Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
U mnie wrzesień raczej standardowo: Fałszywa pamięć 4,5 Najstarszy 5 Odłamek 4,5 Black & Blue: Powieść z inspektorem Rebusem 5 Zdrajca w Białym Domu 4,5 Uprowadzona 4 Nagrody 5 czytam ale bardzo powoli mi idzie: Ten, który przeżył
Trochę się z Tobą zgadzam, ale co jak co, książka jest dobra. Fakt, zakończenie o Shire nie było niezbędne, ale autor wiedział co pisał. Przecież na podstawie jego książek stworzono filmy, które zdobyły Oscary (i to bodajże 11). Ogólnie to właśnie w tym jedynym wypadku filmy podobały mi się bardziej niż same książki, ale może dlatego, że widziałam je wcześniej, a język powieści nie jest jakiś wybitnie łatwy. Pozdrawiam.
Dzisiaj też testowaliśmy wysyłanie wiadomości z ważnymi informacjami. Wszyscy opiekunowie powinni byli dostać majla admińskiego (poza BiblioNETką). Na wszelki wypadek chcemy wiedzieć jak to zadziałało. Czy ktoś nie dostał takiego majla?
Do tego czasu książki będą się czytać automagicznie, nawet bez pomocy wnucząt. :) Piękny osioł. :)) Zapomniany świat sobie kiedyś kupię na własność. A Babilonia się miesza dlatego, że oni się strasznie przenikali, poza tym upadali i odradzali się ciągle. No i przejmowali kultury - trudno ich zidentyfikować.
Ach! Nie wiem, jak to powiedzieć, ale Marcelek właściwie się nie nadaje na prewersalkę. Chyba, że policzymy pisanie od genezy, czyli od "Rozkoszy i dni", bo właściwie przez całe życie wykluwała się ta właściwa książka. :)) Ja planuję też powtórkę "Szkoły uczuć". A wiesz, że Flaubert był długo mistrzem Prousta? :)
Mam nadzieję, że mi się na trochę uda wyrwać. :)
Ha, pociąg to nie przeszkoda :-) Już raz taszczyłam z Katowic 27 książek. Rozumiem, że to Twoja książka, więc pozwolę sobie zapytać o nią następnym razem. Póki co dziękuję, bo obiecałam sobie, że dopóki nie przeczytam wszystkich pożyczek, nie poproszę o nic nowego. Oczywiście oprócz pani Wachowicz od Ciebie :-)
Wiersze - 5 - ale nie mogę znależć tego wiersza, który w Forcie IV czytała mi tak pieknie po rosyjsku Miłośniczka. Zaczynał się od powtórzenia "Słysz, słysz..." Legendy o królu Arturze - 5 - to moja pierwsza z planowanych prewelsalek Filary ziemi - 4,5 Pocałunek Fauna - 4
1. Zapomniany świat Sumerów Rewelacja - przejrzysta, ciekawa, z pasją, dużo tekstów źródłowych z komentarzem. Od razu widać, że autor zakochany w Sumerach - takie książki chcę czytać. :)) 2. Rozmyślania Bardzo przemyślane, zwarte, spokojne, wyważone. Pesymistyczne. Warto przeczytać, ale ku pokrzepieniu serc to nie jest. 3. Klaudiusz i Messalina Tacyt przeziera przez szwy, chociaż Graves twierdził w przedmowie, że nie tylko Tacyta czytał...
I jeszcze: "Powstanie'44. Antologia prac konkursowych 2009" (5).
Podobała Ci się "Błękitna pustka""! Mnie też. Ogromnie, mimo że to już trochę staroć jak na tematykę komputerową:) W tej kategorii książek - świetna!
Misiaku, czytałeś akurat te 2 książki Picoult, których ja jeszcze nie czytałam, więc nie mogę przeprowadzić analizy porównawczej :) Ja do tej pory (oprócz powyższej książki) czytałam tylko "Bez mojej zgody" oraz "Czarownice z Salem Falls". Pierwsza zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie, druga również duże, aczkolwiek innego sortu. A znowu "Karuzela uczuć" (pod tym tytułem ją czytałam) zrobiła na mnie wrażenie, ale chyba bez fajerwerków. Podoba mi ...
Poczekam, będę miała więcej czasu na rozprawienie się z Marylkowymi, których mam już takie ilości,że zgroza, i na tym nie koniec...
A może Mikołaj zaproponuje coś nowego lub pomoże mi brać udział w wyzwaniu związanym z klasyką? Pożyjemy, zobaczymy :D A może dostanę karteczkę śliczną albo zwykłe mailowe pozdrowienia - do wyboru, do koloru :D Jak nie w tym roku, to może za rok? :D Kto wie... Mój zaprzyjaźniony Mikołaj pewnie kogoś w tym roku obdaruje, ale jeszcze nie zaczął poszukiwań konkretnych osób, snuje sobie tylko marzenia cichutko. A jeszcze niecały miesiąc i prace ru...
Ojej... bez książek wyjedziesz? No dobrze, z bólem serca się wstrzymam...
Jasne!
W porównaniu z artykułami, które tłumaczę albo recenzuję, to na pewno nie, ale mogę nie być obiektywna, bo ja w tych tematach siedzę od lat. Zapytałam młodego, bo on humanista, i mówi, że może być. Też to sobie wynotowałam, że masz w schowku, ale nie proponowałam, żeby Cię za bardzo nie obładować (bo przecież jedziesz pociągiem). Ale bardzo gruba nie jest, więc jak chcesz, to nie ma przeszkód, przywiozę :).
Jakozak tez potwierdza. Jest grzybomaniaczką. :-)))
Anna46!
Obiad literacki jest w fatalnym stanie. Taki dostałam kilka dni temu w prezencie z antykwariatu. Cały rozleciany i zlepiony folią w paczkę. Czy taki Ci przywieźć, czy poczekasz, aż mi go Tadek doprowadzi do stanu książkowego?
Skończyłam "Księgę dżungli" Kiplinga z cudnymi ilustracjami Wilkonia. Ilustracje jednak wiele, bardzo wiele zmieniają w lekturze!
Kochani. Nie przywoźcie mi nic do czytania z Waszych. Ja mam jeszcze bardzo duży zapas - jakieś 50 tytułów.
Dorotka, kochanie. Nie przywoź mi nic. Ja mam jeszcze kilkadziesiąt cudzych do przeczytania. Prooooooooszę.
Zaprzyjaźniony ze mną Mikołaj też - póki co - nie ma nic z Twojego schowka. :-(
Bóg urojony też mi się podobał
No dobrze. Też będzie łatwe. :-) . Użytkownik ten jest solidnie i nieuleczalnie ternięty. :-)
Moja skromna osoba, ale już to chyba wiesz z FB. ;>
Ha ha, widzę, że nie tylko ja mam ochotę na powtarzanie Maya! Odkryłam sporą ilość jego powieści w Polskiej Bibliotece Internetowej - genialna sprawa, choć czytanie z ekranu nie jest tym, co lubię najbardziej, ale w wersji papierowej znaczna część z nich jest nie do dostania. I będzie jak znalazł na "Akcję Klasyka", bo to przecież wszystko zeszłowieczne, a w każdym razie na pewno przedwersalskie!
Dorotko, poproszę słówko o Tajemnicach ciała. Też mam to w schowku, ale czy to nie jest zbyt naukowo-medyczne?
Mnie nie będzie :(
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)