Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja sobie też jej zazdroszczę :) Modlę się tylko, żeby spektakl nie został odwołany, bo wówczas szanse moje na zobaczenie Jandy na żywo chociaż raz w życiu mogą zostać zaprzepaszczone :)
A co sądzicie o spotkanku w Łodzi? Termin do ustalenia. Ja mam cały styczeń wolny więc czekam na propozycje.
Jezeli mialaś do czynienia z fantasy takimi jak Władca Pierscieni Tolkiena to nie powinno cię to przytłoczyć. Jezeli nie spróbuj może najpierw coś mniejszego obiętościowo ... moze "Tułaczy" Diaczenków?
Witam, mam na wymianę kilka książek: "Officium secretum. Pies pański” Marcin Wroński. "Stephen King na wielkim ekranie" "Historie miłosne" Eric-Emmanuel Schmitt "Radio Darwina" Greg Bear "Na dno nocy" Clive Cussler "Psalmodia" Michał Krzywicki na poszukiwane: "Zabójstwa w Badger's Drift" Caroline Graham "Na Wschód od Słońca " Julia Gregson "W krainie białych obłoków" Sarah Lark "Mary Reilly" Valerie Martin. "Ostateczne wyjście" ...
A to wszystko przez tych nieobecnych (niech żałują)! Myślałem, że ma nas być więcej. Wchodzę do kawiarni, a tam pusto prawie. Ile ja się stresu najadłem, że to miejsce nie to, albo data pomylona ;). No na szczęście gdzieś padła "Biblionetka" i wszystko się dobrze skończyło :).
Również radzę Ci zaczekać z tą dość ciężką i chwilami nawet ponurą książką. Jest faktycznie brutalna, zaś opisy są bardzo sugestywne. A jest ich sporo, w tym również opisów tortur, gwałtów, krwawych pojedynków i bitew. Na Twoim miejscu zaczęłabym od łagodniejszej fantasy, na przykład Tolkiena. Chyba że nie jesteś jakoś bardzo zainteresowana tym gatunkiem, a na "Grę o tron" natrafiłaś przypadkiem :)
Cóż, wiek nie jest żadnym wyznacznikiem. Więcej niż płeć i ilość wiosen na karku powiedziałyby książki przez Ciebie ocenione. Niestety tych nie widzę. Z Twoich kilku recenzji mogę jedynie wysnuć nieśmiały wniosek, że jeszcze nie czas na to - "Gra o tron" to nie Percy Jackson. To mroczne, twarde i bezwzględne fantasy, nie uświadczysz tam nawet zbyt wiele magii, za to dużo intryg i bicia po mordach. Skok o pięć stopni naraz może się skończyć bolesn...
Powieść jest zdecydowanie dla dorosłych. Tak jak mówisz, ludzie są różni, moja przyjaciółka np. w wieku lat 13 - 14 zaczytywała się z wypiekami na twarzy horrorami Kinga i Mastertona, ale jeśli nie należysz do takich odpornych czytelników, to odradzam. Książka jest pełna drastycznych scen przemocy, sporo tam też, że się tak wyrażę, brutalnej erotyki (chociaż to bardziej w kolejnych tomach), więc młodszy czytelnik może się, delikatnie mówiąc, znie...
"Ognisty pierścień" - P. Bacalario Książka naprawdę czarująca... Polecam!
Ostatnio spotkałam się z książką "Gra o tron". Czytając szczegółowe opisy i recenzje dotyczące tej pozycji bardzo mnie zainteresowała i chcę ją przeczytać. W komentarzach użytkowników biblionetki zaniepokoiło mnie jednak to, że pozytywne kometarze wypływały od starszych ode mnie użytkowników (mam 12 lat). Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, iż wiek nie świdczy o dojrzałości, czego doświadczam sama, gdyż czytam powieści, których nie przyswajają ...
Dziękuję :), widzę, że nie na darmo masz takiego nicka.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Georgina "Gina" Vitay ("Tajemnica Abigél" - Magda Szabó) 60 SAVE! 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 26 out 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 52 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 28 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 8 8. R...
Też życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku:) W kwestii postanowień: 1. Zrealizować założenia mojej "Akcji Klasyka" - czyli do końca sierpnia czytać miesięcznie przynajmniej trzy książki napisane przed 1918 rokiem. 2. Dokończyć pozaczynane cykle powieściowe - a trochę tego jest... 3. Przeczytać przynajmniej 10 książek z "Listy konkursowej", tzn. tytuły, które pojawiły się w konkursach biblionetkowych a których jeszcze nie czytałam i gdzie fr...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Georgina "Gina" Vitay ("Tajemnica Abigél" - Magda Szabó) 58 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 28 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 52 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 28 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 8 out 8. Reinmar von Bi...
Ja stosunkowo niedawno pod namową koleżanki kupiłam sobie "Szeptem" Becci Fitzpatrick, książka ekstra, ma jednak jedną wadę, kończy się błyskawicznie pomimo tego, że ma ponad 320 str. Teraz pozostaje mi tylko czekać na drugą część sagi Crescendo:)
Mam na wymianę "Zaginiona przeszłość" J. Picoult (raz czytana,stan idealny)oraz "Dzień szakala" F.Forsyth'a (nieczytana, nowa, ale z małym wgnieceniem dolnej części - foto wyślę zainteresowanym). Najchętniej zamienię na "Niespokojny człowiek" Mankell'a, ale możecie kusić :)
Dzięki za życzenia i nawzajem. Postanowień czytelniczych nie mam.
Postanowiłam częściej brać udział w wyzwaniach. A w kwestii kupowania, pozyczania- nic nie pstanawiam.
Witam:) w związku ze zbliżającym się styczniem, życzę Biblionetkowiczom szczęśliwego Nowego Roku!!! Podsumowując rok 2010, zatrzymałam się przy kwestii przeczytanych przeze mnie książek. Stwierdziłam,że było tego o wiele za mało:) Dlatego też postanowiłam poprawić się w nowym roku. Mam zamiar przeczytać co najmniej 1/3 mojego Schowka... co z tego wyjdzie? Nie mam pojęcia. A Wy, macie jakieś książkowe postanowienia noworoczne? Jakie? P.S. Trzyma...
Nie widzę niczego dziwnego w tym. Film został już komuś sprezentowany więc oferta jest nieaktualna.
Bettelheima trudno zdobyc. Latwiej chyba znalezc polemike z Bettelheimem: Dziewczynka w baśniowym lesie Calkiem ciekawa. No i Bettelheim nieco ironicznie sportretowany, a juz jego interpretacje z czulym rozbawieniem przedstawione. Ciekawy jest fakt, ze Peju studiowal romantykow niemieckich w ogole i w szczegole i bardzo ciekawie pisze o Grimmach i Hoffmanie i innych. Bardzo sie przyczynia do ponownego zaczarowania basni. Bo jak Bettelheim pis...
Bo serial jest w Polsce dość popularny, prawda? Takie odniosłam wrażenie. Chyba nawet dość wysoko na FilmWebie. Dziwna sprawa. Może nie wiedzą, co z tym fantem w Polsce zrobić. :-) Moja propozycja to zaprosić Hanka na cykl spotkań autorskich. :>
Z tego co wiem Ullysses Moore nie istnije w świecie realnym, można o nim przeczytać w cyklu "Wrota czasu" napisanym przez P. Bacalario. On chyba taką nazwę nadał temu cyklowi.
W tym roku przyznałam trzy szóstki: Szkarłatny płatek i biały, Shantaram, Doktorzy I dwie piątki z plusem: Saszeńka, Gdzie dawniej śpiewał ptak Jednak jako najlepszą z najlepszych śmiało mogę wyznaczyć "Shantaram". Aż muszę kupić własny egzemplarz :) Po zakończeniu czytania "Szkarłatnego płatku..." długi czas brakowało mi tak oryginalnych postaci w innych powieściach. Do książek E. Segala mam sentyment. Ale to chyba "Doktorzy" n...
A ja tam jednak czekam i ocenię po obejrzeniu.
Opowieść ojca: Przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu (Isaacson Rupert)
Reklamę w radio słyszałam raz - tuż po premierze. Ale jakoś w żadnym empiku ani innej dużej księgarni książki nie było. A to przecież marketingowy samograj. Wystarczyło ją wystawić w widocznym miejscu, obok płyt z serialem i bestseller gotowy. Wersja oryginalna dostępna tylko w Amazonie. Juz nawet zapomniałam że taki twór istnieje, a tu nagle w supermarkecie niespodzianka. Kupiłam i przeczytałam z czystej ciekawości - dziwne to że duże sieci się ...
Tegoroczne nowości: Ender na wygnaniu Siewca wojny Stare, ale jare: Gra o tron Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 Wznowienia: Kolory sztandarów Naznaczeni błękitem: Część 1 +zbiorcze wydania Czarnej Kompanii Glena Cooka oraz Kronik Amberu Rogera Zelaznego
Napisali ją w końcu specjaliści. :-) Dla mnie to wielkie ŁAŁ ta książka, jej istnienie w ogóle. Była jakaś większa promocja z nią związana? Bo jakoś mnie ominęła informacja, że w ogóle wyszła.
"Blondynka w Tanzanii" Beaty Pawlikowskiej i "Magiczne miejsce" Agnieszki Krawczyk, a ramach powtórki "Kwiat kalafiora" i "Harry Potter i więzień Azkabanu".
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)