Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Jeśli komentarze narratora są wtrącone między pierwszą a drugą część wypowiedzi bohatera, to na pewno nie stawia się po nich kropki." Całe życie też tak sądziłam, ale ostatnio, co sięgam po jakąś książkę, to wszędzie widzę w tych wtrąceniach kropki. I zaczęłam się w końcu zastanawiać.. :) Też zauważyłam, że czasem nie wiadomo, kto "rzekł" lub coś zrobił, ale tu winnych może być więcej, np. tłumacze. Cóż, zaniedbania musimy przeżyć i czytać dale...
Szczególnie zainteresowały mnie "Przeżycia Katarzyny", ale po przekopaniu się przez zasoby internetowe doszłam do wniosku, że marna to musiała być książczyna, bo przeszła bez jakiegokolwiek echa. A może tylko nie trafiła w swój czas? Jedna osoba w Biblionetce oceniła ją na 6. Albo jest krewną autorki, albo ta książka to jednak perła, która utonęła w chlewiku. A poza tym - jesteście niezawodni!
Z czystym sercem polecam również "Chłopca z latawcem" Hosseiniego oraz "Siostrę mojego serca" Divakaruni (ponoć również jej kontynuacja "Liana pragnień" jest warta przeczytania, ale jeszcze przede mną niestety, więc własnego zdania brak ;p).
Też się wpisuję! I na następne pięć żyć też! Bo nie zdążę przeczytać wszystkiego, co chcę, a tu jeszcze wciąż nowe rzeczy wychodzą!!! :-p Swoją drogą, jakby się człowiek z tego książkoholizmu wyleczył, to może byłoby mu łatwiej (a może nie), ale na pewno nudniej! ;)
A może "Kwiat śniegu i sekretny wachlarz"? Lisy See. Bardzo fajna książka. Oprócz tego ostatnio czytałam "Mroczny Sekret" - pierwszą część trylogii Magiczny Krąg - głównym tematem jest tam właśnie przyjaźń i dojrzewanie kilku dziewcząt. Z początku myślałam że to głupiutka książka dla nieco młodszych niż ja, ale szybko zmieniłam zdanie:) Naprawdę bardzo dobrze się czyta.
Może działa - nie wiem, bo trudno się to testuje bez wpisywania bezsensownych komentarzy. :) Chciałem się tylko zorientować w sytuacji.
Oczywiście!
Mogę podrzucić ci:P Pierwszym pewnie byłby jeden z naszych nadwornych recenzentów bnetkowych...numer 997 :P
Dzisiaj znalazłam i od dzisiaj to moje motto życiowe. Może i Tobie się spodoba ? "Nie przejmuj się tym, co ludzie myśla, nie robią tego zbyt często."
:-)) Jeszcze nie ma, ale szybko to musimy nadrobić, może ktoś się jeszcze dołączy? :-)
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 12 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 26 save 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 out 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści Lewis...
PISZĘ SIĘ:)! Gdzie książka wpisów vel lista obecności?
Ja tam NIE ZAMIERZAM leczyć się:P ! ABSOSMERFNIE! Natomiast... - TU APEL! - JEŚLI KTOŚ ZNA przepis na PIĘĆ NASTĘPNYCH ŻYĆ, żeby móc przeczytać to wszystko, co kwitnie u mnie, MIE CZAS to PISZĘ SIĘ! Leczeniu mówię KATEGORYCZNE NIE:)! CO więcej...zamierzam tę chorobę ROZSIEWAĆ gdzie tylko da się:)!
Ja też wolę ZAKĄTEK od zakamarka. A ta piękna skądinąd dziewczyna jest dla mnie zbyt smutna - zarówno zlękniony wyraz oczu, jak i ukryte usta, powodują, że dla mnie nie wygląda ona bynajmniej na zrelaksowaną czytaniem (co byłoby raczej pożądane), ale jakby płakała w książkę i nagle wystraszona podniosła oczy słysząc, że ktoś nadchodzi... :-) Osobiście chyba zupełnie bym z niej zrezygnowała na rzecz jakiejś parującej filiżanki, o której już...
Witam! Mam taką uwagę dotyczącą rozmieszczenia... Układ wiadomości jest taki (od góry): Temat Autor Data dodania reklama google treść ... odpowiedz "powrót" reklama google Proponowałbym przesunąć 1-szą reklamę google wyżej, żeby była jeszcze przed tematem i autorem wątku. W wypadku krótkich wątków, ta reklama w tym miejscu rozbija spójność wiadomości i jednocześnie jest zbyt blisko drugiej.
Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana, Czy Pan Bóg jest szczęśliwy i inne pytania, Strona Guermantes oraz Imperium Czerni i Złota. Wszystko pozaczynane i końca czytania nie widać. :(
W pierwszej chwili pomyślałam, że bym też się musiała leczyć, ale potem jednak doszłam do wniosku, że mi z tym książkoholizmem dobrze... To może raczej założymy jakiś Klub Książkoholików, albo coś podobnego..., jak myślicie? :-)
Ja gorąco polecam Źdźbło trawy
PO KOREKCIE: 1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 12 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 24 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z...
Ta książka to też chyba o Belgi "Legenda jako też bohaterskie, wesołe i sławne przygody Dyla Sowizdrzała i Jagnuszka poczciwca w krajach flamandzkich i gdzie indziej" - Karol de Coster
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) SAVE 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) KILL 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści Lewi...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 12 OUT 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 22 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 24 SAVE 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) DO PIEKŁA! 22 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści L...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) KILL 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści Lewisa Ca...
Jedna książka wypada:P Stosik realnie by się chyba przewrócił. Ta z największą bazą w Polsce. A z wersji kolorystycznych wolę tą niebieską.
A czy nie-autor tematu też będzie miał info, jeśli napisał coś w wątku?
Hmm, powinny, wydawało mi się, że Kret wymyślił na to sposób :). Ale jeśli tak nie jest to znaczy, że jeszcze trwają nad tym prace :).
Najbardziej znana jest chyba Amelie Nothomb, ale ona malo o Belgii pisze :) Jestem w stanie namierzyc innych autorow, ale nic nie czytalam :( Boon Louis Paul Claus Hugo Michaux Henri I paru innych, rownie malo znanych niestety...
Po co ignorować wyrzucając wątek, nie informując drugiej strony skoro jest opcja "Ingnoruj"? Może lepiej umożliwić usuwanie poszczególnych wiadomości?
Czy ktoś z Was czytał "Małego Księcia" w różnych wersjach tłumaczenia? Czy jest jakiś przekład bardziej niż inne zasługujący na uznanie, lepszy, taki który bardziej lubicie? I jeszcze pytanie: czy najnowsze wydanie książki, gdzie na okładce widnieje napis "nowy przekład" to tłumaczenie Ewy Łozińskiej - Małkiewicz? Bo nie mogłam znaleźć dokładnej informacji.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)