Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Moich oczekiwań też Vesaas nie spełnił po tych wszystkich zachwytach w bnetce. I też tak kombinowałam jak Ty, że to może miejsce akcji. Ale w końcu doszłam do wniosku, że mnie dobili mentalnie papierowi bohaterowie, którzy byli jak manekiny, bez życia. To już żywszy jest ŚMIERĆ. :)
Też mu wybaczam, czasem rzeczywiście warto dokończyć jutro... :)) Powinnam w tym tygodniu dostać informację, że jest do odbioru. :)
A to my tego nie wiemy? ;>
Mogę prosić o źródło, bo Wydawnictwo Literackie i strona Dukaja nic na ten temat nie mówią? Bo to chyba nie jest jakaś zakulisowa informacja?
Po to, żeby nam, ludziom, pokazać, ile w nas ze "zwierza", którym przecież jesteśmy?
Tak, debiut. A tyle dobrego się o nim naczytałam tutaj, że miałam wielkie oczekiwania. Książka była dobrze napisana, wciągająca, owszem, ale jakoś nie umiałam się mentalnie zbliżyć z bohaterem, stąd tylko 4. Najpierw myślałam, że to z uwagi na miejsce akcji - nigdy nie mieszkałam na wsi - ale w końcu w Śródziemiu też nigdy nie mieszkałam, prawda? ;) Nie poganiaj Misiabeli, bo mi się zaraz Mruczysław przypomina; niech sobie czyta jak długo chce...
Pyszne były te zupki. Mniam... Dziękuję za konkurs :)
1/ Złodziejka książek (6) 2/ Dłonie (3) 3/ Szklany zamek (2) 4/ Plaża muszli (5) 5/ Warte ryzyka (4,5) 6/ Niech wieje dobry wiatr (5,5) 7/ Chłopiec z latawcem (6) 8/ Trzepot skrzydeł (4,5) 9/ I była miłość w getcie (5) 10/ Może zawierać orzeszki (3) 11/ Shantaram (jestem w trakcie czytania)
30 kwietnia ma być wydany :)
Jasne, że przyniosę. Spieszyłam się z pożyczkami, żeby wszystko oddać, ale przeziębienie mnie powaliło. Następnym razem już się uda :-))
Istotnie, jest tak jak myślałam. Firefox (3.6) + Mac OS = nie działa. Pod Safari słupki wyświetlają się. Nawet za bardzo, powiedziałabym. Tam gdzie jest 0% i nic nie powinno być widać, pojawia się pionowa czerwona kreska.
Mnie to znudziło. Co mnie obchodzi, że X poderwał Y, a Z ma problemy? Sumińska zmarnowała miejsce na takie bzdury, a części poświęcone zwierzętom potraktowała po macoszemu. W rezultacie ani to książka o zwierzętach, ani o ludziach. Właściwie to nie wiem, po co ją napisała i dla kogo.
Marylko, a to był Twój debiut z Vesaasem? Jeśli tak ogromnie polecam Ci "Straconą noc" i "Pałac lodowy". Cudne powieści. To drugie mam nawet własne, więc jak na następnym spotkaniu Misiabela mi przyniesie, będziesz mogła od razu przejąć:)
Aaa! Ja autobiografii nie czytałam jeszcze, to dobrze, ze jest na co czekać. Ja ten układ odebrałam jako sposób na przyciągniecie czytelnika; ludzie lubią ploteczki i historie z życia wzięte. Ale tak naprawdę, to plotkarskie by to było, gdyby Sumińska podawała prawdziwe imiona i nazwiska, a tego przecież nie robi. ;)
Bodajże główna bohaterka w którymś momencie zostaje nazwana jednorożcem.
Przedostatnie marzenie - (4,5) Tortilla Flat - (5) Grona gniewu - (4,5) Bumtarara - (4) Króliczek - (4) Pałac lodowy - (5) Z głowy - (5) Biblia jadowitego drzewa - (5)
Jest świetny, naprawdę warto! [I nawet mu wybaczam wtręty w stylu: "Teraz będzie naprawdę trudno, drogi czytelniku, jeśli więc czujesz się zmęczony idź spać i dokończ ten rozdział jutro". (ROTFL) ]
Hej, zastanawiam się jak Wasi domownicy odnoszą się do tego, że tyle czytacie? Popierają Was czy raczej się o to wkurzają? U mnie jest różnie, rodzice czasami mają do mnie pretensje, że tyle czytam i oczy sobie psuję (a jedyna w domu nie noszę okularów,nieźle nie? ;)) i w ogóle, że marnuję czas, który mogłabym poświęcić (o zgrozo!) na naukę. W sumie czasami sama mam lekkie wyrzuty sumienia, gdy się zaczytam i nie zdążę nauczyć na sprawdzian a...
nie wiem czy widziałam:) swego czasu obejrzałam mnóstwo tych filmów, i to wszystkie na raz i nie bardzo pamiętam, które to były:) a że Suchet mi idealnie pasował do roli, to teraz już nie wyobrażam sobie Poirota inaczej jak tylko jako Sucheta^^ Fakt, że każda książka jest inna, jednak mając już na koncie sporo książek Christie łatwo jest wchodzić w jej tok myślenia:) W "Po pogrzebie" był dobry pomysł, ale na początku pomyślałam o zabójcy i stw...
Niestety praca w bibliotece (a nawet dwóch) wcale nie daje tyle czasu na czytanie jak się większości wydaje. :) Udało mi się jednak co nieco przeczytać: Godzina czarownic (Rice Anne (pseud. Roquelaure A. N. lub Rampling Anne)) (6) Jedenaście minut (Coelho Paulo) (6) Księżyc w nowiu (Meyer Stephenie) (6) Lasher: Tom 1 (Rice Anne (pseud. Roquelaure A. N. lub Rampling Anne)) (5) Zaginiony symbol (Brown Dan) (5,5) Zatoka Trujących Jabłuszek (S...
Ja zdecydowanie poleciłbym to:Tortilla Flat (Steinbeck John)
Marylku, ten Dawkins już zamówiony.... :-))
Bo po świetnej autobiografii ta książka wygląda jak skrawek. Jakby autorka na siłę chciała wykorzystać to, co nie weszło do poprzedniej książki. W notatkach zapisałam sobie tak: Układ tej książki jest dziwaczny. Podzielona jest na krótkie rozdziały. Każdy zaczyna się od przedstawienia zwyczajów jakiegoś zwierzęcia. Gdyby autorka na tym poprzestała, książka byłaby znakomita! Byłby polski Droescher. Ale niestety, po przedstawieniu zwyczaju zwi...
O dlaczego nie podobała Ci się ta Ostrowska? Mam ją w biblioteczce, więc jestem ciekaw:)
I jak odbierasz Schulza? Tzn. skąd ta ocena 4,5?:) Ja go uwielbiam. Ma w sobie coś uwodzącego.
Nie wiem czy widziałaś, z "Niedzieli na wsi" zrobili bardzo dobry film. A jednak musisz przyznać, że każda książka Agathy jest nieco inna:) Na przykład ten pomysł w "Po pogrzebie". Sama idea... "On został zamordowany" - świetna!
Wielka gra (4) Pocieszenie (5) - tytuł adekwatny, polecam. Wezwanie (4) Dziewięciu książąt Amberu (4,5) Karabiny Avalonu (5) Podwójny wizerunek (4,5) Ciało obce (5) Najwspanialsze widowisko świata: Świadectwa ewolucji (6) I sto pozaczynanych, niedokończonych. :(
Przetrwał dwa tysiące lat. kto wie ile może jeszcze trwać. Myślę, że wystarczająco długo. "W kraju niewiernych" eksploduje pomysłami, z każdym opowiadaniem otrzymujemy coś zupełnie nowego, niezwykłego, fascynującego. Widać trochę niedociągnięcia w warstwie formalnej. Opowiadania są nierówne stylistycznie, widać, że np. "IACTE" jest dużo starsze od "Katedry" czy "In partibus infidelium". Ten autor nieustannie się rozwija, więc ciężko coś takiego...
Dlaczego "Zwierz w łóżku" tak nisko? Mnie się bardzo podobał. :)
Cieszę się, że "Księga..." się podobała.:) Nie wiem, czy to będzie coś w stylu "Galerii złamanych piór", ale jeśli chciałabyś trochę poczytać o samej fantasy jako gatunku, to służę uprzejmie Rękopis znaleziony w Smoczej Jaskini: Kompendium wiedzy o literaturze fantasy.:) Świetnie napisana, z typowym humorem Sapkowskiego, zawiera też miniencyklopedie najczęściej spotykanych stworzeń fantastycznych i elementów legend występujących w powieściach ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)