Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Haha! Nie jest tak źle - błyskawicznie się połyka i równie szybko zapomina :)
Kolejna ekranizacja kolejnego gniota. Gdyby jeszcze grafomaństwo autorki przesłonięte było ciekawą i oryginalną fabułą. Ale nie po raz kolejny Meyer robi kalkę innych świetnych pomysłów. Jeżeli nie wiadomo skąd zerżnęła koncept do swojego wiekopomnego "dzieła" służę od razu pomocą. Pierwsze z brzegu klasyki s-f w tym temacie to: "Inwazja pożeraczy ciał" (w szczególności film Kaufmanna z 1978r. z fenomenalnym Donaldem Sutherlandem) 3 wersje + kla...
Deaver Jeffery
To herbata ze sklepu "Herbaty Świata". Chyba wyprodukowana specjalnie dla sieci tych sklepów? Owocowa mieszanka. Bardzo dobra:)
Oto moja top lista 2010, czyli ranking książek, które zrobiły na mnie w tym roku największe wrażenie : Nocna zamieć Dom sióstr Przyślę panu list i klucz Panny i wdowy Taki piękny dzień Droga do szczęścia Kwietniowa czarownica Pod kopułą Zajezierscy Igrzyska śmierci Nie jestem w stanie wybrać tej jednej najlepszej. Wszystkie w jakiś sposób mnie poruszyły,wciągnęły w swój świat, skłoniły do refleksji, zapadły w pamięć czy co tam jesz...
rok 2010! Lalka 6 Listy miłości 6 Dom Augusty 6 Zbrodnia i kara 6 Krokodyl z Kraju Karoliny 6 Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna 6 Pan Ibrahim i kwiaty Koranu 6 Szeptem 6
Zazdroszczę ci tej "Białej bluzki" i Jandy (heheh, wychodzi że oboje jesteśmy ... :P) i w ogóle:)!
Wczoraj byłem w Świecie Książki i... WIESZ JAK OKROPNIE ciężko było mi oprzeć się tym wszystkim książkom! ZWŁASZCZA nowościom! Od razu chciałem przeczytać je wszystkie! Ale WSIĄKNĄŁEM i to dokumentnie w Listy na wyczerpanym papierze - COŻ ZA pięknie wydana i piękna w swej formie książka! Dobrze, że będę miał skąd pożyczyć ją:)
*podejrzliwie* Ale serio? Poważnie? Tak po prostu bierzesz i oddajesz? Bez niczego? Z dobrej woli? W imię biblionetkowej/kulturowej solidarności? Z miłości do bliźnich? Łał, to budzi podziw. Poważka. Serce rośnie, jak przy patrzeniu na ludzi składających w darze swoje prywatne księgozbiory lokalnej bibliotece. Aktualna ta oferta? Pozdrowienia i niech kisiel marcepanowy będzie z Wami ^^
Huuuuuuuuraaaaaa. Wspominam ekranizację "Zmierzchu" i nie jestem nastawiona entuzjastycznie. Pozdrowienia i niech kisiel wiśniowy będzie z Wami ^^
Ostatnio zostałam szczęśliwą posiadaczką "Tanga z samym sobą". Nie, żeby to coś wnosiło do tematu, tak pochwalić się chciałam. Osobiście polecam: "Nauczyciele" (czyli jak to trzeba nauczyć się samodzielnie myśleć, bo Ci pokroją głowę jak arbuz) "Ten, który spada" (historia gościa i jemu podobnych w dyskomfortowej sytuacji ciągłego spadania) "Na otwartym morzu" (krótki kurs zjadania ludzi zgodnie z prawem w imię demokratycznej wolności) "Ś...
Nie zwalałabym całej winy na nauczyciela, jak to niektórzy robią - co z tego, że on będzie chciał, że umie tłumaczyć, wyjść poza schemat, że próbuje zachęcić uczniów do własnej aktywności (u nas robienie krótkich scenek z utworów, kręcenie filmików, przedstawień kukiełkowych czy pisanie wierszy nie było jakąś specjalną rzadkością z okazji ostatniej, czerwcowej lekcji) - co z tego, jeżeli oni nie będą chcieli? Obrazek ucznia, dla którego "wszystk...
Właśnie przeczytałam kość z kości , ona zupełnie nie ma zakończenia,a wręcz niektóre wątki dopiero się zaczynają .Może ktoś mnie uświadomi , że jest już zapowiedź kolejnej części.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Georgina "Gina" Vitay ("Tajemnica Abigél" - Magda Szabó) 58 save 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 28 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 52 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 28 out 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 10 8. ...
Troszeczkę spóźnione, ale szczere - wszystkiego naj..., naj..., naj... z okazji urodzin:)
:-)
W Kanadzie dzisiaj jest jeszcze wczoraj, więc dołączam się do życzeń urodzinowych.
To prawda, ze w "Glizdawcach" nie ma wątku romansowego, ale jakoś tak utkwił mi w pamięci fragment związany z jednym z bohaterów towarzyszących głównej bohaterce. Fragment rozgrywał się po rzece. Jednak masz racje typowego romansu tam nie było.
http://en.wikipedia.org/wiki/Erast_Fandorin#Novels Tutaj są wypisane gatunki 12 powieści Akunina. Nie przepisuję, bo może chcesz sama zgadywać i popsułabym zabawę ;)
Pewnie i trzeba, ale i koncypowanie się przydaje :) Staram się to jako kategorie kryminalne właśnie jakoś posortować, a nie inspiracje - Dicens jest niezłym tropem, tak mi się nie korazyło, ale jak się zastanowić jak ulał. Tylko właśnie jak to ubrać w szufladkownictwo? Dekorator jako makabreska może być całkiem sensowny. Pięknie dziękuję za ten pomysł. Nefrytowego nie mam przy sobie - biblioteki własność. Może byłbyś tak miły i przypomniał...
A ja mam takie hity tego roku: fantasy:Uratuj mnie klasyka obca:Nieszczęsny narzeczony Aurelii literatura dziecięca:Toliny: Wystrzałowe opowieści dla dzieci współczesna polska:Zupa z ryby fugu współczesna zagraniczna:Złoty rydwan publicystyka literacka:Ex libris: Wyznania czytelnika science fiction:Flashback t/s/k:Puste krzesło lit. popularnonaukowa:Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana To książki przeczytane w ty...
1. Język. Z jednej strony bez wątpienia genialny przekład Stillera, rzecz po prostu niespotykana, z drugiej nieznośnie ciężki do przebrnięcia - dopiero w okolicach połowy książki udało mi się zapamiętać większość nowych słów i przywyknąć do konstrukcji zdań. 2. Ciekawa kompozycja. 3. Profetyzm. Terapia Alexa odbija się echem w "chemicznej kastracji pedofilów". Bar Krowa - żywe proroctwo dopalaczy - "jeszcze nie wyszedł ukaz, że nielzia robić ty...
Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa Szwajcarscy Robinsonowie Władysław Izdebski "Szkoła brydża od podstawówki do liceum" Władysław Izdebski "Wspólny Język XXI wieku"
Ja też się przyłączam do życzeń: wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, Librarianko! :-)
Hihi, a kiedy Anitra nieśmiało podała swój nick w recepcji, pani powiedziała machając ręką - proszę pani, ja tutaj mam mamuta! :D
Literówka w nazwisku autora. Przepraszam... Powinno być Metzler...
U mnie skromnie, ale ciekawie Jost Mietzler "Śmiejąca się krowa".
Dla sprawiedliwości do Opowieści biblijnych dodaję przeczytaną również: Opowieści ewangelistów - Kosidowski. Również 5.
Łał.... da się to czytać?
Też jestem za "więcej niż dobra". ("powyżej", tak jak i "poniżej" kojarzy się raczej ze słowem "przeciętny")
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)