Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Misiaku, dostałam dwa, ale umarłam wczoraj ze zmęczenia i nie dałam rady odpisać. Dziękuję! :)) Irving przeciętny. W porównaniu z grafomańskim "Światem wedłyg Garpa" znacznie lepszy, nawet się go dobrze czyta, ale niewiele w człowieku potem zostaje. Język dość ładny, ale ja nie przepadam na taką literaturą. Tak Irving, jak i Nora Roberts, są z przypadku: mam wszystkie książki w pudłach, nawet pożyczone i napmknęłam o tym takiej jednej. Zdj...
Ad. 13...Dzięki za wczorajszą (czy przedwczorajszą) "polecankę":) Książkę już zarezerwowałem sobie z pracy. Na 4.też czekam:) Zresztą...to Schmitt:) (i wszystko jasne:)!) Na 8 - muszę zapolować;] ! Tak samo na 2 - BEZAPELACYJNIE:)! Tak jak na Samotność...nomen-omen w ślad za filmem jak też...pewną recenzją ;]
A czemu ten Irving tak nisko? Przymierzam się do tej Jednorocznej wdowy w bardzo odległych planach czytelniczych:) PS. Dostałaś maila ze zdjęciami?:)
Gratulacje, Veverico! :) A ja mam remont w domu: nie czytam, padam ze zmęczenia. Wiczorami siadam do kompa podczas kolacji i coś tam usiłuję kliknąć, ale niewiele. Osiągnięcia czytelnicze mam marne i głównie sprzed remontu. Powrót do domu (6) Grobowiec (4) Lewą ręką przez prawe ramię (4) Syberia: Wyprawa na biegun zimna (4) Jednoroczna wdowa (3,5) Słodka śmierć (3)
Moje lipcowe lektury: 1 Alberto Moravia "Nuda" - 3 2 Steve McVicker "I love you, Phillip Morris" - 5 3 Hilary Norman "Pasierbice" - 4 4 Eric Emmanuel Schmitt "Ulisses z Bagdadu" - 5 5 Jerzy Harasymowicz "Bieszczady" - 5 6 Jerzy Antczak "Noce i dnie mojego życia" - 4+ 7 Agatha Christie "Wczesne sprawy Poirota" - 3+ 8 Marcin Szczygielski "Bierki" - 5+ 9 Anna Kłodzińska "Nie bój się nocy" - 5 10 Monika Rakusa "Żona Adama" - 5+ ! 11 Lew...
"Trzeci znak" niedawno nabyłam, nie dlatego, że kryminał, tylko dlatego, że Islandia w tle. Ta czwórka to "aż" czy "tylko"?
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 16 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 48 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 50 SAVE 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 8 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 40 OUT 8...
Prawda, że te kocie opowiadania są urocze?:)
Mój lipiec: Nie i Amen (6) Boga przecież nie ma! (Lindenfors Patrik) {5,5} Kociołkowanie po polsku (Hangel Ewa) {5} Siostra mojego serca (Divakaruni Chitra Banerjee) {5} Liana pragnień (Divakaruni Chitra Banerjee) {6} Zawsze jakieś jutro (Wieczerska Janina) {4} Błękitny zamek (Montgomery Lucy Maud) {5} Nana (Zola Émile) {5} Na domiar złego (Lynch Sarah-Kate) {5,5} Liryki najpiękniejsze (Staff Leopold) {5} Fikołki na trzepaku: W...
Ojej, a czemu Kundera tak nisko?
ależ Wy naparzacie z tymi lekturami :) mój dorobek lipcowy jest tak skromny, że aż się wstydzę przy Was. No ale co mi tam :) Uczta dla wron: Sieć spisków jak do tej pory ostatnia pozycja w serii. Nadal wysoki poziom. 5,0 Na kocią łapę proste opowiadania w liczbie 12. bardzo przyjemnie się czyta, Archer sprawdza się bardzo w krótkiej formie, aż wypożyczyłem sobie kolejne Jego opowiadania. 4,0 Bel-Ami jak to ktoś napisał w recenzji "lit...
1.Anna Karenina - Lew Tołstoj 2.Kredożercy - Oscar Aibar 3.Podróże Gulliwera - Jonathan Swift 4.Jan Paweł Wielki. Droga do świętości - Mieczysław Maliński 5.Na Skalnym Podhalu - Kazimierz Przerwa-Tetmajer
I ja też serdecznie gratuluję ci Veverico obrony! Życzę powodzenia w dalszych wyborach zawodowych :-)
Z fonetycznego punktu widzenia: szyszynka i dżdżysty - słowa, na których nawet Polak może sobie połamać język:)
Przeczytane w lipcu: 1.Kirst Hans Hellmut-Prawo Fausta (4,5) 2.Kirst Hans Hellmut -Noc generałów (4,5) 3.Choromański Michał -Zazdrość i medycyna (4,5) 4.Kirst Hans Hellmut-08/15 w partii (5) 5.Kirst Hans Hellmut -08/15 w koszarach (5) -po raz trzeci 6.Kirst Hans Hellmut-08/15 na wojnie(5)- po raz trzeci 7.Kirst Hans Hellmut -08/15 walczy do końca (5)- po raz trzeci 8. Kirst Hans Hellmut -08/15 dzisiaj (5,5)
Za pierwowzór Maxa Aue posłużył Littellowi Leon Degrelle i jego pamiętniki (można o tym przeczytać w "Suche i wilgotne"). Niestety nie mam możliwości sięgnięcia do tej pozycji więc i konfrontacji z tekstem "Łaskawych". Traktując więc powieść jako autonomiczny twór moje wrażenia są następujące: Pochwalam przedstawienie (a właściwie wiwisekcję) postaci - dogłębna, boleśnie szczera, intrygująca. Umiejętnie ukazane, wspomniane przez Was, przenikani...
Drugie życie Bree Tanner (Meyer Stephenie) 4,5 Katedra w Barcelonie (Falcones Ildefonso) 4,5 Księżna de Clèves (La Fayette Marie-Madeleine de) 4,5 Malowany welon (Maugham W. Somerset) 3 Notatki z wystawy (Gale Patrick) 4 Przyjaciel na zawsze (Jaworczakowa Maria) 5 Śmierć w Breslau (Krajewski Marek) 4 W imię miłości (Picoult Jodi) 5,5 Zapasy z życiem (Schmitt Éric-Emmanuel) 5
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 16 out 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 48 save 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 48 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 8 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 42 8. Krysty...
Niezbędnik ateisty: Rozmowy Piotra Szumlewicza [5] Samolubny gen [5] Leksykon niewiedzy: To, na co dotychczas nie znamy odpowiedzi [3] Ateusza portret własny [6]
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 18 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 46 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 48 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 8 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 42 8. Krystyna...
Lipiec: • Pusty dom (4); • Cudowny czwartek (5); • Historia brzydoty (4,5); • Sala nr 6 (5); • Orso (5); • Blask fantastyczny (4) audiobook.
Hmmm... Może masz rację... Przynajmniej częściowo. Istnieje taka możliwość. Jednak w momencie, gdy Bella i Jacob pocałowali się przed bitwą w Zaćmieniu i Bella odkryła, że jest w nim zakochana, to gdyby go wtedy wybrała, nie byłby już tym Parysem. Na pewno wspominałaby później Edwarda i zastanawiała się, jakby się im ułożyło, ale byłaby całkiem szczęśliwa z Jacobem. Chociaż... faktycznie, możliwe, że ciągle by ich porównywała i zaczęłaby żałować...
Gratuluję! I sama się chwalę lekturami: Noce w Rodanthe (3,5) Epigram na Stalina (5) Rymowanki dla dużych dzieci (4,5) Pieśń Łowcy (5) Triumf lisa Reinicke (4) Inny wiatr (4) Krucha jak lód (5) Kot, który wiedział i inne opowiadania (4) Składana wanna (4) Wielka gra (4) Zjawa w adidasach (3,5) Niech wieje dobry wiatr (5) Blondynka, jaguar i tajemnica Majów (4,5) Ćwiczenia z utraty (5) [jest recenzja] Nie musisz być najlepsza: Jak...
Lipiec: Koniec tygodnia (4,5) Wampir z Ropraz (4,5) Wampir i inne opowiadania (4,5) Azyl (4) Utalentowany pan Ripley (4,5) Marek Edelman: Bóg śpi (5) Złodziej twarzy (3,5) Rzeźbiarze chmur (5,5) Miasto - morderca kobiet (5)
Ludzie z charakterami: O okupacyjnym sporze Czesława Miłosza i Andrzeja Trzebińskiego (5) Końcówki: Henryk Bereza mówi (4) Fabryka nostalgii: O fenomenie pamięci wieku dojrzałego (5) Enklawy wolności: Literatura rosyjska w Polsce 1956-1989 (4) Zagubiony kosmonauta: Zapiski antyturysty (4)
No i właśnie, zapomniałam - Veverico, serdeczne gratulacje!! :))
1. Dwoje ludzi bardzo sympatyczna powieść z klimatem początku ubiegłego wieku, z angielskimi ogrodami i koniecznie z motylami 2. Retoryka czasami bardzo pokrętne, wręcz nieprzyzwoite argumentowanie 3. Poetyka A to prześliczne, w ogóle byłam zaskoczona, jak Arystoteles dobrze się łączy z upałem, to chyba ta greckość jego. :) 4. Quo vadis rozczarowanie, dosyć czułostkowe, dla mnie jedyna wzruszająca scena to tytułowa 5. Pielgrzym nad Tinke...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 18 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 46 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta)48 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 10 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)42 save 8. Krystyna...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 18 out 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 46 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta)48 save 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 12 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)40 8. Krystyna ("...
Do mojej listy muszę jeszcze KONIECZNIE dorzucić niezapomnianego Porfirego Pietrowicza ze "Zbrodni i kary"!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)