Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak pies do jeża podchodziłem do "Władcy Pierścieni" przed laty i odpuszczałem sobie raz za razem. Dopiero "Hobbit" otworzył mi oczy, przypadkiem go napotkawszy. Przyszedł w samą porę, bo groziło mi zatrzaśnięcie w realnym świecie wyzutym z wyobraźni. Dlatego jestem zwolennikiem takiej kolejności czytania Tolkiena: "Hobbit", "Władca Pierścieni", "Silmarillion", "Niedokończone opowieści"; w tym miejscu może pojawić się biografia autorstwa Carp...
Jasne jasne, szkoda że dwie pozostałe chciały mnie razem z "Pa!" ukamienować :D I nie doktorze, bo w tym przypadku po "r" nie byłoby kropki ;]
Co do Dukaja to właściwie się podpisuję, tylko Czarne Oceany zastąpiłbym Xavras Wyżryn i inne fikcje narodowe i Córka łupieżcy CO jakoś mnie nie przekonują, stać tego autora na więcej. Od siebie mogę dodać praktycznie wszystko Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber) Z akcentem na ten cykl Ziemiomorze Jeżeli chodzi o SF , polecam Lema np. Solaris Cyberiada [1998]
Doktorze Kafar, chyba trochę przesadzasz. Tylko jedna osoba powiedziała Ci "Pa!". To było nawet dowcipne!
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 18 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 14 save 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 24 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 44 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 24 8. Marcel (cykl "W poszuki...
Jak wszyscy, to wszyscy, a więc i ja dziękuję ślicznie za czerwcowy, kwietny konkurs i czekam na kolejne, równie miłe. Po raz pierwszy udało mi się dostać na podium, co przyjemne jest bardzo. Życzę również wszystkim Biblionetkowiczom udanych wakacji!
Ok, sierpień. :-) Tak, ja wiem, że sobota, ale znowu stąd to są trzy dni na wielbłądzie... :-(
Ale to jest sobota, 24 lipca, ha! :) A o tej Inez nic nie słyszałam... Ale nie teraz, bo muszę się umówić z fachowcem i z okazji malowania będę raczej książki do pudeł pakować. W sierpniu może, ok? :)
:-) A masz to: Inés, pani mej duszy? Wprawdzie spoza cyklu, ale jeżeli lubisz Allende... Jutro będę wiedzieć, czy mam jakąkolwiek szansę na wolny dzień w lipcu, bo to sezon urlopowy, a ja mam urlop zaplanowany na jesień.
Jesteś niesamowita! Nie, dziękuję, "Portret w sepii" mam własny, oczywiście tym bardziej nieprzeczytany. ;) Ty kombinuj, Paren, jak to zrobić, żeby do Ustronia dojechać w lipcu. :))
No właśnie. Też mi to jakimś ostracyzmem zapachniało ;-)
Jesteście bardzo niemili ;p Przeca napisałem, że wydaje się być, a nie że jest. Obejrzałem, na wstępie miałem spięcie z jakimś bibliotekarzem, bo nie pasowało mu, iż książki w 100% nie opisałem. Do tego doczytałem, że tak jak i Biblionetka, robią bazę danych pod księgarnie. Więc sobie odpuściłem i już zgłosiłem konto do usunięcia. Choć nie powiem, było kilka fajnych myków, które warto by wprowadzić i tu. Co do łączenia Biblionetki z Face...
Dodaję: Zmrok
Ach, jak miło się ujrzeć na podium. A że zdarza mi się nie częściej niż raz do roku, to pewnie na ten rok limit już wyczerpałam ;) Było super, Niko, dziękuję!
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 18 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 24 OUT 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 44 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 24 8. Marcel (cykl "W poszukiwa...
Marylku, a chcesz może tom trzeci: Portret w sepii do kompletu? Bo wtedy byś czytała od razu całość... To co, przysłać Ci? :-)
Ważne, że dotarłaś, Reniferku, tak Cię dawno nie było! :)) Jak zobaczyłam, że jesteś, pobiegłam sprawdzić tę Allende - mam Twój "Dom duchów", a od Koko "Córkę fortuny". Obie nie przeczytane, oczywiście. ;-p
Ja oczywiście dotarłam spóźniona i znienacka, tylko dzięki smsowi od niezawodnego Marylka - nikomu nie oddałam żadnej książki, za to wywiozłam małą kupkę i już jestem w trakcie czytania :). Cieszę się, że mogłam Was wszystkich zobaczyć, porozmawiać, pośmiać się - i wierzę, że spotkamy się w Ustroniu. I że nie będzie tam muchy.
No to masz ładny obrazek w prezencie. :) http://benko.deviantart.com/art/Jon-Snow-and-Ghost-62407670 Ja właśnie skończyłam ostatnią istniejącą część i jestem niepocieszona. Dla zupełnej odmiany będę teraz sprawdzać, czy ten Larsson jest rzeczywiście taki dobry, jak na BiblioNETce mówią.
Coś w tym jest. Z "Pożeglować..." też coś takiego miałam, ale już "Ostatnie promienie słońca" poszły mi gładko, a to podobno słabsza powieść.
Nie wiem, czy tylko ja tak mam z Kayem, czy to jakaś ogólna reguła, ale moim zdaniem on nie ma ręki do początków. Przez pół "Tigany" przebrnęłam siłą woli i godnością osobistą - fakt, że w końcu mi się bardzo spodobała. Z "Pożeglować do Sarancjum" miałam to samo - przez pierwsze sto stron powtarzałam sobie: "to Kay, w końcu będzie warto". No i w końcu było... Ale czy to tylko ja się tak z nim męczę?
Zacznij od "Pana Lodowego Ogrodu", naprawdę warto.
Popieram i chylę czoła przed Jolą! :-)
Oj, nie pamiętam... i też nie zapisałam... Może ta osoba się zgłosi? Jak nie tu, to na spotkaniu?
A właśnie, zdjęcia! Dzięki Jolu ;) Na jednym z nich jak byk widać, że czytam opowiadanie Misiaka, więc pozwólcie, że krótko podsumuję swoje wrażenia: ś w i e t n e. Michale, podoba mi się, jak czujesz słowa i jak je zestawiasz. Oszczędne, zgrabne zdania tętnią napięciem. Opowiadanie nabiera plastyczności, gęstnieje, rozkwita i robi się taaaaaaakie odważne! Brawo, chłopie ;) Wszyscy przeczytajcie koniecznie a powiedzenie "weź się w garść" już nigd...
Paren, komu ja miałam przekazać Twój "Złoty notes" po przeczytaniu? Bo sobie nie zapisałam... :(
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 save 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 18 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 26 out 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 44 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 24 8. Marcel (cykl ...
Książki wymienione przez Ciebie (no dobra, oprocz Endera), mi również BARDZO się podobały :) Inne, wg mnie też bardzo dobre i godne polecenia: - China Mieville - Dworzec Perdido - Rothfuss Patrick - Imię wiatru - seria "Opowieści rodu Otori" Lian Hearn - akcja toczy się w fikcyjnej krainie przypominającej feudalną Japonię - VanderMeer Jeff - Miasto szaleńców i świętych - książka... dziwna (bądź co bądź zaliczana do "gatunku" new weird ; ))...
Wyjęłaś mi to z myśli tylko Twoja wersja jakaś bardziej kulturalna mi się widzi w porównaniu z moją. :)
Powinna być jeszcze możliwość połączenia swojego konta z facebookowym, bo już jest możliwość podzielenia się czymś przez fb. Jeżeli już iść w tym kierunku to może też OpenID?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)