Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Moje grudniowe lektury: Miłość przez małe m (4,5) L.d.d.w. Osierocona generacja (4,5) I pamiętaj, że cię kocham (3) Martwa natura (4,5) Trzy silne kobiety (3,5) Nieprzyjaciel (5) Okruchy codzienności (5,5); ach, właściwie powinnam była tę dopisać do książek roku - tym bardziej, że wśród nowości tak rzadko się trafia zbiór świetnych opowiadań... Jak zmieniałam zdanie: Eseje okolicznościowe (4,5) Saszeńka (3,5) Księga smoków (3) Past...
I jak Ci się podobał "Weiser Dawidek"? Mnie koleżanka nastawiła na rewelację... i nie powiem, bardzo dobra książka. Bardzo. Ale żeby zachwycająca to nie. Dałem piątkę.
Mój grudzień: Złote nietoperze (4) Pasja życia (5) Eunuchy do raju: Kościół katolicki a seksualizm (6) Ojciec i ojciec (4,5) Pasażerka (5) I że cię nie opuszczę... czyli Love story (4,5) i choć w trakcie czytania, to już mogę ocenić: Anna Karenina (5,5)
Do zobaczenia w piekle: Kresowa apokalipsa: Ukraina, Polska, Białoruś, Łotwa Pył Profesor Wilczur Dziennik złodzieja Weiser Dawidek Gdzie jest droga na Walne? Niebo w ogniu
1. Kuchnia Franceski - Peter Pezzelli 2. Oddział chorych na raka - Aleksander Sołżenicyn 3. Taksim - Andrzej Stasiuk 4. Jamioł. Obrazek wiejski - Henryk Sienkiewicz 5. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet - Stieg Larsson 6. Koriolan - William Szekspir (w trakcie)
Mój grudzień: Pawilon Kwiatu Brzoskwini - Dosyć ciekawa, niespiesznie snuta opowieść. Trochę zbyt przewidywalna i w kilku momentach nużąca jak dla mnie. Mimo to, nie żałuję, że ją przecztałam. (4) Las cieni- Dobrze się czytało. Książka wciąga jak bagno i bardzo intryguje. Jest idealna do czytania zimą, gdy za oknem świat przysypany jest śniegiem. Irytowało mnie jednak stałe używanie przez autora trzech kropek w środku zdania...n...
Mój grudzień: Dożywocie - 5,5 Podróżniczka - 5 Jesienne werble - 5,5 Amerykańscy bogowie - powtórka, ocenę zmieniłam z 5 na 4,5 Kacper Ryx i tyran nienawistny - 5,5 Jestem w trakcie czytania Umierająca Ziemia; Oczy Nadświata i mam takie wrażenie, że to nie będzie nic więcej niż 3...
Prawda, że Licho jest najcudowniejszym aniołem świata? :D:D:D A i reszta bohaterów przesympatyczna!
Ostatnią ksiązkę skończyłam czytać dzisiaj ;) 1. Łzy na piasku (3 - kiepski styl, chyba nikt tej dziewczynie nie pomagał pisać tej książki, a do tego kiepskie tłumaczenie i redakcja, przeciętna tylko dlatego, że warto mówić i pisać o tym temacie) 2. Pod napięciem (5 - Deaver jak zwykle w formie, świetnie podane informacje, dobre stopniowanie napięcia i prowadzenie wątków, ciekawe zakończenie :D) 3. Trzeci znak (5 - pierwszy z kryminałów isla...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Urszula Kochanowska ("Treny" - Jan Kochanowski) 30 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 26 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 56 SAVE 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 26 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 4 OUT 8. Reinmar von Bielau...
Chodzi Ci o jego stosunek do Ta Duszta? Byłam nim nieco zdziwiona. W ogóle, trochę to jak sen brzmi, gdy on opowiada o swoim pobycie w obozie i późniejszym uwolnieniu. Nie jestem zachwycona tą książką.
Moje książki roku podzieliłam na kategorie. W niektórych tak się zdarzyło, że nie dałam szóstek, więc najlepsze wybierałam spośród piątkowych. klasyka [tu nie całkiem równoważna z pozycjami czytanymi w ramach akcji „czas na klasykę” - obejmująca również tytuły wydane po roku 1919, ale przed więcej niż 50 laty; dwie oceny wystawiłam dopiero teraz, przy powtórnym czytaniu, bo czytałam bardzo dawno] : Księga Tatr (powt.; zmiana oceny z 5 na ...
- W ogrodzie nocy - 5,0 - Poza cieniem - 4,0 - Pieśń o Homanie - 3,5 - Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe - 5,0 - Eon: Powrót Lustrzanego Smoka - 3,5 - Skarb geodety - 3,0 - Poszarpane granie - 4,0
MOJE GRUDNIOWE LEKTURY 2010 R. 1. Wanda Falkowska "I kłamstwo zabija" (4) 2. Ann-Christin Gjersøe Saga Dziedzictwo II t. 18. "Niebiańska panna młoda" (4) 3. Ann-Christin Gjersøe Saga Dziedzictwo II t. 19. "Wiry" (4) 4. Ann-Christin Gjersøe Saga Dziedzictwo II t. 20. "Ukojenie" (4) 5. Kathy Reichs "Pogrzebane tajemnice" (5) 6. Selma Lagerlöf "Cudowna podróż" t. 2 (5,5) 7. Lisa Marklund "Studio sex" (5) 8. Klara S. Meralda "Klara i jubile...
Mój grudzień: 1.Konrad Wallenrod (3.5) 2.Ucieczka z Festung Breslau(5) 3.Dziady III (2.5) 4.Kiedy bogowie umierają (5) 5.Zbieracz Burz: Tom 2 (5)
Lepszy rok niż poprzedni, więcej bardzo dobrych książek przeczytałam i lista mogłaby być znacznie dłuższa, ale zrobiłam ostrą selekcję. ;) Wśród 250 przeczytanych znalazły się tylko dwie szóstki: Atlas zbuntowany Bóg urojony i kilka tych, które pozostawiły po sobie znaczący ślad (powtórek nie ujmuję): Przenicowany świat Miasto ślepców Dzwon Islandii Każdy umiera w samotności Miasta pod Skałą Nie ma Albertyny Czas odnaleziony Tysią...
"Tonąca Ruth" Schwarz (4) "Magda.doc" Fox (4) "Paulina.doc" Fox (4,5) "Po drugiej stronie stołu" Łopińska (4) Czytam "Niedojrzałość. Choroba naszych czasów" Cataluccio i słucham "Listy z Bangkoku" Botan, ale ani jednego, ani drugiego nie skończę do końca miesiąca. ;) Mam też zamiar dziś poczytać coś z fantastyki, ale jeszcze się nie zdecydowałam co, chociaż kilka typów już mam. Jak się w końcu zdecyduję, jest szansa, że do grudniowej lis...
Mój grudzień: 1. Dziewczyna z pomarańczami (5,0) 2. W pewien wrześniowy poranek (5,0) 3. Domina (5,5) 4. Instytut (4,0) 5. Królowa deszczu (5,5) 6. Ostatnia kwadra Księżyca (3,5) 7. Zwyczajny facet (4,5) 8. Trzy połówki jabłka (w trakcie)
Czy Tobie też się wydawało, że nie taka całkiem "szczera" ta relacja Bizota i że cierpi on na syndrom helsiński?
Mój grudzień: * RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą 4,5 Trochę za krótkie, czyta się w mgnieniu oka. Zabawne, jak to u Manna. * Miś zwany Paddington: Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru (powtórka) Dobrze napisana książka dla dzieci jest na wagę złota! * Uśmiech Pol Pota: O pewnej szwedzkiej podróży przez Kambodżę Czerwonych Khmerów 5 Kilka perspektyw, kilka warstw czasowych, trochę fabularyzacji, trochę reporta...
Tak, wspaniałe Agatki, wspaniałe... Mam ambicję (bo nie chcę tego nazywać postanowieniem) przeczytać wszystkie :) na razie kończę cykl z Poirotem - zostały mi dwie : Zbrodnia na festynie i Zło czai się wszędzie
Ile wspaniałych Agatek!:) Mój grudzień przedstawia się następująco: 1 William S. Boraughs "Pedał" - 3 2 Małgorzata Gutowska-Adamczyk "Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy" - 5+ 3 Kenneth J. Dover "Homoseksualizm grecki" - 4+ 4 Eva Schilling "Codzienność" - 4 (a jednak chyba powinienem dać jeszcze plusik) 5 Arystofanes "Chmury" - 4+ (akcja klasyka) 6 Peter Abrahams "Złudzenie" - 4+ 7 Marian Pankowski "Putto" - 3 8 Joanna Trollope "Najle...
Paddington (książka) jest do szpiku kości angielski, nieprawdaż? Super mi się go czytało!
Moje oceny niespodziewanie wysokie! Może tak powinno być. Taki pozytywny akcent na koniec roku! 1. Lalka - 6 2. Książę Mgły - 4 3. Wesołe kolegium - 4 4. Miś zwany Paddington: Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru - 5+/6 (Waham się, ale Paddington mnie zauroczył!) 5. Wyprawa w głąb szafy: Opowieści z Narnii i ich twórca - 5+ 6. Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana - 6 7. Ziele na kraterze - 6 8. Ś...
Grudzień jakościowo nieco lepszy, co mnie cieszy. Mam jeszcze kilka niepewnych powieści do przeczytania i ewentualnie pozbycia się, ale staram się przeplatać z tymi, które mają szansę na wyższą ocenę. :) Wygrana - 5 Król z żelaza - 4 Zamordowana królowa - 4 Trucizna królewska - 4 Prawo mężczyzn - 4 Wilczyca z Francji - 4 Lew i lilie - 4 Kiedy król gubi kraj - 3 Shantaram - 4 Czekając na barbarzyńców - 4 Tropiciel duchów - 5 Kochany ...
Mój grudzień był jednym wielkim nadrabianiem. Nie dość, że w październiku i w listopadzie nie przeczytałam żadnej (!) książki, to jeszcze po pierwszą sięgnęłam 19 grudnia. Widać więc będą to wspomnienia z drugiej połowy grudnia:) 1.Mechanizm serca - 4,5 2.Powiedziałabym ci, że cię kocham ale... - 3,5 3.Koralina - 4,5 4.Przyjdź i zgiń - 4,0 5.Słonie mają dobrą pamięć - 4,5 6.Małomówny i rodzina - 5,5 7.Śmierć w chmurach - 5,5 8.Tragedia ...
Dziwnym trafem, prawda?, moje najlepsze powieści i opowiadania w tym roku to te napisane przez Azjatów: Dzieci Apokalipsy Wybuchowe mango Między zabójstwami Bękart ze Stambułu Nieoswojona ziemia Reportaż: W Azji Popularnonaukowa: Bogowie, groby i uczeni: Powieść o archeologii (za te dołki w piaskownicy!) Zapomniany świat Sumerów (za pasję) Błądzą wszyscy (ale nie ja): Dlaczego usprawiedliwiamy głupie poglądy, złe decyzje i szkod...
Sortować nie będę, bo czytam bardzo nieregularnie i co mi wpadnie w ręce, więc mijałoby się to z celem:) Ocenę 6 w 2010 roku wystawiłam dla: Złodziejka książek Gringo wśród dzikich plemion Krótko mówiąc Mistrz i Małgorzata 5,5 otrzymały: Śmierć w chmurach Małomówny i rodzina Zamek z piasku, który runął Dziewczyna, która igrała z ogniem Trafiona przez piorun stałam u bram Nieba i piekła Ekspozycja bez tajemnic: Jak zrobić wspaniałe...
Tu: http://kamsha.ru/books/eterna/knk5/index3.html jest prezent Wiery Kamszy na Nowy Rok - ilustracje, aneksy, opinie, adnotacje i koniec piątego rozdziału "Niebieskiego spojrzenia śmierci". Już wiemy, kto był w Laik Suzą-Muzą! A pierwsza część ostatniego tomu wychodzi na początku lutego 2011 roku.
W porównaniu z poprzednimi latami, ten wypada dość kiepsko. Żadnej 6 nie postawiłam, czytałam mało i przeważnie czytadła. Mam nadzieję, że nadchodzący rok będzie dużo, dużo lepszy. „Moje projekcje. Lęki i pragnienia widza kinowego” Kuczok (5) „W świecie wszechmogącym. O przemocy, śmierci i Bogu” Mikołejko (4,5) "Być kobietą i nie zwariować" Miller, Pawluczuk (5,5) „Oksana” Odojewski (audiobook) (5) „Ziemia obiecana” Reymont (audiobook) (5)...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)