Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Słusznie robisz. Ja spokojnie poczekam na 2. lubo nawet i 3. generację, czyli najwyżej kilka lat... =} Głównie chodzi mi o wybór tytułów i kretyńskie zabezpieczenia wymuszane przez wydawców. Z przyjemnością też powitam jakąś ludzką formę abonamentu na pobieranie. Mnie się nie spieszy do gadżetów, chociaż bardzo je lubię, bardziej mnie interesuje idea kolejnej zmiany technologicznej w piśmiennictwie wywołującej zmiany kulturowe (takie antropolo...
"I zdrać mi, kim tyś jest, Madame? (...)" - piękna piosenka... http://www.tekstowo.pl/piosenka,stare_dobre_malze_stwo,kim_wlasciwie_byla_ta_piekna_pani.html Tak poważniej (ale TYLKO TROSZKĘ) ślędzę ten wątek już jakiś czas (oj, jakiś), jak też inne katowicko-śląskie, no i...książkę z moim ulubionym jedzonkiem w tle:) zapisałem na liście "do przeczytania"!
Dziękuję za informację. Do Stephensona na pewno zajrzę już sprawdziłam dostępność w mojej bibliotece miejskiej ;)
Skoro już się zastrzegałem, że trochę dzielę włos na czworo, to nie oprę się pokusie... Jeśli dla ciebie "książka to treść na papierze w okładce", to rozumiem, że miesięcznik "Odra" też jest książką? A nawet "Przekrój"? W końcu są na papierze, posiadają okładkę, no i mają treść. =} I w drugą stronę - a jak pisano na wołowej skórze (czyli prawdziwym pergaminie), to jeszcze nie były książki, nawet jeśli miały okładkę i treść, bo nie na papier...
O ile dobrze zrozumiałam to spotkanie jest o 11. W takim razie ze Zgierza wyjeżdżam koło 10.30 i cały samochód wolny. Czy mam po kogoś podjechać?
To ja proponuję żebyś przeczytał Lizę Marklund i Camillę Lackberg. Ta pierwsza nie jest oazą rodzinności, ale druga za to opisuje małomiasteczkową Szwecję. :)
Okulary... dobra. Już dość. :-)))
Dziękuję Wam bardzo :)
Kociu, tematem czytnikow natchnales mnie podczas ostatniego spotkania Bnetkowego i od tego czasu czytam na ten tematem dosc intensywnie, studiuje ceny i zastanawiam sie nad kupnem. zdecydowalam sie poczekac na II generacje czytnikow i bardziej rozbudowana oferte polskich ebookow, wowczas zdecyduje sie na zakup. W tej chwili mam przyjemnosc pisac te slowa z testowego ipada, ktory zostal mi uzyczony na 2 dni (stad brak polskich znakow) i jestem tym...
Oczywiście, że jest krytyczny wobec Szwecji; na walce jednostki z systemem w głównej mierze oparł swoje powieści. Jest krytyczny wobec wielkich korporacji czy niektórych grup społecznych. Nie zmienia to faktu, że pisarz reprezentuje skrajnie lewicową wizję funkcjonowania ludzi i państwa, co - jak stwierdziłem wcześniej - po prostu do wyznawanych przeze mnie wartości po prostu nie przystaje. Pzdr.
Kotki przywiozę. :) Które numery Wy macie teraz? "Pikniku" nie mam, mam "Hotel pod poległym alpinistą" i "Niedoskonałych" Strugackich, mogę przywieźć zastępczo, jeśli młody reflektuje.
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 56 SAVE 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 10 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 4 OUT 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 14 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski)38 8. Paul Atryda (cykl "...
Dla mnie jednak książka to treść na papierze w okładce. Nie powiedziałabym, że starożytni Egipcjanie czytali książki, bo treść mieli na papirusie. Podobnie starożytni Babilończycy nie czytali książek tylko tabliczki. A pksiążka mi się w ogóle nie podoba - tak samo mniej więcej należałoby mówić na stolik pstolik (bo w pokoju) tylko dlatego, że wymyślili stolik turystyczny. Tstolik. Przepraszam - to jakaś paranoja. Powstała książka elektroniczna,...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj)OUT 10 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 54 SAVE 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 10 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 6 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 14 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski)38 8. Paul Atryda (cykl "D...
Ehm, a w takim razie czy mogę jeszcze liczyć na jakiegoś kotka (Quilleranowego)? Ja oba przeczytałam, Miciuś jeszcze męczy, ale może do jutra zdąży. I czy nie masz przypadkiem, bo mi się przypomniało, "Pikniku na skraju drogi" Strugackich? Młody bardzo chce przeczytać, a u nas w bibliotece ktoś pożyczył i nie oddaje od ponad roku, więc pewnie wcale nie odda :(.
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj)OUT 12 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 52 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 10 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 6 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 14 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski)SAVE 38 8. Paul Atryda...
Widziałam, że czytałaś "Gwiazdę przewodnią" Joan Gould. Czy masz może swoją własną? Ja mam wydanie jeszcze przedwojenne. Miałam pożyczyć ją Joli (ma w schowku), ale przedtem chciałam ją sobie przypomnieć, bo czytałam ją "wieki temu". I okazało się, że brakuje 100 (!!!) stron. Zupełnie mi to wyleciało z głowy. I teraz "zżera" mnie ciekawość. Jeśli masz w domu tę książkę, to proszę pożycz mi ją.
To ja poproszę, żebyś przyniosła. Chyba dojrzałam do niej:)
"Ale nie będę jej musiała dostosowywać kiedyś do nowego sprzętu." - może do kolejnych okularów już będzie trudno i czytnik z ustawieniem dużych literek będzie wygodniejszy, kto wie... =}
<Bardzo dobrze, przy czym oczywiście papierowa książka też jest nośnikiem informacji. =}>. Ale nie będę jej musiała dostosowywać kiedyś do nowego sprzętu. <czy to jakieś normalne formaty, czy wariactwo przepychane przez paranoicznych sprzedawców, którzy boją się, że ktoś to może skopiować, jakby ludzie nie umieli zeskanować z książki papierowej..> Już to przerabiałam na normalnych kasetach, normalnych taśmach i normalnych płytach...
Bardzo dobrze, przy czym oczywiście papierowa książka też jest nośnikiem informacji. =} Płyty CD już powoli przechodzą do historii, wypierają je pliki MP3 (oraz FLAC, bo sieć coraz szybsza i nie trzeba tak oszczędzać na wielkości, więc jakość jest identyczna jak na CD). Masz rację, tempo zmiany nośników jest spore. Przejście na pliki to też jeszcze nie jest wszystko, bo są różne formaty plików. Generalnie jednak formaty tekstu są dobrz...
Nie, raczej wpływ mojej wizyty na targach książki (Spotkania "Książka elektroniczna - zagrożenie czy szansa" na targach książki w PKiN). Ale słyszałem tę zajawkę z Trójki, tam się wypowiadał m.in. nasz errator oraz premier Pawlak, który wsparł projekt fundacji, której jestem wolontariuszem, Wolne Podręczniki, już ponad 2 lata temu (http://www.nowoczesnapolska.org.pl/2007/12/10/premier-waldemar-pawlak-popiera-wolne-podreczniki/...
Z prawdziwym zainteresowaniem śledziłem wymianę zdań w poradni PWN dotyczącą tego właśnie tematu: kim jest pisarz? http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=11219 Niestety, ja też jestem stanowiskiem i postawą językoznawców zupełnie nieusatysfakcjonowany, nie mówiąc już o tym, że potraktowali autora pytania nieco protekcjonalnie, ale mniejsza z tym… Może tu właśnie uda nam się uzgodnić jakieś stanowisko w tej materii, czyli na przykład u...
Czyżby wpływ audycji w "Trójce"? Kilka dni temu było o elektronicznych podręcznikach :-)
Rozumiem Jolę. Znam Jeżycjadę w tę i nazad, ale do "Opium" zabierałam się kilka lat. Tak specyfika tej książki.
A dlaczego dwója za Opium? To jedna z moich ulubionych części "Jeżycjady":)
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 14 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) SAVE 52 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 10 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 6 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) OUT 14 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 36 8. Paul Atryda (cyk...
Ja czuję się zobowiązana do podziękowania Kociowi za to, że mi uświadomił, jakie to teraz cuda elektroniki się pokazują. Bardzo ciekawe te czytniki eboków. Ja zostałam gdzieś w ogonie na poziomie laptopów i telefonów komórkowych. :-) Nadal jednak twierdzę, że to co mam u siebie na półkach jest wieczne, a przynajmniej starczy mi za życia. Przerabiałam już różnego rodzaju nośniki (dobrze piszę, Kociu?) i urządzenia i sprawa ma się tak: - ma...
Ups... Jagata była już wcześniej wymieniona, przeoczyłam.
Dwója za Opium w rosole i piątka za Szóstą klepkę. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)