Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Przypomniała mi się książka, którą czytałam dawno temu :) Polecam - Amber
Pensjonat z gangsterem w tle 4,5 Niezbędnik ateisty: Rozmowy Piotra Szumlewicza 6 Namiestnicy Chrystusa: Ciemna strona papiestwa 5 Księżniczka Sissi 4 Morderca za ścianą: Skąd w naszym umyśle biorą się mordercze skłonności 6 Kot, który jadał wełnę 4
Tylko trzy z przeczytanych, to "normalne" książki. Reszta dzięki czytnikowi. A "Lwy z mojego podwórka" jako audiobook czytany przez Zbigniewa Zapasiewicza. Jak na mnie, to wielka ilość w ciągu tylko sierpnia! • Lwy mojego podwórka Jest recenzja. Ocena 6. Wychodzi na to, że w tym miesiącu ta książka okazała się dla mnie najciekawsza. • Maska śmierci (McFadyen Cody) Kryminał. Interesujący, inteligentny, trzymający w napięciu. Ocena 5. • Foto...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow)OUT 34 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 26 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 44 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - S...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 36 SAVE 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 26 OUT 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 44 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - S...
"Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze" (Aglaja Veteranyi)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 34 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 28 OUT 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 44 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 SAVE!!! 8. Antygona ("Antygona"...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 34 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 44 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 22 8. Antygona ("Antygona" - Sofo...
Mogę odejść, gdy zechcę
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) SAVE 34 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 44 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 22 8. Antygona ("Antygona" - ...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 32 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) KILL! 0 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) SA-SA-SAVE 44 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 22 8. Antyg...
Zgadzam się z Tobą.
Męczę od miesiąca (albo dłużej) Na plebanii w Haworth. I jednak mi się nie podoba. Chyba dlatego, że Pań Bronte znam tylko 2 książki (ale wcale aż tak dużo więcej ich nie napisały, co już wiem) i nie czuję się z nimi jakoś bardziej związana. A książka jest strasznie przegadana, szczegóły, szczegóły, szczegóły. I jednak - zewnętrzne głosy dyktujące książki, romantyzm maksymalny, bastrój tej plebanii - nie przekonują mnie zupełnie. Będzie pewnie 4,...
Ja również wybieram się na urlop... Do 08.09. - nieobecna. I też bez Internetu! :-))) A mój sierpień wyglądał tak: Emma i ja (2) W rajskiej dolinie wśród zielska (6) Anioł zemsty (4,5) Jack i Jill (2,5) Zachowaj spokój (5) Balzakiana (5) Nad krawędzią (4) Pizzeria "Kamikaze" (4) Król kier znów na wylocie (4) W dniu urodzin Wandy June (3) Dziewczyna, która igrała z ogniem (3,5) Pijąc kawę gdzie indziej (3) Historie cmentarne: 19...
Ostatnio przeczytałam "Ponieważ cię kocham"... właściwie ją połknęłam. Na prawdę dobrze napisana książka, z zaskakującym zakończeniem. :)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 32 save 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 2 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 42 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 22 out 8. Antygona ("Ant...
Cieszę się, że nie jestem sama - zawsze wydawało mi się, że coś ze mną nie tak, skoro jako dziecko nie lubiłam (a może nie rozumiałam?) i nudziłam się tą, bądź, co bądź, klasyczną już bajką. W całości (kraina czarów + druga strona lustra) przeczytałam Alicję dopiero w tym roku (mam siedemnaście lat). I jestem oczarowana (przede wszystkim chyba Kotem z Cheshire...).
Chciałem coś odpowiedzieć,ale się poważnie ugryzłem w język.
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 30 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 2 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 42 save 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 out 8. Antygona ...
Kolejne uaktualnienie. Na wymianę: 1 Autonauci z kosmostrady [Carol Dunlop, Julio Cortazar] 2 Dekalog dobrego Dextera [Jeff Lindsay] 3 Demony dobrego Dextera [Jeff Lindsay] 4 Drużyna pierścienia [J. R. R. Tolkien] 5 Dwie wieże [J. R. R. Tolkien] 6 Jim Morrison (The Doors): Władcy - Nowe stworzenia[...] [James Douglas Morrison] 7 Kurtyna [Agatha Christie] 8 Michael Jackson - Sekrety raju utraconego [Kevin J. Fox] 9 Mini - w...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 30 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 2 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) SAVE 40 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) OUT 26 8. Antygona ("A...
"Białe zeszyty" Soni Raduńskiej, oceniłam jako "dobre", choć myślę, że na wakacje troszkę zbyt poważne oraz " Demon i panna Prym", ja się jakoś Coelho nie zachwycam, ale muszę przyznać, że książeczka niczego sobie.
"Podróż" Danielle Steel - przeciętna, naprawdę nic szczególnego, przeczytałam z braku laku oraz "Oko Ewy" Karin Fossum - oj, pozytywnie, bardzo pozytywnie! Świetnie psychologicznie poprowadzona kryminalna fabuła. Polecam!
Oj, muszę przyznać, że również jest to jedna z lepszych książek. Wywołała we mnie wiele emocji, ale zakończenie mi się nie podobało, więc niestety nie mogę zaliczyć jej do moich ulubionych dzieł, a szkoda. Już nie pamiętam o czym była, ale wiem, że zakończenie mnie rozczarowało.
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 save 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 30 out 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 2 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 38 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 28 8. Antygona ...
Poszukuje ksiazki: Duch w atomie - dyskusja o paradoksach teorii kwantowej Jesli ktos moglby mi ta ksiazke odsprzedac bylabym wdzieczna! Szukam od jakiegos czasu i nigdzie nie moge tej ksiazki znalezc Autor: J.R. Brown , P.C.W. Davies Tytuł oryginału: The Ghost in the Atom: a discussion of the mysteries of quantum physics. Wydawnictwo: CiS , 1996 Seria: Nauka u Progu Trzeciego Tysiąclecia Tłumaczenie: Piotr Amsterdamski
W tym miesiacu tylko dwie. Wierna rzeka - 4 Nowy gatunek - 5 Może nadgonię. :)
Ale on dopiero w 1974 roku wyjechał w podróż, z której do tej pory nie wrócił:) Więc chyba tylko Giedroyć mu pozostał. A i w samej Kulturze dość późno zaczął publikować, a przynajmniej w Pustelniku są takie późne teksty.
Cafe "Pod Minogą"
Monika, co do "Giedorycia" mogę się tylko podpisać pod tym co napisałaś. Z tego samego powodu obniżyłam ocenę tej solidnie napisanej pozycji. Najbardziej zdenerowały mnie wnioski, iż Michnik wielkim i cenionym uczniem Giedorycia był, natomiast Herling-Grudziński na starość zdziwaczał i stał się człowiekiem przesiąkniętym lewicową nienawiścią. Czytałam jego dzienniki i choćby zbliżonego do zamysłów autorki zacietrzewienia nie zauważyłam. Pozdra...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)