Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tak to jest jedna z tych książek nie do podrobienia pod względem klimatu. Wyjątkowa. Daremnie szukałem czegoś takiego w polskiej literaturze - chyba najbliżej "temu czemuś" do "Cukierni pod Amorem", którą Ci serdecznie polecam. Choć nie ma co się nastawiać na drugie "Smażone zielone pomidory". Książka Gutowskiej-Adamczyk jest zupełnie innego typu, a cukiernia pojawia się w tle. Ale jest tak samo wpleciona płaszczyzna dawna (sięgająca setek lat ws...
Doroto, ja mam prawie wszystko, bo to jeden z moich ukochanych pisarzy, mogę Ci pożyczyć! A w lutym ma wyjść wznowienie Autobiografii, ostrzę sobie już ząbki. ;)
Schowek mi spuchłaś, czuj się winna!
Wszystkie 3 miałam z bibliotek, więc życzę Ci owocnych łowów! :)
Mi 5 luty odpowiada jak najbardziej!! :)
Oj, tak. To niesamowite, jak dzięki podobnym książkom może się zmieniać klimat mojego życia... Podczas lektury, czułem się jakbym tam stał koło tych bohaterów, czułem te wszystkie zapachy unoszące się z kuchni i wyobrażałem sobie te pomidory na swoim talerzu. I Ci wszyscy niesamowici ludzie. Szkoda, że to tylko książka. Naprawdę niesamowity klimat. :)
O ile pamiętam na końcu jest przepis, więc sam możesz sobie przyrządzić:p Ale bez knajpki Ruth, Idgie, bez opowieści Ginny i bez tego idiotycznie uroczego tygodnika Dot Weems to już nie ten sam klimat:)
Tak, ale ciekawe jak smakują. :) Dałbym wiele, żeby znalezc się w tamtej knajpce, zjeść porcję pomidorów i zobaczyć, nawet z daleka, Kikutka, Ruth i Idgie. :)
Miało być klasycznie i same pewniaki. A wyszło jak wyszło, czyli miszmasz zupełny, ale czyż można się oprzeć nieoczekiwanej zdobyczy bibliotecznej albo litościwie podesłanemu przez dobrą duszę audiobookowi? :) Styczeń był jednak miesiącem Steinbecka, co mnie bardzo cieszy. Jeszcze tylko dwóch tytułów mi brakuje. Cudowny czwartek - 4,5 Dziewczynka w czerwonym płaszczyku - 4,5 Lektor - 4 Dziennik z Morza Corteza - 4,5 Rynek w Smyrnie - 4 Ko...
Ostatni lot: Spojrzenie z Rosji (5) Dom Augusty (5,5) Cierń kresowy: Opowieść o Edwardzie Woyniłłowiczu i jego rodzinie (5) Kane i Abel (5,5) audiobook
Prawda, że "Smażone zielone pomidory" są bezkonkurencyjne? Tyle ciepła i życiowości w jednym! A można się tak łatwo zmylić - ja też myślałem, że to będzie coś romansowatego. Pochłonąłem jednym tchem, śmiałem się i wzruszałem do łez, byłem pod wrażeniem ile może się zmieścić w takiej pozornie prostej historii.
tak, też oglądałam. Fantastycznie. Chociaż żałuję, że niektórzy nie pokazali się od bardziej rozrywkowej strony. Od tego są pokazy, żeby tańczyć to, czego nie można normalnie.
Ja rozumiem, że to przedstawiciele pozostałych kontynentów poza Europą wtedy występują ;-) A nabrałam ochoty na oglądanie, bo ME to był przedsmak tego, co może pokazać reszta świata.
Mój styczeń: Opowieść wigilijna (Dickens Charles (Dickens Karol)) - 5,5 Świerszcz za kominem (Dickens Charles (Dickens Karol)) - 4,5 Dzwony, które dzwonią, gdy odchodzi stary rok i nadchodzi nowy (Dickens Charles (Dickens Karol)) - 4 Tabletki z krzyżykiem: Pierwsza pomoc w lękach związanych z Bogiem, końcem świata, czyśćcem i duchami (Hołownia Szymon)- 5 (Książka, do której się wraca.) Przygody Sherlocka Holmesa [Siedmioróg] (Doyle Arthur ...
Dobrze, postaram się :)
Styczeń... Obiecałem sobie w tym roku, że będę czytał minimum 5 książek miesięcznie. I w tym miesiącu, jaki by on nie był, udało się. Ale rewelacji nie było. Właśnie kończę szóstą lekturę, na pewno skończę przed "końcowym gwizdkiem". Żeby urozmaicić sobie czytanie, a także dla zrównoważenia proporcji w lekturze książek z gatunku literatury pięknej oraz historycznej, postanowiłem przeplatać książki o tych tematykach między sobą. Ale to bardziej ...
Znam ten ból. Proponuję zmienić słuchawki na dokanałowe, nie tylko nie będziesz słyszał odgłosów autobusu, ale również usłyszysz gitary, bas i wokal. Takie odcięcie od świata ma też swoje negatywne strony, trzeba być bardziej ostrożnym na przejściach dla pieszych itp.
A o czym to jest tak dokładniej?
Wielką ochotę mam na Bernharda, ale u nas w bibliotece nic nie ma prócz "Wymazywania", które przeczytałam już kilka lat temu. No do licha, przecież nie mogę kupić wszystkich książek, które chcę przeczytać! Ja się chyba przeprowadzę na Śląsk z powrotem, bo ile razy patrzę, co pożyczasz z biblioteki, tyle razy mnie zazdrość ogarnia...
Przeczytane w styczniu: Filary ziemi 5.5 Kontrabasista 4.5 Duchy z głębin Bałtyku: Steuben, Gustloff, Goya 6 Dlaczego mężczyźni kochają zołzy 5 Tkacz iluzji powtórka dla relaksu Gdzie Indziej 5 Ruda Sfora 5 Ta, którą nigdy nie byłam 5
Właśnie rozpoczęła się Gala Medalistów, a już Lambiel - który przecież nie brał udziału - pokazał klasę mistrza. Mimo upadku i pomyłki resztę programu wykonał w taki sposób, że aż dech mi zaparło! A ten końcowy moment był wręcz wspaniały!
O, na Kowalską, Kroha i Michniewicza ostrzę sobie zęby i widzę, że słusznie! Na razie żadnej z nich nie mam, ale mam nadzieję, że prędzej czy później mi wpadną w ręce (najpierw rodzina dostanie spis pożądanych pozycji, z których będzie wybierać prezenty urodzinowe, a jak mimo to kupią co innego, będziemy się rozglądać po bibliotekach i znajomych).
U mnie dowodzenie zazwyczaj jest dynamiczne, więc w tej chwili nie mogę niczego twierdzić na pewno. Ale postaram się stawić.
Wielkie małe życie: Wspomnienia o radosnym psie (5,5) Maskotka: Nazistowski sekret mojego żydowskiego ojca (5) Bez wybaczenia (3) Labirynt (5) Pogrzeb wróbla (4,5) Nie dla kobiety (5) czytam Ciała i dusze
Film dokumentalny "Joy Division" zostanie nadany jutro (31 stycznia 2011) na kanale "TVP Kultura" (początek o 18.00; trwa godzinę i czterdzieści pięć minut).
Bardzo się cieszę z poznania naszych drogich niespodzianek. :) Misiaka znałam wprawdzie już dość dobrze wirtualnie, z forum czy korespondencji, i prywatnej i "służbowej" (biblionetkowej), ale nie ma to jak spotkać się z kimś osobiście. Lutek nie był mi dotąd znany praktycznie w ogóle, więc wygląda na to, że będziemy zawierać znajomość odwrotnie niż z większością biblionetkowych znajomych. :) Poznałam też w końcu Syrenkę, z którą poznawałam ...
Przeczytane: Oblicze Pana - 5 Posłanie z róż - 5 Portret w bieli - 4 Kochanek Lady Chatterley - 3,5 RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą - 4,5 Kobieta z wydm - 4,5 W trakcie: Piotr Pierwszy - przeczytałam dopiero jakieś 20 stron, więc trudno coś powiedzieć. Chociaż wiem już na pewno, że po tego Tołstoja jeszcze sięgnę. Pokolenie zimy - czy ja już tego gdzieś nie czytałam...? Za bardzo to przypomina "Dzieci Arbatu". Zapomniane ...
Styczeń: Wyspa klucz (5,5) Opowiadania kołymskie (5,5) Planeta Kaukaz (5,5) Modlitwa o deszcz (5,5)
Teraz odwrotnie - nie wiem, co się stało, ale stopniowo, gdy Bis przechodziło w Euro, zaczęło się psuć. Za gimnazjum jakoś musiałam się rozstać z audycjami Tomasza Kosiorka, bo nie dość, że psuło się jakościowo, to jeszcze nie chciało odbierać. I przeszłam na poczciwą Trójczynę, u mnie ona odbiera jako jedyna stacja możliwa dla ucha, i, co trzeba przyznać, moje potrzeby muzyczne zaspokaja, i to nawet celująco ;>
Przeczytałam "w samolocie", i już miałam wylewać żale, że jedynym normalnym momentem dla mnie podczas podróży jest odbijanie się od powierzchni, a później jęczę współpodróżnym całą drogę - o muzyce nie ma mowy, mózg mi wypada na wysokościach. No, ale samochód to co innego, nieprawdaż. Co prawda sama nie prowadzę jeszcze, ale moi kierowcy zgodnie twierdzą, że bardziej energiczne kawałki są lepsze za kólkiem. Polecam Nosowską i jej płyty "UniSexB...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)