Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Styczeń pod znakiem świetnej fantasy: Tern Czerwień na czerwieni Od wojny do wojny
Mój styczeń: 1.Necrosis: Przebudzenie - Jacek Piekara (5) 2.Obława - K.Kotowska (4.5) 3.Ja, inkwizytor: Dotyk zła (4.5) 4.Panowie z Pitchfork-Gruca Kamil (5) 5.Poza cieniem - Weeks Brent (4.5) Miało być więcej ale życie nie pozwoliło, chęci odebrało.
Już uzupełniłam! Mam nadzieję, że nic nie pokręciłam bo padnę ze wstydu. W razie błędów krzyczcie! A handelek był, owszem. Albo przynajmniej przymierzanie ;)
"(...) to po prostu przestań myśleć, przejrzyj schowki i jazda..."- gdybyś stwierdziła po przejrzeniu, że nie masz niczego dla nikogo to się nie martw (czasem się zastanawiam skąd oni wszyscy biorą te dziwne tytuły). Na spotkaniu nie trzeba mieć- trzeba być! W razie pytań, wątpliwości czy też ze zwykłej ciekawości kto tak paple polecam się na gg. Nigdy mnie nie widać, ale można się zdziwić jak często jestem:) Pozdrawiam!
Mój styczeń 2011: 1. Zielone miasto w słońcu (4) 2. Wspomnienia wojenne 22 IX 1939 – 5 IV 1945 (6) 3. Siostra mojego serca (6) 4. Piąte dziecko (5) 5. Od pierwszego wejrzenia (4,5) 6. Co widziały wrony (5,5) 7. Liana pragnień (5)
"Najgorsza w szkole jogi"Lucy Edge.
Ze współczesnych może to Ci się przyda (niestety nie pamiętam szczegółów fabuły): Wrogowie: Opowieść o miłości A może Egipcjanin Sinuhe (wątek Nefernefernefer - kobiety fatalnej)? Z klasyki może być jeszcze Otello, Ogniem i mieczem, ewentualnie Upiór opery.
Postaraj się bo naprawdę warto. Mówię Ci to ja, która kwiczę (no prawie;) za każdym razem jak jest spotkanie. Jak myślisz ( ja przed pierwszym myślałam), że oni tam już tyle lat, i tacy oczytani, i wszyscy się znają to gdzie tam ja (nieśmiała może nie jestem, ale okrutnie zakompleksiona), to po prostu przestań myśleć, przejrzyj schowki i jazda...Dziękuję za fotki ( szalenie intrygujące te z biżuterią- handelek jakiś?). Nie chcę wyjść na marudę a...
Trudno mi ocenić tę książkę obiektywnie. Czytam dla przyjemności i skoro coś mi się nie podoba (bez względu na to, czy jest dobre czy nie), to oceniam nisko, jeśli coś mi się podoba oceniam wysoko.
Głównie tematyka. Dosyć mam tego wszystkiego wokół, nie chcę o tym czytać.
Joy, gdzie jesteś? Kiedyś mnie pomogłeś z Dorianem Grayem (to było nasze zaznajomienie na forum), może i tu pomożesz?:)
Rozumiem:). W takim razie chwilowo się wstrzymam. Pozdrawiam:)
Ptak nocy. 5. Bardzo piękna książka o przyjaźni i poświęceniu. Okropna sprawiedliwość. 5. Kryminał z akcją w Wenecji. To moja pierwsza książka Donny Leon i bardzo mi się podobała. Lód i woda, woda i lód. 4. Czyżby ta powieść była nieco gorsza od poprzednich Axelsson? Nie wiem, ale chwilami czułam się znudzona. Śmierć z bliska: Ci , którzy wkrótce odejdą, uczą nas żyć. 4. Są to wspomnienia i przemyślenia pani psycholog pracującej w hospicjum. ...
Początkowo "Portret Doriana Graya" liczył sobie trzynaście rozdziałów. Tę wersję opublikowano w 1890 roku w miesięczniku "Lippincott's Monthly Magazine". Spotkała się ona z dość dużą krytyką, zarzucono Wilde'owi iż jest pozbawionym moralności dandysem. W 1891 roku wydano nakładem wydawnictwa Ward, Lock and Co. wersję zmienioną przez samego autora. Dodał on kilka rozdziałów, w skutek czego nowa wersja liczyła ich 20. Niektóre fragmenty z pierwsze...
"Gra anioła" czeka dopiero w kolejce do przeczytania, a "Nagrody" o ile pamietam to oprawa broszurowa w przynajmniej dobrym stanie.
Kochana Seneko, tym razem dałaś mi dowód, że Twoje wybory są bardzo bardzo ambitne. No kto czyta Bernharda z własnej nieprzymuszonej woli, no kto? :) A czy Bettina von Arnim jest Twoja? Bo jeśli tak to hm, hm... może przywiozłabyś ją na następne spotkanie? Tylko na nią popatrzę...
Ponownie zapraszam do mojego schowka.
Mój styczeń 2011: *Blondynka na Zanzibarze - 4 *Jaśki - 4,5 *Grzech aniołów - 3,5 *Kobieta na krańcu świata - 5,5 *Wszystko z miłości - 5 *Pod słońcem Florydy - 4 *Dziewczyna, która igrała z ogniem - 6 *Obiecaj mi - 4 *Klub Radości i Szczęścia - 4,5 *Połówka żółtego słońca - 5 *Jakbyś kamień jadła - 6 *Zatoka Orchidei - 4,5 *Ojciec Goriot - 3,5 (Akcja Klasyka) *Nagrody - 5 *Klin - 4,5 Bardzo ładnie zaczął mi się ten rok. Prew...
Chciałabym zgłosić dwa małe zastrzeżenia. Po pierwsze: rozumiem, że aby poznać historię literatury, móc odnajdywać w literaturze kolejnych epok rozmaite tropy literackie, aluzje, powtarzające się motywy, porównywać kolejne epoki itd. dobrze jest poznać pewien kanon. Okazuje się jednak, że (nie licząc może "Pana Tadeusza" i "Dziadów") w szkole każdy z nas omawiał inny zestaw. Często ze zdumieniem wysłuchuję, jakie okropne były "Noce i dnie" alb...
Nie jest tak źle:). Zastanawiałam się nad książką "Gra anioła" oraz "Nagrody". Napisz proszę w jakim są stanie, z którego roku wydanie, jaka oprawa i wtedy pomyślimy:). Pozdrawiam:D
Dzięki - schowek już widać. Niestety tak jak sie spodziewałam - nie mam nic co poszukujesz ;(
Ja zakupiłem dosłownie wczoraj ksiązkę Jakuba Małeckiego "Dźozef" Przyznam się bez bicia że decyzję podjąłem kierując się względem wizualnym :) Po prostu spodobała mi się strasznie okładka. Jednak i wnętrze okazało się wartościowe i pochłonąłem tą ksiązkę jednym susem :)
Myślę, że dobrym przykładem jest Mechaniczna pomarańcza (wersja R). Może nie jest aż tak niezwykła jak Twój Codex, ale autor stworzył w niej nową, oryginalną gwarę przyszłości, będącą kombinacją angielskiego, angielskich slangów i słów pochodzenia słowiańskiego (głw. rosyjskiego). Przy wymyślaniu tego języka autor kierował się zasadami rządzącymi powstawaniem realnych slangów. Dzieło zostało w pewnym senesie poszerzone przez jego liczne tłumaczen...
Czemu większość osób zachwyca się Vernerem? Owszem, na pokazie miał fajną, ZNANĄ piosenkę, do której stylizacja sama się narzuca, śmieszny strój i dobrą choreografię - wiadomo, że publiczność to chwyci, ale jak dla mnie bez szału. Widocznie mam inny gust... Albo zbyt dobrze pamiętam, co potrafił zaprezentować na pokazach Pluszczenko. Przy nim każdy wypada blado! Van der Perren był w porządku, ale myślałam, że trochę dłużej potrzyma te ogniki;)
Ponownie zmieniłam ustawienia - schowek powinien być już widoczny:).
U mnie styczeń ubogi, bo za dużo było m.in. nauki: -Zabić drozda (5,0) -Lesio (4,0) -Babcia w Afryce (4,5) -Pamiętnik (3,0)
Hej Chyba jednak nie udało Ci się upublicznić schowka :( A szkoda. Wiec może zajrzyj do mojego schowka i zobacz czy jest coś w CAŁEJ biblioteczce co Cię zainteresuje za Cornwell Bernard Zimowy monarcha i Nieprzyjaciel Boga
Zazdroszczę Ci tej pierwszej przygody z "Nędznikami":)
Zazdroszczę, u mnie niestety wiele się nie zmieniło od "Czym zacząłeś Nowy Rok?"
Zgodnie z obietnicą noworoczną czytam książki z polecanek (no, poza jedną, która mi tak jakoś wpadła w łapki) Okup za Eraka (5) - Dużo już tu pisałam o tym cyklu. Naiwny i potwornie wciągający. Sklepy cynamonowe (audiobook, 4,5) - Nawet nie będę udawać, że coś zrozumiałam. Ale słuchało się nader przyjemnie, to jedna z tych książek, które zostały stworzone, by być audiobookami. Szachinszach (5,5) - momentami czułam się jak przy czytaniu ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)