Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) OUT 24 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 46 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 48 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 14 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 36 8. Krystyna ("K...
Ja uwielbiam Bjork- "Selma songs" przede wszystkim Tom Waits- "Big Time" Clannad- "Dulaman" i wszystkie inne utwory i płyty w języku irlandzkim muzykę z "Amelii" i "Miasteczka Twin Peaks" Kate Busch- wszystkie płyty Nick Cave- "Murder Ballads" Neil Young- "Rust never sleeps", "On the beach", "Living with war" i wiele innych Czesław Niemen- "Enigmatic" i "Aerolit" Black Sabbath- "Paranoid" The Beatles- "Abbey road" i inne a także Paula...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 26 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 46 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 48 SAVE 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 14 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 36 OUT 8. Kr...
Korkociąg. W moim akademiku był JEDEN. W zasadzie w bezustannym użytku.
Dzięki Wam:) Telewizora raczej nie zamierzam mieć, bo w domu i tak go nie używam, od czego jest Internet;P Boję się, straaasznie się boję, że nie będę mieć czasu na czytanie. A zaraz pod akademikiem jest śliczna biblioteka. Ale podobno pierwszy rok na moim wydziale jest tak ciężkim że nie ma co marzyć o lekturze w wolnym czasie. Hmmm ale stereotypy są po to, żeby je przełamywać, nie?;) Kocyk dobry pomysł:) Kubków mam od groma, jako nałogo...
Tsugumi
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 26 out 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 46 SAVE! 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 14 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. ...
To ja się rozochociłam, ale pozostaje kwestia tego kiedy :)
Victor był chłopakiem, który został potrącony przez samochód pierwszego dnia pracy Louisa. Poza tym pokazał mu się w śnie i zaprowadził na Cmętarz. Mimo to dzięki za odpowiedź :D
Nie wiem czy akurat ta pozycja jest na wymianę. Chodzi mi o Żonę zmiennokształtnego.
Otóż to i myślałam, że oczywistym jest, że pytam o Krakowskie Spotkanie Biblionetkowe dla wszystkich, a nie prywatne spotkanie kilku zaprzyjaźnionych biblionetkowiczów :D Przecież nie śmiałabym próbować się w takie wciskać ;) Dobra, najwyżej jak się Kraków nie rozochoci, to na kujawskie pojadę w końcu ;)
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 44 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 14 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. Krystyna...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania"-Jakobsze Róża) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 44 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 16 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. Krystyna (...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania"-Jakobsze Róża) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) save 44 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 18 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)out 38 8. Krystyna ("K...
Może się uda na Targi:)
To kiedy przyjeżdżasz poprawić statystykę spotkań w Krakowie? Na następne Targi Książki? :D
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania"-Jakobsze Róża) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 42 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) OUT 18 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 40 8. Krystyna ("Kryst...
Generalnie - było tak: Amazon powiedział, że sprzedaje więcej eB nić hc. Dodał, że liczy hc, które nie mają odpowiedników w wersji eB. Tyle, że jest ponoć sporo eB, które nie mają wersji hc. Podkreślany jest również fakt, że są pewne gatunki, które świetnie sprzedają się jako paperbacki, natomiast słabo jako hc (np. romanse/harlequiny). Poczytaj np.: http://www.mediabistro.com/ebooknewser/amazon/amazons_kindle_versus_hardcover_nuȀ...
Trzeba odróżnić dwie rzeczy - spotkania biblionetkowe od prywatnych spotkań biblionetkowiczów:) W biblionetce zawiązują się przecież przyjaźnie i zaczynają żyć własnym życiem. Za to na spotkaniach biblionetkowych ZAWSZE mile widziane są nowe osoby!:) A w ogóle ten Kraków to rzeczywiście jakiś lewy - bez Krasnala w ogóle sobie nie radzi;P (Tak jest, właśnie wjeżdżam Wam na ambicję:))
O, nie widziałam tamtego Twojego posta ;) Ja to dopiero od października będę mogła po krakowsku, wtedy odezwę się znowu :)
William Styron - Wyznania Nata Turnera Anna Seghers - Światło na szubienicy
No wtedy się zaczęło, a w maju słyszałem już o miesiącach tego roku, kiedy ten trend się utrzymał. Ale o kontrowersjach nic nie słyszałem - o co chodzi? Może jakiś link znasz na ten temat?
A ja wolę Dirty Dancing 2, może ze względu na Patricka Swayze z części pierwszej, który nie wiedzieć czemu wzbudza u mnie niemile widziane sensacje w okolicy żołądka. Co do własnej ulubionej pary filmowej: Księżniczka Leia i Han Solo z "Gwiezdnych Wojen" :)
Edward P. Jones - Znany świat (Pulitzer) - opowieść o byłym niewolniku - właścicielu niewolników.
Tak jak mówię - rzuć terminem to będziemy się głowić :) Kasia (jurczak) wróci z wyjazdu, to może również będzie się chciała spotkać (zresztą parę postów wyżej wyrażała taką chęć).
Wspaniałą powieść o współczesnej kobiecie (czarnej) "pośliźniętej w czasie" (to jedyny element fantastyczny) do epoki niewolnictwa napisała świetna pisarka sf Octavia E. Butler. Tytuł: "Kindred" (1979). Oczywiście nietłumaczona. Klasyczna, fundamentalna "Autobiografia Murzyna" Bookera T. Washingtona wyszła u nas, ale... tylko przed I wojną. Była tak głośna, że w ciągu kilku lat pojawiły się co najmniej trzy przekłady.
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. I cała reszta książek tych autorek. Może to trochę za wcześnie jeszcze, ale ani się obejrzysz i będą potrzebne. :)
Ale to było Boże Narodzenie. Come on, nie kupujesz w Amazonie paperbacka w Boże Narodzenie, bo go dostaniesz pewnie po Nowym Roku albo później. Kupujesz za to eBooka, bo tego dostajesz od razu przez Sieć. Tylko dlatego osiągnięto w tym dniu taki wynik. To, i pewnie część osób dostała Kindle pod choinkę. Inną sprawą jest fakt, że ostatnio sprzedają więcej eBooków niż hardcoverów (choć już się pojawiło w związku z tym trochę kontrowersji).
Tysiąc dni w Toskanii
Płaczące niemowlę: Dlaczego dzieci płaczą, co czują wtedy rodzice, jak radzić sobie w takich sytuacjach? - bardzo ciekawe ujecie tematu, bez poklepywania po ramieniu i znajomosci wszystkich recept. Nie jest to stricte psychologia rozwojowa (choc sa jej elementy), ale bardzo, bardzo ciekawe, ujmuje tez problem w perspektywie antropologii i jak inne kultury sobie z tym radza. Jesli czytasz po angielsku to polecam "Your child your way" - swietna ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)