Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 40 save 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 42 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 14 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 12 out 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 52 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)16 8. Marcel (cykl "...
No to blat, idziem na ten balet. Kiedy będę gotów (nieprędko), umieszczę list pod MiM w miscellaneach albo w forum i dam Ci znać; ewentualnie umówimy się na posłanie Ci solowo pocztą komputerową; ewentualnie Ty dasz znać, gdzie to najlepiej umieścić. Szczerze mówiąc, nie wiem, czy trzeba. Niemało z tego, co bym w takim liście napisał, już jest tam w recenzjach, w komentarzach itd., niejedno z tego, czego nie ma, już wiesz. Po drugie - jedno naj...
Często brakuje mi, gdy jestem np. u kogoś w schowku lub na liście wyszukanych książek, jakiegoś symbolu, zaznaczenia, że mam daną książkę w schowku. Może dałoby się- na wzór podkolorowania, gdy książka została przeze mnie oceniona- stworzyć takie cudo... :>
Mnie się też "Zazdrość i medycyna" specjalnie nie spodobała i wręcz zmęczyła, choć w ogóle lubię powieści z wątkiem medycznym. Dałam jej identyczną ocenę jak Ty - i raczej nie będę do niej wracać.
Ale ta "średnia ocena" na stronie ksiązki też jest. Gwiazdki są tylko dodatkiem łatwo wpadającym w oko. ;-)
ach, już widzę, że "stary" sposób oceniania też jest dostępny, przepraszam, nie zauważyłam tego wcześniej :>
"Na stronach recenzji i czytatek pokazane są ilości ich wyświetleń " No, gdzie? poproszę o pokazanie palcem, bo nic nie widzę! A tu: "Wyświetlanie czytatek, recenzji i tematów na forum napisanych przez obserwowanych użytkowników", bardzo proszę o więcej informacji jak to ma wyglądać, bo nawet nie wiem czego szukać. A tak w ogóle to zmiany super! Możliwość sortowanie ocen książek w rankingu wg roku wydania wydaje mi się bardzo, bardzo pr...
To tak przy okazji oceniania dodaję ku pamięci... Był już gdzieś temat, bo ktoś założył, dotyczący oceny 4+ określonej w spisie jako "całkiem dobra". Podobnie jak uczestnikom tamtej dyskusji "całkiem dobra", kojarzy mi się z "lepsza niż przeciętna, ale mniej niż dobra", czyli 3+. Może niech już lepiej będzie "dobra z plusem" (sama nie potrafię wymyślić lepszej nazwy), ale nie "całkiem dobra", bo to mylące.
Hmm gwiazdki wg mnie nie do końca są takie fajne, bo, jak zauważyłam, zaokrąglają ocenę. Niby to nie jest duża różnica, ale ja np wolę wiedzieć jak dokładnie wygląda średnia - inaczej patrzę na książkę z oceną 4,76 niż z 5,00... Może zamiast tego wystarczyłoby podkreślenie linijki 'Średnia ocena'?
Lepiej przynieść :) będę miała co czytać we Wrocławiu
Napisz, proszę, więcej o "Eryniach". Nie przepadam za Krajewskim po książkach o Breslau, ale tak te "Erynie" promują, w Trójce czytają, że ... zaczynam się zastanawiać.
Nie, ocenianie samych gwiazdek jest bez sensu. Oceniający musi mieć świadomość tego co tak naprawdę jego ocena oznacza.
A może tak nad takim kanonem się zastanowić - Muratow, Herbert. Kto następny? Czapski całkiem pięknie w "Patrząc", ale tam mniej podróżniczo, bardziej malarsko. Iwaszkiewicza "Podróże do Włoch"? Mam zamiar poszukać teraz tropów z Muratowa - Goethe, Stendhal, Gregorvius (??). Coś mi się kojarzy, że Paweł Hertz wydawał całą taką serię "podróżniczą" klasyczną.
1. Obrona, Platon, 6 2. Kriton, Platon, 6 Na razie Dialogi dalej mnie zachwycają. Uklasycznianie było dobrym pomysłem. 3. Kapuściński non-fiction, Artur Domosławski, 5 Jak nie lubię biografii - ta mi się podobała. Uważam, że Domosławski przedstawił Kapuścińskiego bardzo uczciwie, na szczęście nie ubrązowił go. Zupełnie nie mogę zrozumieć negatywnych emocji związanych z tą książką. 4. Prometeusz w okowach, Ajschylos, 5 5. Agamemnon, Ajsc...
Postaram się stawić! :-) Mam nadzieję, że moje remonty wreszcie się skończą. :(
Okazuje się to dość późno, ale upadli występują w Miasta pod Skałą.
Gwiazdki bez opisu każdej z ocen? Nie, tylko nie to. Konkretny opis każdej oceny na skali był bardzo pomocny- dla mnie. Prośba- nie idźmy w stronę coraz bardziej interaktywnego i nowoczesnego serwisu, OK? :)
Dziękuję ;) A "Wiecznych wygnańców" czytałam, ciekawa pozycja, pierwszy raz spotkałam się z przedstawieniem upadłego z wampirzycą.
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 42 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 14 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling)14 OUT 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 52 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)16 8. Marcel (cykl "W poszukiwani...
A to moje czerwcowe plony: Kotolotki (4,5) Kotolotki z wizytą u mamy (4,5) Ocalony język: Historia pewnej młodości (4) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 ( 4,5) Przed pół wiekiem w stolicy (5) Uczestnicy wycieczki (5; jest recenzja) Rosyjska orchidea (3,5) Taksim (4; jest recenzja) Droga (4; jest recenzja) Smok i Jerzy (4) Smoczy rycerz (3,5) Smok na granicy (3,5) Osiem kroków tanga (4) Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem ...
Przygody Sherlocka Holmesa [Polska Oficyna Wydawnicza "BGW"] - 5 Bez zaskoczenia, Sherlock jak zwykle podobał mi się. Chińczyk - 5 Powiem herezję, ale to ciup bardziej mi się podobało od Larssona (którego co prawda przeczytałem dopiero dwa tomy) Wzgórze - 5 Po latach przeczytałem to ponownie. Ciekawy film z Sean'em O'Connorr. Leciutko może przypominać "Stąd do wieczności". Zamek nadziei: Wiersze i pieśni - 5 Od niepamiętnych ...
Przeczytane w czerwcu: • Ukochany syn (4,5), • Wspomnienie z Maripozy (4,5), • Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela (5), • Sachem (4), • Równoumagicznienie (4), • Ulica Nadbrzeżna (4,5), • Anna, Hanna i Johanna (5), • Historia o Dziadku do Orzechów i o Królu Myszy (4,5), • Kobieta w bieli (4), • Lala (5,5) audiobook, • Sprzedawca broni (3) audiobook.
Mi pasuje :) Mam Ci przynieść paczuszkę z Larssonem? Czy wolisz jej nie targać i mam odesłać ją prosto nad morze? ;)
Pomyslalam, ze przeniose tutaj ten temat, bo naprawde jestem ciekawa waszych opinii. Wiem, ze powinien byc umieszczony w dziale Ksiazki w szczegole, ale nie mam takiej mozliwosci wybierajac kategorie. Otoz powstaje nowa adaptacja Jane. Kinowa. Premiera ponoc w 2011, ale sa juz zdjecia w Sieci: http://www.usatoday.com/life/movies/news/2010-05-14-brontes14_ST_N.htm http://1.bp.blogspot.com/_Y6fJZjY8nyA/S-pkXIDk4HI...
To chyba pierwsza Christie, która mi się nie podobała. Myliły mi się osoby i fakty. Poplątana.
Wiem, Koko, zauważyłyśmy to z Epą jakoś w trakcie spotkania - "Zbrodnie.." są jedyną moja książką, w której losach się orientuję ;).
Ja z tych, co to zmian nie lubią. Ale dzisiaj mi się podoba :-))
Świetnie, że się pojawił RSS z recenzjami, bardzo tego brakowało. Teraz będę nimi bardziej na bieżąco :-) Mam jednak drobne pytanie, jak wyłączyć „dyskretną” informacje dla użytkowników AdBlocka, jeśli się z niego nie korzysta, a dodatkowo brakuje takiego przycisku, jak na obrazku?
Mój czerwiec 2010: *10 minut od centrum - 4; *Wieża z klocków - 5; *Ścigany - 4+; *Odyseja kota imieniem Homer: Prawdziwa historia ślepego kota i kobiety, którą nauczył miłości - 4; *Jeszcze żyje Emil ze Smalandii - 4; *Błękitna sukienka - 4; *Gra na wielu bębenkach - 5; *Zacisze 13: Powrót - 4+; *Piąta kobieta 4+; *Malowany welon - 4; *Śpiąca Laleczka - 4+; *Szklana huta - 5+; *Wszyscy mężczyźni mojego kota - 3+; *Posłaniec - 5; *...
Bardzo ciekawe zmiany :) Część już sprawdziłam, a z resztą postaram się zapoznać w ciągu najbliższych dni.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)