Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Miasto Boga (5) To oślepiające, nieobecne światło (5) Ojciec i ojciec (5) Kapuściński non-fiction (5) Ghostwriter (4,5) Krąg pierwszy (5)
A proszę bardzo. :) Teraz czas na "Wielkiego Mistrza" i koniec całej historii. Marzec minął mi głównie pod znakiem historii i autobiografii: - Indianie Ameryki Północnej Bardzo skrótowa historia Indian. Po tak cienkiej książce nie można spodziewać się wyczerpania tematu, ale przynajmniej uświadamia, że Indianie północnoamerykańscy to nie tylko ci z prerii, najczęściej pokazywani w filmach. - Księga smoków Bardzo sympatyczna antologia opowi...
Poza "Ruchem Generała" i "IACTE" to ciekawy zbiór, chociaż jego późniejsze powieści są dużo lepsze. Rzecz wartościowa, chociaż z pewnością nie jest to coś co trzeba znać.
Witam, bardzo chętnie wymienię na coś z mojego schowka: Karty na stół, A.Christie Wichrowe wzgórza, E.Brontë Dom na urwiskiem, M.H.Clark Małe zbrodnie małżeńskie, E.E.Schmitt Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki, M.V.Llosa Wszystkie książki są w bardzo dobrym stanie, czytane tylko raz :)
Werniks - 4 Paragraf 22 - 5,5 W trakcie: Wichry wojny (właściwie już trzecci tom, zblizam się do końca) Generałowie Ojciec chrzestny
Mój marzec: • Złota Czara (3,5) • Tortilla Flat (4) • Tajemnica Wawrzynów (3) • Odmieniec (5,5) • Zapiski z wielkiego kraju (5) • Skąpiec (5) • Dożywocie (4) • Wieczerza z ziół (5) • Pociągi pod specjalnym nadzorem (5) • Postrzyżyny (5) • Linia czasu (4)
www.1939.com.pl 4,5 www.1944.waw.pl 4 Extensa 4 Straż nocna 5,5 Łups! 5,5 Bóg urojony 5,5
* Detektyw Blomkvist żyje niebezpiecznie 4 * Doktor Murek zredukowany 4,5 * Druga brama 4 * Nad czarną wodą 3,5 * Nie ma z czego się śmiać 4,5 * Panna z mokrą głową 5,5 * W tańcu 5 * Wizyta starszej pani 6
Nikt nie wspomina o trzeciej tłumaczce Dumy i uprzedzenia. Czytałam ją w przekładzie Katarzyny Surówki, nazwy własne oryginalne.
Skończył się trudny okres na studiach - co od razu przełożyło się na liczbę książek: Zamek z piasku, który runął (6) - No W KOŃCU. Musiałam w połowie tomu przerwać na parę tygodni lekturę, bo czytanie Larssona w sesji to proszenie się o warunek. No ale teraz mogłam spokojnie skończyć i nacieszyć się towarzystwem Lisbeth. Anthony Hopkins: Światłość i mrok (5) - Biografia mojego ulubionego aktora - napisana sprawnie i niegloryfikująco. Op...
Koniec marca, a więc czas na podsumowanie. Ciężki był to miesiąc, ubogi w doznania literackie. Miejmy nadzieję że przyszły miesiąc będzie bardziej obfity. -Czarnoksiężnik z Archipelagu (4.5), -Roland S.Kinga (4), -Powołanie trójki (4.5), -Mroczna Wieża (4.5), -Ziemie jałowe (4), -Siewca Wiatru (dzisiaj kończe, na ten czas dał bym spokojnie 5).
Ja do tej listy dopisałbym Siewce Wiatru Kossakowskiej. W niej znależć można Lucyfera jako archanioła, a szatan dorównuje potędze bogu, a zwie się Antykreatorem. Fajna książka, polityka, rewolucje, wojna w świecie aniołów.
Niech wieje dobry wiatr (5) - warto przeczytać. Dom na Wyrębach (2) - książka napisana bardzo szkolnym stylem, autor buduje zdania w rodzaju: "Jedno było pewne - faktycznie byłem trochę spokojniejszy". Ja, pani woźna (2) - nie podobała mi się. Co słychać za tymi drzwiami (5). Lektor (6).
"Riwne / Rowno" Irwanec (4) "Dożynki 1983-2007" Sosnowski (3.5) "Dziennik na nowy wiek" Hen (5) "Druga płeć" de Beauvoir (4.5) "Kapuściński non-fiction" Domosławski (5.5) "Być kobietą i nie zwariować" Miller & Pawluczuk (5.5) "Marlene" Kuźniak (5) "Antypodręcznik filozofii" Onfray (4.5) "Zwierz w łóżku" Sumińska (3.5) "Korespondencja" Różewicz & Nowosielscy (4.5) "Drobne wiersze włoskie" Petrarca (4) "Żydzi i Niemcy" Scholem (4.5) "…m...
Przeczytane w marcu: Widok z ziarnkiem piasku (5,5) Naznaczeni błękitem: Część 1 (5) Otchłań (5) Mały Książę (4) Porwanie (4) Extensa (4) Autostopem przez Galaktykę (5) Demon i panna Prym (4,5) Restauracja na końcu wszechświata (5) Życie, wszechświat i cała reszta (4,5) Kuzynki (5) Noce i dnie (4,5) Nieznośna lekkość bytu (6) Wszystkie boże dzieci tańczą (5) Poczwarka (5,5) 2000 mil po Amazonce (4) Z Ziemi na Księżyc (4,5) Ja,...
1) Aleja Potępienia - 4,5 2) Czarodziejskie przygody Franka - 5 Praktycznie nieznana, a bardzo sympatyczna książeczka dla dzieci. :) Nigdy bym jej pewnie nie przeczytała, gdyby nie to, że sam autor bardzo miło, kulturalnie i nienachalnie zareklamował się na pl.rec.ksiazki. A w korespondencji okazał się niezwykle sympatycznym człowiekiem. Z przyjemnością przeczytałam elektroniczną wersję demo książeczki, po czym zdecydowałam się kupić książecz...
Również bardzo udany miesiąc, chociaż z jakością lektur różnie bywało.:) O bibliotece 3,5 (nieco już przestarzałe, ale przynajmniej ładnie się starzeje) Czy koty zawsze spadają na cztery łapy? 4 (zbiór ciekawostek dla wszystkich kociarzy) "Avatar" Jamesa Camerona 3,5 (zawiodła mnie jakość grafik, chociaż pomysł ciekawy) Muzeum rzeczy nieistniejących 3 Zbrojni 5,5 (znowu trafił mi się świetny Pratchett:) Kot, który czytał wspak 4...
Ja tak samo, z tą różnicą, że zamiast Bromby były (i nadal są, bo przecież odstresowania człowiek potrzebuje nie tylko przed maturą) Muminki.
Są jednak pewne zalety chorowania;) *przeczytane: 1.Inny świat: Zapiski sowieckie - 5 2.Samotność Bogów - 5,5 - z happy endem chyba byłaby gorsza 3.Trzepot skrzydeł - 3,5 4.Gringo wśród dzikich plemion - 6!!! - rewelacja, moim zdaniem nawet lepsza niż "Rio Anaconda" 5.Paragraf 23 - 3 6.Kontrabasista - 5,5 - zupełnie inne spojrzenie na instrument, jak i na muzyka:) rewelacja 7.Trzy historie i jedno rozważanie - 4 - miało być 5, ostatnie op...
Mój marzec: -> Droga do Zielonego Wzgórza (4) - podchodziłam do tej książki z bardzo mieszanymi uczuciami, z jednej strony prawie pewna, że będzie to marna podróbka, z drugiej - jednak klimat kusił. No i w sumie zostałam pozytywnie zaskoczona, autorka naprawdę fajnie oddała atmosferę i dość wiernie (w sensie - zgodnie z tym, co mówi sama Ania w późniejszych latach), ale też ciekawie opisała wcześniejsze losy Ani. -> Pamięci, przemów: ...
Zapraszam:)
Skoro nad tym pracujecie, to może przyda się moje spostrzeżenie, że wyświetlanie informacji o tym jakie książki danego autora są dostępne w księgarni bardzo zaciemnia stronę autora. Na przykład tu: Lem Stanisław. O ile wyświetlanie takiej informacji przy książce uważam za sensowne, to przy autorze nie jestem pewna w ogóle co do samej idei. A już na pewno nieszczególnie wygląda konkretne wykonanie, przynajmniej w tej chwili. Ja sama sugerowała...
Podałam tytuł "Co myśli mój pies" a nie podałam autora. Sorry! Uzupełniam więc: Bailey Gwen.
"Co myśli mój pies"
Pozycje ze "Schowka" pt "Planuję przeczytać" mogłyby być też sortowane według ocen. (nie ukrywam, że sugeruję się ocenami bardzo często...)
Nie czytałam jeszcze żadnej pozycji Picoult. Zaczełam od książki "Dziewiętnaście minut" właśnie... Właściwie nie zaczęłam jeszcze, aktualnie leży na półeczce i czeka aż skończę podobną cegiełkę - Shantaram.
Jak dla mnie przydałoby się kilka usprawnień ocen "Jestem zainteresowany"/"Nie jestem zainteresowany", czyli: 1) Możliwość dodania oceny "Jestem zainteresowany" na stronie książki - tak samo jak "Nie jestem zainteresowany". 2) Analogicznie powinna być możliwość pokazywania i ukrywania ocen "Jestem zainteresowany" w "Moich ocenach" 3) Książki, które były ocenione buźkami :-) lub :-( a później ta ocena została zmieniona na "Nie czytałem" nie...
Po zmierzchu zapowiada się nieźle:)
"Dziewiętnaście minut" - pierwsza, którą przeczytałam. Bardzo mi się podobała. Dobrze, że autorka nie boi się niekoniecznie "dobrych" zakończeń - kurczę, książka to nie bajka, takie "bajkowe" zakończenie często sprawia, że ksiązka staje się mało wiarygodna. "Zagoubiona przeszłość" - też bardzo fajne, ciekawy pomysł na książkę. Ogólnie Jodi Picoult, jej styl pisania i ciekawa tematyka bardzo mi się podoba - co zresztą znalazło odzwierciedlen...
Poprawione :).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)