Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
1. Romans Teresy Hennert, Zofia Nałkowska, 4,5 - uświadomiłam sobie, jak niewiele znam książek z XXlecia, poza "Granicą" i "Przedwiośniem", to już chyba prawie nic. Będę nadrabiać. "Romans" dobry, czytałam w wydaniu BN, więc czego nie wyczytałam, to mi wyjaśniono:) 2. Chłopak na opak, Hanna Ożogowska, 3 - powtórka i rozczarowanie. Ani ciekawe, ani śmieszne. Nie wiem, co może podobać się w historyjkach, jak to się nie uczyć i kombinować. Główny...
Mój luty (zdecydowanie pod urokiem Steinbecka): (1) Na wschód od Edenu - Steinbeck 6 (2) Pięć osób, które spotykamy w niebie - Albom 3+ (3) Rudy Orm - Bengtsson 4 (4) Wilk, który nigdy nie śpi: Pełne przygód życie lorda Baden-Powella - Hansen 4 (5) Jakbyś kamień jadła - Tochman 5+ (6) Doktorzy - Segal 6 (7) Oberki do końca świata - Szostak 5+ (8) Emma - Austen 4 (9) Więzień urodzenia - Archer 5 (10) Zawód: Wiedźma: Tom 1 - Gromy...
Opowiedz mi coś o "Dzidzi", co? Czytałam trochę o tej książce, ale tradycyjnie najmocniej mnie do niej zniechęciła sugestywna (chociaż i bardzo tym akurat razem subiektywna) recenzja Nowackiego. Mówi on krótko: publicystyka podszywająca się nieudolnie pod literaturę. Szukam kontrargumentów. ;)
Tworki (4) Wolałbym nie (3) Dziennik dla dorosłych (5) Polskie poszukiwania "innej" Rosji: O nurcie rosyjskim w literaturze Drugiej Emigracji (3) Pensjonat (4) Rewersy nowoczesności: Klasycyzm i romantyzm w poezji oraz krytyce powojennej (5) Przeklinam rzekę czasu (4,5) Achtung! Banditen! (5) Dandys: Słowo o Brunonie Jasieńskim (4) Kwestia gustu (4,5) Wspomnienia o Leopoldzie Buczkowskim (4) Czarne sezony (4,5) Żydowska wojna (5) Zwy...
Obiecaj mi 4 Krew z kamienia 5 Morze nieszczęść 5 Zapiski na pudełku od zapałek 1986-1991 5
Zastanawiałam się nad formą Kubek - Tato Muminka czy Kubek - Tata Muminka... skoro jednak uważacie,ze powinien być Tatuś Muminka to.. Kubek - Tatuś Muminka czy Kubek - Tatusia Muminka Chodzi o nazwę produktu. Kubka z podobizną Tatusia Muminka
Dlaczego "Emma" tak nisko?
"Rozmowy z Jerzym Nowosielskim" Nowosielski & Podgórzec (5) "W świecie wszechmogącym. O przemocy, śmierci i Bogu" Mikołejko (5) "Pudełko ze szpilkami" Plebanek (3) "Czuję. Zawrót głowy" Sebald (5) "Czułość i obojętność" Ligocka (4) "Co się ostaje, ustanawiają poeci" Hölderlin (5) "Moja Afryka" Choszcz (5) "Dzidzia" Chutnik (4.5) "Kawior i popiół" Shore (5) "Mój prywatny sąd ostateczny" Koziarski (4.5) "Ojcobójcy" Gruszczyński (5) "A ni...
Orlando Woolf czyta się dalej.
Mój luty 2010: *Piórko na wietrze 5; *Rekreacje Mikołajka 4,5; *Betonowy ogród 5; *Pan Samochodzik i zagadki Fromborka 4; *Księga śmiechu i zapomnienia 4; *Opowieści chłodnego morza 3; *Sonata marymoncka 4,5; *Czarna ceremonia 4,5; *Proroctwo Sióstr 1; *Wielkanocna parada 5; *Pan Samochodzik i tajemnica tajemnic 4; *Kot, który czytał wspak 3,5; *Désirée czyli Czas próby 5; *Listy do domu 5,5; *Człowiek jest tylko bażantem na tym św...
Sznajperek, nieładnie jest się naśmiewać z cudzego nieszczęścia. To znaczy język miałam na myśli. Mumintrollet - bardzo prześlicznie. :))) Ale skoro jest pappan i mamman, co wygląda na tę samą formę to ciekawe dlaczego przełożono na Mama i Tatuś. Powinno być równo zdrobnione. :)
Tatuś. Nie Tato. :)
Już się bałam, że nie będę miała gdzie wspomnieć. :) 1. Wakacje pana Łaskawego, Salley Vickers - dzięki Aleutce, dzięki Hani B, aż dziwne, że tak cicho o tej pisarce - bardzo dobra i to pierwsza jej książka przeze mnie przeczytana, w planie mam kolejne. Lekko, dowcipnie o sprawach poważnych i mniej. 2. Polska Jagiellonów, Paweł Jasienica - bardzo subiektywna ale z pasją 3. Alchemia słowa, Jan Parandowski - nie jest to może perełka lit...
W pełni podzielam, ale na szczęście istnieją takie piękne okładki jak "grzechy w kratke" aż miło popatrzeć i dotknąć.
Przeczytane w lutym: 1 Abigail Thomas "Życie na trzy psy" - 4 (dziękuję Marylku) 2 Stieg Larsson "Dziewczyna, która igrała z ogniem" - 5 (ale tak bardziej z sympatii dla autora) 3 Erle Stanley Gardner "Sprawa podwójnej tożsamości" - 5 4 Maria Pawlikowska-Jasnorzewska "Najpiękniejsze wiersze" - 5 5 Witold Jabłoński "Gorące uczynki" - 4+ 6 William Szekspir "Zimowa opowieść" - 4 7 Wojciech Widłak "Sekretne życie krasnali" - 5 8 Sana Krasik...
Nie wyświetlają się opcje dodawania komentarzy i recenzji do książek, pod żadną książą, w żadnej przeglądarce; prostu nie ma takiej możliwości. Co się stało?
Mój luty 2010: 1) Zaginiony symbol (Brown Dan) 2) Prowizorka w mózgu (Marcus Gary) 3) Kolor magii (Pratchett Terry) 4) Gra Endera (Card Orson Scott) 5) Chłopiec z Polski (Card Orson Scott) 6) Interwencja (Cook Robin) 7) Popiół i kurz: Opowieść ze świata Pomiędzy (Grzędowicz Jarosław) + Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 (Grzędowicz Jarosław) - jestem mniej więcej w połowie
A ja nie lubiłam lektur bo ich nie rozumiałam, czytanie wielu to była męka. Teraz do nich dorosłam i nadrabiam zaległości. Jako terapeuta dzieci dyslektycznych i nie tylko skoleii obserwuje wielkie problemy z umiejętnością czytania.
Ja namiętnie czytać zaczełem od niedawna, lecz wciąż nie mogę przekonać się do lektur. Szczerze mówiąc udało mi się przeczytać zaledwie dwie:Chłopcy z placu broni i Hobbita, większości nawet nie brałem do ręki. A większość za które się już zabrałem to już po kilku stronach musiałem je odłożyć. Np miałem tak z Krzyżakami, Romeo i Julia. Moim zdaniem spis lektur jest źle dobrany, rozumiem że spuścizna naszej ojczyzny jest ważna, lecz powinno się j...
Mój mąż, który nie jest bardzo zachłanny na literaturę, przeczytał dwa tomy zanim wyszedł trzeci i prawie się na mnie obraził, że mu dałam za wcześnie, bo jeszcze nie może się dorwać do końca. :-)
6+ dla "Nędzników"?:) Nie dziwię się:)
Nareszcie! Od rana wyczekuję Twojego tradycyjnego wątku wspominkowego. :) - Talki w wielkim mieście - Talki z resztą Nadal bawią mnie te felietony-opowiadania. - Pory roku: Wybór gawęd w gwarze kociewskiej z rysunkami autora Kolejny zbiór tekstów drukowanych pierwotnie w prasie, tym razem lokalnej. - Starcie królów Podoba mi się tak samo jak "Gra o tron". Intrygi się rozkręcają. Pewnie skończę dwie następne części przed wydaniem piątego to...
Luty? -saga o wiedźminie od 3 części, -Brudnopis Łukjanienki-zawód, -Sabriel Nix-a, -Artemis Fowl. Paradoks czasu, -Ja inkwizytor. Wieże do nieba Piekary, -Mroczna wieża. Roland-S.King, -Mroczna wieża. Powołanie trójki, -Przenajświętsza Rzeczpospolita, -Płomień i krzyż. To chyba tyle.
Przeczytane w lutym: Zaginiony symbol (4) Wesele (5) 2586 kroków (5) Zapiski na pudełku od zapałek 1986-1991 (6) Oskar i pani Róża (6) Podróż do wnętrza Ziemi (4) Cień wiatru (4) Dwie Wojowniczki (4) Nędznicy (6+) Opowieści łotrzykowskie (5) Smok Jego Królewskiej Mości (4,5) Jestem legendą (5) Martwy aż do zmroku (2,5) Czasy, miejsca, ludzie: Wspomnienia z Kresów Wschodnich (4) Dotyk wampira; Córki nocy; Zaklinaczka (2,5) Farao...
Zdało mi się,że słyszałem Głos wołający:„Nie zaśniesz już więcej!” Makbet zabija sen,niewinny sen, Który zwikłane węzły trosk rozplata, Grzebie codzienne nędze;sen,tę kąpiel Znużonej pracy,cierpiących serc balsam. Odżywiciela natury,głównego Posiłkodawcę na uczcie żywota. W. Szekspir, "Makbet", przeł. J. Paszkowski
I to wielkim głosem;-) A także do Męża i Mamy, wyrywaliśmy sobie kolejne tomy...
Nie czytałam jeszcze wszystkich jej książek, ale muszę przyznać, że te które już przeczytałam mają wszystko to co w książkach tego gatunku jest najważniejsze - wzruszają i rozśmieszają do łez.
Zielone berety - 5 Rubio - 4 Powrót do Wichrowych Wzgórz - 3,5 Kapuściński: Nie ogarniam świata - 5 Niedużo.
Och, widzę, że Larsson i do Ciebie przemówił. :-)
Przeczytane w lutym: • Złote sidła (5), • Alicja w Krainie Czarów (4), • Fiesta w Cala Fuerte (4), • Klucz do północy (3), • Henryk Sienkiewicz: Kalendarz życia i twórczości (4,5), • Dziady II (5) powtórka, • Dziady IV (4) powtórka, • Saga o jarlu Broniszu (4), • W stronę Pysznej (4,5), • Germinal (5).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)