Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wyszło na to,że Dickens jest literaturą łatwą i niezbyt wymagającą;) Poprawiam więc:Gdy przeczytam Dickensa, będę czytać tylko literaturę łatwą, do zapomnienia i niezbyt długą;)
Nie było czasu na czytanie,bo sesja na studiach dała mi mocno w kość( a jeszcze się nawet nie skończyła). Tak więc przeczytałam tylko: Wpadka (4) Sto dni po ślubie (4,5) Cztery asy i pas (3) Po sesji nie będę czytała nic "poważnego" i trudnego, pozwolę sobie tylko na Dickensa i jego "Wielkie nadzieje", bo muszę trochę odpocząć :)
Pamiętam, że jakoś wyjątkowo bardziej podobał mi się film z Meryl Streep i Clintem Eastwoodem niż książka Wellera... Ale może to dlatego, że widziałem go najpierw:)
Ha, ha!!! Bingo:D
To jest pomysł, ale rozwiązanie powinno być proste i dawać konkretną "wartość dodaną" użytkownikom, a nie tylko usuwać niedogodności. Więc można tak zrobić w połączeniu z jakimiś innymi bonusami.
Myślałam, że właśnie coś z rosyjskiej mi polecisz. Bo dotychczasowe próby wypadły niezadowalająco. Kanon kiedyś już oglądałam, część wymienionych mam w planach, innym się przyjrzę. Dzięki. Tylko to zdobywanie poszczególnych części cykli... ;)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 save 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 22 out 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 48 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 22 8. Marcel (cykl ...
Ach, ten Bazak:) PS. Sprawdź maila:)
Przekład Roberta Stillera.
Strugackich mam w planach na te wakacje, mam nadzieję, że podzielę Twoje zdanie.;) Jeśli chodzi o rosyjską, to niestety nic nie mogę polecić, znam tylko Łukjanienkę (reszta, którą znam ze słyszenia jeno, jest w najlepszym przypadku przeciętna, podobno). Chociaż może gdybyś zaczęła czytać "Patrole" od pierwszego tomu, spodobałyby Ci się bardziej. Ale z anglosaskich autorów koniecznie Martin i "Pieśń lodu i ognia" (tom pierwszy Gra o tron), świe...
"Ojciec Goriot" Balzac (audiobook, powtórka) (5) "39,9" Rakusa (5) "Kasika Mowka" Nowak (4) "Jeruzalem" Tavares (3) "Tak trudno być mną!" Półtorak (4.5) "Wojna" Le Clezio (4) "Pierwszy dzień reszty życia" Drużnikow (3.5) "Taki piękny dzień" Mazzucco (4) "Ciemna materia" Zeh (5)
Ameryka nie istnieje
Nic tam nie widziałam absurdalnego, same prawdopodobne. :)
Bułyczow, Strugaccy. A co z fantasy polecasz? Ostatnio czytam sporo fantasy, w pewnym wieku zbiera się na bajki. ;)
Bo Nieboszczyk jest śmieszniejszy! I bardziej nagromadzony absurdalnie. ;-p
Dwóch było tylko takich pisarzy, którzy skłonili mnie do wypisywania cytatów w notesiku. Pierwszym, jeszcze w czasach licealnych, był Dostojewski. Drugim, później, na studiach - Faulkner. A z "Wielkim lasem" to w ogóle dziwna sprawa jest, bo po pierwsze primo, nie przepadam za opowiadaniami, wolę formy dłuższe. A po drugie primo, nie uważam myślistwa za najwspanialsze hobby wszech czasów. A po trzecie, takoż primo, nie płaczę nad książkami (ra...
1. Nie ma Albertyny 2. Czas odnaleziony Wiadomo. 3. Obrazy Włoch Ja w ogóle nie wiem, jak można jechać do Włoch bez Muratowa? Chyba się nic nie widzi w ogóle? 4. Powrót do Stumilowego Lasu: Dalsze przygody Kubusia Puchatka, Krzysia i reszty przyjaciół Dobre, ale nie pyszne jak powiedziała siostrzenica profesora Raszewskiego wypijając butelkę atramentu. :) 5. Rozmawiał z bydlętami, ptakami, rybami...: Opowiadania o zwierzętach A to pyszne...
A jakie to starocie? Bo jeśli coś w klimatach bliższych fantasy, to może coś dla siebie wybiorę.;)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 36 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) Out 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) Save 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 24 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 48 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 22 8. Marcel (cykl "W posz...
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (6) Dziewczyna, która igrała z ogniem (5) Zamek z piasku, który runął (5) O miłości i innych demonach (4) Zagubieni w Tokio (3,5) Droga przez mrok: Opowiadania pisarzy niemieckich 1933-1945 (4,5) Tragedia "Gustloffa": Relacja osoby ocalałej z największej katastrofy morskiej w drugiej wojnie światowej (4,5) W stepie, ostach i burzanie i inne opowiadania (4,5) Idąc rakiem (5) - jestem w połowie, ale ocena...
Czerwiec: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet 5 Kocia kołyska 5 Tsugumi 4 Narzeczona księcia 4 Lato 4 Porozmawiajmy spokojnie o tych sprawach 3
O! Też tak miałaś z Faulknerem? Mnie, do dzisiaj niechętnemu napisaniu czegoś więcej, niż parę linijek, on właśnie skłonił do założenia zeszytu z cytatami. A "Wielki las" tak pięknie pokazuje, że Faulkner jest również mistrzem krótkiej formy.
Hmm, przeciez nie musial osobiscie sprawdzac. Naprawde mogl poslac kogos innego. Carlisle na przyklad na pewno by to dla niego zrobil (przeciez on nie stwarzal zagrozenia dla ludzi). Mogl wrecz poprosic Alice zeby sprawdzala na odleglosc (i zaniepokoic sie czemu ona nie ma zadnych wizji o Belli, bo to moglo wskazywac na problem). Znajac Belle i jej sklonnosc do popadania w rozne ehem, przygody powinien cos takiego wrecz przewidziec. Denerwuje mni...
Zupełnie nie moja bajka. Męczyłam się dość długo i dałam za wygraną. Zauważyłam, że rosyjska fantastyka, ta współczesna, ma pewne trudności z przebiciem się u mnie. Za to niezmiennie lubię rosyjskie starocie.
Cześć, czy ktoś mógłby się wypowiedzieć który przekład "Alicji" jest najwierniejszy/najlepszy? Słyszałem, że przekład ma znaczenie w przypadku tej książki, a nie chciałbym wersji uproszczonej (np. jednej z tych wersji "dla dzieci"). Anyone?
Myślałam, że będzie więcej, ale nie wyszło: Zwierz w łóżku - 4 (takie, momentami irytujące, czytadełko na wolny wieczór, ale że wieczór był raczej miły, dzięki wielkie JoannozKociewia:)) Będziesz tam? - 5 (autor wiele motywów powtarza w swojej twórczości, ale mimo wszystko świetnie pisze:)) Szczęście za progiem - 2 (wielkie rozczarowanie) Róża i Wieprz - 5 (jest recenzja) Schodów się nie pali - 5,5 (jest recenzja) Starcie królów - 6 Jest...
A czemu "Dzienny Patrol" tak nisko?
Podejrzewam, że wtedy reklamy przestałyby komukolwiek przeszkadzać :-)
Nie zgadzam sie z toba, Aleutka. Tez najpierw sie dziwilam, gdy tylko czytalam teksty Edwarda typu "nie zasluguje na Belle", bo to przeciez on byl tym pieknym, szlachetnym, romantycznym wampirem. Ale pozniej przeczytalam wersje "Zmierzchu", ale z punktu widzenia Edwarda napisana przez S. Meyer. Wtedy wszystko zrozumialam. On naprawde uwazal, ze jest potworem, ze nie zasluguje przez to na osobe tak ciepla, miekka, odwazna i szczera jak Bella. Co ...
A może, jeśli reklamy komuś przeszkadzają, to niech płatne będzie konto wolne od reklam? Przykładowo: wysyłamy smsa, za jakąś symboliczną kwotę i mamy konto bez reklam na dany okres czasu. Myślę, że byłoby to uczciwe rozwiązanie, spotkałam się z nim już kiedyś na jakimś portalu.:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)