znowu widzę tu wspólnotę dusz przy przeczytanych. Muszę się przyjrzeć pozostałym wysoko ocenionym. :)
Może "Wiek niewinności" Whartona i " Targowisko próżności" Thackeray'a. Obie polecam. Zarówno książki jak i ich ekranizacje.
Przeczytane. I bardzo dobrze to widzisz :) Jednak nie można zapomnieć, że Sapek również często posiłkuje się mitologia celtycką, w której jest zakochany. Z kolei Pratchett przez te lata zdążył nawiązać do wszystkiego.
W listopadzie przeczytałam :D sporo :D Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Wschód - Zachód obie książki świetne Wpływowe kobiety Drugiej Rzeczypospolitej a mi po prostu podchodzi jak Pan Koper pisze :D moim zdaniem świetna pozycja :D Książę Mgły mój Niedźwiedź mnie poprosił, żebym przeczytała ;) Jak mogłam odmówić? :D naciągana trójeczka za scenę w grobowcu Okrążmy świat raz jeszcze...
1. Żyjący z wilkami (6 - świetna książka! A właściwie nie tyle książka, co niesamowita historia człowieka, który pokochał wilki tak bardzo, że wręcz stał się jednym z nich. To znowu zaowocowało, że prawie zapomniał, jak to jest być człowiekiem i sprowadził na siebie kłopoty. Świetne opisy wilków, ich życia, funkcjonowania, zasad społecznych, współbytowania z człowiekiem etc. Zdecydowanie polecam!) 2. Między nami niebotyczne góry... (5 - świetna ...
A to niby ja mam nieszablonowe podejście do problemów ;)
Joanna d'Arc: Mit i historia 3,5
Aaach, ranisz moje serce tak niską oceną "Florencji..." ;) Toż to mój ukochany koń z wczesnej młodości! ;)
Witam, czy moglibyście polecić mi książki o wskazanej w tytule posta tematyce? Czytałam "Na wspak", "Niebezpieczne związki", "Portret Doriana Graya" i zastanawiam się, co powinno być następne ;)
Hmm... Chyba najlepszą, jaką widziałam ekranizacją był "Księżyc nad Karoliną". Wierna fabule, ciekawie zagrana, aktorzy pasowali do swych ról. Fajnie byłoby zobaczyć ekranizację serii "Kwartet weselny", albo powieści "Czarne wzgórza".
U mnie już nie jest wiosennie. No tak, w porównaniu z "u Ciebie"... :-))) może być nawet i letnio. Podobno w sobotę i niedzielę ma być pięknie.
"In the garden of beasts" Erika Larsona (nie wiem, czy została już przetłumaczona na polski). Lata 1933-34 w Berline i bezradność dyplomacji amerykańskiej wobec Hitlera i jego rządu. Wszystko pikantnie okraszone licznymi romansami córki ambasadora Marthy Dodd. Polecam!
Skoro już się publicznie pożaliłam to i publicznie podam do wiadomości, że książka doszła. Faktycznie była wysłana dosyć dawno temu (aż 3 tygodnie) ale to niestety nie usprawiedliwia drugiej strony wymiany z uników w korespondencji oraz wyraźnej niechęci do współpracy i wyjaśnienia sytuacji.
Mój listopad: Klan Wilczycy 4,0 - seria dla troszkę starszej młodzieży Lodowa pustynia 4,5 - ta część była lepsza niż pozostałe Przekleństwo Odi 4,0 - Meduza 4,0 - lekko się czytało, nic rewelacyjnego Przygoda fryzjera damskiego 3,0 - nie moje poczucie humoru, zbyt dużo absurdu w tym było
Dzisiaj przypada 176 -letnia rocznica urodzin tegoż pisarza.
A mnie zakupy w Ikei :)
Nie jestem fanem kawy i jakoś mi specjalnie apetyt na nią nie wzrósł. Nie zarejestrowałam że pojawia się w takiej ilości. Bardziej wpada mi w oko jedzenie ;o)
Zgadzam się. "To!" z różnych powodów może przerazić. A jeśli w dodatku ktoś pamięta dwuodcinkową ekranizację... brrrr... Jest to zresztą jedyna książka Kinga, którą odrobinę cenię ;)
Nie wiem czy przypadkowo założyłaś temat pod tą książką ale akurat "To!" bym odradzał jeśli nie chcesz się bać, to chyba "najstraszniejsza" z książek Kinga, z tych które czytałem. A w ogóle to według mnie te jego książki w których nie ma się czego bać są najgorsze z jego dorobku bo ani się nie przestraszysz ani nie jest to jakaś wartościowa lektura, weźmy np. taką Zieloną Milę - straszna nuda. A jak nie chcesz się bać to po prostu zostaw Kinga i ...
-- listopad -- Ziemia kłamstw (5,5) I była miłość w getcie (3) Pisarz, który nienawidził kobiet: Podwójne życie seryjnego mordercy (4,5) czytam Pióropusz
Och, chodzi za mną ten Guillou od dawna, już się zastanawiałam nad kupieniem, ale na wszelki wypadek chciałam kawałek podczytać w bibliotece lub w księgarni. Tylko że na razie nie trafiłam, a Twoja ocena zwiększyła natężenie pokusy... Hm, może jednak kupię? Miciusiowi na imieniny na przykład? A "Hotel Paradise" też mi nie przypadł do gustu, choć byłam chyba łaskawsza w ocenie. Ani to porządny kryminał, ani powieść obyczajowa, takie nie wiadomo ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)