Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dzięki, teraz wiem, że to fantastyka, wstawiam na listę zakupów :)
Jak w grudniu to znowu nie będę mogła być... Mam wolny tylko ostatni weekend listopada...
Dziewczyny - bardzo fajnie, że byłyście! :) Dzięki za kolejne udane spotkanie biblionetkowe :) Fajne było to, że - mimo obecności w miarę sporej jak na nas ilości osób - udawało się całkiem nieźle rozmawiać w całej grupie. Do zobaczenia za miesiąc! PS. Kto i co ode mnie pożyczył? :> Chyba Kleis i PlusMinus, tak?
1. Reginald Jeeves (wiele książek Pelhama Wodehouse'a) 50 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 40 3. Edward Snaith ("Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery) 42 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 32 6. Alfred Ill ("Wizyta starszej pani" - Friedrich Dürrenmatt) 28 7. Matylda Stągiewka ("Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz) 4 out 8. Alvin Stwórca (Cyk...
1. Reginald Jeeves (wiele książek Pelhama Wodehouse'a) 50 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 40 3. Edward Snaith ("Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery) 42 save 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 32 6. Alfred Ill ("Wizyta starszej pani" - Friedrich Dürrenmatt) 28 7. Matylda Stągiewka ("Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz) 6 out 8. Alvin Stwórca ...
Z drugiej jednak strony wielkie dzieła bronią się same przed upływającym czasem i nikt o nich nie zapomina. Są książki, które mają ponad 2 tysiące lat i dużą ilość ocen w biblionetce (Iliada?, Odyseja?). Oczywiście istnieją zapomniane Caraxy, ale nie zapominajmy też, że większość książek zostaje zapominanych, bo po prostu są dość przeciętne albo przemija na nie moda. Niemniej jednak inicjatywa evuś może dla wielu ludzi oznaczać odnalezienie książ...
W Biblionetce najwięcej ocen ma "Sposób na Alcybiadesa" (1681), a na drugim miejscu są "Niewiarygodne przygody Marka Piegusa" (810). To tak w ramach czepiania się, bo też nie wiedziałam o co Ci chodzi, choć Niziurskiego rozpoznałam od razu.
Z tego, co pamiętam, są tam zmutowane rośliny zabijające ludzi, więc wychodzi, że to horror. Zresztą, horror też może być thrillerem.
No niezupełnie tak - chyba zauważyłaś, że polecane są tutaj książki, które uzyskały wysokie oceny. Poza tym jest absolutnie niemożliwe, żeby wszystkie książki, które czytającym się podobały, mogły być popularne. To nierealne, skoro rocznie wydaje się w Polsce ok. 25 tysięcy tytułów, a wydawcy i hurtownicy usilnie je lansują i żyją z zysków , które osiągają głównie dzięki najświeższym bestsellerom (i lekturom). Na szczęście nie wszyscy czytają tyl...
Z Niziurskiego najbardziej lubię "Księgę Urwisów" i "Marka Piegusa". Czytałam "Siódme wtajemniczenie" ale bardzo dawno temu i niespecjalnie mi się podobało:( A twoje mataczenie pchnęło mnie w stronę Aleksandra Minkowskiego, który może bardziej dla chłopców pisał, ale "Szaleństwo Majki Skowron" dziewczynki chętnie czytały lub, jak to w moim wypadku było, oglądały serial na podstawie tej książki. I tam główny bohater ma na imię Ariel:) Tyż pr...
Temat oczywiście niezmierzony :) Z książek dla dzieci polecam Władisława Krapiwina - to znakomity pisarz, (kiedyś) wychowawca i hm "pioniermistrz". W Polsce 9 książek, ale musi być zapomniany raczej, bo większość z nich w ogóle nie ma ocen. W szkole go nie czytałem, pewnie dlatego, że polscy wydawcy starannie omijali jego wysoko cenioną w Rosji fantastykę. Od lat 90. Krapiwin pisze tylko fantastykę i jest najpoczytniejszym pisarzem dziecięco-mło...
Warto jednak się zastanowić, dlaczego dana książka jest mniej popularna. Może po prostu jest za słaba? Na niektóre książki szkoda czasu. Warto sięgnąć po te najlepsze...
hm, umknęło: "trzy z pięciu" :) Jaka szkoda, że nie było więcej po polsku. Widziałem kiedyś film wg jego sztuki - też był znakomity...
"Poczciwi wiejscy ludzie", podobnie jak "Sztuczny Murzyn" - to tylko wyimki. Polecam większe zestawy opowiadań z serii "Współczesna Proza Światowa" (ode mnie dostały po 6): Trudno o dobrego człowieka (średnia 4,66; ocen 32) W pierścieniu ognia (średnia 5; ocen 10) i łącznie dwie powieści z tejże serii "Mądrość krwi; Gwałtownicy je porywają" (były wcześniej wydane osobno, ale PIW powinien mieć lepsze przekłady) (średnia 4,70; ocen 5) Skoro...
Najdziwniejszym uczuciem jest to, kiedy okazuje się, że nie rozpoznało się czegoś, co teoretycznie powinno. I że mimo odkrycia kart nadal się tego nie rozpoznaje... Lista schowkowa mi się nie powiększy może, bo Marię i Magdalenę mam na niej od dawna, do Llosy tego akurat tytułu też się przymierzam już długo, a Tortilla Flat również od dawien dawna wyskakuje mi w polecankach, za to sympatia do biblionetkowych konkursów mi wzrosła :) Bardzo d...
Mam pytanie: Czy "Pierścień strachu" to horror fantastyczny, czy thriller (formalnie ma to ostatnie w podtytule)?
:-)
Mataczyłem Niziurskiego najbardziej chyba znaną jego książką: "Siódmym wtajemniczeniem". A oto cytat, opisujący miejsce akcji: "Za nią rysuje się wyraźnie na wpół zawalony wskutek szkód górniczych dwupiętrowy budynek ze sczerniałej cegły. Na ścianie szczytowej można odcyfrować jeszcze pokraczny biały napis „PERSIL”, podobno resztka poniemieckiej reklamy proszku do prania". Podobno zresztą pierwotny tytuł książki brzmiał właśnie "Twierdza Per...
Dziękuję Ci, już poprawiłam. :-)
Dziękuję, Małgosiu, za trudny i wpływający na wybory czytelnicze konkurs! Zgadnij, co mi się bezczelnie wepchało przed ustawione w kolejce książki? Tak, dziewiątka, która mnie męczyła strasznie, bo wcześniej o niej nie słyszałem. Bardzo dziękuję wszystkim mataczom, a zwłaszcza Joyowi. Kto jest najsilniejszym człowiekiem na świecie? Pudzianowski? Nie, Joy! Czy ten pierwszy zdołałby na własnych barkach wnieść mamuta na co najmniej pięć stopni, w...
Wiesz, w Bnetce jest więcej podobnych autorów... Ot, choćby Znak "H"
Podpis mamuci jest nieco inny, jak jeszcze widać. :-) Na ile pamiętam, "wyginęły" było od samego początku, a tylko gdzieś trzeciego dnia mamuty przekształciły się w majtmuty. Wszystko to oczywiście w duchu maszyny, która robiła rzeczy na N Lema, więc nie mogła odtworzyć pciem. Tak samo nie wiadomo, jak naprawdę nazywały się się majtki z mamutów, w przeciwieństwie do tych z gacków. Uff! Mam nadzieję, że objaśniłem intencję. :-)
Autor tej książki był ubekiem. http://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Wa%C5%82ach
12 rozmów o miłości: Rok po katastrofie oraz Na trzy sposoby
Piszę komentarz do tej wspaniałej książki.
O czym Ty piszesz?
I jeszcze: Hobbit czyli Tam i z powrotem i trylogia Władca Pierścieni - Gollum miał obsesję na punkcie Pierścienia. Moralność pani Dulskiej - Dulska obsesyjnie starała się zachowywać pozory.
Quo vadis - Winicjusz był zafascynowany Ligią i chrześcijaństwem (nie wiem, czy nie jest to teraz lektura obowiązkowa). Pachnidło - Grenouille pragnął mieć swój własny zapach (urodził się bez niego) i obsesyjnie dążył do stworzenia zapachu idealnego. Anna Karenina - zazdrość Anny o Wrońskiego na późniejszym etapie ich miłości przybrała postać obsesji. Czerwony smok i Milczenie owiec - i tu, i tu znajdziesz seryjnego mordercę ogarniętego swoją ...
Gavronescu nie przekonasz. On miał akurat coś odwrotnego na myśli. Ubecy jako bohaterowie Polski Ludowej? Jak dla kogo. Dla mnie przeważnie nie. To mordercy. Pachołki Rosji. Zresztą po drugiej stronie było nie lepiej. To była walka za wszelką cenę. (Vide pomnik wystawiony bohaterowi-bandziorowi Kurasiowi przez faszystowskiego niziołka).
Czy ktoś zna może biografię Shawa wydaną w języku polskim? Niestety w internecie niczego nie znalazłam... Są jedynie biografie anglojęzyczne, niedostępne w naszych bibliotekach :/. Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek informacje.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)