Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Całkiem niezły plon w tym miesiącu, bo odkryłam, że pasażer samochodu, nie będąc zmuszonym do pełnienia funkcji pilota, może sobie swobodnie czytać aż do zmierzchu. A że trochę się najeździliśmy, to się i naczytałam :). Droga ślepców (1) [właściwie żal, że nie ma ocen poniżej zera, bo jedynki zdarzało mi się dać książkom skądinąd nieźle napisanym, tylko antypatycznym, a one nie zasługują na zrównanie z takim dziełem... Chociaż z drugiej strony,...
Mój październik: Obraz pośmiertny 5 81:1: Opowieści z Wysp Owczych 5,5 Listy na wyczerpanym papierze 6 Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej 5 Kuchnia: Przepisy z serca domu 5 Ludzie na walizkach 4 Człowiek jest tylko bażantem na tym świecie 3,5 Kapuściński: Nie ogarniam świata 4 Przesunąć horyzont 4,5 Oskar i pani Róża 5,5 Wszystkie języki świata 4 Interesy 4,5 Argentyna 4 Boliwia 4 Przypływ 4,5 Planeta według Kreta 3,...
Dzięki wielkie za tytuł "Niekochani":)napewno sięgnę po nią :)
Na razie przyszedł mi na myśl jeden tytuł: Niekochani. Aha, no i jeżeli to mogą być także kobiety zamężne, wplątane w związki pozamałżeńskie z mężczyznami bez wątpienia pociągającymi, ale z całą pewnością niemającymi zamiaru spędzić życia u boku swoich "treofeów", to oczywiście z klasyki: Pani Bovary, Anna Karenina.
aha dzięki a ściągnąć z neta kiedy będzie można bo szukać po księgarniach nie mam za bardzo czasu a moja szkolna biblioteka nie jest za dobrze zaopatrzona
Mało zróżnicowane te oceny ;) Ex libris: Wyznania czytelnika (5) - Jak miło dowiedzieć się czasem, że jest się w miarę normalną ;) Zwłaszcza jeśli chodzi o literówki. "Tylko" 5, bo pani Fadiman ma trochę inne podejście do książek, niż ja, zwłaszcza, jeśli chodzi o obchodzenie się z nimi. Halt w niebezpieczeństwie (5) - lekkie, przyjemne, przewidywalne i trzymające poziom poprzednich części. Znak kości (5) - mam slabość do Mercedes. Kolej...
Beowulf (3)
Szukam książek, które dotyczą związków kobiet, młodych dziewczyn z nieodpowiednimi mężczyznami, mam na myśli mężczyzn którzy w jakiś sposó są pociągający dla bohaterek. Możecie pomóc :)?
Balzac (Zweig Stefan) 4,0 Posłaniec (Zusak Markus) 3,0 Balzakiana (Dehnel Jacek) 5,0 Wiedźma.com.pl (Białołęcka Ewa) 1,5 Fatalna namiętność (French Nicci 4,0 Ostatnia bitwa (Lewis Clive Staples) 4,0 Siostrzeniec czarodzieja (Lewis Clive Staples) 5,5 Srebrne krzesło (Lewis Clive Staples) 5,0 Podróż "Wędrowca do Świtu" (Lewis Clive Staples) 5,0 Książę Kaspian (Lewis Clive Staples) 5,0 Babie lato (Besson Philippe) 5,5 ...
Takie małe zainteresowanie tematem?
Przeczytane: Gdzie jest twój grób, Ojcze? - 4 Tam, gdzie spotykają się wszystkie światy: Powrót do krainy dzieciństwa - 4,5 Legia Cudzoziemska: Byłem tam - 4 Łysek z pokładu Idy - 4 W tył zwrot, pani Lot! - 4,5 Dziewczyna, która kochała Toma Gordona - 5 Strzelcy - 5 Obrońcy Węgierskiej Górki - 5 W trakcie: Florencja, córka Diabła Stąd do wieczności Statek ladacznic Westerplatte-Oksywie-Hel 1939 :):)
Mój (książkowy) październik: Powiedział mi wróżbita: Lądowe podróże po Dalekim Wschodzie 5 (Akcja Własna Biblioteczka) Kapelusz pełen nieba: Opowieść ze Świata Dysku 5 Wolni Ciutludzie: Opowieść ze Świata Dysku 5 Gildia Magów 2
Przeczytane w październiku: Nauka Świata Dysku I (5) Stambuł: Wspomnienia i miasto (4) Czekając na Godota (4) Opowiadania (4) Kuzynek mistrza Rameau (4,5) Na Zachodzie bez zmian (4,5) Maria Curie (5) Matka królów: Czasy Jagiełłowe (4) Eseje (4) Życie pana Moliera (4) Operacja "Dzień Wskrzeszenia" (4) Poezje [Wydawnictwo Lubelskie] (4,5)
Mój październik, raczej dobry. Kotki Schrödingera czyli Poszukiwanie rzeczywistości (4) za głupia jestem na taką książkę, ale po niej trochę mądrzejsza Kronikarze kultur prekolumbijskich (4) oczywiście jedne bardziej interesujące od drugich. Zróżnicowanie tematyczne, a to zawsze dobrze. Najlepsze: de Sahaguna, de Landy i Perez de Ribasa Małomówny i rodzina (6) och, myślę, że przyszły rok będzie dla Musierowicz Kalendarz (4,5) tak się zaczyt...
Zapraszam:)
1. Reginald Jeeves (wiele książek Pelhama Wodehouse'a) 54 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 40 3. Edward Snaith ("Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery) 44 save 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 32 6. Alfred Ill ("Wizyta starszej pani" - Friedrich Dürrenmatt) 26 7. Joffrey Baratheon (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George Martin) 28 out 8. Alvin Stwórca...
Ale ze mnie gapa. Zapomniałam wkleić listę. Już się poprawiam :) 1. Reginald Jeeves (wiele książek Pelhama Wodehouse'a) 54 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 40 3. Edward Snaith ("Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery) 42 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 32 6. Alfred Ill ("Wizyta starszej pani" - Friedrich Dürrenmatt) 26 7. Joffrey Baratheon (cykl...
Koreański zarezerwowany. Dodaję jeszcze "Chiński dla początkujących" z płytą.
Pierwszy raz dodaję bohatera. Lepiej późno niż wcale :) 1. Reginald Jeeves (wiele książek Pelhama Wodehouse'a) 54 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 40 3. Edward Snaith ("Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery) 42 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 32 6. Alfred Ill ("Wizyta starszej pani" - Friedrich Dürrenmatt) 26 7. Joffrey Baratheon (cykl "Pieśń l...
I jeszcze: Lolita - obsesja dorosłego mężczyzny na punkcie 12-letniej dziewczynki.
http://www.ksiegarnia.meble.pl/sztuka_i_rzemioslo_artystyczne/tkactwo/art1133.html http://www.ksiegarnia.meble.pl/sztuka_i_rzemioslo_artystyczne/tkactwo/art284.html http://www.ksiegarnia.meble.pl/sztuka_i_rzemioslo_artystyczne/tkactwo/art52.html http://www.ksiegarnia.meble.pl/sztuka_i_rzemioslo_artystyczne/tkactwo/art424.html http://www.ksiegarnia.meble.pl...
1. Reginald Jeeves (wiele książek Pelhama Wodehouse'a) 54 save 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 40 3. Edward Snaith ("Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery) 42 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 32 6. Alfred Ill ("Wizyta starszej pani" - Friedrich Dürrenmatt) 26 7. Matylda Stągiewka ("Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz) 0 OUT!!! 8. Alvi...
- Wokulski, Ochocki, Geist - pasja naukowa (wiem że to lektura) - Upiór opery - jeszcze jeden maniakalny kochanek + fascynacja nauczycielem - Misery - pasja czytania ;)...
Zagadka Kuby Rozpruwacza: 5 Wycieczka: 3 Kostucha: 5,5 Wyprawa: 3,5 Wigilijna rozgrywka: 4 Jakub Wędrowycz i siedmiu krasnoludków: 4 Matryca: 4,5 Garnek złota: 3 Wesoły szpital: 4,5 Głowa: 3,5 Tunel: 2,5 Spotkanie z narodem: 4,5 Jakub w operze: 5 Jakub na tropach yeti: 4 Uczeń szewca: majstersztyk: 3,5 Zamek: 4,5 Wiwat święta: 2 Kotłownia: 4 Myślący Bimber: 3,5 Trzy życzenia: 3,5 Rosyjska ruletka: 4,5 Tajemnica kwaśnego samog...
Dzień dobry wszystkim! Mam pytanie, na które mam nadzieję, że uda mi się dzięki Wam znaleźć odpowiedź (a najlepiej kilka:): otóż szukam książek, które można by uznać za podobne do "Hańby" napisanej przez J.M. Coetzee. Oczywiście nie chodzi mi o fabułę, ale sposób napisania, tak charakterystyczny dla tej książki. Narracja w czasie teraźniejszym, proste zdania, cudo!:) Bardzo bym chciał poczytać takich książek więcej, znacie coś wartego polec...
Kilka adresów warszawskich tutaj: http://filetyzizydora.blogspot.com/2011/09/ksiazkowy-grochow.html
Dodaj list do poczekalni w ten sam sposób, w jaki dodawałeś recenzje, ale na górze listu napisz w nawiasie wiadomość do redakcji: (do Redakcji - proszę o umieszczenie tego tekstu w rubryce Miscellanea). List - po sprawdzeniu przez Sowę - na pewno znajdzie się w odpowiednim miejscu.
Hej :) Chętnie sprzedam książki : 1. Primavera 2. Córka Laguny 3. Mechaniczny anioł 4. Cisza - Becca Fitzpatrick 5. Artemis Fowl - Kompleks Atlantydy
Ja bym jeszcze jako głos w dyskusji dodał dziwnie niedocenioną czytatkę Gosi: Czytatka na pewne wyrazy... Brzydkie wyrazy ;). Można pisać tak, że wszyscy wiedzą, o co chodzi, a ich wrażliwość jest uszanowana? Można! Tylko to trzeba być Zajdlem czy Faulknerem (u którego ta k... występuje chyba tylko w "Requiem dla zakonnicy" w wypowiedzi osoby tak wzburzonej, że raczej nie używałaby eufemizmów).
1. Reginald Jeeves (wiele książek Pelhama Wodehouse'a) 52 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 40 3. Edward Snaith ("Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery) 42 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 32 6. Alfred Ill ("Wizyta starszej pani" - Friedrich Dürrenmatt) 26 7. Matylda Stągiewka ("Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz) OUT 2 8. Alvin Stwórca (Cyk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)