Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Konkursy na epitafia, podobnie jak w przypadku limeryków, oczywiście podgrzewały atmosferę. Epitafia czyli Uroki roztaczane przez niektóre zwłoki Poza tym jest to całkiem niezły wskaźnik. Kot: Święty i przeklęty
Nie, w plecakach zabranych do Zakopanego mieliśmy tylko 4 książki, i to same lekkie (te Le Guin np. to są takie na godzinkę czytania, małe i cieniutkie), ale w pensjonacie była mała biblioteczka, a poza tym tam byliśmy krótko, resztę urlopu przesiedzieliśmy w domu, bo lało. No to trochę z biblioteki, trochę pożyczonych, trochę własnych - i wyszło tyle :).
Wrzesień: Oczyszczenie (5,5) Niewdzięczna pamięć (4) Ptak (4)
Napisz coś więcej o tej Picoult. Do tej pory mnie rozczarowywała, ale tę książkę mam na uwadze.
Całkiem współczesne, podobne do "Jak zostałem chirurgiem" Nolena, a opowiadające o pracy chirurga płci żeńskiej (nie wiem, czemu rodzice nadali autorce męską wersję imienia - przecież w krajach anglojęzycznych chyba używana jest Gabrielle?).
Bardzo się cieszę, że podobał Ci się ten Schmitt:) Że o Ostrowskiej nie wspomnę:)
Przeczytane we wrześniu: 1.Piasecki Sergiusz -Jabłuszko (4) 2.Piasecki Sergiusz-Piąty etap (4,5) 3.Grossman Wasilij-Wszystko płynie (4,5) 4.Wiśniewski Janusz Leon-Bikini (5) 5.Piasecki Sergiusz-Człowiek przemieniony w wilka (5) 6.Piasecki Sergiusz-Spojrzę ja w okno(4,5) 7.Piasecki Sergiusz-Nikt nie da nam zbawienia.(5) 8.Piasecki Sergiusz-Dla honoru organizacji(5)
A co to jest ta Opowieść o chirurgii? Historyczne czy jakie? ;)
Na temat różnych wydań i tłumaczeń "Małego Księcia" można poczytać tu: http://www.malyksiaze.net/pl/malyksiaze.html
Skończyłam jedną: Urodziłem się w Barbakanie: Autobiografia na tle historii warszawskiego Barbakanu - 5 Zaczętych mam kilka, jak zwykle zresztą. :) Krzyżowcy Krótka historia pewnego żartu Szara Wilczyca Anioły i demony Hrabina Cosel: Powieść historyczna Gösta Berling
Wrzesień po powrocie do domu, czyli w końcu dorwałam się do własnej biblioteczki ;) 1. Tysiąc wspaniałych słońc (6 - porywająca i chwytająca za serce historia!) 2. Początek nieszczęść królestwa (3,5) 3. Zmory Alaizabel (5) 4. Muzeum rzeczy nieistniejących (4) 5. Tajemnica Gaudiego (3,5) 6. Nazwij to ucztą miłości (3,5) 7. Błękitnooki chłopiec (6) 8. W imię miłości (The Pact) (5) 9. Malowany welon (2 - ręce opadają, bleeee...) 10. Kuku...
Chyba jednak nie będę dała rady dotrzeć. Może w w listopadzie będzie kolejne i już bez problemu będe mogła dotrzeć.
O matko! To Ty na urlop chyba z przyczepką jeździsz :-))
Pięknie dziękuję, ale tym razem trudno będzie... Chociaż kusi taka możliwość, kusi... Może przy następnej okazji się uda? Życzę Wam bardzo udanego spotkania! :-)
Dwutygodniowy urlop we wrześniu, kiedy prawie przez cały czas leje, ma tylko jeden plus - patrz poniżej: Podróż w świat (5) Boskie szaleństwo: Geniusz i psychoza wielkich twórców (4) [jest recenzja] Łzy mojego ojca i inne opowiadania (5) Pasja życia (powt.) Sekrety włoskiej kuchni: Podróż po kulturze i tradycji (5,5) [jest recenzja] 13½ życia kapitana Niebieskiego Misia (4) Kot alchemika: Baśń kulinarna z Camonii Gofida Letterkerla, opowi...
"Chwalipięta czyli Rozmowy z Tatą" Sztaudynger Jan, Sztaudynger-Kaliszewicz Anna 4,5 "Czyste, nieczyste" Colette Sidonie Gabrielle 2,5 "Dziennik cwaniaczka" Kinney Jeff 5,0 "Gra" Parker Dorothy 3,5 "Ja albo mój pies czyli Jak mieć idealnego psa" Stilwell Victoria 5,0 "Moje drzewko pomarańczowe" Vasconcelos José Mauro de 6,0 "Powiem Julce" Siesicka Krystyna 3,5 "Przypadek Adolfa H." Schmitt Éric-Emmanuel 5,5 ...
No co Wy! Ja tam wolę się leczyć, przecież nie z czytania tylko z tego obłędnego pożyczania i kupowania, przez co rośnie poziom stresu, że i tak wszystkiego nie przeczytam. A Wy chcecie jeszcze dodatkowych pięć żyć i pięć razy więcej stresów?? Marylku, mówię Ci: nie wpisuj się na tę ich listę, bo już pod koniec drugiego życia zaczytasz się na śmierć!!
A, napisałem już;]
No to może: Eliasz albo Walka ze słowikami; Zima w Antwerpii Pallieter Obie książki cudwne, każda inna. Gilliams bardzo proustowski, Timmermans - radość życia i zachwyt światem (które to uczucia udzielają się czytającemu :-D). A, i jeszcze, oczywiście: Znad Skaldy i Mozy: Antologia opowiadań belgijskich tom 2 Znad Skaldy i Mozy: Antologia opowiadań belgijskich tom 1 oraz dodatkowo :-): Smutny kos: Opowieści niesamowite i osobliwe z prozy...
Paren! A weź Ty się zabierz z Epą do Katowic w sobotę, co? Zapraszamy! :-)))))
Może pomoże czytatka: Zabawna, śmieszna, radosna: książka-komedia. Lista.. Na początku wymienione są wątki o rozśmieszających książkach.
Nie każde złoto blask okrywa, ani wędrowiec myli drogi. Starość dojrzałą siłą bywa, korzeni mróz nie sięga srogi. Z popiołów płomień się zapali, i w mroku kiedyś skra zapłonie. Złamaną klingę można scalić, wybraniec siądzie znów na tronie. Przekład Jerzy Łoziński
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 12 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 2 OUT 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 24 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści Lewisa ...
Pereca oczywiście przywieźć?
Podążając Twoimi tropami znalazłam coś, co bardzo chciałabym zabrać ze sobą - "Cały smutek Belgii" Hugona Clausa. Może upoluję w antykwariatach albo na allegro? Recenzja znaleziona w Rzeczpospolitej bardzo zachęca: http://new-arch.rp.pl/artykul/33588_Czy_Belgia_istnieje.html
Jeśli masz aktualnie wolny "Obiad literacki" Boya, to poproszę. Jeśli nie, nie szkodzi, bo i tak tonę w pożyczkach. Z Twoich poszukiwanych na pewno Ci mogę przywieźć "Księgi nomów" (wszystkie 3 w jednym tomie" i "Psie serce", a jeśli mi wreszcie odda teść brata, to i "Z floty carskiej do polskiej".
Poproszę! :-)
No, właśnie; idealnie trafiłaś w samo sedno. Bo przecież my nie czytamy po to, żeby było trudniej, tylko żeby było ciekawiej! :-)
Też się "przekopałam" i mogę Cię poinformować, że książkę wydało w Warszawie wydawnictwo "Linia" w 1996 roku i jako dział ją charakteryzujący podano m.in.: "Praca przymusowa-Niemcy-1933-1945".
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 12 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 out 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 24 save 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści Lewis...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)